skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Gli suchy svicky-nenastartuje
18:40:01
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
detail řemenice :
18:38:15
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
Raději jsem to šel udělat hned takže ... přiloženo na risku na řemenici ...
Výsledek :
Výsledek :
18:19:25
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
-> Klubko_: Nemám, ale můžu pro tebe složit klikovku > setrvák > řemenici a udělat fotku, kde je asi tak riska ....
16:37:44
03.01.2010
03.01.2010

Klubko_
-> rsvancara: ty nahodou nemas fotku, polohy setrvaku pri nastavene 0° ty "vynechany" diry
09:01:58
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
Zkusil bych jiný čidlo na polohu klikovky. Pošli adresu, pošlu ti dvě funkční (obě až do vyndání jezdlily). Koukal jsem do fotek (musel jsem to dát dohromady ze dvou, snad jsem se nesekl), měl jsem to takhle (nejkratší kabel byla tečka na rozdělovači a taky tečka na 0 st klikovky)
23:27:54
02.01.2010
02.01.2010

Klubko_
-> Nwkt: je jedno, esi palil 1. nebo 4. ne? Aspon do ted jsem to tak u karbecu delal. Kdyz to se zakladnim predstihem nechytlo, tak jsem prehazel kabely dokrize a chytlo.
18:27:04
02.01.2010
02.01.2010

Klubko_
-> Nwkt: myslim 4. do ted to s tim jezdilo, to je jedno.
-> gabo000000: to sme zkouseli jeste pred dnesnim sundanim setrvaku 2x to cerne strelilo, ale vic nic
-> gabo000000: to sme zkouseli jeste pred dnesnim sundanim setrvaku 2x to cerne strelilo, ale vic nic
18:26:58
02.01.2010
02.01.2010

petr s
-> Klubko_: podívej se na starej motor jak jsou vyvrtané díry na setrvák ale nějak se mě nezdá že by dělali jinou kliku
18:21:36
02.01.2010
02.01.2010

gabo000000 - zrušená registrace
-> Klubko_: preco neskusite naliat cez skrtiacu klapku kusok benzinu? aspon strelit to musi
18:19:33
02.01.2010
02.01.2010

Nwkt
-> Klubko_: tak to průhledný víčko bych zahodil hodně daleko a když si to nastavil na 0° pálil první nebo čtvrtej válec?
18:16:42
02.01.2010
02.01.2010

Klubko_
tyjo borci, zase to nenastartovalo.
setrvak nebyl namontovanej spravne vuci cidlu, jak popisuje manual, nicmene byl namontovanej spravne podle oznaceni, co jsem si do nej vyrazil. Co je vsak mirne zarazejici je, ze kdyz na rysce nastavime 0°, ta "mezera" mezi vyvrtanejma dirama po obvodu je da se rict az za cidlem. No slozili jsme to, nastavili na 0°, rozdelovac nastavili na tecku, startujem, jiskry v rozdelovaci jdou videt, ze preskakujou(pruhledny vicko), benzin smrdi docela dost, ale ani neskytne. Pak jsme prehazovali kabely mezi sebou ale furt stejny. Svicky jsou furt suchy.
Nezkouseli jsme tocit s rozdelovacem, protoze to by stejne nemelo vliv ne? Je snad mozny, ze by v klice fa/GLi byly jinak diry pro pripevneni setrvaku?
setrvak nebyl namontovanej spravne vuci cidlu, jak popisuje manual, nicmene byl namontovanej spravne podle oznaceni, co jsem si do nej vyrazil. Co je vsak mirne zarazejici je, ze kdyz na rysce nastavime 0°, ta "mezera" mezi vyvrtanejma dirama po obvodu je da se rict az za cidlem. No slozili jsme to, nastavili na 0°, rozdelovac nastavili na tecku, startujem, jiskry v rozdelovaci jdou videt, ze preskakujou(pruhledny vicko), benzin smrdi docela dost, ale ani neskytne. Pak jsme prehazovali kabely mezi sebou ale furt stejny. Svicky jsou furt suchy.
Nezkouseli jsme tocit s rozdelovacem, protoze to by stejne nemelo vliv ne? Je snad mozny, ze by v klice fa/GLi byly jinak diry pro pripevneni setrvaku?
22:40:26
31.12.2009
31.12.2009

petr s
-> Nwkt: vím ale zase tam máš osazené šrouby
22:38:52
31.12.2009
31.12.2009

Nwkt
-> petr s: Tak já tam stejně nemam z čeho ten plech dát
22:33:59
31.12.2009
31.12.2009

petr s
-> Nwkt: Tak ono to ložisko tak lehce nevypadne hlavně je to krytka
22:13:43
31.12.2009
31.12.2009

Nwkt
-> petr s: Já tam plech nemam 

22:13:03
31.12.2009
31.12.2009

rsvancara
-> petr s: Pravda, aby nevypadlo, jdu si dát facku :-)
19:33:24
31.12.2009
31.12.2009

petr s
-> rsvancara: Ale plech tam potřebuje kvůli ložisku
19:26:08
31.12.2009
31.12.2009

rsvancara
.... No a já ten manuál od včerejška přepisuju a překresluju abych ho mohl přeložit a poskytnout volně ke stažení, protože ten oskenovanej salát není moc super :-)
Jsou tam zajímavý informace, kolikrát se nestačím divit :-D
A k tomu plechu .... stačí kápnout na závit tu zajišťovací hmotu co se tam dává a taky to funguje (co jsem tak rozebíral motory, tak je to stejně oblíbené jako ten plech)
Jsou tam zajímavý informace, kolikrát se nestačím divit :-D
A k tomu plechu .... stačí kápnout na závit tu zajišťovací hmotu co se tam dává a taky to funguje (co jsem tak rozebíral motory, tak je to stejně oblíbené jako ten plech)
18:53:33
31.12.2009
31.12.2009

Klubko_
-> petr s: mam ho od vcera
ja jsem to napsal schvalne cely, aby ste se na to mrkli i vy a potvrdili moju domneku.
ja jsem to napsal schvalne cely, aby ste se na to mrkli i vy a potvrdili moju domneku.18:50:36
31.12.2009
31.12.2009

petr s
-> Klubko_: Jsem nevěděl že máš na to manuál ale bude to tak
18:47:08
31.12.2009
31.12.2009

Klubko_
-> petr s: podle manualu, co mi poslal rsvancara
cituji: The flywheel has 40 holes drilled in the periphety to provide te control unit with information on the speed of the engine and position of the crankshaft.
The position of top dead center is identifed by the two "missed" holes.
The rotation of the flywheel is detected by a magnetic sensor mounted on the bellhousing in a special aperture.
preklad:
setrvacnik ma po obvodu vyvrtano 40 der, ktere poskytuij RJ informace o rychlosti motoru a poloze klikove hridele.
Poloha horni uvrati je oznacena 2 "vynechanymi" derami.
Otaceni setrvacniku je zjistovano magnetickym sensorem nanomtovanym na prirube prevodovky ve zvastnim otvoru.
takze by to melo byt na 0 ne?
-> suri: no su zvedavej, jak sem ho tam namontoval.
Ps. stejne by se to casem asi muselo znovu rozdelat, protoze jsem asi zapomnel srouby drzici setrvak zajistit tim pliskem
ale pssst
cituji: The flywheel has 40 holes drilled in the periphety to provide te control unit with information on the speed of the engine and position of the crankshaft.
The position of top dead center is identifed by the two "missed" holes.
The rotation of the flywheel is detected by a magnetic sensor mounted on the bellhousing in a special aperture.
preklad:
setrvacnik ma po obvodu vyvrtano 40 der, ktere poskytuij RJ informace o rychlosti motoru a poloze klikove hridele.
Poloha horni uvrati je oznacena 2 "vynechanymi" derami.
Otaceni setrvacniku je zjistovano magnetickym sensorem nanomtovanym na prirube prevodovky ve zvastnim otvoru.
takze by to melo byt na 0 ne?
-> suri: no su zvedavej, jak sem ho tam namontoval.
Ps. stejne by se to casem asi muselo znovu rozdelat, protoze jsem asi zapomnel srouby drzici setrvak zajistit tim pliskem
ale pssst18:35:01
31.12.2009
31.12.2009

petr s
-> Klubko_: Ale nejdříve by jsi měl zjistit jestli patří na 0
18:34:39
31.12.2009
31.12.2009

suri
-> Klubko_: jaj ked si zotrvák nepoznačíte poriadne , poznám múdrych spolužiakov čo týždeň nemohly prísť nato prečo felda mpi neštartuje , ved menili len gufero za zotrvákom a spojku ,oni spravili dulek na zotrvak v mieste horného štiftu , pri štifte druhý dulek medzi tým 10 krat klukou otáčali lebo sa nudili a samozrejme poloha sedela podľa značiek
18:29:37
31.12.2009
31.12.2009

Klubko_
-> rsvancara: kua kua! vyndame snimac polohy, tocime, nachazime 2 ne-diry, mrkame na remenicku a ta na 0 rozhodne neukazuje
pozitri vyndavame
pozitri vyndavame
14:04:22
31.12.2009
31.12.2009

Klubko_
-> rsvancara: taky myslim, ze se tam nema skro co posrat
za chvili jdem mrknout na tu polohu setrvaku.
za chvili jdem mrknout na tu polohu setrvaku.06:07:52
31.12.2009
31.12.2009

rsvancara
-> Klubko_ 30.12.09 21:15:46:
Ještě se může stát, že je povytaženej kabel od cívky k rozdělovači (hlavně ta strana u cívky byl problém - alespoň u mě) a jiskra sice je ale slabá
Pak se ještě může stát (ale to je hodně nepravděpodobné), že v nádržce na benzín (co je na panelu společně s aktivním uhlím, filtrem, čerpadlem a relátkama / pojistkama) není benzín (dodává ho tam kupodivu ta mechanická pumpa) - která může být z nějakého důvodu nefunkční
Jinak fakt nevím co se mohlo stát.
On je to oproti karburátoru vlastně docela jednoduchej systém a celkově se na něm nemá (kromě čidel) co podělat (viz. typické závady karburátorové verze jako je : netěsnost klapek, vyhrkaný osičky, zaseklý druhý stupeň, křivé víko, křivá příruba, rozházenej předstih, odtrh, špatně nastavená směs .... moje specialita plovák plnej benzínu a tím pádem skoro nemožný nastartovat to teplý a tak :-D).
Ještě se může stát, že je povytaženej kabel od cívky k rozdělovači (hlavně ta strana u cívky byl problém - alespoň u mě) a jiskra sice je ale slabá
Pak se ještě může stát (ale to je hodně nepravděpodobné), že v nádržce na benzín (co je na panelu společně s aktivním uhlím, filtrem, čerpadlem a relátkama / pojistkama) není benzín (dodává ho tam kupodivu ta mechanická pumpa) - která může být z nějakého důvodu nefunkční
Jinak fakt nevím co se mohlo stát.
On je to oproti karburátoru vlastně docela jednoduchej systém a celkově se na něm nemá (kromě čidel) co podělat (viz. typické závady karburátorové verze jako je : netěsnost klapek, vyhrkaný osičky, zaseklý druhý stupeň, křivé víko, křivá příruba, rozházenej předstih, odtrh, špatně nastavená směs .... moje specialita plovák plnej benzínu a tím pádem skoro nemožný nastartovat to teplý a tak :-D).
21:15:46
30.12.2009
30.12.2009

Klubko_
-> petr s: nemerili, ale tak ja bych rekle, ze vzhledem k vnitrni konstrukci, kterou jsem neumyslene prozkoumal
se na tom nema co pokazit. Proste jen civka. Jedine privodni drat prerusenej.
-> rsvancara: jj, vadi tomu venec. Ale zarazi me, ze jiskru to proste haze.
Majitel u me ted byl, dal jsem mu schemata, tak omrkne ty hadice, doplni podlozku pod snimac a podiva se, esi teda neni pootocenej setrvak
se na tom nema co pokazit. Proste jen civka. Jedine privodni drat prerusenej.-> rsvancara: jj, vadi tomu venec. Ale zarazi me, ze jiskru to proste haze.
Majitel u me ted byl, dal jsem mu schemata, tak omrkne ty hadice, doplni podlozku pod snimac a podiva se, esi teda neni pootocenej setrvak
19:14:50
30.12.2009
30.12.2009

rsvancara
Od che.jiriho, který náhodou objevil v kovošrotě (vrakáči) dva GLi kousky, které obral o specifické díly (takže mají starší pravděpodobně originální kus).
Jelikož je tohle čidlo "magnetické", ne potřeba dát pozor na kovové piliny, které když jsou na něm, tak ho matou :-)
Jelikož je tohle čidlo "magnetické", ne potřeba dát pozor na kovové piliny, které když jsou na něm, tak ho matou :-)
19:07:28
30.12.2009
30.12.2009

petr s
-> rsvancara: Vím že ho ulomily ale to druhé co sehnali
18:59:53
30.12.2009
30.12.2009

rsvancara
-> petr s: museli ho vyměnit, původní prasklo při vyndávání motoru ...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/7_1_100963__2009-12- 23_13-07-07_56.jpg
Musí ven před motorem, vadí mu (předpokládám) věnec setrváku.
Čidla tam jsou čtyři :
- teplota nasávané směsi
- teplota motoru
- kyslíková sonda
- snímač polohy klikového hřídele
a páté je vlastně ještě na Renixu, snímá polohu klapky a případně ji koriguje krokovým motorkem
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/7_1_100963__2009-12- 23_13-07-07_56.jpg
Musí ven před motorem, vadí mu (předpokládám) věnec setrváku.
Čidla tam jsou čtyři :
- teplota nasávané směsi
- teplota motoru
- kyslíková sonda
- snímač polohy klikového hřídele
a páté je vlastně ještě na Renixu, snímá polohu klapky a případně ji koriguje krokovým motorkem
18:54:47
30.12.2009
30.12.2009

petr s
-> Klubko_: Ale také to může být vadné čidlo měřily jste ho nějak?
18:50:19
30.12.2009
30.12.2009

Klubko_
-> rsvancara: zkusime. Pak jedine fakt, ze by byl jinak ten setrvak, ale to se mi nechce verit. Mam pocit, ze jsem si na to daval bacha, kdyz jsem ho montoval. A navic se mi ted moc neche ten motor zase tahat ven :-D
18:45:41
30.12.2009
30.12.2009

rsvancara
Přidejte ji tam (já ji tam taky měl), normální standardní standardně silnou podložku (jen na ten štoub co je víc nahoře, druhý bez ní) - obrázek je vpravo motor, vlevo převodovka ...
V případě zájmu pošlu na vyzkoušení můj senzor (plus jeden od bratránka z Renaulta 19, který má jen jednu vadu, "otočený pohlaví konektoru" - prostě místo samce samice nebo naopak ... takže ho je potřeba přepájet z původního (třeba toho rozlomenýho) a ten si můžete nechat - taky fungoval).
Právě jsem se konečně rozhoupal k elektronifikaci manuálu ke vstřikování (nejdřív opíšu potom i přeložím).
Ukázka : skoda135gli.wz.cz/Manual. pdf
V případě zájmu pošlu na vyzkoušení můj senzor (plus jeden od bratránka z Renaulta 19, který má jen jednu vadu, "otočený pohlaví konektoru" - prostě místo samce samice nebo naopak ... takže ho je potřeba přepájet z původního (třeba toho rozlomenýho) a ten si můžete nechat - taky fungoval).
Právě jsem se konečně rozhoupal k elektronifikaci manuálu ke vstřikování (nejdřív opíšu potom i přeložím).
Ukázka : skoda135gli.wz.cz/Manual. pdf
18:38:06
30.12.2009
30.12.2009

Klubko_
dnes jsem to resil s kamosem, mel problem s BMM favoritem, spatny snimac polohy klikovky, ve spatnej okamzik mu to vstrikovalo benzin a nechtelo chytnout. Coz pravdepodobne dela i nam. Takze muze to, ze pod tim snimacem polohy neni ta podlozka "washer"?
15:52:48
30.12.2009
30.12.2009

rsvancara
Levá strana (viz. zakroužkovaný obrázek - od baňky s pružinkou) vede do toho kovovýho válce (zásobník benzínu) - vratka benzínu
Pravá strana je přívod natlakovaného benzínu od benzínového filtru
Pravá strana je přívod natlakovaného benzínu od benzínového filtru
15:49:29
30.12.2009
30.12.2009

rsvancara
to je právě tady ....
13:27:44
30.12.2009
30.12.2009

Klubko_
-> rsvancara: diky za schemata. Mohl bys mi ty schemata kdyztak v plynm rozliseni poslat na email v ID? Tim rozdelovacem a prehazovanim kabelu jsem zacinal. Na klice jsem nastavil ±0-5° palec ukazuje rekl bych tak, jak ma, tj. zesikma k 1. svicce a rozdelovac jsem natocil teckou pode palce. A ten setrvak, no snad bude dobre, jak jsem jo montoval uz jsem tady popsal.
Nemas schema, na kterym je zapojeni techhle hadic? Jo a vyfuk tam bohuzel origo uz neni. Necimene mam pocit, ze rikal ze cast se mu vali v kulne, zkusim ho vyfotit.
Nemas schema, na kterym je zapojeni techhle hadic? Jo a vyfuk tam bohuzel origo uz neni. Necimene mam pocit, ze rikal ze cast se mu vali v kulne, zkusim ho vyfotit.
21:22:30
29.12.2009
29.12.2009

rsvancara
21:14:53
29.12.2009
29.12.2009

rsvancara
A ještě jeden "špek", k čidlu pozice klikovky nezapomeňte dodat "podložku" (washer), aby bylo trochu šikmo.
21:08:20
29.12.2009
29.12.2009

rsvancara
.
21:05:37
29.12.2009
29.12.2009

rsvancara
Zkuste nastavit kliku na "nulu" (výko rozvodů), kde máte palec na rozdělovači ? Doporučuju aby byl na tečce (přímo na kabelu pro první válec).
Potom se podívejte na správný pořadí kabelů ke svíčkám.
Potom ten setrvák.
Protože když to střelilo do sání, tak to prostě zapaluje jindy než má (typuju).
Přikládám zapojení hadic.
Potom se podívejte na správný pořadí kabelů ke svíčkám.
Potom ten setrvák.
Protože když to střelilo do sání, tak to prostě zapaluje jindy než má (typuju).
Přikládám zapojení hadic.
18:13:28
29.12.2009
29.12.2009

Klubko_
-> 105: to sani do doby, kdy to zadrel jezdilo, vymenil se motor a zase se namontovalo. Jedine, ze by byly ucpany kanaly v hlave, ale ja do nich nic nedaval, tak pochybuju, ze by se nejakym sajrajtem ucpaly vsechny 4
-> petr s: to jsme koumali nako prvni. Nikde nic neprebyva, nikde nic nechybi...zda se. A konektory taky jinak zapojit nejdou.
Jediny, co by se dalo prehodit byly hadice privadejici a odvadejici benzin z/do vstrikovace a hadice k aktivnimu uhli. Ale i ty jsme zkouseli prehodit mezi sebou a nic. Jen to jednou strelilo, jak jsem psal.
-> petr s: to jsme koumali nako prvni. Nikde nic neprebyva, nikde nic nechybi...zda se. A konektory taky jinak zapojit nejdou.
Jediny, co by se dalo prehodit byly hadice privadejici a odvadejici benzin z/do vstrikovace a hadice k aktivnimu uhli. Ale i ty jsme zkouseli prehodit mezi sebou a nic. Jen to jednou strelilo, jak jsem psal.
18:09:19
29.12.2009
29.12.2009

petr s
-> Klubko_: Projdi znovu jestli jste něco nezapomněli zapojit
18:07:36
29.12.2009
29.12.2009

105
-> Klubko_: neni ucpana nejak cesta sani k valcum ?
17:55:59
29.12.2009
29.12.2009

Klubko_
presne toho jsem se obaval, ze zacnete resit setrvak a to pro me dulezity a sice uplne suchy neresite. Ja se opet ptam, proc jsou ty svicky suchy? Vzhledem k tomu, ze je to jednobodovy vstrikovani, tak i kdyby to vstrikovalo v ne uplne spravnej okamzik, tak jednou se smes dostane do sani a do valcu.
Jak u jednobodu dochazi k davkovani benzinu so smesi?
Jak u jednobodu dochazi k davkovani benzinu so smesi?
17:49:33
29.12.2009
29.12.2009

Nwkt
-> Klubko_: Tak tu polohu bych zkontroloval jako první
17:48:46
29.12.2009
29.12.2009

105
-> Klubko_: no vzhledem k tomu ze to sou odlisny systemy (jako princip stejnej to jo ale vis jak) tak ten setrvak mohl bejt jinak...
17:37:27
29.12.2009
29.12.2009

Klubko_
-> Nwkt: doufam, ze jo. Kdyz jsem ho sundal, udelal jsem si dulcikem znacu v miste, jak je obtisknutej ten jeden otvor navic v klice a namontoval jsem ho stejne na ten druhej motor. Ridil jsem se jen podle toho obtisknutyho otvoru, ale to by melo byt na vsech motorech ve stejnym miste ne?
17:35:16
29.12.2009
29.12.2009

Nwkt
-> Klubko_: A ten setrvák je danej stejně jako na původním motoru?
17:33:53
29.12.2009
29.12.2009

Klubko_
-> Nwkt: ten zadrenej se vyndal a dalo se misto toho facko s MPi hlavou, co jsem posbiral ve sklepe(asi horsi tlaky). Prehodil jsem setrvak, vratil origo saci, vyfukovy a daly novy svicky. Vsechno je zapojeny tak, jak bylo. Kdyby byly svicky mokry, ale nechytlo, tak je jasny, ze problem je nekde v tom zapalovani, pripadne, ze by byl posunutej setrvak, ale jiskru haze a je citit benzin.
-> petr s: aha hehe
-> petr s: aha hehe

