hreje se a netopi

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 27.12.2009 do 01.01.2010, založil/a Wolfino
řadit dle data
12:23:16
01.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Discovera: Nojo :) Ja presel na celohlinik, tak je mi uz k prdu. Uvahy o 130 jsem nastesti opustil brzo 6 No kdyby nekdo chtel tak ji vyskrabnu snad 6
12:16:03
01.01.2010
Discovera
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo to já mámtaky jednu nakřečkovanou :-) jednu 130 předělanou jako záložní kdyby něco (ale ne že by mi rupla toho se nebojím, ale abych v případě poškození nebo vůbec z dobrého pocitu, že mám něco v záloze...yto hlavy se pomalu shání hůř v dobrém stavu)
21:33:48
31.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Discovera: Kdyby nekdo chtel, tak stovkovou palici mam, ale bez ventilu 8 A je mi ji lito vyhodit.
21:31:26
31.12.2009
Discovera
-> Wolfino: Jak ti tu jiní píšou...ta prasklina je často tak "jemná", že jde pod nánosem karbonu stěží vidět...pečlivě odstranit karbon a pak pod určitým úhlem světla a lupa se taky šikne jde vidět cca max 1cm dlouhá čárka-prasklina. Samotná prasklina je tlakovou zkouškou jak tu bylo zmíněno v podstatě k ničemu, protože teplota dělá divy...tlakovka se dělá za studena takže to je pravda, že jsou to vyhozené prachy. Kdyby ti někdo ukázal jak vypadá prasklina na litinové palici, tak bys věděl jak a kde jí hledat a jak vypadá....takto tě chápu, že nevíš co přesně hledat....já sem to byl schopný najít, až mi tu prasklinu na jiné palici ukázal člověk co dělá palice. Pak lze nechat předělat palici ze 105ky a nejlépe ze staré 100ky (ta má na sobě víc "masa" než nejnovjější 105ky).

Vařit hlavy je úplná volovina na to ani nemysli....
Jinak těžko se radí, když ten motor člověk nevidí na vlastní oči, ale nekonečno problémů na něm není, takže se to dá vyřešit...nezoufej a neházej ho hned do hnoje....píšeš, že sedla se zabrušovala...víš to jistě jezdí to na plyn? natural? nebo klasika s aditivy olova?.....jestli to má tvrzená sedla vidíš jen co tu palici otočíš....to snad poznáš nalisovaná sedla. Pokud jsou přesahy válců v pořádku, tak jeden možný problém máš eliminovaný....(pokud nemáš blok skroucený-myšleno na dosedací ploše hlavy bloku...to se pouhým okem nedá zjistit...nejlépe nechat dosedací plochu na bloku stáhnout tam, kde dělají palice).

Topení s tím nemá nic společného, ikdybs ho měl ucpané je to fuk, pokud říkaš, že tam nemáš termostat.
12:24:49
30.12.2009
Wolfino
Ja mam takovej pocit ze to bude nejaka picovina ve smyslu cidel a zarostleho topeni :)

-> Tom.t upravit? Pripomen mi prosim cim se lisi krome spalovaciho prostoru..... Ja si ted 130kovou nevybavuju

Jinak je mi lito toho, ze se do tehle jlavy dali nejake penize........:(
upraveno 1x, naposled 30.12.2009 12:26:03
10:07:29
30.12.2009
upír 130
-> Wolfino: radši nevař.. myslím že tě to vytrestalo už dost.. zkus někoho na ten analyzátor, a zjistíš jestli fouká.. a pak bych řešil kde to fouká..
09:51:57
30.12.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: na vaření se vyprdni a sežeň jinou nebo si nech upravit ze škody 105 ..
09:42:37
30.12.2009
Wolfino
Zkusim se na to podivat nejakym zvetsovacim prostredkem. Daji se tyhle hlavy varit?
08:58:54
30.12.2009
upír 130
-> Wolfino: ale co se týče tlakování tak opravdu těm zkoužkám nevěř na 100%.. opravdu když vyčistíš spalováky do lesku a stáhneš hlavu tak na to přijdeš okem nebo pod lupou... tlakujou to za studena a prasklina může foukat jen za tepla... je to někdy laborka no...
21:48:29
29.12.2009
Wolfino
to je rada jak pojd na mne z boku
18:10:55
29.12.2009
ferrari
-> Wolfino: Skús poriadnou lupou pri poriadnom svetle...
15:18:37
29.12.2009
Wolfino
Ono to bylo tak, ze kdyz se do toho poprve zacalo vrtat, tak se sundala hlava (protoze prvni co mne napadlo bylo tesneni) a odvezla do brusirny do hovorcovic. Tam jsem se zeptal zda to mam tlakovat? Pry ji nic neni (praskla) , tak ji dame dokupy. Takze, voditka, gufera, zabrousit ventily , srovnat atd. Mam dojem ze i sedla daval nova. Uz je to dlouho a nepamatiju si to. Platil jsem 2000 , takze asi jo. Kdyz se auto furt prehrivalo, tak jsem ji pak nchal natlakovat. Byla mi vracena ze je OK. Znova ji slizli o neco malo . Tesneni je samozrejme nove.

P.S> jak rozeznam nerozeznatelnou miniprasklinu?:)
upraveno 1x, naposled 29.12.2009 15:20:23
10:37:14
29.12.2009
Discovera
-> Wolfino: Pokud nebudeš hloupej a hlava je OK dej halvu srovnat (pokud jí ještě nemáš...a pokud není už stokrát stáhnutá) a nech jí udělat tvrzená sedla ventilů (dělá se to na výfukových....větší blázni si nechaj udělat i sací) sedla zaručí téměř nulovou šanci na rupnutí palice (není to z mé hlavy, ale od člověka co dělá ve firmě zabívající se oprav a úprv hlav bloků a klik a dělá to už 30let) sám sem nenarzil na ruplou palici, která má tvrzená sedla.

Jinak bych se také podíval na to těsnění pod palicí.
...No a pro ostatní mě opravdu fascinuje, jak se snaží vtlouci do hlav jiným ať přesedlaj na motor s hliníkovou palicí, protože litina a hlavně 130 je na hovno 4 nu nic....


...p.s. Hlava praská téměř výhradně mezi prostředními válci směrem k oběma výfukovými ventili...tak se mrkni...bývá to velice, až téměř nerozeznatelná prasklinka....
upraveno 1x, naposled 29.12.2009 10:39:37
09:52:29
29.12.2009
Wolfino
-> Tom.t ja to mam na hrani, Jinak jezdim s jinym autem.
-> upir 130 to neni spatnej napad :)
00:30:39
29.12.2009
upír 130
-> Wolfino: já bych to ohřál zajel stím někde na analyzátor a ať zkusí strčit sondu do expancky jestli naměří nejaké plyny... tím alespon zjistíš jestli to fouká, když na to nemůžeš přijít.. pak už jen hledat kde, když to bude foukat..
23:24:05
28.12.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: dva roky, tak to máš svatou trpelivost1
22:18:48
28.12.2009
Wolfino
Ale co tda ta myslenka, ze je nepruchozi topeni a proto to nejde odvzdusnit? i kdyz vlastne obe hadice jsou teple.........newim , jsem rozhrocen, protoze uz je to skoro 2 roky co s tim ve volnym case (a moc ho neni) zapasim.
upraveno 1x, naposled 28.12.2009 22:19:18
22:17:33
28.12.2009
Wolfino
Jeste udelam kontrolu teplomerem a podle toho "budu tancit" Pravdou je ze to nebubla, takze buhvi kolik tam dovopravdy je a to ze nevypne sahara, to muze delat i vadne cidlo (ktere je taky nove). Retoricka poznamka....... ty dily dnes stoji za hov..no8
21:58:34
28.12.2009
tunerlada
-> Wolfino: mě to taky netopilo,potom sem uvařil a vysledek bylo už předtím malinko fouklý těsnění a prasklá hlava.
17:16:58
28.12.2009
Olgoj Chorchoj
-> Wolfino: tak přesně proto bych vyzkoušel nějaký starý - funkční. Nový bouchaj buhvíkde, a kdoví, jestli neni třeba na favorita... závit stejnej, ale ty hodnoty odporu jsou jinde:)
17:16:25
28.12.2009
Kočislav
-> Wolfino: Já si myslím, že pokud se ti to přehřívá i s vyndaným termostatem, vypadá to opravdu na nějaké problém s hlavou a okolím. To, že to netopí bude skutečně kvůli tomu, že je to zavzdušněné, osobně se přikláním k tomu, že to vážně někde malinko fouká do vody, jak už ti tu někteří psali.
Každopádně, pokud jezdíš jen nějaké couračky kolem komína, nechal bych to být, jestli je to taková nějaká vážnější závada, tak se za pár dní projeví v plné kráse a budeš ji moci snáz diagnostikovat.4
upraveno 1x, naposled 28.12.2009 17:17:02
17:07:00
28.12.2009
Wolfino
cidlo je taky nove
17:03:03
28.12.2009
Olgoj Chorchoj
noa... neni špatný teplotní čidlo? motor se neohreje a auto netopi:) Netopici felicie mela prasklou vlozku topeni a netopila proto
upraveno 1x, naposled 28.12.2009 17:07:29
13:57:55
28.12.2009
upír 130
-> Wolfino: pokud jde do topení teplá voda tak to musí topit pokud to je odvzdušněný a fungujou klapky..
11:52:28
28.12.2009
Wolfino
hadice k topni jsou teple. Chladic je novy.
09:39:40
28.12.2009
upír 130
-> Wolfino: a nemůžeš mít dvě závady.. třeba že bys měl zanešenej chladič a topení netopilo kvůli tomu že maš blbě seřízený klapky, nebo kohout ?? šahal si na hadice od topení jestli jde do něj teplá voda .. ono ti to může foukat jen malinko, a víčko ti může ucházet.. š130 jsou na tohle pěkný mrchy..
00:18:02
28.12.2009
Wolfino
kapalina neubyva , hadice nafoukle nejsou, naopak vicko po otevreni nezasyci
23:38:24
27.12.2009
upír 130
-> Wolfino: pokud se přehřívá a netopí tak to na 90% fouká do vody.. takže těsnění, hlava, nebo prasklá vložka.. ale jak říkáš , že byla hlava tlakovaná, tak tomu nevěř na 100% protože oni to tlakujou za studena ale když se hlava ohřeje tak se to teprve projeví.. takže když je malá prasklina tak to někdy nezjistěj.. nejlíp to zjistíš když necháš hlavu přebrousit a spalovaky dokonale vyčistíš a budeš pořádně kontrolovat tak prasklinu vždy najdeš...
23:37:35
27.12.2009
Wolfino
-> OndraST:

Ne, neuvarim
23:35:43
27.12.2009
OndraST
-> Wolfino: Jen se zeptám, pokud to máš nastartovaný a motor běží na volnoběch, uvaříš ?
23:21:48
27.12.2009
Wolfino
-> Tom.t , onehda jsem zaplatil neco kolem litru za odskouseni hlavy, tak ji snad vyzkouseli 1 Presahy se mi zdaji byt ok.
23:17:11
27.12.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: prasklá vložka je málo pravděpodobná ale o to záludnejší závada ..
vzpomínám na jeden případ který jsem měl, tam se vše zdálo být ok, ale když už nic jiného nezbylo, vložky do horké vody, s pozorným okem byla vidět prasklina .. na složeném motoru nebylo nic vidět ..
tady často odchází hlavy .. pokud dáš ruce do ohne za to že je hlava a přesahy vložek ok tak v pořádku, ale minimálně u tý hlavy si človek nikdy nebude zcela jistej ....
22:57:20
27.12.2009
OndraST
-> Wolfino: Sežeň jinej motor, nastrkáš do toho víc, a nakonec to možná bude stejné, taky jsem nedávno řešil podobnou situaci.
22:46:42
27.12.2009
Wolfino
-> Tom.t to jsi mi rikal uz davno, ja vim. Akorat se mi fakt nechce znovu rozebirat motor. :) Tak zkousim laborovat. Ale obavam se ze budes mit pravdu s tema vlozkama. Kdyztak mi pripomen jak zjistim prasklou? Diky
22:45:03
27.12.2009
Wolfino
hlava je po testu (doufam ze mne nenapalili), chladic - novy , presahy - ok, termostat je urcite venku , protoze jsem ho osobne vyndal. Odvzdusnovaci hadicka - nova , propojka mezi hadicemi topeni - vycisteno. 3x proplach , antifreeze 1:1 . Cidla - nova, budik - novej. Rucicka se drzi 1-2mm od zacatku bileho pole. Sahara nevypne. Topeni mne napadlo spise ze by se neodvzdusnilo a litala tam bublina.
22:38:17
27.12.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: spíš prasklá hlava nebo třeba i vložka válců ...
22:37:44
27.12.2009
ferrari
Odpoveď znie - nie. Predsa keď dáš ventil do polohy studená, tak je ventil uzavretý a teda kúrenie neprichodzie...
Toto bude asik klasika 130 = prasknutá hlava, v lpšom prípade iba tesneni pod hlavou...a to, že nekúri, bude asik niekde inde...
A isto tam nie je termostat?
22:31:45
27.12.2009
Wolfino
stale zapasim se svym rapidem 130 , ktery se mirne prehriva a docela rychle nabira provozni teplotu i bez termostatu ,a za docela nizkych teplot. A netopi! Krome vlozek valcu a vlozky topeni je vse snad opravdu ok. Otazka zni - muze nepruchozi topeni zpusobovat problemy s chlazenim?
Extreme Tyres