skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sytič - zvýšení bohatosti
22:35:04
26.01.2010
26.01.2010

ferrari
-> Evž@: No, tak ja som to mal tiež takto...takže, ako píšem vyššie = vzdušník som prevŕtal na hodnotu 130tky a trysku 145...a kukni to tlmítko pod tou trubičkou (trubička čo trčí dohora, ked otočíš víko karbecu...
18:22:28
26.01.2010
26.01.2010

Evž@
-> ferrari: motor je fáčko......vzdušník sytiče je asi 5,5..a tryska sytiče 100...momentálně si nevybavuju co to je ta trubička...
17:31:09
26.01.2010
26.01.2010

ferrari
-> vhml: tak-tak
-> Evž@: a aký má Tvoj EDSR vzdušník sýtiča? A aký máš motor? Totiž presne toto som musel riešiť aj ja, bo mi na Favo motore nechcel EDSR v zime štartovať a držať otáčky na sýtič...tak som prevŕtal vzdušník na hodnotu SEDR130 a osadil trysku 145...a je pokoj...čo som robil s tlmítkom a trubičkou, to už si nepamätám, ale sa mi zdá, že nič...čo sa týka tej trubičky, je najlepšie, ke´d ide čo najhlbšie do karbu (ideálne, aby bola tesne nad tryskou sýtiča) - ale pozor, aby sa nedotkla trysky sýtiča a ty neskrivil víko ;-)
-> Evž@: a aký má Tvoj EDSR vzdušník sýtiča? A aký máš motor? Totiž presne toto som musel riešiť aj ja, bo mi na Favo motore nechcel EDSR v zime štartovať a držať otáčky na sýtič...tak som prevŕtal vzdušník na hodnotu SEDR130 a osadil trysku 145...a je pokoj...čo som robil s tlmítkom a trubičkou, to už si nepamätám, ale sa mi zdá, že nič...čo sa týka tej trubičky, je najlepšie, ke´d ide čo najhlbšie do karbu (ideálne, aby bola tesne nad tryskou sýtiča) - ale pozor, aby sa nedotkla trysky sýtiča a ty neskrivil víko ;-)
14:43:51
26.01.2010
26.01.2010

vhml
-> Evž@: sedr má jiné tlumítko sytiče a trubičku k němu ( trubička co čumí z víka) a ta umí udělat hodně
14:41:52
26.01.2010
26.01.2010

Evž@
zdravim.....jezdil sem ted asi 2 týdny s karburátorem Sedr 130....parádní starty za studena...nicméně to jelo hůř a žralo přes 10 litrů než s předchozím EDSR ze 120...Takže je zpět EDSR přetryskovaný...ale ty starty....dnes asi na 4 krát...Tak mě napadlo že sem ještě měl přehodit trysku sytiče ..je tam 100 ...a kdyby tam přišla ta 145-tka mohlo by to být lepší ne?..dik za rady
18:12:07
12.12.2009
12.12.2009

tami
Já má SEDR 3223 na motoru z favá v eŠ 120,měl jsem ten samý problém,naskočil na drc a zdechl,držel asi až na třetí pokus,vyměnil jsem trysku sytiče ze 140 na 145 a pořídil místo klasické AC pumby, pumpu elektrickou a je to nebe a dudy,tedy chytá na drc a drží,a díky elektrické pumpě nemusím v mrazu ani ručně načepovat benál.
23:06:04
10.12.2009
10.12.2009

King
-> Labros: A sakra! 

14:08:26
09.12.2009
09.12.2009

palinator
-> Labros:


11:16:40
09.12.2009
09.12.2009

Labros
-> King: Ty vždycky brojíš proti holdům a silemblokům, tak si taky dovolím upozornit na shodu podmětu s přísudkem 

00:16:35
09.12.2009
09.12.2009

King
-> palinator: Ty nový tlumítka se dávali od r. 84, takže to je ok
14:25:18
08.12.2009
08.12.2009

palinator
Já čepuju vždy, pokud není vůz odstaven na dobu menší než 3 dny. Před studenými starty (pod 5°C trochu benzínu stříknu plynem (asi 5x)), naskočí vždy za tři otočení (pokud nenašlapu, startuje se o pár vteřin dýl), otáčky vyletí tak na 2000, ale pomalu padají, pod 1700 už cítím, že má tendenci zhasnout, což se někdy stane, někdy ne, pomůže občas rychlé zašlapání na plyn - motor se zadusí, ale otáčky pak vzrostou. To se pohybujeme v časech do 15s po startu, jakmile se motor alespoň trochu zahřeje (motor má správnou odezvu na přidání plynu), můžu si dovolit pustit spojku, otáčky pak o asi 300 ot. klesnou.
Motor se chová tedy tak, jako by někdo pomalu pouštěl sytič...ale nikdo ho nepouští...
(Celé toto vypravování platí pro motor třeba 4 týdny nejetý)
Jinak já se se starty v mém okolí můžu chlubit, nikdo v příbuzenstvu tak dobře nestartuje.
Když už se dostanu za tu magickou hranici, kdy má motor odezvu na plyn, můžu opatrně sundat sytič a motor držet při volnoběhu cca 400-500 ot. na provozní směs.
Rok výroby auta je 1989, takže nevím, jestli tam to tlumítko novější je nebo není. Přiznávám se, že nemám v pořádku posilovač brzd - málo posiluje a při sešlápnutí brzd syčí, tak jestli to má na funkci sytiče vliv... Karburátor má pouze čištěné sítko, za dobu těch 92 tkm. na něj není šáhnuto (krom seštelování při ME)
Co je dobrý, neznamená, že nemůže být ještě lepší...:-)
Motor se chová tedy tak, jako by někdo pomalu pouštěl sytič...ale nikdo ho nepouští...

(Celé toto vypravování platí pro motor třeba 4 týdny nejetý)
Jinak já se se starty v mém okolí můžu chlubit, nikdo v příbuzenstvu tak dobře nestartuje.
Když už se dostanu za tu magickou hranici, kdy má motor odezvu na plyn, můžu opatrně sundat sytič a motor držet při volnoběhu cca 400-500 ot. na provozní směs.
Rok výroby auta je 1989, takže nevím, jestli tam to tlumítko novější je nebo není. Přiznávám se, že nemám v pořádku posilovač brzd - málo posiluje a při sešlápnutí brzd syčí, tak jestli to má na funkci sytiče vliv... Karburátor má pouze čištěné sítko, za dobu těch 92 tkm. na něj není šáhnuto (krom seštelování při ME)
Co je dobrý, neznamená, že nemůže být ještě lepší...:-)
13:50:23
08.12.2009
08.12.2009

Evž@
-> palinator: a taky bývá problém že padá hladina bo tak něco..chyba ve zpětném ventilu někde na ac pumpe....což dělá mě...chytá krásně ale po pár sekundách to prostě zdechne......pokud nacepuju tak je start bezproblémový vždy
13:30:47
08.12.2009
08.12.2009

King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Výdyť to říkám, že těch věcí musí bejt víc :) Ale ani s takhle vymazlenou konfigurací si nemůžeš v hlubokým mrazu dovolit někaký divočiny s plynem nebo vynechat čarování s páčkou sytiče. Machrovat se může např. se shade na lpg, která nedělá rozdílu mezi teplým a studeným motorem a když člověk čeká v hlubokým mrazu s promrzlým motorem na vedlejší a udělá se mezíra, tak se tomu prostě hamstne na krk a shade vyrazí kupředu. Odpadá modlení, aby se to při razantnějším rozjezdu nezakuckalo a preventivní túrování :)
11:10:40
08.12.2009
08.12.2009

vhml
-> palinator: pokud si myslíš, že máš vše v pohodě a na machrování to nestačí, tak vyměň tlumítko sytiče, za novější typ, pokud ho teda už nemáš. Viz. Andrt a spol. Mě to pomohlo.
10:34:43
08.12.2009
08.12.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: Me chyta hned. Motor 136, karb s novym vikem, AC nova favoriti bez packy, rozdelovac sice poskladanej z vraku, ale bez vuli
Kabely novy.
Kabely novy.10:22:01
08.12.2009
08.12.2009

King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mno, těch věcí, aby schade chytla napoprvé, musí bejt ve 100pct stavu daleko víc 

10:13:18
08.12.2009
08.12.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Kdyz mas motor 100% OK a stejne tak karbec, neni problem se Sedrem startovat napoprve... 

10:11:28
08.12.2009
08.12.2009

King
-> palinator: Obohacovat můžeš dle libosti změnou velikosti sytičový trysky.
Ovšem kromě uchlastávání a vyšší spotřeby to žádný benefity nepřinese :)
Problém škodivek je v tom, že používaj sytič na bázi přídavnýho karbu (je to vlastně další karbec v karbu) a regulace je dělaná dost nešťastně. Na machrování je nejlepší řešení LEKR s "normálním" přívěrovým sytičem nebo LPG :)
Ovšem kromě uchlastávání a vyšší spotřeby to žádný benefity nepřinese :)
Problém škodivek je v tom, že používaj sytič na bázi přídavnýho karbu (je to vlastně další karbec v karbu) a regulace je dělaná dost nešťastně. Na machrování je nejlepší řešení LEKR s "normálním" přívěrovým sytičem nebo LPG :)
10:02:13
08.12.2009
08.12.2009

Nwkt
Pokud ti krásně neběží tak je problém někde jinde ne
10:00:44
08.12.2009
08.12.2009

palinator
Zdravím,
zkoušel někdo experimentálně úpravou zvýšit bohatost směsi ze sytiče jdoucí? Jestli by tak motor nechytal a nedržel líp za studena, abych moh machrovat, jak mi krásně při mrazu běží...
SEDR, Š120.
zkoušel někdo experimentálně úpravou zvýšit bohatost směsi ze sytiče jdoucí? Jestli by tak motor nechytal a nedržel líp za studena, abych moh machrovat, jak mi krásně při mrazu běží...

SEDR, Š120.
