skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Víčko 0,1 Mpa už není...
23:37:36
04.01.2010
04.01.2010

COL
-> Nwkt: Vsak jo. To je podobne jako obtok vzaty pred termostatem - tedy z pohledu toho 1. valce. Z pohledu 4 teho, to tam dole pak lip proudi, to je jasne.
23:34:29
04.01.2010
04.01.2010

Nwkt
-> COL: Ale on myslí od zátky na 4.válci
23:33:53
04.01.2010
04.01.2010

COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: z topeni jo, ale z obtoku ne, ten jsem mel na mysli, protoze obtok je bud pres sani nebo je ve vetvi topeni. :o)
23:29:47
04.01.2010
04.01.2010

Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.01.10 23:13:18: Mam vedeno do výměníku a pak zpět do pumpy 

23:25:18
04.01.2010
04.01.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> COL: To snad zkousel Molso nez dezertoval a nejak se mu to nepovedlo uchodit.
Jinak za studena je ta voda z topeni stejne studena...
Neni to takovej rozdil no to ne.
Jinak za studena je ta voda z topeni stejne studena...
Neni to takovej rozdil no to ne.23:22:43
04.01.2010
04.01.2010

COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale k prvni vlozce usti obtok pres vyhrivane sani/topeni, tak zrovna timhle se situace u 1. valce moc nezmeni... Ale idealni je dvojcinny termostat, co pousti vodu bud do chladice nebo zpet na vstup motoru, prutok vody motorem je pak vysoky a teplotni gradient maly. Kdo to vyzkousi :o) ?
23:13:18
04.01.2010
04.01.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s 04.01.10 22:34:23:
- 4. vlozka trpi na prehrivani tim jak je zanesena kotelnim kamenem
- 1. vlozka trpi podchlazovanim pri studenym motoru kdy jde od cerpadla zima a zevnitr je horko
Ja nastesti oboje eliminoval tim, ze u 4. vlozky mam pres vypousteci otvor obtok pred cerpadlo, kde se tata prehrata voda micha se studenou z chladice (+ je tam vystup vyhrevu sani) a 1. vlozka neni razem ochlazovana.
Za ten obtok jsem rad, protoze po jizde kdyz se to drti na max, tak ta hadice uplne sviti
Je nejvic horka ze vsech co tam jsou 
- 4. vlozka trpi na prehrivani tim jak je zanesena kotelnim kamenem
- 1. vlozka trpi podchlazovanim pri studenym motoru kdy jde od cerpadla zima a zevnitr je horko

Ja nastesti oboje eliminoval tim, ze u 4. vlozky mam pres vypousteci otvor obtok pred cerpadlo, kde se tata prehrata voda micha se studenou z chladice (+ je tam vystup vyhrevu sani) a 1. vlozka neni razem ochlazovana.
Za ten obtok jsem rad, protoze po jizde kdyz se to drti na max, tak ta hadice uplne sviti
Je nejvic horka ze vsech co tam jsou 
22:42:00
04.01.2010
04.01.2010

Evž@
-> vhml: otec za svou vlast vyměnil desitky termostatů....až našel ten pravý....má tam kolem 90....at je leto nebo zima
...ono asi záleželo jak se jim povedl vyrobit
...ono asi záleželo jak se jim povedl vyrobit22:36:09
04.01.2010
04.01.2010

vhml
Existuje i nejakej ,,teplejsi" termostat na 100vku? Nasel jsem vsechny jenom 82stupnovy. S chlazenim zadnej problem nemam a chtel bych trochu vic, at poradne topi
22:35:09
04.01.2010
04.01.2010

COL
-> Syny: na dosazeni provozni teploty by to vliv mit nemelo, na topeni ale ano. Jednak je tam nejaky ten teplotni rozdil (treba ty 3 stupne :o) ) a jednak v topicim okruhu voda pak mene chladne.
22:34:23
04.01.2010
04.01.2010

petr s
-> Syny: Tak trochu mimo témy který válec je u škodováckých motorů nejvíce opotřebován?
22:28:36
04.01.2010
04.01.2010

Syny
-> aceboss: jooo zaseklej termostat je svinstvo 
U starejch aut co maj topeni nezavisly na tremostatu to asi teda opdstatneni ma jak psal Petr s., ale u novejch aut dle me vubec pokud funguje termostat...

U starejch aut co maj topeni nezavisly na tremostatu to asi teda opdstatneni ma jak psal Petr s., ale u novejch aut dle me vubec pokud funguje termostat...
22:16:49
04.01.2010
04.01.2010

COL
Deckou se daji pridat tak 3 max 4 stupne, pak uz je to o hubu, protoze termostat bude skoro porad otevreny a rezerva chlazeni minimalni. Kdyz uz je treba vic topit, chce to spis termostat na vyssi teplotu a funkcni a tesny chladici system tolerujici patricny pretlak. decka je berlicka.
Jinak kousek prubehu teploty ze vcerejska (termostat 88C, Wahler, bez decky, 50-80km/h):
(proc se to obcas rozkmita vic, to zatim nevim, souvislost s necim jinym neni zjevna)
Jinak kousek prubehu teploty ze vcerejska (termostat 88C, Wahler, bez decky, 50-80km/h):
(proc se to obcas rozkmita vic, to zatim nevim, souvislost s necim jinym neni zjevna)
21:55:03
04.01.2010
04.01.2010

peti
-> Syny: s deckou sa po ohriati systemu udrzuje troska vyssia teplota a lepsie to kuri, mne sa deckou drzi tak asi 84 - 85 stupnov a kuri to o poznanie lepsie ako predtym
21:50:36
04.01.2010
04.01.2010

aceboss
-> Syny: Ber to asi tak kdyby to bylo na hovno tak jak si myslíš tak by se to nepoužívalo od dob T111 přez autobusy, eMka až po nejnovější OCT

17:26:08
04.01.2010
04.01.2010

Don_pepe
-> steyr: no ty francouzský fakt stojej za ho... za rok sem měnil tři a jeden mě stál novou hlavu! to rači žádnej než ten...
17:21:44
04.01.2010
04.01.2010

petr s
-> Syny: Ale zase trubka na topení je před termostatem tak ti jde studenější voda do topení
17:15:51
04.01.2010
04.01.2010

Syny
-> COL: No asi tak... Dle me to je k nicemu... Pac cim studenejsi voda - tim mensi dobu bude otevrenej termostat :)
17:14:23
04.01.2010
04.01.2010

COL
-> Syny: ja nevim. S ohratim nemam problem. I vcera, kdy jsem se v noci plazil po te klouzace 50-80tkou byla teplota stale 90+-, decku nemam ani jsem nemel. Jediny smysl by mohl byt, ze do motoru nejde prilis studena voda... ale na vystupu by to melo byt stejne, tedy pokud je termostat ok.
17:13:27
04.01.2010
04.01.2010

Gazda
ok dik
17:12:38
04.01.2010
04.01.2010

skodovak
-> Gazda: rozvody u nás stojí 360 těsnění je zanedbatelný kolem 20kč + teda těsnění po vanu a simering bude kolem 50kč...do pětistovky materiál bude..
17:12:38
04.01.2010
04.01.2010

Gazda
ja viem ze nic ale otvarat novu temu kvoli jednej otazke to ja asi zbytocne ci?

17:11:58
04.01.2010
04.01.2010

steyr
-> Don_pepe: francuzky taky sracka vcera na pretekoch so mto vybral a zahodil do snehu :D
17:08:52
04.01.2010
04.01.2010

Syny
-> Gazda 04.01.10 17:08:05: To ma s timhle hodne spolecnyho 

17:08:05
04.01.2010
04.01.2010

Gazda
nechcem zakladat novu temu lebo sa to neoplati tak to dam radsej sem: nevie niekto kolko stoja rozvody na 120-ku aj tesnenie a aj gufero?
16:57:35
04.01.2010
04.01.2010

Syny
-> petr s: To ne, ale o to vic ji tam pusti termostat, ne? Takze vysledek stejnej :) Jestli mi ma teplejsi vodu poustet 4 vteriny a nebo chladnou 2 vteriny, to je stejny :)
16:56:25
04.01.2010
04.01.2010

petr s
-> Syny: Neochladí se tolik voda která se vrací k motoru
16:54:56
04.01.2010
04.01.2010

Syny
Tak doufam, ze alespon tady mi nekdo vysvetli, jak pomuze prikrytej chladic v zime (pokud bereme v potaz 100% fcni termostat) ? :)
16:50:14
04.01.2010
04.01.2010

Evž@
-> petr s: kus kartónu natřený na černo už sem měl nachystaný před zimou...tak vyzkoušíme 

16:45:01
04.01.2010
04.01.2010

petr s
-> Evž@: Pomůže to
16:40:00
04.01.2010
04.01.2010

Evž@
-> aceboss: jn...ja jsem chtěl dát něco před ten chladič....někdo říká že to nemá žádný význam....ale škodovek s tim v zimě jezdí hafo....možná by to pomohlo aspon trošku
16:33:28
04.01.2010
04.01.2010

aceboss
-> Evž@: Nejsi sám já taky na 105 povyměnoval termostaty v letě OK ale v zimě tak na 60*C a na víc se nedostanu ani při dlouhé jízdě

16:21:00
04.01.2010
04.01.2010

Evž@
Ja mam zas problem se dostat s teplotou ted v zimě přes 70 °C .....80°C mam tak v letě...vyměnil sem hodně termostatů...ted je tam asi ten wahler.....asi by to chtělo to 0,1 MPa víčko..ale nemam na to hadice...tak radši neriskuju
15:24:06
04.01.2010
04.01.2010

Petkar1
Jezdim s tím taky tak a bez problémů

14:27:14
04.01.2010
04.01.2010

dj.kimmi
14:22:08
04.01.2010
04.01.2010

dj.kimmi
to Don_pepe: ten termostat maji na Autodily Pracharna, podiv se na jejich web
14:21:30
04.01.2010
04.01.2010

dj.kimmi
no prave ze jedu poporade s vymenama soucasti, protoze to prestalo topit, zacalo varit (ale jenom cca pri 2-3000 ot/min pri 5. kvaltu)...jinak kdyz to roztahuju postupne treba az do 4-5000, tak nic...kdyz ale radim normalne kolem tech 3000 a dam tam petku tak se to po chvilce zacne varit...bud to bude nekde zaneseny, nebo este zkusim prohlidnout pumpu... tesneni pod hlavou necham na konec...
14:20:18
04.01.2010
04.01.2010

MATTESS
mam 0,04 na motoru 136, termostat nevím, jaký byl na motoru při koupi, takový je tam stále, jezdím převážně v létě a zatím to funguje (´tuk ťuk)
14:18:41
04.01.2010
04.01.2010

Don_pepe
Já mám v rapidovi 136 termostat i víčko ze 120...
-> dj.kimmi: Kdes ten termostat sehnal? Já všude narážím na ty francouzský nebo jaký sra*ky!
-> dj.kimmi: Kdes ten termostat sehnal? Já všude narážím na ty francouzský nebo jaký sra*ky!
14:14:47
04.01.2010
04.01.2010

jarda.u1
Pokud mas vse ostatni v poradku,tak to musi fungovat bez problemu.Mam to tak taky na spotrebaku uz 5 let.
14:14:02
04.01.2010
04.01.2010

dj.kimmi
no mam tam 88stupnu, ted sem to menil, zn. Wahler
14:13:21
04.01.2010
04.01.2010

vhml
Může ti hrozit uvaření pokud tam máš 88stupnovy termostat, ale i tak to neni velka pravdepodobnost a moc bych se toho nebál
13:54:50
04.01.2010
04.01.2010

dj.kimmi
Co se stane, když si dám na rapida 136 místo víčka, co tam má byt - 0,1Mpa) 0,04? Bude mi to chladit normálně? To jediný jde dneska sehnat...
