skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škůdka na plyn přestala jet
17:40:39
23.12.2009
23.12.2009

darklord
-> King: no ono je to mozno o tom ze cim "hustejsi" fridex tym vyssia teplota varu, nielen nizsia teplota tuhnutia ;)
17:27:18
23.12.2009
23.12.2009

King
-> palinator: Samozřejmě, že i v míchání nemrzky platí, že každej extrém je na hovno. Měl jsem na mysli to, že u plynivek je vždycky lepší nechat při míchání pořádnou teplotní rezervu. Chladící systém zadohrabu má nějakejch 11l, takže nějakejch 5-7l "fridexu" není zas taková darda a hlavně je jistota, že v etrémním mrazu, kdy je po startu chladící směs ještě ochlazovaná v reduktoru o pár stupňů dolů, reduktor nezarzne. Větší koncentrace nemrzky samozřejmě snižuje tepelnou kapacitu výsledný směsi, ale jsou i matějové, co jezděj se 100pct náplní nemrzky a taky to v létě neuvařej :)
17:19:40
23.12.2009
23.12.2009

King
-> Wena: Vždycky první první věc při troubleshootingu LPG: funguje správně karburátor? Jde na něm správně nastavit volnoběh pro benzín? Platí jednoduchý pravidlo - na LPG jde nastavit max. tak vysokej volnoběh, jako na benzín. Otáčky volnoběhu jsou daný polohou škrtící klapky karbu a v případě shade nastavením šroubu přídavnýho vzduchu (částečně i šroubu bohatosti) na karbu.
Pakliže benzín je ok, nastupujou netěsnosti v sání pří¨padně na reduktoru.
Volnoběh LPG je daleko háklivější na každou nětěsnost. Předně musí bejt jistota, že podtlaková hadička mezi sáním a reduktorem (mluvíme o tenký hadičce) dokonale těsní na náústcích, případně zkrátit zpuchřelý konce a dotěsnit sponama. Těsnit musí i mixer na víku karburátoru, případně víko karbu samotný a u některých systémů je kritický i těsnění mezi mixerem a airboxem (gumová elipsa).
Ten rozdělovač repasoval kdo? Není repase jako repase :) Nižší volnoběh skoro na 100pct znamená menší předstih při otáčkách volnoběhu. To by mohlo bejt špatný nastavení předstihu, ale i špatná funkce odstředivý regulace.
Když tak se o tom trošku rozepiš :)
Pakliže benzín je ok, nastupujou netěsnosti v sání pří¨padně na reduktoru.
Volnoběh LPG je daleko háklivější na každou nětěsnost. Předně musí bejt jistota, že podtlaková hadička mezi sáním a reduktorem (mluvíme o tenký hadičce) dokonale těsní na náústcích, případně zkrátit zpuchřelý konce a dotěsnit sponama. Těsnit musí i mixer na víku karburátoru, případně víko karbu samotný a u některých systémů je kritický i těsnění mezi mixerem a airboxem (gumová elipsa).
Ten rozdělovač repasoval kdo? Není repase jako repase :) Nižší volnoběh skoro na 100pct znamená menší předstih při otáčkách volnoběhu. To by mohlo bejt špatný nastavení předstihu, ale i špatná funkce odstředivý regulace.
Když tak se o tom trošku rozepiš :)
16:23:42
22.12.2009
22.12.2009

palinator
-> King:
Myslíš, že čím víc nemrzky, tím líp? (větší koncentrace) Aby na motoru neudělala víc paseky než užitku.
Myslíš, že čím víc nemrzky, tím líp? (větší koncentrace) Aby na motoru neudělala víc paseky než užitku.
16:09:39
22.12.2009
22.12.2009

Wena
Když už tady řešíte ten PLG mam taky dotaz. Na zadohrabu mi nejde vůbec štelovat volnoběh tim šroubkem co je na směšovači vůbec to na to nereaguje nebo jako reaguje ale jenom tim že se otáčky jenom spíš zmenšujou a nejdou zvětšit. Mam směšovač BRC. Stalo se to potom co mi to jezdilo 2roky normálně ani jsem na to nešáhnul pak jsem vyměnil rozdělovač za repasovanej a od té doby to nejde. Jinak vnitřek směšovače byl před 2 lety repasovanej. Díky za rady
15:14:19
22.12.2009
22.12.2009

zidlik
-> King: asi to bude tim jak řikáš ted už takový mrazy nejsou a zase vpohodě bez promlému
14:46:33
22.12.2009
22.12.2009

King
-> zidlik: Bavíme-li se o zadomotoru (dneska je to v tématech už samej předohrab :), tak tam jsem se snažil dávat až 6l koncentrátu a zbytek vody a bylo to ok.
Někdy bejvá problém s odvzdušněním, protože reduktor se klasicky montuje dost vysoko a chce to pořádně odvzdušnit chladící systém vč. obvodu reduktoru. Tam je dobrý při odvzdušňování pořádně promačkat přívodní hadice, aby vzduch určitě dostal z výparníku reduktoru. Ovšem ve tvým případě to nemusí bejt problém zavzdušnění, ale píšeš. že si s tím blbnul - při -20C má LPG v nádrži hodně malej tlak (jen tak tak se odpařuje a tím se buhužel ještě ochlazuje) a je možný, že reduktor nedostává dostatek LPG pro zplynování, příp. to při nějakým blbnutí s poloprázdnou nádrží může přisávat plynou fázi. Každopádně megamrazy jsou už v řiti, takže je po problému :)
Někdy bejvá problém s odvzdušněním, protože reduktor se klasicky montuje dost vysoko a chce to pořádně odvzdušnit chladící systém vč. obvodu reduktoru. Tam je dobrý při odvzdušňování pořádně promačkat přívodní hadice, aby vzduch určitě dostal z výparníku reduktoru. Ovšem ve tvým případě to nemusí bejt problém zavzdušnění, ale píšeš. že si s tím blbnul - při -20C má LPG v nádrži hodně malej tlak (jen tak tak se odpařuje a tím se buhužel ještě ochlazuje) a je možný, že reduktor nedostává dostatek LPG pro zplynování, příp. to při nějakým blbnutí s poloprázdnou nádrží může přisávat plynou fázi. Každopádně megamrazy jsou už v řiti, takže je po problému :)
11:24:00
22.12.2009
22.12.2009

zidlik
-> King: jo už sem tam nalil asi 5 litrů koncentrátu takže to je tak do -35 :-D....ale stejnak když sme to byli projet v -20 stupních a dávaly se tomu na sněhu kapky tak to chvílema začalo cukat a muselo se přepnout na benzín a po chvíly zase vpohodě...nevim čim je to způsobený..při normální jízdě se to nestane ale když se furt hrabe na sněhu ve votáčkách tak si myslim že to furt asi trošku zamrzá

09:12:04
22.12.2009
22.12.2009

King
-> zidlik: Ještě bych dodal (pokud už není pozdě :), že na autě s LPG se nevyplácí šetřit na nemrzce a je dobrý to namixovat aspoň na -30C a víc. Mudrlantů, co kolenovrtsky namíchali chladící směs na -20C s poukazem, že takový mrazy u nich nejsou a pak čuměli jak puci na zamrzlej reduktor, jsem už na netu zažil požehnaně :)
19:30:13
16.12.2009
16.12.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> zidlik: Spravy ignorujes a pak prijde od nich pokuta.
19:28:51
16.12.2009
16.12.2009

zidlik
-> darklord: je pravda že já správy ignoruju


15:03:41
16.12.2009
16.12.2009

jarda.u1
-> darklord:


13:25:44
16.12.2009
16.12.2009

darklord
-> zidlik: asi kazdy kto totalne neignoruje spravy o tom ze mal prist mraz


13:20:52
16.12.2009
16.12.2009

zidlik
-> matoo: jj budu to muset skouknout a koupit jeste nemrzku..ted sme koupili 2 litry ale to je furt málo si myslim..kdo moh čekat že bude vnoci -9 stupnu tady v HK

12:34:37
16.12.2009
16.12.2009

matoo
-> zidlik: no vidis, mne to urobilo kedysi, len ja mam ohrievanie napojene na tu malu prepojku co je na trubkach do kurenia a ta bola ucpana...treba to pokukat, lebo LPG je v zime haklivejsie
12:09:54
16.12.2009
16.12.2009

zidlik
-> matoo: tak dík už to mám já tam měl málo nemrzky a mě zamrzli hadice ktomu směšovači ted sem tomu dal čočku v garáži plnej plyn a povolilo to a uplně se zotho směšovač začlo kouřit a už je normálně teplej a běží to
11:59:20
16.12.2009
16.12.2009

matoo
-> zidlik: mas foto ako mas zapojene ohrievanie?
11:54:50
16.12.2009
16.12.2009

zidlik
-> matoo: jj vomrzlej je...co stim mám dělat??
11:54:08
16.12.2009
16.12.2009

matoo
otvor kapotu a opticky skontroluj splynovac. ak bude omrzli tak ti ho neohrieva ako ma
11:51:19
16.12.2009
16.12.2009

zidlik
ráno nastartuju jedu a najednou přestala jet běžela jenom na volnoběh při lehkym přidání plynu ihned zdechla tak sem jí pak na volnoběh dokuckal ke garáži a ted už do votáček de ale zase nedrží volnoběh...je možný že by zamrzalo LPG nebo to je blbost??když jí nechám chvilku bejt tak volnoiběh chvíly drží a pak zdechne a když jí znova nastartuju tak už nedrží a musim to zase chvíly nechat bejt
