Blesková otázka - kontrolka oleje

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.12.2009 do 06.12.2009, založil/a Mr.X_
řadit dle data
21:06:05
06.12.2009
Mr.X_
tak jsem to znova otevřel a mam tu další poznatky.. 1. a 4. válec jsou v odpovídajícím stavu jako 2. a 3., olej je cítit po benzínu - prej je to normální, ale co mě znepokojuje jsou pilinky na šále 4. válce. Konzultoval jsem to se strejdou = machr přes motory a ten se usnesl, že je to kouslý na hlavních ložiskách. tzn. výměna motoru. a jelikož nejsou prachy, abych zaplatil mýmu garážmistrovi, tak to budem muset udělat home made.. 3 jsou nějaký záludnosti při výměně motoru? dá se to provést bez zvedáku auta a dalšího spešl vybavení? jdu si přečíst andrta a cedrycha, abych byl moudřejší..4
12:48:35
06.12.2009
Mr.X_
-> jarda.u1: měl jsem venku 2. a 3. válec.. dneska to snad ještě rozeberu a podívam se i na ty ostatní..

-> m8rinek: neboj se.. zas takovej silák nejsem.. pod tim autem se taky moc dobře nedělá.. spíš jsem se bál, aby to nebylo málo..
11:17:09
06.12.2009
m8rinek
-> Mr.X_: hlavně pak nepřetáhni ojnice, je danej moment, kterym maj bejt utažený, jinak se ti to moc točit nebude ;)
10:58:13
06.12.2009
jarda.u1
-> Mr.X_: kdyz jsi to mel rozebrane,tak jsi mel zkontrolovat vsechny saly a ne jen na jednom valci.
10:52:57
06.12.2009
Mr.X_
na ten jsem taky koukal, ale ta pružina je dobrá.. kulička taky.

ale včera jsem zajížděl do garáže a ten divnej zvuk mě úplně mlátil do uší.. to bude něco na klice... ještě jsem dostal radu sundat šálu na 4. válci. ta prej dostává nejvíc zabrat.. tak se na ní podívam. beztak to budou ložiska na klice..
01:07:55
06.12.2009
jarda.u1
-> Mr.X_: a co redukcni ventil na olejovem cerpadle?Nemuze propoustet olej stale?
21:46:37
05.12.2009
Mr.X_
jó.. těžko říct.. auto samotný má prej asi 250 tisíc.. jenže prej.. motor je ale už několikrát dělanej..
21:24:19
05.12.2009
petr s
-> Mr.X_: Kolik má najeto km
21:19:01
05.12.2009
Mr.X_
takže nic se nezměnilo.. čerpadlem to neni.. možná jsem našel jinej motor. přinejhoršim ho tam fláknem a bude pokoj..
18:28:58
05.12.2009
Mr.X_
tak tu dosedací plochu jsem zarovnal.. byla tam vydřená 8ka od koleček.. chtěl jsem se podívat na ložiska kliky, ale šrouby byly tak utažený, že jsem s tim nehnul, tak se na to vyprdnu. pomalu to dávam dohromady a uvidíme..
16:31:53
05.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr.X_: Tak srovnej dosedaci plochu cerpadla - prirubu saciho kose. Teda podivej proti svetlu s ocelovym pravitkem jesi to je rovny... A ono to vydrzi nejakou dobu kdyz bude cerpadlo stihat tlacit.
16:21:56
05.12.2009
GeTeX
no, tohle same defacto ted resim na Felde, vymenenej motor, olej LiquiMoly 10W-40, najeto (po výměně) cca 2000km a ted mi to dela to, ze kdyz se olej ohreje, zacne blikat az svitit kontrolka mazani, dneska jsem koupil 2 novy cidla, dela to stejne, takze cidlem to nebude... jezdim s tim kazdej den 50km do prace, tak bych to potreboval nejak dat do kupy. jo felda 98 1,6i.
16:20:32
05.12.2009
havlik
-> Mr.X_: prohlednout jo vyměnit bez vyndaní kliky asi těžko
16:19:45
05.12.2009
Mr.X_
to taky zvládnu?
16:10:20
05.12.2009
petr s
-> Mr.X_: Ale hlavně to chce prohlédnout hlavní ložiska
16:03:11
05.12.2009
jarda.u1
-> Mr.X_: ojnicni saly vymenis v pohode na nedemontovanem motoru.
15:57:25
05.12.2009
Mr.X_
klika je na tom o něco líp.. nějaký rýhy tam taky jsou, ale ale míň a ne moc hluboký..

foto:
zvětšit Blesková otázka - kontrolka oleje - obrázek od Mr.X_ vložen 05.12.2009 15:57:25
15:08:17
05.12.2009
Mr.X_
no chtěl bych, aby ten motor jezdil aspoň do června, kdy tomu končí technická.. koukal jsem, že valvoline dělá nějakej sajrajt, kterej upraví vlastnosti oleje.. tzn., že když je studenej, tak má hustotu stejnou jako normálně a když se zahřeje, tak je skoro stejně hustej jako za studena.. tim by se vyřešil muj problém..

a ty šály.. daj se vyměnit s motorem v autě?
14:50:02
05.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
To je dost jety 8 Otazka co od toho motoru chces. Jako mohl by jeste jezdit nejakou dobu kdyz das dokupy cerpadlo...
14:48:26
05.12.2009
Mr.X_
14:39:21
05.12.2009
petr s
-> Mr.X_: Dobře to není jak vypadá klika taky tam jsou drážky?
14:39:07
05.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr.X_: Ukazat. No dobry to neni ale treba to neni uplne v prdeli 3
14:37:49
05.12.2009
Mr.X_
tak jsem rozebral ojnici na 2. válci.. na šále jsou podélný rýhy.. jinak nic.. je to dobře, nebo špatně?
14:08:07
05.12.2009
Mr.X_
tak jsem rozebral čerpadlo.. po těsnění nikde ani památky.. kde bych ho měl hledat? ještě zkusim ty šály..
12:32:48
05.12.2009
Mr.X_
ok.. jdu na to.. snad tam něco nepo..3
11:28:59
05.12.2009
petr s
-> Mr.X_: Jedině jestli je těsnění pod čerpadlem tak zahodit a dát bez těsnění
11:19:46
05.12.2009
Mr.X_
poradíte? mam sundanou vanu, vyndam čerpadlo oleje.. a co dál? dá se s tim něco dělat, když bude motor v autě?
20:26:33
04.12.2009
Mr.X_
-> CHIP: myslim to tak, že když jsi jel bez plynu a kontrolka už zhasínala, tak když jsi přidal plyn, tak se rozsvítila jasněji..

ale to už je jedno. teď jsem sundal vanu a koš je čistej. tam problém nebude.. kde teda mam hledat nějaký vůle? opravim to bez vyndání motoru?
12:48:33
04.12.2009
CHIP
-> Mr.X_: Seslapnututi plynu .. to ti nejak nevim co tim myslis .. samozrejme ze kdyz jsem seslap .. zvysili se otacky .. a kontrolka zhasla .. jinak nic jineho .. 5
15:18:14
03.12.2009
Mr.X_
-> Syny: na tý starý hlavě byl v háji jenom 1 válec.. jinak byla naprosto v pohodě.. byla tam prej 2 roky..
14:55:35
03.12.2009
Nwkt
-> Syny: Ty sundáš hlavu a skončí to GO motoru 3
14:54:51
03.12.2009
Syny
-> Stepan FUN: S timhle souhlasim a proto pokud mi pude na aute hlava dolu, tak nenecham delat ventili... Pouze necham vymenit gufera... 6
14:38:39
03.12.2009
Mr.X_
-> jendo: to klepání jsem myslel, že je od špatně nastavený vůle ventilů.. když jsme dělali tu hlavu, tak jsme sice udělali ventily, ale prej se to má po nějakym čase udělat znova.. jenže jsme se na to už nedostali..

-> CHIP: to je přesně to, co to dělá mě.. dřív mi to svítilo jenom kolem 700 - 800 ot. reagovala ti taky ta kontrolka na sešlápnutí plynu?
upraveno 2x, naposled 03.12.2009 14:49:48
13:49:11
03.12.2009
jendo - zrušená registrace
-> Mr.X_: to nevadii pokial klepe tak je to ulozeniami kluky alebo ojnicnimi loziskami proste je tam vola a nestiha mazat cerpadlo nevivinie taky tlak
13:43:21
03.12.2009
CHIP
Moje zkusenosti .. problikavala nakonec az do 2000 otacek svitila kontrolka oleje. Takze vana dolu ocistit kos cerpadla, bylo to silene, viz fotky na chipak.wz.cz/opravy.htm . Nakonec olej 15W-50 .. stejne kdyz je teple leto a motor je pekne v zatahu .. zacne nekdy na volnobeh ta kontrolka malinko problikavat. To jsem ted vyresil mirnym zvysenim volnobehu.
12:25:59
03.12.2009
Mr.X_
-> petr s: jediný co se na tom motoru v poslední době dělalo byla ta hlava. olej jsem tam dával úplně obyčejnej.. ale ten jsem dával kvůli tomu, že to blblo, takže olejem to neni.

-> Stepan FUN: ta hlava neni dělaná.. ta stará měla propadlý ventilový lůžko na 1. válci. vyměnili jsme ji za nějakou jinou, co strejda našel doma v garáži.

-> jendo: motor má v otáčkách nad 3000 takovej jinej zvuk.. to samý, když mam položenou nohu na plynu, abych udržoval rychlost. dělá to ale i při studenym motoru.
upraveno 1x, naposled 03.12.2009 12:46:00
10:55:14
03.12.2009
jendo - zrušená registrace
no ak ti ten motor za tepla klepe tak su to klukove loziska nic ineho ja som mal to iste ak neklepe tak cerpadlo alebo poriadne upchane mazacie kanale
09:40:10
03.12.2009
StepaNoFUN
Já teda nevím, ale z vlastní zkušenosti - výměna hlavy za komplet udělanou na starším motru většinou znamenala to, že motor byl do 1000km KO. Dostalo to znova tlaky nahoře a povolilo to na šálách. Takže bych to spíš než na problém s olejem jako tykovým viděl na velký vůle na ložiskách kliky a tudíž snížení mazacího tlaku pod přípustnou mez při ohřátí oleje... Takže jedině změřit tlaky, pak sundat vanu a zkontrolovat šály. Ale myslím si, že budou projetý...
23:27:09
02.12.2009
darklord
-> petr s: tak ale ucpany saci kos sa skorej prejavi za studena nie?
23:24:40
02.12.2009
petr s
-> darklord: Třeba dal lepší olej a má napolo ucpaný sací koš
23:14:39
02.12.2009
darklord
-> petr s: pise len ze menili hlavu...
23:01:15
02.12.2009
petr s
-> Mr.X_: Dělal jsi něco na motoru třeba sundával vanu?
upraveno 1x, naposled 02.12.2009 23:01:44
22:58:18
02.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr.X_: To muze bejt neco okolo cerpadla.
22:53:20
02.12.2009
Mr.X_
-> Turda: no já tě nějak nevim.. kontrolku dobíjení bych třeba ignoroval.. když se to vysype, tak to dotáhneš domu a nabiješ.. ale s olejem si moc hrát nechci.. tam když se to kousne, tak to můžu zahodit..

-> pap: tak v tomhle stavu jsem najel 320 km a zatim nic. musim zaklepat.. ale určitě to takhle není správně a někde prostě nějakej problém bude. Kdybych měl aspoň čim změřit ten tlak.. budík kvůli tomu kupovat nechci.. maximálně nějakej starej za pár šupů..8
22:22:04
02.12.2009
pap
ja jazdim tak, ze vobec nemam zapojenu kontrolku, a pozeram pod viecko ventilov kadial sa leje olej, mam tak najazdene takych 8 tisic, zatial nic nebolo, a vychadzam z toho, ze pokial mam hore olej tak mam vsade.
21:52:29
02.12.2009
Turda
-> Mr.X_: zkoušej víc a víc čidel, nekupuj nový hned zkoušej klidně starší věř tomu
21:34:20
02.12.2009
Mr.X_
nikdo neví?
19:15:46
02.12.2009
Mr.X_
změřit to nemůžu. nemam čim.. hustější olej jsem nezkoušel. byla tam M7ADX, teď tam mam 15W40. je to Š120.
mam pocit, že to začalo dělat asi 3 neděle po tom, co jsme dali jinou hlavu. po tu dobu auto skoro nejelo. měl jsem za to, že to dělá čidlo, páč to starý se mi několikrát zaseklo a nerozsvítilo kontrolku ani po chcípnutí motoru.

zkoušel jsem otevřít víčko na ventilovym víku, tak olej i na volnoběh cáká ven..
upraveno 2x, naposled 02.12.2009 19:27:58
19:02:23
02.12.2009
Kuladmin
Me jeste napada velka vule v olejovym cerpadle.
18:56:27
02.12.2009
darklord
vypada na motor KO. neskusal si dat hustejsi olej? co tam mas teraz? o ake auto sa jedna?
Extreme Tyres