skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
těs. pod hlavu felicia D
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 13.01.2010 do 16.01.2010, založil/a VooDoo- Ondris
12:56:05
16.01.2010
16.01.2010

Jarda/felda
-> VooDoo- Ondris: www.icq.com/people/about_
me.php?to=4721244... stačí kliknout na ikonku icq co má pod příspěvkama
11:43:07
16.01.2010
16.01.2010

VooDoo- Ondris
-> Jarda/felda: děkuju, ale na tenhle odkaz sem už koukal a 100krát pročítal...hodil by se kontakt na toho kluka co to dělal...
01:34:05
16.01.2010
16.01.2010

Jarda/felda
18:11:20
14.01.2010
14.01.2010

palinator
-> Tommyk:
No vidíš, dokonce...
-> VooDoo- Ondris:
S turbem nejsou žádný špásy... potřebuješ na to regulaci tlaku, jinak bude účinek turba neefektivní, se sériovým vstřikováním o moc větší výkon nezískáš. Snižovat kompresi - nedovedu si představit, u Škoda motorů se řeší používáním jiných pístů (např. 135 - mají vybrání) nebo hlav (120 LS hlava udělá nižší kompresi na L bloku). Možná by mohla být záměna hlav motorů VW 1,9 D a 1,9 TD, případně pístů, ale to je jen moje teorie. Jinak snižovat kompresi používáním vysokých nebo zdvojených těsnění je podle mě nepřijatelné. Pokud bys chtěl nechat stávající kompresi a dal tam turbo, do určitého plnícího tlaku by to asi možné bylo, nicméně i tak by asi bylo vyšší risiko prasknutí hlavy a nižší životnost ložisek klikového hřídele, atp.
Vše je jen moje teorie!!!
No vidíš, dokonce...

-> VooDoo- Ondris:
S turbem nejsou žádný špásy... potřebuješ na to regulaci tlaku, jinak bude účinek turba neefektivní, se sériovým vstřikováním o moc větší výkon nezískáš. Snižovat kompresi - nedovedu si představit, u Škoda motorů se řeší používáním jiných pístů (např. 135 - mají vybrání) nebo hlav (120 LS hlava udělá nižší kompresi na L bloku). Možná by mohla být záměna hlav motorů VW 1,9 D a 1,9 TD, případně pístů, ale to je jen moje teorie. Jinak snižovat kompresi používáním vysokých nebo zdvojených těsnění je podle mě nepřijatelné. Pokud bys chtěl nechat stávající kompresi a dal tam turbo, do určitého plnícího tlaku by to asi možné bylo, nicméně i tak by asi bylo vyšší risiko prasknutí hlavy a nižší životnost ložisek klikového hřídele, atp.
Vše je jen moje teorie!!!
16:52:13
14.01.2010
14.01.2010

VooDoo- Ondris
-> petr s: a jak to poznám u své feldy? jedině když se sundá hlava asi tak měřením nebo se dá i jinak? a jak tu někdo píše abych snížil KP a spíš zvýšil plící tlak turba tak jak to mam udělat??? to jedině těsnění na zakázku asi že jo ale neni to zbytečné? Jeden kámoš řikal že někomu klekl motor ve wentu a dal tam motor z feldy a turbo prostě vše ostatní přeházel a wento jezdilo vpohodě...
15:41:23
14.01.2010
14.01.2010

petr s
-> VooDoo- Ondris 13.01.10 23:20:38: Jiná tlouštka těsnění se dává proto že je různý přeběh pístů Jsou různé výšky
15:34:37
14.01.2010
14.01.2010

Tommyk
-> palinator: féla 1.9D má kompresi 22,5:1, dneska jsem to četl v návodu k obsluze 

08:00:44
14.01.2010
14.01.2010

palinator
-> VooDoo- Ondris:
Myslím, že s KP u dieselů je to podobný jako u benzínů, tzn. že nad nějakých 13:1 už KP spíš brzdí, než pomáhá. Nehledě o obtížnějším startování (startér to neutáhne). U turbodieselů je současný trend KP SNIŽOVAT a zvyšovat plnící tlak, což je logické. Dnešní moderní diesely mají i 16:1. Ovšem v tvém případě takovou změnu ani dělat nejde, možná bys nenastartoval, kdyby se ti to fyzicky podařilo provýst. Ovšem šílená komprese 1,9 D, která činí asi 21:1 (nevím přesně), je šílená a turbo by ti to mohlo roztrhnout.
Myslím, že s KP u dieselů je to podobný jako u benzínů, tzn. že nad nějakých 13:1 už KP spíš brzdí, než pomáhá. Nehledě o obtížnějším startování (startér to neutáhne). U turbodieselů je současný trend KP SNIŽOVAT a zvyšovat plnící tlak, což je logické. Dnešní moderní diesely mají i 16:1. Ovšem v tvém případě takovou změnu ani dělat nejde, možná bys nenastartoval, kdyby se ti to fyzicky podařilo provýst. Ovšem šílená komprese 1,9 D, která činí asi 21:1 (nevím přesně), je šílená a turbo by ti to mohlo roztrhnout.
07:10:30
14.01.2010
14.01.2010

Rooney - zrušená registrace
-> VooDoo- Ondris: jj rozumíš dobře, pro to turbo potřebuješ co nejsilnější těsnění....

23:32:05
13.01.2010
13.01.2010

VooDoo- Ondris
-> jarda.u1: takže pokud dobře rozumim tak to nejsilnější mam koupit, nechápu kámoš na golfu II GTD snížil hlavu a myslel si že to bude jako u benzínovýho motoru že to lépe pojede...ani nevim výsledek ale auto jezdilo...myslíte mělo to nějaký význam když naftový motory mají sami osobě velký KP???
23:26:13
13.01.2010
13.01.2010

jarda.u1
-> VooDoo- Ondris: ano,jsou to ruzne sily tesneni.Pokud budes preplnovat motor turbem,pak bys asi mel snizit KP.
23:23:05
13.01.2010
13.01.2010

VooDoo- Ondris
ještě jen to ELRING to je výrobce sem zjistil od kterýho skoda-díly odebíraj těsnění
www.elring.de/index_en.ph p
www.elring.de/index_en.ph p
23:20:38
13.01.2010
13.01.2010

VooDoo- Ondris
www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dily/tesneni-hlavy1-9.ht
ml
třeba tady...co to znamená 1,53 - 1,57 - 1,61 (to jsou různé šířky těsnění např. když se rovná hlava že se pak dá širší těsnění?) a pak jak tam je údaj 1, 2, nebo 3 díry ELRING ???
třeba tady...co to znamená 1,53 - 1,57 - 1,61 (to jsou různé šířky těsnění např. když se rovná hlava že se pak dá širší těsnění?) a pak jak tam je údaj 1, 2, nebo 3 díry ELRING ???
23:15:23
13.01.2010
13.01.2010

VooDoo- Ondris
potřebuji poradit...všude kde koukám tak nabízej mnoho druhů těsnění, jak mam vědět nebo podle čeho si mam vybrat určité těsnění? myslim sílu nebo v čem jinym se liší nevim...Jde o to že budu dávat na motor turbo a preventivně to těsnění vymenim abych měl jistotu že je to nové a nečekal než to foukne případně...Poradíte mi jaký tam mám teda dát nebo případně tip na nějaký kvalitní těsnění? děkuju
