Čištění mazání

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 17.12.2009 do 18.12.2009, založil/a palinator
řadit dle data
14:47:42
18.12.2009
palinator
-> upír 130:
Já se jenom ptal...4
I když zastávám názor, lepší vyběhanej, než zadřenej.
22:55:43
17.12.2009
upír 130
-> palinator: no pokud chceš pořádně všechny vyčistit tak je jasný že musíš rozdělat motor.. pod řetězem máš ostřik a jednu zaslepku a ty musí ven.. potom pod setrvákem je jedna a pod filtrem je kanál k střednímu ložisku, ještě zboku u rozvodu a taky na rozvodovým víku jsou 2 zaslepky na klíč 24mma taky čidlo oleje na kanál k třetímu ložisku.. tohle vše odděláš a pomocí chemie to čistíš kartáčkem až je to ok.. ale nechápu proč to chceš dělat jen tak na vyběhlým motoru, vždyt do něj kuchneš a bude to na generálku a pokud ne tak ten sajrajt co ztoho vyčistíš tak bude v oleji protože to chce proplachnout vapkou což na motoru s vnitřnostmi je asi blbost.. taky je potřeba vyčistit kanálky v klice... já používám chemii která se jmenuje monostatik a přišel jsem na ní náhodně.. rozpouští karbon krásně... nebo si tu přečti diskusi jak na karbon..
20:56:05
17.12.2009
darklord
-> Jarda/felda: to byva vecsinou posledny krok k sortaku... preplachovy olej ti to nerozpusti dokonale a v momente ked pojde nejaky vecsi kus kanalom tak je len otazka kde a kedy ostane visiet..
20:50:30
17.12.2009
palinator
-> Jarda/felda:
Mám takovej dojem, že zrovna tohle je nejjednodušší způsob, jak ty ojniční kanály spolehlivě ucpat...
20:39:12
17.12.2009
Jarda/felda
proplachovej olej 4
20:01:09
17.12.2009
palinator
-> darklord:
Pak je možné se zamyslet, zda má vůbec cenu ty kanály čistit. Moje logika říká, že když by se marastu nashromáždilo velké množství, tak je reálné riziko, že se kus uvolní a nastane taky infarkt.
Je nějaký rozdíl v chodu motoru po vyčištěných kanálech?
19:58:30
17.12.2009
darklord
-> palinator: ked to budes cistit tak sa ti moze stat ze ostane daky bordel v kanaloch... a to uz je po nastartovani velmi rycla cesta do nestastia
19:53:26
17.12.2009
palinator
-> darklord:
Jako myslíš když se tam dostane za provozu nebo při tom čištění (když se do ojnic neleze)?
19:52:12
17.12.2009
palinator
-> darklord:
To je pak malá generálka.3 Čekal jsem, že stačí rampa, sundat hlavu, vanu a co půjde a že by to na autě šlo udělat...
19:50:46
17.12.2009
darklord
-> palinator: no tak to potom kanaly ako take nemusis cistit vobec pac pokial maze tak je vsade mensi/vecsi prietok. pruser ale je ked sa ti nejaka necistota dostane prave do tej ojnice... pretoze ta ostrekova tryska (ci vlastne diera) je dost mala a vecsinou to konci znicenym piestom/vlozkou (kruzky samozrejme total KO)
19:48:58
17.12.2009
darklord
-> petr s: tak to je hadam jasne ze ked cistit blok tak musi byt motor kompletne rozobrany 9 9
19:48:42
17.12.2009
palinator
-> darklord:
Tak ojniční kanály hrají asi minoritní podíl v usazování bordelu ne? Předpokládám zrovna tady docela frkot, takže by se to asi nestíhalo usazovat...
19:47:30
17.12.2009
petr s
-> palinator: Na autě to nevyčistíš pořádně
19:46:01
17.12.2009
darklord
-> palinator: ked vyberes vsetky zatky kanalov tak sa musis dostat vsade (minimalne co sa tyka bloku) ved tie kanaly su predsa vrtane.... jediny problem by som videl v ojnicnych kanaloch
19:45:57
17.12.2009
palinator
-> petr s:
Takže motor musí jít ven...8
19:45:09
17.12.2009
petr s
-> palinator: Pod setrvákem je šroub a pročištíš celý kanál
19:43:03
17.12.2009
palinator
-> upír 130:
A nad 5cm to najdu v potřebách pro kominíky viď...3

Takže se nechá mechanicky dostat do všech míst mazání? Já jen, že když jsem měnil čidlo tlaku oleje, tak bylo celý zahumusený a zrovna kanálky za ním mi nepříjdou dvakrát přístupné...

Edit: chemie používaná mechanickou cestou je nějaká speciální nebo stačí nějaký lepší mycí prostředek, odmašťovadlo ... arva a spol.?
upraveno 1x, naposled 17.12.2009 19:44:51
18:18:03
17.12.2009
petr s
-> 105: Na pušky
18:16:32
17.12.2009
105
-> upír 130: to bude na nejaky dymky ne?
18:14:44
17.12.2009
Jozka
A co osvědčená dobová metoda - klasický lanko, jeden konec roztřepenej, druhej upnutej do sklíčidla vrtačky?
17:38:50
17.12.2009
upír 130
-> Gemini: to přímo ne. je to nějakej universální kartáček.. mají více průměrů.. jsou to dva drátky spletený do sebe dlouhé asii 20 cm a na konci je kartáč ve tvaru valce ... maj od průměru asi 1 cm až 5 cm sem viděl..
17:31:06
17.12.2009
Gemini
-> upír 130: cistiaca sada na pusky ?
17:27:54
17.12.2009
Jozka
Třeba z embéčkovejch motorů to po minerálních olejích šlo blbě i vrtákem.. Ale u 120 by to asi až tak hrozný být nemělo..
16:20:54
17.12.2009
upír 130
-> palinator: pokud budeš něco lejt do motoru na rozpuštění karbonu tak to budeš mít v oleji a tím je podstatně horší kvalita mazání.. kanálky mechanicky vyčistíš vpohodě. kup si v drogerii takovej specielní kartaček.. ani nevim na co se to vlsastně normalně používa.. je to na drátu a nakonci je kulatej kartáč o průměru asi 1 cm. s pomocí chemie a tohodle kartáčku mam kanály naprosto čistý.. a v kanalkách většinou je málo karbonu protože tam protéká pořad olej, než třeba na ventildeklu...
16:05:50
17.12.2009
jendo - zrušená registrace
a co tak naftu ta je mastna
15:27:08
17.12.2009
Jozka
-> darklord 17.12.09 12:27:58: Půl litr motor přežil - celý litr (téměr), už ne 10, to už se přikousnul na klice. Ale ještě jsem se do něj nedíval, takže nemůžu potvrdit, jestli se přitom pročistil4.
12:44:10
17.12.2009
105
-> darklord: nene z odvetravani nefuči a gufera novy... je pravda ze mam podezrezeni ze tece zatka vacky ze strany setrvaku
12:36:16
17.12.2009
darklord
-> 105: a mas zahumuseny karbec z odvetrania? pripadne niekde ukapava, napr cez gufero na klukovke pod zotrvakom. tam sa na to hned nachyta bordel zo spojky a ked to upadne tak si nevsimnes kapku ;)
12:32:58
17.12.2009
105
-> palinator: no tak je jasny ze je tam urcita netesnost
-> darklord: jj me se to ale nikdy nestalo...me se spis deje na favo motoru ze se mi ztraci olej ale ted bacha,,, vsecko pretesneny nikde netece... tlaky 11,11,11,11, vsecko serizeny.. a za 1000km dolivam 1,5l oleja minimalne3 modre to nedymí nesrmdi tak nevim
12:27:58
17.12.2009
darklord
-> 105: jo, presne ;) myslim ze tak pol litra benalu by nemalo uskodit (kratkodobo, idealne pred vymenou oleja) ale zase jeden myslel a druhy zadrel motor koli nemu... na vlastne riziko
12:27:41
17.12.2009
palinator
-> darklord:
No, čekal jsem, že budu ty kanálky čistit na stojícím motoru 3

-> 105:
Škodovky maj benzínu v oleji až až...4
12:22:36
17.12.2009
105
-> darklord: aha:D tak to byla urcite praskla membranka v ac pumpe ni ? 3
12:17:07
17.12.2009
darklord
-> 105: no tam sa pisalo ze olejovo-benzinovej zmesi vytieklo 7L :D:D:D
12:16:13
17.12.2009
105
hmm zaexperimentujte nekdo ze do oleje nalijete decku benalu:D to bymohlo fungovat3
12:13:56
17.12.2009
darklord
ako uz niekto pisal, najlepsie sa motor ocisti ked ti tecie benzin do oleja... len je riziko ze to zadres 4 3
12:04:45
17.12.2009
palinator
Zdravím,
když se čistí komplet mazání od karbonu a nečistot, aby bylo možné používat kvalitnější oleje, používá se na to speciální chemie nebo to jde vyloženě mechanickou cestou? Kanálky podle mě nejsou dvakrát přístupné pro mechanizaci. Jak na to? Samozřejmě počítám s rozborkou do určité míry.
Signalizuje množství karbonu na ventildeklu nebo ve vaně, kolik marastu bude i v kanálkách?
Díky
Extreme Tyres