Elektrické ohříváni motoru

prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.01.2010 do 03.02.2010, založil/a DAVID
řadit dle data
13:59:54
03.02.2010
Labros
-> Cába: tak to máš pravdu, a kromě toho voda se po startu zahřeje rychleji než by se zahřál ten olej. (olej se ohřívá 3x pomaleji než voda)
upraveno 1x, naposled 03.02.2010 14:00:15
12:41:15
03.02.2010
Cába
-> Labros: Ja sem se jen zastal Bédy, protoze s tim varicem pod vanu ma pravdu
12:32:08
03.02.2010
Labros
-> Cába: tak to sem pak dej link na nějaké zařízení které zahřeje olej před startem 4
12:14:57
03.02.2010
Borin - Král tuzerů
00:56:17
03.02.2010
Cába
-> King: treba proto, ze ti zridne olej a starter ti s tim snaz otoci a tim padem to i lip chytne. Mysli...(-: Vim kdyz sem v -22 startoval diesela feldu. Hrudky se mi delali v Mogulu3
00:32:36
03.02.2010
Minik03
-> King: myslim tim, ze to neni tak, ze skocis do auta a topis. na lepsi start v -20 a ofouknuti okna to staci, ale po chvili, kdyz se voda promicha, se efekt vytraci.
23:09:20
02.02.2010
King
-> Minik03: "vodu to moc nehoreje ale na lepsi start to staci"
Tak o tom by se asi dalo s úspěchem polemizovat :)
07:08:34
02.02.2010
tami
18:06:39
01.02.2010
Minik03
-> COL: ee, pouze spiralka
17:43:16
01.02.2010
COL
-> Minik03: a v tom je tez pridavne cerpadlo?
16:00:03
01.02.2010
Minik03
made in NDR. vodu to moc nehoreje ale na lepsi start to staci
zvětšit Elektrické ohříváni motoru - obrázek od Minik03 vložen 01.02.2010 16:00:03
11:57:30
01.02.2010
Jozka
-> King: Nějakej efekt to mít bude (lepší start, rychlejší nástup mazacího účinku), ale k urychlení vytápění auta, kdo ví.. ? Otevře se o něco dřív termostat při přivřeným ventilu topení.
Zatím se mi jeví jako nejúčinější zabudovat "ponorák" do spodní vaničky chladiče (u 100/1000), nebo do té přilehlé hadice.
22:47:49
31.01.2010
King
-> béda: Ano, geniální věci bývají jednoduché, ale dost dobře nechápu k čemu mi je ohřátá vana motoru na autě, který má 11l chladící směsi o teplotě -20C4
21:07:24
31.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> béda: Deda zase rozdelaval ohynek pod avii v zime, taky to fungovalo, se divim ze nechytla cela 3
21:04:52
31.01.2010
béda
Pánové v jednoduchosti je krása,pokud Ván škodovka stojí na dvoře s možnosti 230V,které
stejně pro jakoukoliv spirálu ,nebo topné zěleso potřebujete je nejednodušší a nejrychlejší dát pod vanu motoru dvou plotýnkový vařič,stačí 30 minut máte ohřátý olej v motoru a to
je při velkých mrazech to nejdůležitější.,věřte mi je to odzkoušené při teplotách -20až-26,můj táta to dělával léta .
20:41:13
29.01.2010
Jarda/felda
19:07:39
29.01.2010
darklord
-> David29: no ono pri -20 by ta spirala mala co robit aby to dostala na +20, nejakeho varenia by som sa nebal
18:25:04
29.01.2010
David29
No, ono by stačilo dát někam do nejnižšího místa spirálu s varný konvice. Teplá voda by stoupala vzhůru, a než nastratujete máte teplej motor-)

Jediný co by se muselo pořešit, je aby voda neměla nad 80st.
18:09:27
29.01.2010
Majklsto
ja som počul o aplikácii žhaviča do malého okruhu, aby to začalo skorej kúrit
15:48:38
29.01.2010
red.bill
-> Jozka: sežeň ohřejvák na avii ten dáš na hadici jak je zakroužkováno tady 28.01.10 12:33:33. Nečekejte od toho zázraky, motor to trochu ohřeje ikdyž by bylo lepší aby to bylo přímo v bloku ale o moc dřív to topit nebude
13:26:30
29.01.2010
Jozka
-> VooDoo- Ondris: Aby pak nevařilo obojí, voda i Aku3. Ale druhej by to pak asi chtělo.
Jinak jestli budou v rámci globálního zateplování takovýhle zimy, jdu dumat nad tím, jak do oběhu zanořit tenhle menší typ backer.inshop.cz/inshop/. ../detail.asp?ItemID=556 s co nejmenším zásahem. S motorem problém nemám, chytá na škubnutí i při -20ti, jak jsem ve středu zjistil (ale ne že by mu předehřev neprospěl), ovšem zamrzající přední okno na krátkou trať ráno po tmě, to mě teda vadí dost.. Voni ti dementní skoro neviditelný cyklisti jezdí i v takovejch podmínkách1.
upraveno 1x, naposled 29.01.2010 13:27:07
01:23:37
29.01.2010
HavajskejBubeník
Asi oprášim svúj starej ponorák z tabora 3 3 3 A to si kozy nedělám :O)
01:13:23
29.01.2010
BeBe
ohriat 5L vody o 10stupnov za rozumny cas cca 5minut, tak to chce aspon 900W teleso ,to je pri napajani z autosiete cca 80 amperov,no ale kedze cast tepla prejde do okolia a cast sa spotrebuje na ohriatie bloku ,tak tie minuty su asi dost nerealne kludne to moze byt aj 20 a to je len o 10 stupnov .... hmm to nebude ta spravna cesta 1,no stacilo hluposti idem spat 3
20:14:02
28.01.2010
Ultim
-> Klubko_: To nevim,nebo sehnat par zhavicu a udelat jim domecek...
Zkousel jsem to hledat,ale nasel jsem max nejake fora o tom...
20:01:40
28.01.2010
COL
hlavne by to chtelo pridavne cerpadlo, pokud teda spirala neni v bloku....
Ja bych dal do obtoku motoru nezavisle topeni, jako se dava do dieselu a pouzil ho k ohrevu motoru a eventuelne i vytapeni.
upraveno 2x, naposled 28.01.2010 20:48:34
18:52:44
28.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> VooDoo- Ondris: uplnej nesmysl1jedine mit jeste jeden altik a baterku z nakladaku - kamos s ni mel snizenej predek :)
17:09:01
28.01.2010
Klubko_
-> Ultim: to by byla maserina! Co to muze stat?
17:05:48
28.01.2010
Ultim
A co potom vzit z TDI ten dil pro dodatecny ohrev vody a dat ho pred radiator, aby to topilo hned jak se nastartuje resp. hned jak se stiskne tlacitko... ?
upraveno 1x, naposled 28.01.2010 17:06:00
16:54:52
28.01.2010
gabo000000 - zrušená registrace
takto to mal aj molso
16:53:38
28.01.2010
darklord
a co tak neelektricke vyhrievanie? nejake nezavisle kurenie, napr webasto? pripadne nieco podobne vykutit...
16:42:42
28.01.2010
VooDoo- Ondris
-> Jozka: normal to nedělat na 230 ale na normal akumulátor...akorát by chtělo vozit jeden náhradní kdyby si nemohl nastartovat...jo vim je to vše složité ale když by si s tim chtěl někdo vyhrát když třeba nemá garáž tak proč ne...
15:53:26
28.01.2010
spartra
to sem chtěl dodat, že se to řešilo i na www.naše trakotry
15:26:15
28.01.2010
Syny
-> petr s: V lete bude zas kazdej montovat klimu no 47
14:57:45
28.01.2010
Klubko_
-> petr s: zrovna tak jak baterky a zamrzly zamky apod. 1 jsou to proste sezonni zalezitosti 6
14:55:47
28.01.2010
petr s
a probírá se to tady každou zimu
14:54:12
28.01.2010
Katka & Petislav - zrušená registrace
14:52:08
28.01.2010
Jozka
-> VooDoo- Ondris: To je dobrej nápad, pokud teda nebydlíš na sídlišti, dokonce na západ od Rozvadova používaly někdy v 70. letech dopravní podniky systém, kdy přímo chladící okruhy autobusů byly na noc napojený přes výměník přímo ke kotli.. (a u nás se v tý době chlubili, jak na Sibiři pod motorama tater zaplujem táboráky).
Přes spínací hodiny, ještě takový ty s čudlíkem na každých 15 minut, to měl zapojený kamarád, po pár pokusech načasování odhadl, akorát říkal, že k dokonalosti by to chtělo doplnit o nějakou regulaci - asi dvakrát se mu stalo, že měl zamlžený zadní okno a bublal, protože přes noc se zatáhlo a ráno bylo o 15 stupňů tepleji, než večer.
upraveno 1x, naposled 28.01.2010 14:52:34
14:36:11
28.01.2010
mystevak
Jo používá se to v Zetorech. Dává se to přímo na blok místo mrazovky.
14:18:43
28.01.2010
DAVID
No ja si myslím že by nemusela byt nějaka turbínka stačila by ta spirala.A ta zasuvka je jak říkate jak z remosky kamoš říkal že jak to nechal dlouho tak už tam bylo 70.Jenom kolik to asi muže stát.Někde jsem četl že to použivali i v Aviích179
14:13:17
28.01.2010
Rooney - zrušená registrace
ještě by nebyla špatná nějaká vodní turbínka, která by to rozháněla přes celý motor.
13:36:53
28.01.2010
VooDoo- Ondris
tak koukám že zas tak špatný nápad sem neměl...řikal mi strejda kterej má statek na horách že jim ten předehřev budou dávat do traktorů protože tam sou silný mrazy. A když já občas startuju mojí félu tak než se to ohřeje tak to je pěknej "traktor". Třeba to spínání mě napadlo udělat na dálkový ovládání a nebo tnějakej ten časovač taky neni špatnej nápad. každopádně to má výhodu tu že se hodně ušetří motor, když zapnu topení tak hned by šlo teplo...
13:10:45
28.01.2010
Pavel P..
-> U-Geen: ani jeden42
13:04:10
28.01.2010
105
hmm to vypada dobre :) co je potreba sehnat ?
12:55:57
28.01.2010
Luboš
-> Pavel P..: přesně, remoska, a já si nemohl vzpomenout, kde jsem ji ještě viděl 3
12:51:21
28.01.2010
105L
Tak ja som mal toto este na starom motori, je to elektricka špirala z bojleru. Fungovalo to pekne na ranne studenne starty. 3 143 Podobne kusky som uz videl ako samodomo..
zvětšit Elektrické ohříváni motoru - obrázek od 105L vložen 28.01.2010 12:51:21
12:45:14
28.01.2010
U-Geen
-> Pavel P..: a kolik ks. mas doma?
12:42:38
28.01.2010
Pavel P..
-> Luboš: to se dávalo do severských zemí.... zásuvka jak od remosky.
12:33:33
28.01.2010
Luboš
Před lety jsem byl u užovky, která měla v tomhle místě vloženou hliníkovou krabičku se zásuvkou 220V a vevnitř prý byla spirála. Měl to být dobový doplněk.
Funkce jako ponorný vařič.
zvětšit Elektrické ohříváni motoru - obrázek od Luboš vložen 28.01.2010 12:33:33
12:04:30
28.01.2010
ozzman1000
-> DAVID: tiež som nad niečím takým rozmýšľal, videl som to v zime vo Fínsku, tam to má minimálne tretina aut. Majú zásuvky na parkoviskách, na noc natiahnu do motora kábel a ráno pred odchodom si to na nejaký čas zapnú. Ale nemám vôbec predstavu ako a kam presne sa to montuje zvlášť u embečiek. Ak niekto vie ako a pozná riešenia nech napíše...dosť ma to zaujíma
11:11:40
28.01.2010
Jozka
-> DAVID: To má (měl?) kamarád taky - zásuvku na 220V na pravý šavli, termostat na spínání a topný těleso prý z automatický pračky.. ideální při parkování doma na dvorku - on jezdil celoročně do práce ve 4h ráno. Pro detaily bych ale musel dotyčnýho navštívit, vůbec už netuším, kam to měl do chladícího okruhu vložený, vybavuju si už jen tu černou hranatou zásuvku, která v tý škodovce vypadala fakt divně.3
Extreme Tyres