-> Kapřík: Diskuse opravdu smysl nemá. Jen by možná neškodilo, kdyby si někteří zopakovali fyziku. Stačí ze základní školy.
A pak by ještě stálo za to poučit konstruktéry a manažery automobilek. Kdyby jim to myslelo, tak by přece museli tyto zázraky už dávno montovat v sérii.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
športovy filter
18:22:30
18.01.2010
18.01.2010

Johannes
11:21:20
18.01.2010
18.01.2010

Rapid05
-> COL: No třeba netestujou úplně každej konkrétní typ, ale jen zástupce určitýho druhu, těžko říct, na to já jsem malej pán 

01:05:03
18.01.2010
18.01.2010

COL
Rapid05 17.01.10 16:34:57 napsal: → Johannes: www.knfilters.com/ai
r_filter_testing.htm Doporučil bych prostudovat a nemlít kraviny 
jo, neco merej, ale data u filtru neudavaji... proc?
mne by treba zajimalo kolik je treba na tomhle filtru
www.knfilters.com/search/ product.aspx?Prod=E-286...
ubytek tlaku pri nejakem definovanem prutoku.

jo, neco merej, ale data u filtru neudavaji... proc?
mne by treba zajimalo kolik je treba na tomhle filtru
www.knfilters.com/search/ product.aspx?Prod=E-286...
ubytek tlaku pri nejakem definovanem prutoku.
00:46:21
18.01.2010
18.01.2010

outkast136 - zrušená registrace
-> Johannes: tyvole takovy sracky ctu poprve
a naposled
doufam
a naposled
doufam
23:17:49
17.01.2010
17.01.2010

Kapřík
-> Johannes: hmotnost? no to si děláš srandu ne? Ten sportovní filtr váží jestli ne víc, tak minimálně stejně jako papírovej
Ach jo, myslím, že tahle diskuze nemá smysl. Ale tak když tomu tak rozumíš, pochlub se kde jsi tyto moudra aplikoval v praxi
Rád se podívám co jsi vytvořil a kde jsi měl možnost svoje "vědomosti" ohledně filtrů vyzkoušet
Koukám zaregistrovaný před 5 dny, jméno asi nemáš když není vyplněné, auto taky žádné, ale vědomostí plný pytel
Ach jo, myslím, že tahle diskuze nemá smysl. Ale tak když tomu tak rozumíš, pochlub se kde jsi tyto moudra aplikoval v praxi
Rád se podívám co jsi vytvořil a kde jsi měl možnost svoje "vědomosti" ohledně filtrů vyzkoušet
Koukám zaregistrovaný před 5 dny, jméno asi nemáš když není vyplněné, auto taky žádné, ale vědomostí plný pytel
19:11:42
17.01.2010
17.01.2010

Zdena-rapid 136L
Čaudy vůbec nevíš o čem píšeš, tak raději nepiš vůbec.
19:06:44
17.01.2010
17.01.2010

Johannes
-> Kapřík: Sportovní auta mají tyto jednoduché filtry z jediného prostinkého důvodu. A tím je hmotnost. Navíc u nich nejsou důležité dvě další funkce sání "sériových" aut. Nejde jim o životnost, takže nepotřebují tak důkladnou filtraci a nejde jim o hluk, čili jejich sání nemusí plnit funkci tlumiče.
Další věc je propustnost filtru. Z hlediska funkce benzínového motoru nemá prakticky žádný vliv. Klasicý papírový filtr, když není totálně zacpaný, tak propustí tolik vzduchu kolik motor pro svoji práci potřebuje. Trochu jinak je to u naftového motoru, ale bavíme se o benzínových.
Ale pokud někdo věří pověrám a reklamám ať si to pořídí. Jsou to jeho peníze, které by mohl investovat daleko účelněji.
Další věc je propustnost filtru. Z hlediska funkce benzínového motoru nemá prakticky žádný vliv. Klasicý papírový filtr, když není totálně zacpaný, tak propustí tolik vzduchu kolik motor pro svoji práci potřebuje. Trochu jinak je to u naftového motoru, ale bavíme se o benzínových.
Ale pokud někdo věří pověrám a reklamám ať si to pořídí. Jsou to jeho peníze, které by mohl investovat daleko účelněji.
16:34:57
17.01.2010
17.01.2010

Rapid05
-> Johannes: www.knfilters.com/air_fil
ter_testing.htm Doporučil bych prostudovat a nemlít kraviny 

16:31:05
17.01.2010
17.01.2010

dominique
-> Kapřík: Okej asi pojdem na nakupy lebo ten dragon ma uz za sebou min 20 tis a patrilo by sa ho osetrit.
16:28:13
17.01.2010
17.01.2010

Kapřík
-> dominique: chyba
Na čištění je speciální saponát přímo od výrobce toho filtru. Po vyčištění je pak nutné ho napustit olejem, taktéž od výrobce
Pokud ho nenapustíš olejem a necháš suchý, bude ti propouštět drobné prachové částice..a to je nežádoucí
Tady je návod na KNko
www.sportovni-filtry.cz/i mages/navod-k-cisteni.pdf
a takhle vypadá ta sada
www.motostar.cz/cs/.../ci stici-sada-k-n-olej-cistic -9097.html?zenid=42ce...
Na čištění je speciální saponát přímo od výrobce toho filtru. Po vyčištění je pak nutné ho napustit olejem, taktéž od výrobce
Pokud ho nenapustíš olejem a necháš suchý, bude ti propouštět drobné prachové částice..a to je nežádoucí
Tady je návod na KNko
www.sportovni-filtry.cz/i mages/navod-k-cisteni.pdf
a takhle vypadá ta sada
www.motostar.cz/cs/.../ci stici-sada-k-n-olej-cistic -9097.html?zenid=42ce...
16:27:51
17.01.2010
17.01.2010

dominique
-> David29: Kuuuurva.Aj ja chcem taky bicykel!!!!!!
16:26:50
17.01.2010
17.01.2010

Kaprof-Pisařík
-> David29:
na parníku Vyšehrad?:o)
na parníku Vyšehrad?:o)16:25:38
17.01.2010
17.01.2010

David29
-> dominique: to určitě ne... maser na to šlapal, ale byl bez šance... zatah od spoda jak svin pičo. Za jedna, hrabačka vole, pak to ještě hráblo za dva a byl jsem v prdeli. bylo to hustý, týpek nechápal
A to mi asi pomoh ten zkurveně drahej 100 benal. 36 za litr, ale stoji to za to pičo. 8000 otáček za minut jako hovno.
A to mi asi pomoh ten zkurveně drahej 100 benal. 36 za litr, ale stoji to za to pičo. 8000 otáček za minut jako hovno.
16:24:18
17.01.2010
17.01.2010

dominique
Chalani este jedna otazka nech nezakladam nove tema.Mam kingdragon a Cistim ho wapkou.Ziadne sajrajty na to nekupujem.Chyba alebo to je jedno?
16:21:58
17.01.2010
17.01.2010

Kapřík
-> Johannes: to by mě zajímalo proč všechny sportovní, rally, prototypy, formulový auta mají sportovní filtry. Na okrasu?
Díval jsi se třeba na testy propustnosti a odporu vzduchu papírového a KN filtru?
Viděl jsi výsledky testů propustnosti prachových částic pn10 skrz tyto filtry? Předpokládám, že neviděl
Co kdyby ses prvně pochlubil svým vozem, než tu začal kázat tuzérům
Krom toho nikdo tu neříká, že filtr je nějaký zázrak a přidá 30 % výkonu a 100 % respektu. Ale určité opodstatnění má a mohu jej potvrdit z vlastní zkušenosti..
Díval jsi se třeba na testy propustnosti a odporu vzduchu papírového a KN filtru?
Viděl jsi výsledky testů propustnosti prachových částic pn10 skrz tyto filtry? Předpokládám, že neviděl
Co kdyby ses prvně pochlubil svým vozem, než tu začal kázat tuzérům
Krom toho nikdo tu neříká, že filtr je nějaký zázrak a přidá 30 % výkonu a 100 % respektu. Ale určité opodstatnění má a mohu jej potvrdit z vlastní zkušenosti..
16:14:48
17.01.2010
17.01.2010

dominique
-> David29: Ty si isiel na bicykli, oktafka a fabia bola na parkovisku a autobus stal na zastavke

16:12:53
17.01.2010
17.01.2010

Johannes
-> Kapřík: Už na začátku jsem psal, že mě tuzeři nebudou mít rádi.....
Jediné co by mě přesvědčilo o tom, že tyto zázraky mají nějaký přínos, by bylo objektivní změření výkonu na brzdě. Všechno ostatní jsou tuzerské mýty a pověry.
Jediné co by mě přesvědčilo o tom, že tyto zázraky mají nějaký přínos, by bylo objektivní změření výkonu na brzdě. Všechno ostatní jsou tuzerské mýty a pověry.
16:10:43
17.01.2010
17.01.2010

Kaprof-Pisařík
-> David29:


16:09:39
17.01.2010
17.01.2010

David29
Já jsem jezdil bez filtru, a natrh jsem prdel Oktávce 1.8T, autobusu a Fabii RS.. takže znát to musí bejt
16:06:19
17.01.2010
17.01.2010

Kapřík
-> Johannes: koukám pán je znalec

16:03:52
17.01.2010
17.01.2010

Johannes
-> Kapřík: Z toho co píšeš, je pravda jen ta poslední věta. I když, platí zase jen pro někoho.
To, že jde motor líp do otáček je jen a jen pocit.... daný tím, že motoru "zhrubne" zvuk.
To, že jde motor líp do otáček je jen a jen pocit.... daný tím, že motoru "zhrubne" zvuk.
15:29:11
17.01.2010
17.01.2010

Kapřík
-> palinator: -> Johannes: blbost, blbost, blbost
Je sportovní filtr a je "sportovní filtr". Pokud se budeme bavit o kvalitním filtru (výrobci Green, K§N..) žádné zadření motoru tím, že by daný filtr propouštěl nečistoty zcela jistě nehrozí. Jsou to kvalitní výrobci s dlouhou tradicí a úvahy o propouštění nečistot jsou bezpředmětné. Druhou variantou pak je koupě "sportovního filtru" z aukra za 300 Kč. V tom případě už tu nějaké riziko být může. Ale u kvalitního filtru, správně napuštěného olejem toto nehrozí.
Druhá věc je tak diskutovaný přínost sportovního filtru, respektive sportovního sání. Na sériovém motoru nikdo nemůže čekat nějaký nárust koníků. Ale sám mám odzkoušeno na dvou motorech, že znát to lehce je v tom, že motor jde lépe do otáček. Ale opět to není nic razantního. Druhou věcí pak je použití filtru a sání u upraveného motoru. Kde jedna věc k druhé dají už nějaký pěkný výsledek. Také je potřeba si uvědomit, že výrobci aut nejsou hloupí, a když dají filtr, respektive filtrbox tam kde je, mají k tomu většinou nějaký důvod. Tudíš nasazení hrušky někam k výfukovým svodům není zrovna ideální. Je tedy potřeba přívést filtru alespoň částečně chladný vzduch.
Takže za mě a z mých osobních zkušeností kvalitní značkový filtr ano. Je to sice dost velká investice, ale motor má lepší zvuk a podle toho co mám odzkoušeno jde i o něco lépe do otáček. Poslední věcí je, že také daleko lépe vypadá

Je sportovní filtr a je "sportovní filtr". Pokud se budeme bavit o kvalitním filtru (výrobci Green, K§N..) žádné zadření motoru tím, že by daný filtr propouštěl nečistoty zcela jistě nehrozí. Jsou to kvalitní výrobci s dlouhou tradicí a úvahy o propouštění nečistot jsou bezpředmětné. Druhou variantou pak je koupě "sportovního filtru" z aukra za 300 Kč. V tom případě už tu nějaké riziko být může. Ale u kvalitního filtru, správně napuštěného olejem toto nehrozí.
Druhá věc je tak diskutovaný přínost sportovního filtru, respektive sportovního sání. Na sériovém motoru nikdo nemůže čekat nějaký nárust koníků. Ale sám mám odzkoušeno na dvou motorech, že znát to lehce je v tom, že motor jde lépe do otáček. Ale opět to není nic razantního. Druhou věcí pak je použití filtru a sání u upraveného motoru. Kde jedna věc k druhé dají už nějaký pěkný výsledek. Také je potřeba si uvědomit, že výrobci aut nejsou hloupí, a když dají filtr, respektive filtrbox tam kde je, mají k tomu většinou nějaký důvod. Tudíš nasazení hrušky někam k výfukovým svodům není zrovna ideální. Je tedy potřeba přívést filtru alespoň částečně chladný vzduch.
Takže za mě a z mých osobních zkušeností kvalitní značkový filtr ano. Je to sice dost velká investice, ale motor má lepší zvuk a podle toho co mám odzkoušeno jde i o něco lépe do otáček. Poslední věcí je, že také daleko lépe vypadá

13:10:42
17.01.2010
17.01.2010

tonek.favo
-> dominique: ta vložka do origo airboxu se mi zdá taky daleko lepší a stou údrožbou máš pravdu, jen ho propláchneš a napustíš roztokem, je to jako u těch kuželů apod.

13:07:34
17.01.2010
17.01.2010

dominique
Opat musím povedať že favorit ma velmi dobre vymyslene sanie.Nema zmysel ho prerábat.Existuje na to niekolko dôvodov.Pri pouziti šišky,hrušky kužela a neviem ako sa tomu este nadava motor bude pravdepodobne nasavat teply vzduch.Na seriovom motore je to vec len cisto vzhladova,žiadny vplyv na chod motora to nemá,bude to nasávat nečistoty,a bla bla.Ovela lepšie je potom už radšej investovat do športoveho filtra vyrobeneho presne na dany typ airboxu.Pre favorit je to kruh presne taky isty ako seriovy len ma niekolko vrstiev a vačšiu priepustnost vzduchu a netreba ho menit len na nom vykonavat udržbu.Možno sa mýlim kludne ma opravte
12:58:02
17.01.2010
17.01.2010

tonek.favo
-> palinator: jo to sem taky slyšel, tak aspoň uštřím a budu radši šetřit na hliníkový kola


11:55:56
17.01.2010
17.01.2010

palinator
-> Johannes:
A má údajně také efekt zadřenýho motoru, protože se přes něj dostává více bordelu... Někde jsem tady tuto teorii četl...
A má údajně také efekt zadřenýho motoru, protože se přes něj dostává více bordelu... Někde jsem tady tuto teorii četl...
11:17:42
17.01.2010
17.01.2010

Johannes
-> tonek.favo: Za to co tady napíšu, mě asi tuzeři nebudou mít moc rádi. Takzvaný "sportovní" filtr má efekt jen vzhledový a pak ten, že motoru dá jiný zvuk. A to dává další efekt, a tím je dojem, že to líp jede. Žádné zvýšení výkonu, ani jiné zlepšení vlastností nepřinese.
09:37:44
17.01.2010
17.01.2010

ruco2828
no chcel by som to spravit na favorita neakno ten original plastovy fliter neak prerobit aby som tam dal sportovy hrusku. neviem ci sa to da ..ak niekto tak ma posli foto diki
20:17:34
16.01.2010
16.01.2010

tonek.favo
-> ruco2828: omlouvám se že ti zneužiju téma, ale má ten sportovní filtr (myslím kužel) nějakej efekt na seriovým plastovým sání, nebo prostě má to nějakej efekt? ještě jednou promin

16:28:21
15.01.2010
15.01.2010

Kapřík
Samotnou přírubu..no nic takového hotového se přímo neprodává, budeš muset popřemýšlet a něco vyrobit. Teď mě napadá, že tuším Ellri vyrábí nějaké sání na favorita. Má to Labros tady z virtu
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1319_2007-03-07_ 11-25-11_64.jpg
a nebo pak trochu vymýšlet, přemýšlet a tvořit
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2009-09-22_ 22-32-50_4.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1319_2007-03-07_ 11-25-11_64.jpg
a nebo pak trochu vymýšlet, přemýšlet a tvořit
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2009-09-22_ 22-32-50_4.jpg
13:46:16
15.01.2010
15.01.2010

ruco2828
dobry den chcel by som sa opytat ci nema niekto prirubu tu ruru od karburatora ku filtru vzduchovemu sportovemu alebo plan ako si ju vyrobit
