Čím to? Studený start

prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 51 až 73) od 23.01.2010 do 05.02.2010, založil/a palinator
řadit dle data
17:58:56
23.01.2010
Syny
-> palinator: To je dlasi vec... Detonacni spalovani sem s tim serizenym motorem snad nikdy nezazil... Nech si to fakt poradne sestelovat, hlavne podle potre motoru a ne podle limtu a pofrci jako nova 4

-> jarda.u1: A nebo chuda smes - coz on ma 100% ma ;)
upraveno 1x, naposled 23.01.2010 17:59:19
17:58:42
23.01.2010
jarda.u1
-> palinator: kdyz jsou "slyset" ventily,tak je predstih spise vyssi
17:57:33
23.01.2010
Syny
-> jarda.u1: Jakekoliv prisavani falesnyho vzduchu... A je fakt, ze prohnuty viko je bezny - tim spis pokud je tam ten debilni filtrbox, kterej se utahuje nahore...
17:56:50
23.01.2010
palinator
-> 105:
Na seřízení ventilů a předstihu to preventivně půjde na jaře, nicméně dramatické výchylky nečekám. Ventily občas zarachotí, předstih je spíš menší než větší.
17:56:41
23.01.2010
Syny
-> palinator: Nevim presne, ale kdyz klesnou, tak je bohata (malo vzduchu vzduchu a jeste uberes) a opacne kdyz stoupnou, tak je chuda (hodne vzduchu, uberes ho a tim uelas smes idealni a otacky stoupnou) bych rekl... Ale nejsem si jistej... Kazdopadne pokud mas i problemy s posilovacem, tak si zkontroluj, jetli te to nesaje falesnej vzduch, pac to by te delalo smes jeste chudsi nez mas z tech emisi a pak by to uz chcipat mohlo, kort studeny...
17:56:22
23.01.2010
jarda.u1
-> palinator: -> Syny: Prohnute viko ma zasadni vliv na funkci sytice a na studeny start
17:55:23
23.01.2010
palinator
-> 105:
Vzduchovej filtr relativně nedávno měněnej, od tý doby se ujelo sotva tisíc kilometrů, ačkoliv je to už asi 3 roky..3 Odkalovací nádobka čištěná, mikrosítko v karbci také (kvůli tomu to jednu chvíli nejelo vůbec). Za tepla nechcípá, posilovač je KO, když stojím na brzdě, tak lehce syčí. Že by to tímto? 3
17:53:52
23.01.2010
105
jestli tam mas sedr tak 2x vytocit malej sroubek a 4x velkej a velkym dotahnes zatepla na 800ot/min(zakladni funkcni nastaveni) samozrejme predpoklad ,serizeny ventily a predstih
17:52:02
23.01.2010
palinator
-> Syny:
Jsem od Pardubice a od Kolína, takže to je z ruky. Posilovač mám spíš KO, takže bych si asi musel hrát pouze a jenom s tou přívodní, snad neděravou hadicí. Podle mě, když se pustí vzduch a otáčky klesnou, znamená to, že je směs chudá a pak ještě chudší...6, kdežto když vzrostou, bude směs příliš bohatá, pak ideálnější... 6
Možno to být pravda?3
17:50:47
23.01.2010
Jendo-virtak
-> palinator: to prehnutie vicka si mozes skontrolovat aj posuvnym meradlom alebo uholnikom
17:50:16
23.01.2010
Syny
-> palinator: No to je nastavenim 4 Pokud to mas leta nastelovany z ME, tak te to bude delat furt... Me to v lete startovalo naprotsto bez problemu bez sytice a v zime sem ho vytahnul na pulku a po 200m sel dolu a motor normalne bezel... A to to byla 120 bez nejakyho vyhrevu sani a podobne... V -20°C mi startovala napoprve, takze asi tak... Pred nastelovanim to teply nedrzelo ani volnobeh a startovani v zime tak na 4x...
17:50:01
23.01.2010
105
zkoukni odkalovaci nadrzku na ac pumpe ,popripade ji rozeber jak ti kluci radi (neni to nic tezkeho) potom koukni jestli nemas na palivovem vedeni nejaky zaneseny filtr + ten co je ve viku karburatoru, potom se ujisti jestli ti nekde karburator neprisava fales (za tepla nechcipa? brzdovy pedal jde jak ?) a potom v neposledni rade by tomu pomohla rozborka a vycisteni karbece, jak je na tom vzduch filtr?
17:45:43
23.01.2010
palinator
-> Syny:
No, ale tohle určitě není nastavením, protože to samý to dělá už léta. Dělá to i do určité míry v létě, musí být vždy vytažen sytič naplno.
17:43:24
23.01.2010
Syny
-> palinator: Boze muj - ty mas nastavenej karbec z emisi? 9 Tak to si sjed k nekomu kdo ty karbce dela a kdo dokaze poladit auto a nech si to prestelovat. Ne emisich te to stahnou co to jde aby ses vesel do limitu, ale v praxi to je pak nepouzitelny... Ja vzdy od ME jel rovnou k memu motorari a nechal sem si to nastelovat... K nemu jsem doslova doskakal a zpatky to jelo jako drak :)

Priblizne se to necha sestelovat i podle posilovace brzd, ale to je jen opravdu v pripade krize... Kdyz mas ohratej motor na volnobehu a rychle zaslapes na brzdu, tak se otacky bud zvednou, nebo snizi a nebo se nestane nic... Ted presne nevim jakej jev co znamena - tj co je bohaty a co chudy, ale zadouci je, aby se po rychelm zaslapani motor nijak nerozhodil pripadne jen mirne klesly otacky... Tak si hraj :) Ale osobne doporucuju zajet k nekomu kdo dela karbce a ten te to poladi ;) Kdybys byl z okoli Plzne dal bych te dobrej typ.
upraveno 2x, naposled 23.01.2010 17:46:42
17:40:37
23.01.2010
palinator
-> Syny:
Hladinu karbce jsem neměřil, ani nevím jak se to dělá, ale já to nastuduju.
Bohatost/volnoběh nastavovali na ME 10/2009... Chod motoru před a po byl stejný, i když CO museli hodně potlačovat, asi to bylo dost bohatý.
17:35:11
23.01.2010
Syny
-> palinator: Asi teklo no... Kazdoapdne ja mel v haji jedne ten cucik, kterej zabrenuje zpetnymu odtoku benzinu a delalo mi to taky problemy... Hladinu v karburatoru mas ok a karbec je sestelovanej dobre?
upraveno 1x, naposled 23.01.2010 17:35:26
17:33:30
23.01.2010
palinator
-> Syny:
Jako trvá dýl než obvykle, než to tam napumpuju a jakoby to přisává, ale pak to tam naženu a přestane zabírat, začnu cejtit od karbce benzín, tak tam asi něco došlo...6 A kdyby byla v pryč membrána tak by mi to teklo do oleje ne?
17:31:49
23.01.2010
palinator
-> Jendo-virtak:
-> jarda.u1:

To já nevím, já jsem se po ničem nedíval.
Pozná se to podle oka jo? Normálně se to dá sehnat a vyměnit nebo je to pevná část karburátoru?
Odpojovač cvaká.
Čištění tady bylo v nějakým tématu, nicméně dávat karbec do octový vody mi nepřijde jako ohleduplný řešení. To ultrazvukové čištění nebo co, kdo to dělá?
17:29:33
23.01.2010
Syny
-> jarda.u1: Pokud je v prdeli membrana nebo ty ventilky, tak muzes pumpovat treba dva dni :)
17:22:02
23.01.2010
Jendo-virtak
-> palinator: a co elektromagnet na karbeci cvaka alebo prefukat kanaliky volnobezneho systemu ale urcite je to len karburator rozobrat pozret vycistit poriadne prefukat pozret vicko ci neni prehnute vsetky netesnosti ci niekde neprisava falosny vzduch
17:18:41
23.01.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: pise ze napumpoval pred startem.

-> palinator: nemas prohnute viko na karburatoru?
17:15:04
23.01.2010
Pavel P..
napumpoval si před startem? možná dává pumpa málo4 třeba by to chtělo novou membránu
17:08:33
23.01.2010
palinator
Zdravíčko odborníci.
Následující video zachycuje 2 problémy.

1) Zvláštní studenej start. Motor chytne a i když je vyšlápnutá spojka, tak klesají otáčky až motor chcípne. Startuje dobře jen proto, že jsem předtím 10x našlapal plynem, ruční pumpou je dotaháno palivo do karbce.
Otáčky padaj jak na sytič, tak bez sytiče, při vytažení úplně vylítnou ke 3000 (motor částečně ohřátý)
Otázka zní : jak tento nežádoucí jev odstranit?Měnit SEDR za LEKR, apod. slyšet nechci.

2) Jistě si všimnete, že mi jednou startér udělal "cvak". Překvapilo mě to obzvláště proto, že je startér po opravě. Odstraněn zkrat, protahané lamely, promazáno. Je možné, že špatně kontaktuje el.mag. spínač?

Video:
Škoda 120 L - start -5°C


Vůz jest Škoda 120 L, série "89, 5q, olej v převodovce nevímjaký, motorovej Trysk M7ADT 15W-40

Děkuji
Extreme Tyres