skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda100 motor sa nehreje
09:12:12
09.02.2010
09.02.2010

kovinko
-> Jozka: To tesnenie na víčku pozriem a ak bude zlé vymením hádam to bude dobre
09:10:54
09.02.2010
09.02.2010

kovinko
-> jarda.u1: Hadice od chladiča do motora su teplé dokonca aj do kúrenia s kúrenia už také letné a hadica od termostatu do chladiča je dost chladná na rozdiel od ostatných
09:08:52
09.02.2010
09.02.2010

kovinko
-> Bobesh: termosat bol jazdený a je to ten starší typ ten dlhý s pružinou. Uvarit ho skúsim asi dnes možno zistím či je "zdravý". Keď teda nepôjde kúpiť termostať na fáčko? To pasuje?
14:40:24
08.02.2010
08.02.2010

Jozka
-> kovinko: Ještě mě napadla jedna věc - těsnění na zátce, to originál spodní, jestli nenaboptnalo, nesedlo jinak, jaks s tím cvičil a nezadrhává teď o vyčnívající odvzdušňovací trubičku.. To by odvzdušnění mohlo narušit.. Ale to už je stéblo tonoucího.
14:30:42
08.02.2010
08.02.2010

Jozka
-> Bobesh: Taky pravda, na to jsem se zeptat zapomněl. Ten voskovej jsem i novej zažil vadnej, takže jo, strčit do hrnce s teploměrem na zavařování nejlépe a koukat, kdy se otvírá.. jestli ne moc brzo - předpokládám, že už otevřenej by tam nedal..
Wahler asi lepší, ale povedenej voskovej, když mu "auto sedne", tak taky vydrží léta..
Wahler asi lepší, ale povedenej voskovej, když mu "auto sedne", tak taky vydrží léta..
13:48:42
08.02.2010
08.02.2010

Bobesh
-> kovinko: A ten další termostat byl novej či jetej? zkus ho "uvařit" v hrnci s vodou s teploměrem na zavařování. Když nebudeš mít origo vlnovec voskovej,klidně dej lihovej WAHLER na fávo,taky to jde
A ucpat mřízku chlazení zvenku pak taky pomáhá.
A ucpat mřízku chlazení zvenku pak taky pomáhá.12:09:25
08.02.2010
08.02.2010

Jozka
-> kovinko: My jsme na to nikdy nepřišli, proč zrovna tohle kilo (resp. MB přestavěný na kilo) není samoodvzdušňovací, jako všechny ostatní. Pomáhalo akorát pomalý nalejvání kapaliny. Jinak pokud to nemá dobovou úpravu s expanzkou, nebo její zbytek - přídavný těsnění pod víčkem chladiče, tak v tom chybu nehledej - a stejně myslím, že v tom případě bys sice netopil, ale zárověň i vařil. A nevešlo by se ti do okruhu celých 6 lt..
Těch plus mínus 6 lt kapaliny se musí ohřát nejvejš tak po 20 km, to co píšeš, mi provozní MB (chladič, větrák i topení z kila), normálně topící na hranici možného, dělá až při -15 ti..
Pokud nemáš clonu (roletu) před chladičem, tak i při teplotě vyšší.
Začal bych clonou, jestli není na cucky, a pro jistotu zavřel úplně ventil topení - nebo skoro úplně, aby náhodou nezačal protékat a jestli to ani pak nevyleze na 80°, tak pak už nevím.. Možná se podívat, jestli na ventilátoru není malá řemenice z MB nebo nemá tropický lopatky.. A pak nejhorší možnost, že se výměnou kapaliny zvířily kaly a ucpaly voštiny v radiátoru topení - ale to až v další fázi, tvůj problém je, že se neohřeje ani motor samotnej, což má dvě příčiny - buď je moc velkej přísun studenýho vzduchu, nebo příliš intenzivní ochlazování vody..
Těch plus mínus 6 lt kapaliny se musí ohřát nejvejš tak po 20 km, to co píšeš, mi provozní MB (chladič, větrák i topení z kila), normálně topící na hranici možného, dělá až při -15 ti..
Pokud nemáš clonu (roletu) před chladičem, tak i při teplotě vyšší.
Začal bych clonou, jestli není na cucky, a pro jistotu zavřel úplně ventil topení - nebo skoro úplně, aby náhodou nezačal protékat a jestli to ani pak nevyleze na 80°, tak pak už nevím.. Možná se podívat, jestli na ventilátoru není malá řemenice z MB nebo nemá tropický lopatky.. A pak nejhorší možnost, že se výměnou kapaliny zvířily kaly a ucpaly voštiny v radiátoru topení - ale to až v další fázi, tvůj problém je, že se neohřeje ani motor samotnej, což má dvě příčiny - buď je moc velkej přísun studenýho vzduchu, nebo příliš intenzivní ochlazování vody..
11:07:59
08.02.2010
08.02.2010

jarda.u1
-> kovinko: a kdyz si sahnes na hadici od termostatu,tak je studena nebo tepla po jizde?
10:59:50
08.02.2010
08.02.2010

kovinko
-> jarda.u1: ale stále mi to nejde do hlavy prečo sa nehreje. Zaujal ma halvne poznatok od užívateľa -> Jozka: že by to mohlo byť zavzdušnené. Včera som na tom najazdil 50 kilometrov a viac ako 60 stupňov nemala a hovno to kúrilo škrabal som čelné okno a ani náznak letného vánku s kúrenia už tomu vôbec nechápem
10:43:22
08.02.2010
08.02.2010

jarda.u1
-> kovinko: tak to by melo byt ok.
10:42:24
08.02.2010
08.02.2010

kovinko
-> jarda.u1: 1:1 3 litre nemrzky a 3 litre destilky
09:34:21
08.02.2010
08.02.2010

jarda.u1
-> kovinko: v jakem pomeru mas namichanou nemrznouci kapalinu s vodou?
08:45:42
08.02.2010
08.02.2010

kovinko
-> Jozka: no veď vymenil som kvapalinu a odvtedy mi to robí toto. Ako by som to mal odvzdušniť lebo viem že kilo sa má odvzdusniť samo
08:17:43
08.02.2010
08.02.2010

Jozka
-> kovinko: No když se vyloučí vadnej ventil topení (to by bylo divný, protože aby to chladilo takhle divoce jen na malej okruh není pravděpodobný), tak zbejvá chíplej větrák, děravá spojovací hadice mezi větrákem a rourou k topnýmu tělesu, špatně usazaený (prasklý) obal topného tělasa, záslepka viz -> afro100: , děravej tunel směrem k silnici.. u dalších komponent topnýho systému směrem k přednímu oknu už by sis všiml, že netěsní, vlažnej vzduch by ti foukal na nohy. Poslední možnej mezičlánek jsou hadice mezi rozvodkou a výdechama v palubce, když některá vypadne, tak vytápíš tachometr a techničák.
Takže základ jsou teplý hadice pod PZ sedákem, když jsou a nad výdechama se netetelí při 60° trochu vlažnýho vzduchu, je někde chyba.
Ale je to kilo.. třeba švára měl bestii, která se po výměně kapaliny zavzdušňila (!) a jak bylo pod nulou, jezdil v čepici a škrábal zevnitř.
Takže základ jsou teplý hadice pod PZ sedákem, když jsou a nad výdechama se netetelí při 60° trochu vlažnýho vzduchu, je někde chyba.
Ale je to kilo.. třeba švára měl bestii, která se po výměně kapaliny zavzdušňila (!) a jak bylo pod nulou, jezdil v čepici a škrábal zevnitř.
20:18:10
05.02.2010
05.02.2010

kovinko
Tak dnes som to pozeral a nič . Termostat bol krivý a otvorený tak som ho vymenil a už sa zohreje horko tažko na 60 trvá to dobrú 3/4 hodinu za jazdy to nieje to o nič lepšie. Problém je v tom že ani len náznak teplého vzduchu s fukárov čoo by mal fúkať aspon letný vánok ak je zohriata aspoň na 60. Čo daľšie by to mohlo byť 

21:00:38
04.02.2010
04.02.2010

pap
pozri termostat, ja som mal ten isty problem, ze to bolo stale studene, som si myslel, ze je zly termostat, a potom som raz zistil, ze tam vobec nieje. tot moja skusenost.
07:48:06
04.02.2010
04.02.2010

Jozka
-> kovinko: Jestli teploměr po hodině ukazuje 40° a venku není -15°C, tak je někde chyba - začal bych tím termostatem (na těch je raženej nominál tuším 88°). Při 40° to pochopitelně "topí" sotva tak (za jízdy, je-li pod nulou), aby nazamrzalo přední okno.. A s termostatem se nemusí dělat vůběc nic, ten si dá odchod, kdy se mu zamane, zvlášť origo vlnovcovej.
23:54:04
03.02.2010
03.02.2010

afro100
-> poldy: zkontroluj si zaslepku na konci tunela, (u prevodovky) casto sa totiz stava ze ta zaslepka uz je po tych rokoch naprd a namiesto introsa to fuka na prevodovku
mne kuri dobre, aj v mrazoch, dalsi level po ktorom pokukujem (aj kvoli tomu ze neverim povodnemu telesu kurenia a cakam kedy zacne pustat) je namontovat do upraveneho obalu tu vlozku z kurenia ineho auta (pravdepodobne favo) :)
mne kuri dobre, aj v mrazoch, dalsi level po ktorom pokukujem (aj kvoli tomu ze neverim povodnemu telesu kurenia a cakam kedy zacne pustat) je namontovat do upraveneho obalu tu vlozku z kurenia ineho auta (pravdepodobne favo) :)
23:52:01
03.02.2010
03.02.2010

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> poldy: to bude tim že je to 1OOvka
ventil topení ? ucpaný hadice? a nebo zamrzlá voda v topení 
ventil topení ? ucpaný hadice? a nebo zamrzlá voda v topení 
21:00:28
03.02.2010
03.02.2010

poldy
A aka by mohla byt zavada ked je zohriata ma 80 stupnou a stale nekuri ?
20:59:15
03.02.2010
03.02.2010

skodovak
-> David V6: Taky si myslím..
20:55:25
03.02.2010
03.02.2010

David V6
-> kovinko: termosta vyměn a máš klid
20:45:17
03.02.2010
03.02.2010

skodovak
-> kovinko: trochu nepochopitelná věc tak najednou..nevím teda v kolika má otvírat termostat na stovce ale 60mi přijde málo...no asi počkej co na to ostatní tohle je skoro vyšší dívčí......(jen je mi divný že jde teplá i do chladiče a defakto říkáš že nic...)
20:41:05
03.02.2010
03.02.2010

kovinko
-> skodovak: ono kym sa nemenila tak sa hriala pekne potom padla na 60 a ked som vymenil nemrzku tak sa nechce zohriat a ako som pisla hadice aj okolie motora je velmi slabo teple
20:38:50
03.02.2010
03.02.2010

kovinko
-> petr s: okolie motora aj hadice su trochu teple dokonca aj ta od termostau do chladica ale nic extra
20:31:58
03.02.2010
03.02.2010

skodovak
-> kovinko: píšeš že se auto nezahřeje vůbec(což je skoro nesmysl) jak píše-> petr s: koukni na hadice atd pokud jsou teplé a pokud to pustí termostat do chladiča atd...může to být to čidlo a jen neukazuje budík a nebo budík v háji.ale zahřát po hodině se to musí snad v každym případě ne?
20:27:49
03.02.2010
03.02.2010

petr s
-> kovinko: Jak jsou teplé hadice?
20:26:50
03.02.2010
03.02.2010

kovinko
-> skodovak: s tym som nerobil nic mohlo odist cidlo?
20:06:13
03.02.2010
03.02.2010

kovinko
Ahoj mám problém. Po výmene nemrznúcej kvapaliny sa kilo nechce zohriať stale ručička ukazuje na 40 a aj s otvoreným ventilom na kúrení nekúri a môže byť naštartované aj hodinu stále je to rovnaké. Ručička stále ukazuje 40 a nekúri. Čo som pokašlal poradte prosím
