skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda favorit 136 L vs. Škoda fabia 1.4 Mpi
prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 13.12.2009 do 15.12.2009, založil/a Zdenek Neubert
09:47:29
15.12.2009
15.12.2009

Vrba
-> anubis: Však psal,že to je asi blbost tech 12 000
01:11:10
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Zdenek Neubert: promiň ale budu za nevěřícího tomáše... těch 12000- to si seš jistej? ono totiž těžko říct jak by se na tohle tvářily např ventilový pružiny
to měl asi pneumatický ventily ne?
to měl asi pneumatický ventily ne?
06:58:27
14.12.2009
14.12.2009

suri
-> Gemini: pravdu vravíš , potom viem čo za závadoný žigulík to bol s ktorého sme mali vačku
22:41:12
13.12.2009
13.12.2009

Mlhoš - zrušená registrace
-> Gemini: 333/318 tos slysel kde??s jakym zdvihem?
22:34:26
13.12.2009
13.12.2009

Gemini
333/318 ma myslim ze Fiser v 130tke.........inac vacka v Lada VFTS bola 340/320 :)
najvacsie obmedzenie na skodovke je rozvod OHV, kompresny pomer 15:1 je fakt zbytocny....na tu najlepsiu vacku musi stacit 13.5:1
-> steyr: to by si posunul casovanie o 20 stupnov a motor by ti teda moc nesiel.....
-> Zdenek Neubert: chod urcite do fabie a nemusis ani vrtat na vacsi objem, 1400ka dobre spravena je krasne povozenie v celom spektre otacok a taky motor sa nestrati ani na amaterskych zavodoch....foto upraveneho piesta
najvacsie obmedzenie na skodovke je rozvod OHV, kompresny pomer 15:1 je fakt zbytocny....na tu najlepsiu vacku musi stacit 13.5:1
-> steyr: to by si posunul casovanie o 20 stupnov a motor by ti teda moc nesiel.....
-> Zdenek Neubert: chod urcite do fabie a nemusis ani vrtat na vacsi objem, 1400ka dobre spravena je krasne povozenie v celom spektre otacok a taky motor sa nestrati ani na amaterskych zavodoch....foto upraveneho piesta
19:09:39
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Byly tam fotky, fotka i otáčkoměru - 12000, otázka je, jak to tam měl udělaný, možná posunutou rafiku, nevím nevím
19:05:06
13.12.2009
13.12.2009

Mlhoš - zrušená registrace
no tech 12000 nevim nevim :-D ale tych 210 po urcite dobe si myslim ze je realnych z favo motoru ale ne 1289
19:04:46
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Pošlete mi někdo prosím vás fotku pístu z fábie 1.4, já tenhle motor neměl nikdy rozebranej, zabýval jsem se nanejvíš feldou, předem díky.
18:56:25
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Samozřejmně že komprese 15:1, motor brzdí, ale od určitých otáček ne. Motor nic nevydržel, přesně jak tu již někdo napsal, počítá se to na hodiny provozu. Těsnění měděnýma kroužkama, na vložkách zápichy atd. Ojnice to jistě ohýbá, ale měli jsme "H", ke konci jednoho závodu se stala kompletní destrukce motoru, ulítka klika, ojnice v hajzlu, rozteklá hlava atd. Proto jsem zkončil a nyní jezdím hodně nepravidelně 11.8:1 -měděný kroužky. Jinak vačka 340/320 je reálná, dokonce jsem četl jeden článek, kde se mechanik pokoušel dostat maximum z favoritáckého motoru (1289ccm), bylo 210PS-já tomu, ale nevěřím. motor točil něco kolem 12.000ot/min. Vydržel 7min.
18:43:33
13.12.2009
13.12.2009

Mlhoš - zrušená registrace
15:1 to uz vic ten motor brzdi nez by mu to melo pomoct
18:25:42
13.12.2009
13.12.2009

palinator
Tak kdo chce udělat rekord v KP, tak ať si vezme nějakýho diesela, vymění hlavu a předělá to na benzíňák... Ideální bude LIAZ, ten má asi 16,5:1, na methanol by to jet mohlo..
A nebo ať to nepředělává a methanol tam jenom nalije, místo žhavících svíček tam dá zapalovací a na zadek si přilepí 12,3 TFSI....
S červenejma písmenkama.
A nebo ať to nepředělává a methanol tam jenom nalije, místo žhavících svíček tam dá zapalovací a na zadek si přilepí 12,3 TFSI....
S červenejma písmenkama.
18:12:05
13.12.2009
13.12.2009

AZmotor
podle me clovek co postavi takovy motor uz musi mit nejake zkusenosti a rozhodne se pak nedojde ptat na virt jako zacatecnik...
18:00:11
13.12.2009
13.12.2009

suri
-> steyr: 340/320 naživo videnú
17:58:32
13.12.2009
13.12.2009

steyr
-> Vrba: poznas ostrejsiu vacku nez 320/320 ?
17:46:58
13.12.2009
13.12.2009

Vrba
-> AZmotor: Tak vidis,tam asi není moc co výmýšlet. Životnost byla jeden závodní víkend,pokud to vůbec tolik vydrželo,když ne,tak se odstupovalo ze závodu. Viděl jsem pár hlav a ostatních dílu z těchto motorů.Hlavy rozbité od pístu,prasklé bloky,natavené písty a spalováky. Když felicie mela 14:1,myslím si,že s jeste ostřejší vačkou je 15:1 celkem reálná hodnota.
17:41:52
13.12.2009
13.12.2009

AZmotor
-> Vrba: o krouzkach, kovovem tesneni atd. vim a znám... proto me zajimalo jak to mely utesnene oni... a jak dlouho jim to vydrzelo
17:33:50
13.12.2009
13.12.2009

Vrba
-> AZmotor: Nevím,nemám s tím zkušenosti,tak můžu napsat jen to,co jsem podchytil.Na těsnění se používá měděné mezikruží,které se vkládá do drážky,která se vysoustruží do válce.Potom se nepoužívá klasické těsnění,ale jen těsnění,co tesní olejový a vodní system.Zivotnost se počítala na hodiny a motor prošel po závodu kompletní GO. Nevím jestli si dobře pamatuju ,ale na nejostřejší motor do závodní felicie se dával KP 14:1
17:00:07
13.12.2009
13.12.2009

AZmotor
-> Vrba: v tom pripade me zajima cim to bylo utesnene a jak dlouho to jezdilo...to je otazka na Z.N.
16:50:52
13.12.2009
13.12.2009

steyr
-> vhml: tak ja neviem co som mam za vacku le mne pri znizeni 1.2 mm uz bolo vidiet na pieste male tukance od sacich ventilou... rozcvody na 12 čapou... alebo zeby osm mal tie zle rozvody na 13 ?
16:42:41
13.12.2009
13.12.2009

Vrba
-> AZmotor: Osobně si myslím,že to není nereálné s patřičnou vačkou,...
16:41:40
13.12.2009
13.12.2009

AZmotor
bavte se radsi o tom KP 15:1, kdyz za tim autor tak stoji tak me zajima jestli to jde....

16:39:02
13.12.2009
13.12.2009

Vrba
-> steyr: Když je píst v HU,tak ventil není nikdy ani z 1/2 otevřenej,takže není důvod,proč by se mel dostat do kolize s pístem.
16:36:13
13.12.2009
13.12.2009

vhml
-> Zdenek Neubert: u nás na rallyecrossu borci jezdí kolem 13,5:1 ale to už ohýbá ojnice, trhá hlavový šrouby i kliku z ložisek...
-> steyr: menší zdvih? Vybrání pístů? Tohle není problém vyřešit.
-> steyr: menší zdvih? Vybrání pístů? Tohle není problém vyřešit.
16:21:49
13.12.2009
13.12.2009

steyr
-> Zdenek Neubert: a ako ste zabranili tomu aby ventili byli do piestou?
16:14:58
13.12.2009
13.12.2009

m8rinek
-> Zdenek Neubert: v jakejch ml? když se jedná o poměr tak tam žádná jednotka nemá co dělat, jak se to měří je věc druhá...
16:14:01
13.12.2009
13.12.2009

m8rinek
-> Zdenek Neubert: zřejmě slušnej oddíl, nepraskly pak třeba hlavový šrouby a neodhodilo to hlavu bokem? :D Bych docela rád viděl takovej motor běžet, to už ani svíčky nepotřebuje ne? :D
16:07:23
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Nepletu jsi kompresní tlak v barech s kompresním poměrem v ml.
16:06:19
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Já nevím jak tomu rozumíš, nepleť jsem nějaký TDI, motor byl postavenej na vrchy, vacka tovarna 320/320. KP 15:1. El. zapalování, žádnej rozdělovač, benzín 102 + kapky. Jestli nevěříš nevěř!!! Mohl bys mi poslat fotky těch pístů? prosím.
16:02:54
13.12.2009
13.12.2009

vhml
-> Zdenek Neubert: si tam dej klidne 20:1 a dozadu nalep TDI
Nepletes si náhodou kompresní poměr a kompresní tlak?

Nepletes si náhodou kompresní poměr a kompresní tlak?
15:59:47
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Mohl by mi někdo poslat fotky těch pístů z fábie 1.4 MPI 50KW ?
15:59:03
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Konečně jste něco napsali. Takže fábka, já mám rád svižnější jízdu v normálním sil. provozu. Mimochodem komprese 11.5:1 nic moc. jezdily jsme závody s favoritem, výkon daleko za 100 PS, komprese 15:1
15:49:17
13.12.2009
13.12.2009

petr s
-> havlik: Chvíli to vydrží
15:48:55
13.12.2009
13.12.2009

steyr
-> Zdenek Neubert: ano fabkovej je lepsi
15:48:45
13.12.2009
13.12.2009

vhml
-> havlik: zrovna jsem to měl rozepsaný 
-> Zdenek Neubert: minimálně písty jsou kvalitou úplně někde jinde, fábie má v základu Téčka s poloviční výškou a tenkýma kroužkama. Blok je pevnější, klika je pevnější...

-> Zdenek Neubert: minimálně písty jsou kvalitou úplně někde jinde, fábie má v základu Téčka s poloviční výškou a tenkýma kroužkama. Blok je pevnější, klika je pevnější...
15:47:38
13.12.2009
13.12.2009

havlik
Od kdy se na normální provoz používá komprese 11,5:1?


15:46:31
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Ptám se snad jasně. Je celkově fábkovej motor lepší než favoritáckej, bez ohledu na výkon ???
15:45:13
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Samozřejmně, že jsem jí viděl, ale taky i prasklou!!! Mě praskla favoritácká v normálním provozu, komprese 11.5:1
15:33:47
13.12.2009
13.12.2009

vhml
-> Zdenek Neubert: videls nekdy kliku z fabky? všechno ostatní ti praskne o hodne driv nez fabiacka klika. A na druhou stranu, proč by vůbec měla důvod v motoru na normální ježdění praskat?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: dyť to povídám, takže zkurvený spalováky :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: dyť to povídám, takže zkurvený spalováky :-D
15:13:14
13.12.2009
13.12.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Ale prd v prdeli. To byl novej motor... Hlavu mel moc dole no.
15:08:34
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Takže podle vás určitě fábku, převrtanou na 1490ccm (78X78mm.) jde mi o to, jestli ta klika to vydrží, jestli nepraskne atak. A potom, jestli na to kluci v koncernu VW nekaslali, jestli jsou použitý lepší suroviny na výrobu ojnic a kliky. ???
14:25:57
13.12.2009
13.12.2009

Petkar1
Jestli převrtávat, tak rovnou tu Fabku a máš 1500ccm jak psal -> vhml: . Krouťáku hafec, když to dobře upravíš, tak ke 100 koním to bude mít taky a svezení bude super.....
13:32:22
13.12.2009
13.12.2009

steyr
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ked hlavu znizujete v cm sa necuduj :D
13:28:45
13.12.2009
13.12.2009

AZmotor
95-100 konovy se da podle me bez problemu postavit do bezneho provozu tak ze se s nim bude dat jezdit. vic uz ne. a ta spotreba co to bude mit je taky nesmysl. 100 oktan benzin staci.
13:23:14
13.12.2009
13.12.2009

vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to tam lil leda kvůli tomu že měl zkurvený spalováky nebo předstih. Není důvod proč by měl bejt 100oktanovej benzín nedostatečnej.
13:16:46
13.12.2009
13.12.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Pravda, to mel kamarad ze 136 mel 1350 a musel jezdit na nejakej spesl benzin. Snad to 100 oktanu lil nejakou sracku na zvyseni OC. Ale jezdilo to pekne no. Pres sto kobyl to mohlo mit.
13:09:42
13.12.2009
13.12.2009

vhml
Dostat ze škodováckýho motoru 110koní do běžnýho provozu je nesmysl. Nebude to mít žádnou pořádnou kulturu chování.
Z tohohle bych jednoznacne volil fabii, protože to je bez práce. Do toho fáva musíš sehnat písty, vložky, rozvrtat blok... Pokud bys tohle chtel delat, tak to udelej rovnou do fabie a mas 1500ccm.
Z tohohle bych jednoznacne volil fabii, protože to je bez práce. Do toho fáva musíš sehnat písty, vložky, rozvrtat blok... Pokud bys tohle chtel delat, tak to udelej rovnou do fabie a mas 1500ccm.
12:48:32
13.12.2009
13.12.2009

Zdenek Neubert
Zdravím, v budoucnu bych chtěl dát svému autu nový motor, rozhoduju se mezi favoritem a fábií. Fábie by zůstala nepřevrtaná favorit by se převrtal na 1380ccm-(78x72mm). A teď přemýšlím, který z těchto dvou motorů je lepší, mám na mysli kvalitu materiálu při výrobě motoru, výdrž motoru - kolik snese, rozdíl v jízdních vlastnostech tj.(jestli je lepší podčtvercovej nebo nadčtvercovej motor), byl by ježděn v běžném provozu atd. Budu rád za každý příspěvek. Oba dva motory by byly naladěný na cca. 110PS. Díky Zdeněk
