skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136
20:23:56
11.01.2010
11.01.2010

rsvancara
-> techgen On je trochu špinavej (pumpa je nová) :-)
18:38:23
11.01.2010
11.01.2010

techgen
-> rsvancara: krásny blok ako nový 

16:33:19
11.01.2010
11.01.2010

rsvancara
.
16:28:26
11.01.2010
11.01.2010

rsvancara
Jeden obrázek je lepší než tisíc slov :-)
20:39:35
08.01.2010
08.01.2010

Andy120
su.tech 08.01.10 20:34:49 napsal:
→ Andy120: Diky zajtra to, všetko porzeim. Technickú to má novú od septembra, ale to som auto ešte nevlastnil.
→ Andy120: Diky zajtra to, všetko porzeim. Technickú to má novú od septembra, ale to som auto ešte nevlastnil.
20:34:49
08.01.2010
08.01.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Andy120: Ked máš mierku na lavej strane bloka a nie u pumpy, tak ide o motor buď Favorit, alebo Felda - tam číslo motora nádeš pod hlavou na bloku. Tzn. keď sa pozreš na vodnú pumpu - tak z nej ide vývod do pravej strany - na takú plechovú trúbku. Puma a trúbka su prepojené gumovou hadicou - asi 5 cm... to číslo nájdeš na tom bloku zrovna u tej gumy. Neviem ako je to u vás na slovensku, ale u nás by takéto auto správne s týmto motorom (aj keď sú vpodstatě rovnaké) nemalo prejst cez technickú lebo je to nepovolená zástavba motora iného typu...
20:31:02
08.01.2010
08.01.2010

Andy120
Hej mierku mám inde ako ju má moja stará 120. Chladiacu nebudem meniť, len potrebujem doliať. Je jéj akurát, toľko, že ju vidím v hadičke v expanznej nádobe. Čiže nádoba je prázdna akurát v tom zvode do hadice je jéj stav.
20:26:25
08.01.2010
08.01.2010

ferrari
Číslo motora odfoť, ale malo by byť n tom isto mieste, ako má 105ka
Olej sa dá použiť, ale b som ho vymenil skôr (max. po 7000 km) a ďalej by som používal 15W-40 ale s vyššou API špecifikáciou (aspoň API SG)...
Nemrznúca je asik najlepšia tá zelená, môže byť aj Sheron...
A ten motor je na 99% zhodný so 136 favoritom...
Olej sa dá použiť, ale b som ho vymenil skôr (max. po 7000 km) a ďalej by som používal 15W-40 ale s vyššou API špecifikáciou (aspoň API SG)...
Nemrznúca je asik najlepšia tá zelená, môže byť aj Sheron...
A ten motor je na 99% zhodný so 136 favoritom...
20:24:58
08.01.2010
08.01.2010

Andy120
Výfuk je tuším rovnaký , karburátor som si nejak moc nevšímal. Zajtra ho pozriem.
20:22:37
08.01.2010
08.01.2010

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Andy120: na hliník hlavu G48 nebo G12, nebo nejlépe G12++, ale pokud tam máš G48 tak dej G48 - nemíchej to. Pokud potřebuješ dolít tak dolej, ale nedávej tam nějakou extrémně namíchanou směs třeba na -38 protože to není na to zvyklé a když to nárazově takhle vyměníš, tak počítej s tím, že se ti odporoučí těsnění pod hlavou. Tyhle výměny je nejlepší dělat v létě, kdy je dobrá možnost proplachovat systém čistou destilkou. To jestli má jezdit na natural nebo na natural s aditivama ti napoví hlavě hlava. Pokud máš nějakou knížku o Rapidech od Andrta - tak tam najdeš fotky - jedna z těch hlav má nálitek pro identifikaci zda Natural, nebo Special (natural + aditiva). Vpodstatě platil kdysi vztah že rapid 135 - natural, rapid 136 special, pokud nebylo v servisní knížce nebo v Techničáku ke konkrétnímu vozu uvedeno jinak. Číslo 136 /8 je blbost - 135/8 je bendix - stříkačka jinak klasické origo auta s motory 136 mají napsáno jen to číslo nic vic nic míň - tzn. že máš na origo bloku číslo motoru a pod ním označení typu. Pokud není na vodní pumpě, může se jednat o blok nový na které se číslo dávalo dodatečně, nebo o motor Favorit - tam je číslo přímo pod hlavou a obsahuje číselnou řadu číslo motoru a pod ním typové číslo např. 781.135, 781.136, 781.135 B apod... na tu hlavu ještě pozor - protože za ty roky to mohl někdo různě poměnit a ten nálitek nemusí odpovídat hlavě. Jde o to, jaké jsou použité díly v hlavě - sedla apod. podle toho to jezdí buď na ten natural nebo special... Fáčkový blok poznáš snadno - měrka oleje není u vodní pumpy, ale na levé straně bloku... origo blok 135, 136 má měrku oleje u vodní pumpy stejně jako 120-tky...
20:21:11
08.01.2010
08.01.2010

105
ahoj..
existovali skodovky 135 a 136 , byl to celohlinikovy motor podobny favoritu, zpravidla byl nalitek u vodni pumpy vetsi kde bylo cislo + 135 nebo 136
olej se tam leje klasickej 15w40
jaky tam mas karburator a vyfuk ? normalne jako 120tka?
existovali skodovky 135 a 136 , byl to celohlinikovy motor podobny favoritu, zpravidla byl nalitek u vodni pumpy vetsi kde bylo cislo + 135 nebo 136
olej se tam leje klasickej 15w40
jaky tam mas karburator a vyfuk ? normalne jako 120tka?
20:11:15
08.01.2010
08.01.2010

Andy120
Zdravím je to len pár dní, čo som kúpil Rapida 136 len sa musím poinformovať. Bývalý majiteľ mi nevedel dať konkrétne rady: nevie či to je pôvodný motor, tankoval tam bezolovnatý benzín, to vinko nieje na vodnej pumpe ako býva napr. na 120L ale je nižšie. Neviem ako to mali favority. Viem, že tam musí byť 136 /8 aby to šlo na bezolovo. Jazdím na LPG, zajtra ešte kuknem na to vinko. Skôr potrebujem vedieť aký olej tam mám dať kúpil som tento eshop.paramo.cz/produkty/
KatalogovyList.aspx?kodpro
dukt... Od bývalého majiteľa viem len toľko, že tam bol minerál 15W40 a nič viac je vhodný? a ďalej nemrznúca zmes. Vraj je tam nejaký zelený no upresnenie neviem. Môže byť táto? SHERON Antifreeze G 48 Ako je to z motorom 136? Ja sa do toho moc nevyznám, ako je to z hliníkovou hlavou? Vraj nejaké stabily robili galibu hliníkovým hlavám, chcem sa tomu vyvarovať. Neviem či mám, alebo nie. Za odpoveď ďakujem. Doteraz som mal 105 prerobenú na 120, o nejakej 136 sa mi ani nesnívalo. :) Dik za odpovede
