skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zvětšení jehlového ventilu
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 19.11.2009 do 24.11.2009, založil/a Olgoj Chorchoj
00:04:19
24.11.2009
24.11.2009

Gemini
-> COL: mensie na JIKOV nie su.......inak sa mensie pouzivaju uz iba v turbo karburatoroch....
23:20:39
23.11.2009
23.11.2009

COL
-> Ultim: -> werty: Zas to neprehanejte karburatorovej mag nejsem.... Stejne, aby se dalo na tom nejak vic badat, bylo by treba merit za provozu tlaky v ruznych mistech karburatoru, coz je potiz - protoze, kdyz se meri jen spaliny, tak stejne muze byt nekdy orisek prijit na to, cim je ktery vykyv dan....
-> vhml: Na to jsem koukal, ono je jeji provedeni docela dulezite, o nic min nez treba spravny vzdusnik. Pocitam, ze k tomu bude nejaka tryskovaci prirucka, coz k jikovu neni.... Jinak by to byl jen dalsi stupen volnosti, ktery by ladeni prodluzoval. Ono uz na tom jikovu - vzdy vsechno shodit, rozebrat, udelat zasah (tryska/vzdusnik), projet to a zas rozebrat atd... je celkem "oser". Webery jsem v ruce nemel, uvazoval jsem jen o DGV, ale ten jeho vrsek se mi moc nesikne, ale predpokladam ze opravdu poskytuji nejakou "jetting guide", jinak by sada trysek vzdusniku a emulznich trubic na nedelni ladeni lezla dost do penez.... preci jen to nestoji 10Kc/ kus :o).
btw. Existuji na jikov EDSR/SEDR vzdusniky mensi nez 140?
-> vhml: Na to jsem koukal, ono je jeji provedeni docela dulezite, o nic min nez treba spravny vzdusnik. Pocitam, ze k tomu bude nejaka tryskovaci prirucka, coz k jikovu neni.... Jinak by to byl jen dalsi stupen volnosti, ktery by ladeni prodluzoval. Ono uz na tom jikovu - vzdy vsechno shodit, rozebrat, udelat zasah (tryska/vzdusnik), projet to a zas rozebrat atd... je celkem "oser". Webery jsem v ruce nemel, uvazoval jsem jen o DGV, ale ten jeho vrsek se mi moc nesikne, ale predpokladam ze opravdu poskytuji nejakou "jetting guide", jinak by sada trysek vzdusniku a emulznich trubic na nedelni ladeni lezla dost do penez.... preci jen to nestoji 10Kc/ kus :o).
btw. Existuji na jikov EDSR/SEDR vzdusniky mensi nez 140?
20:08:10
23.11.2009
23.11.2009

vhml
Přihodím názor z trochu jiného směru a to jsou Webry. Na jikovech ladíme bohatost směsi předevšim volbou vzdušníků. Na webry existuje i celá řada emulzních trubic pro doladění konkrétní bohatosti, což nám na jikovech chybí. Otázkou stejně je kdo by se s tím ladil...
19:50:09
23.11.2009
23.11.2009

werty
-> Ultim: Já nepochybuji o tom že bys na to nepřišel sám... jak už jsem zmínil není to sport kdo z koho. Důležité je dobrat se správného výsledku.
-> COL: Jako vždy kvalitně podané informace na které se dá spolehnout. A souhlasím že v této oblasti máš největší přehled z celého virtu.
-> COL: Jako vždy kvalitně podané informace na které se dá spolehnout. A souhlasím že v této oblasti máš největší přehled z celého virtu.
18:30:48
23.11.2009
23.11.2009

Ultim
-> werty: Jo mas pravdu,sice jsem si na to prisel taky,ale ty jsi to vedel driv. Ale to je jedno,hlavne ze se to vysvetlilo a ted uz to vsichni vime.
-> COL: Zase super vysvetlene,kdyby to tak bylo u vsech a ve vsech tematech,tak vymitime vsechny neduhy skodovek,od polamanych poloos az po vareni motoru
-> COL: Zase super vysvetlene,kdyby to tak bylo u vsech a ve vsech tematech,tak vymitime vsechny neduhy skodovek,od polamanych poloos az po vareni motoru

12:49:46
23.11.2009
23.11.2009

Olgoj Chorchoj
spíš bych to viděl tak, že se odleje hladina, tryska (ve fidelově případě postupně obě trysky:) si sosnou vzduchu a pak člověk prostě čeká, než se to odvzdušní... ale soslo si to jenom a protože se to v první řadě odlilo... Zrovna laboruju s drtičem hladiny, tak se pak uvidí jak to pošlape:D
EDSR třeba vůbec neublejvá, DARA taky neodlejvala (asi okopírovanej EDSR:) ...musí to bejt tou malou plovákovkou
EDSR třeba vůbec neublejvá, DARA taky neodlejvala (asi okopírovanej EDSR:) ...musí to bejt tou malou plovákovkou

12:37:06
23.11.2009
23.11.2009

vhml
-> Olgoj Chorchoj: vole wanče. 50 metrů předtím byl retardér, kde se to rozhodn stihlo doplnit a že se ti roztočený auto ubleje je věc naprosto normální a přisuzoval bych to tak přebytku benzín kterej se ti rozchlítne při hodinách po celým karburátoru
07:33:50
23.11.2009
23.11.2009

Olgoj Chorchoj
00:18:57
23.11.2009
23.11.2009

COL
Tak jsem to tu proletl :o). Par zaveru:
1) V emulzni sachte se zatezi hladina roste, v trubici klesa
2) Emulzni system (vlastne je to vzduchovy kompenzacni system Solex, jestli se tedy nepletu) ochuzuje smes s rostouci zatezi, je to jedna z mnoha variant. Pokud by tam kompenzace nebyla, s rostouci zatezi by smes priserne bohatla, az by to asi ani nejelo.
3) Emulzni trubice je ducharina :o). Uplne detailne ji nerozumim. Nicmene to, kdy se ktere dirky odhali, urcuje, kdy ten kompenzacni system nasadi a kdy se prida dalsi davka. Pokud jsou bez zateze zatopeny veschny dirky, jako tom barevnem obrazku, musi nejprv hladina v trubici klesnout tak, aby se prvni rada direk odhalila, na to je potreba nejaky podtlak v difuzoru rovny tlaku, ktery je treba na to, aby vyrobil ten hladinovy rozdil (sachta-trubice). Potiz je v pomeru plochy odhalenych direk a vzdusniku. Totiz jedna odhalena rada muze mit klidne prurez srovnatelny nebo i mensi nez je prumer vzdusniku, v takove situaci davkovani ovlivnuje prumer direk, nekdy tedy i vic nez vzdusnik - v tom je pro mne ta ducharina. Se zmenou vzdusniku se ten pomer navic zmeni :o((.
4) v SEDRu jsou horni dve rady direk nezatopene, tak to tam "kompenzuje" uz od zacatku. Takze se to tam chova trochu jinak.
5) Mam to zaslepeno pro to, ze mi kdysi na predchozim motoru pripadalo, ze mi hlavni system na II. stupni nasazuje pozde. Ted, kdyz jsem na to koukal v lambda zaznamu, tak to tam dela pri nasazeni II. st. prilis bohatou oblast. Tak to budu muset zrusit nebo omezit...
6) jehlovy ventil jsem zvetsovat ani radeji nezkousel, existuje 2mm, mam jeden, nevim ale z ceho presne je. Ted mam 1.5 a nepozoruju, ze by pri dlouhodobejsi zatezi smes vlivem nizsi hladiny chudla.
1) V emulzni sachte se zatezi hladina roste, v trubici klesa
2) Emulzni system (vlastne je to vzduchovy kompenzacni system Solex, jestli se tedy nepletu) ochuzuje smes s rostouci zatezi, je to jedna z mnoha variant. Pokud by tam kompenzace nebyla, s rostouci zatezi by smes priserne bohatla, az by to asi ani nejelo.
3) Emulzni trubice je ducharina :o). Uplne detailne ji nerozumim. Nicmene to, kdy se ktere dirky odhali, urcuje, kdy ten kompenzacni system nasadi a kdy se prida dalsi davka. Pokud jsou bez zateze zatopeny veschny dirky, jako tom barevnem obrazku, musi nejprv hladina v trubici klesnout tak, aby se prvni rada direk odhalila, na to je potreba nejaky podtlak v difuzoru rovny tlaku, ktery je treba na to, aby vyrobil ten hladinovy rozdil (sachta-trubice). Potiz je v pomeru plochy odhalenych direk a vzdusniku. Totiz jedna odhalena rada muze mit klidne prurez srovnatelny nebo i mensi nez je prumer vzdusniku, v takove situaci davkovani ovlivnuje prumer direk, nekdy tedy i vic nez vzdusnik - v tom je pro mne ta ducharina. Se zmenou vzdusniku se ten pomer navic zmeni :o((.
4) v SEDRu jsou horni dve rady direk nezatopene, tak to tam "kompenzuje" uz od zacatku. Takze se to tam chova trochu jinak.
5) Mam to zaslepeno pro to, ze mi kdysi na predchozim motoru pripadalo, ze mi hlavni system na II. stupni nasazuje pozde. Ted, kdyz jsem na to koukal v lambda zaznamu, tak to tam dela pri nasazeni II. st. prilis bohatou oblast. Tak to budu muset zrusit nebo omezit...
6) jehlovy ventil jsem zvetsovat ani radeji nezkousel, existuje 2mm, mam jeden, nevim ale z ceho presne je. Ted mam 1.5 a nepozoruju, ze by pri dlouhodobejsi zatezi smes vlivem nizsi hladiny chudla.
21:36:17
22.11.2009
22.11.2009

Alenka
-> gabo000000: to ja vim, jen me nikdy nenapadlo zamyslet se nad tim, jak to vlastne funguje :)
20:20:05
22.11.2009
22.11.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Alenka: toto su zakladne zaklady...snad si delas prdel...a hladina ma velky vplyv pri tvorbe zmesy
18:15:23
22.11.2009
22.11.2009

Alenka
Diky moc za osvetleni.
Ted me jenom napada, jaky ma na to vsechno vliv menici se hladina v plovakove komore?
Podle toho posledniho obrazku to vypada, ze to nema vliv zadny, dokud je tam dost vysoka hladina na to, aby mela hlavni tryska odkud brat benzin.
Ted se jenom divim, jak jsem dokazal nejak rozumne odladit karburator bez toho, abych mel o necem z techhle veci vubec paru
Ted me jenom napada, jaky ma na to vsechno vliv menici se hladina v plovakove komore?
Podle toho posledniho obrazku to vypada, ze to nema vliv zadny, dokud je tam dost vysoka hladina na to, aby mela hlavni tryska odkud brat benzin.
Ted se jenom divim, jak jsem dokazal nejak rozumne odladit karburator bez toho, abych mel o necem z techhle veci vubec paru

18:08:35
22.11.2009
22.11.2009

werty
-> Ultim:
18:00:28
22.11.2009
22.11.2009

werty
-> Ultim: Vezmi si skutečnost že šachta emulzní trubice je spojena s rozprašovačem kanálkem jehož vývod je v šachtě umístěný de facto skoro v nejvyšším bodě (nad úrovní hladiny). Pokud by s rostoucími otáčkami a snižujícím se tlakem v difuzoru hladina klesala jak v šachtě tak i v emulzní trubici pak by byl znemožněný provoz takže už ze samotného principu je to nesmysl. Čili čím větší otáčky a nižší tlak v difuzoru tím hladina v šachtě stoupá a zároveň s tím klesá v emulzní trubici a postupným zvětšováním rozdílů hladin se odkrývá více otvorů emulzní trubice. Z čehož plyne že odkrytými otvory je přidáváno do směsi stále více vzduchu která takto promísená stoupá šachtou vzhůru do kanálku a posléze do rozprašovače. Prostě jak stoupá hladina směsi v šachtě a proudí do rozprašovače tak klesá hladina v emulzní trubici a ve směsi je čím dál víc "bublinek".
-> Alenka: Tady jde o to že pokud bys neuvažoval emulzní trubici jakožto celý korekční systém pak by s rostoucím množstvím směsi neustále stoupala i její bohatost což by znamenalo že i v malém zatížení by byla směs menší jak lambda což by pro ekonomický provoz nebylo zrovna dvakrát rozumné. Tím pádem i když ti do motoru s rostoucími otáčkami respektive zatížením proudí čím dál více směsi tak její směšovací poměr zůstává relativně konstantní.
Nebijte mě prosím jestli jsem to nenapsal přesně, už mi paměť neslouží tak dobře.
-> Alenka: Tady jde o to že pokud bys neuvažoval emulzní trubici jakožto celý korekční systém pak by s rostoucím množstvím směsi neustále stoupala i její bohatost což by znamenalo že i v malém zatížení by byla směs menší jak lambda což by pro ekonomický provoz nebylo zrovna dvakrát rozumné. Tím pádem i když ti do motoru s rostoucími otáčkami respektive zatížením proudí čím dál více směsi tak její směšovací poměr zůstává relativně konstantní.
Nebijte mě prosím jestli jsem to nenapsal přesně, už mi paměť neslouží tak dobře.

17:57:47
22.11.2009
22.11.2009

Ultim
-> Alenka: No takze...
Ta emulzni trubice tam podle me plni dve funkce.
1.pripravuje pred-smes,ktera je pak lepe misitelna v difuzoru,coz vytvari homogenejsi smes.
2.reguluje slozeni smesi v zavislosti na zatizeni motoru.
Kdyby jsi mel jenom hlavni system,tak ti ten karburator bude pracovat optimalne jen v urcitem pasmu otacek,tak jak jsem to sem daval v tom grafu. Proto ma karburator vice soustav: volnobeznou,prechodovou,h lavni,obohacovaci. No a vsechny tyto soustavy maji za ukol pripravovat pro dane zatizeni,co nejvyhodnejsi smes.To stejne dele i ta emulzni trubice.
OTAZKA: Co by se stalo,kdybych odstranil cast te trubice. Tak aby zustala ta cast co drzi vzdusnik a tak to vratil zpet do karburatoru?
-> werty: Ja ti porad nevim. kdyz si predstavim ze asi pulka direk je pod hladinou a pulka nad hladinou,tak ten podtlak po vytvari proud vzduchu v difizoru se tema hornima dirkama dostane i do vnitr trubice.Jo kdyby palivo bylo v takove vysce,ze by zakrylo vcehny dirky,tak v emulni trubici byl tlak jako ve filtrboxu snizeni o tlakovy rozdil zpusoveni vzdusnikem,ktery by mel byt vetci jako tlak v difuzoru,cimz by mohl zatlacit hladinu v emulzni trubici dolu. A az by se hladina uvnitr dostala pod oroven nejakych direk,tak by ten tlak vzduchu zacal vylacet bublinky ven do sachty,kde by byly strhavany podlakem z difuforu. A to je to nase predmiseni smesy. Tahle jsi to myslel?
Ta emulzni trubice tam podle me plni dve funkce.
1.pripravuje pred-smes,ktera je pak lepe misitelna v difuzoru,coz vytvari homogenejsi smes.
2.reguluje slozeni smesi v zavislosti na zatizeni motoru.
Kdyby jsi mel jenom hlavni system,tak ti ten karburator bude pracovat optimalne jen v urcitem pasmu otacek,tak jak jsem to sem daval v tom grafu. Proto ma karburator vice soustav: volnobeznou,prechodovou,h lavni,obohacovaci. No a vsechny tyto soustavy maji za ukol pripravovat pro dane zatizeni,co nejvyhodnejsi smes.To stejne dele i ta emulzni trubice.
OTAZKA: Co by se stalo,kdybych odstranil cast te trubice. Tak aby zustala ta cast co drzi vzdusnik a tak to vratil zpet do karburatoru?
-> werty: Ja ti porad nevim. kdyz si predstavim ze asi pulka direk je pod hladinou a pulka nad hladinou,tak ten podtlak po vytvari proud vzduchu v difizoru se tema hornima dirkama dostane i do vnitr trubice.Jo kdyby palivo bylo v takove vysce,ze by zakrylo vcehny dirky,tak v emulni trubici byl tlak jako ve filtrboxu snizeni o tlakovy rozdil zpusoveni vzdusnikem,ktery by mel byt vetci jako tlak v difuzoru,cimz by mohl zatlacit hladinu v emulzni trubici dolu. A az by se hladina uvnitr dostala pod oroven nejakych direk,tak by ten tlak vzduchu zacal vylacet bublinky ven do sachty,kde by byly strhavany podlakem z difuforu. A to je to nase predmiseni smesy. Tahle jsi to myslel?
16:14:13
22.11.2009
22.11.2009

Alenka
-> Ultim: -> werty: omlouvam se za hloupy dotaz, ale na internetu jsem zrovna k tomuhle prilis zajimaveho cteni nenasel.
Proc je dulezite, aby se smes s vzrustajicimi otackami pomoci direk v emulzni trubici ochuzovala?
Co jsem tak lehce pochytil, emulzni trubice je tam mimo jine proto, aby do rozprasovace v difuzoru nesel jen souvisly proud benzinu, ale aby byl obcas prerusen i nejakou tou vzduchovou "bublinou" a tim padem se do vzduchu proudiciho v difuzoru lepe rozprasi.
Jde tedy opravdu o to, aby byla smes s vzrustajicimi otackami chudsi, nebo jde spis o to, aby se k velkemu mnozstvi benzinu proudicimu skrz trysku primichalo dostatecne mnozstvi vzduchu potrbneho k rozumnemu rozpraseni?
Proc je dulezite, aby se smes s vzrustajicimi otackami pomoci direk v emulzni trubici ochuzovala?
Co jsem tak lehce pochytil, emulzni trubice je tam mimo jine proto, aby do rozprasovace v difuzoru nesel jen souvisly proud benzinu, ale aby byl obcas prerusen i nejakou tou vzduchovou "bublinou" a tim padem se do vzduchu proudiciho v difuzoru lepe rozprasi.
Jde tedy opravdu o to, aby byla smes s vzrustajicimi otackami chudsi, nebo jde spis o to, aby se k velkemu mnozstvi benzinu proudicimu skrz trysku primichalo dostatecne mnozstvi vzduchu potrbneho k rozumnemu rozpraseni?
16:10:01
22.11.2009
22.11.2009

werty
-> Ultim: Mně vůbec nešlo o to tě dostat, ale dobrat se správné teze...
Z toho abych někoho dostával a snažil se hrát na to kdo má pravdu ten je king už jsem vyrostl. Ale jinak stojím si zatím že je nutné rozlišovat hladinu paliva v šachtě a v samotné emulzní trubici.
Z toho abych někoho dostával a snažil se hrát na to kdo má pravdu ten je king už jsem vyrostl. Ale jinak stojím si zatím že je nutné rozlišovat hladinu paliva v šachtě a v samotné emulzní trubici.15:29:10
22.11.2009
22.11.2009

Ultim
-> werty: Ted jsi me trochu dostal,ale jenom trochu 
Sachta je spojena a plovakovou komorou hlavni tryskou paliva. Trubice je spojena se vzduchem vzdusnikem. Smes je vysavana z prostoru sachty. Podle me urcute nemuze byt ruzna vyska v sachte a v emulzni trubici. Na obe tyto mista pusobi stejny podtlak.
Ja jsem tim vsim chtel jenom upozornit na to,ze regulace smesy je dana vyskou paliva,hlavni tryskou,vyskou a poctem der v emulzni trubici,hlavnim vzdusnikem a podtlakem. Jako pokud zmenis napr. velikost toho jehloveho ventilu,tak zmenis rychlost dotekani,cimz zmenis vysku paliva,cimz zmenis mnozstvi paliva protekajiciho pres hlavni trysku,cimz zmenis vysku paliva v emulzni sachte,cimz zakryjes dirky pro privod vzduchu z hlavni trysky,cimz zmenis smes. Je to trosku slozitejsi,nez jen prevrtat dirku na vetci.

Sachta je spojena a plovakovou komorou hlavni tryskou paliva. Trubice je spojena se vzduchem vzdusnikem. Smes je vysavana z prostoru sachty. Podle me urcute nemuze byt ruzna vyska v sachte a v emulzni trubici. Na obe tyto mista pusobi stejny podtlak.
Ja jsem tim vsim chtel jenom upozornit na to,ze regulace smesy je dana vyskou paliva,hlavni tryskou,vyskou a poctem der v emulzni trubici,hlavnim vzdusnikem a podtlakem. Jako pokud zmenis napr. velikost toho jehloveho ventilu,tak zmenis rychlost dotekani,cimz zmenis vysku paliva,cimz zmenis mnozstvi paliva protekajiciho pres hlavni trysku,cimz zmenis vysku paliva v emulzni sachte,cimz zakryjes dirky pro privod vzduchu z hlavni trysky,cimz zmenis smes. Je to trosku slozitejsi,nez jen prevrtat dirku na vetci.
12:16:20
22.11.2009
22.11.2009

werty
-> Ultim: A rozlišuješ v tom svém popisu šachtu emulzní trubice od samotné emulzní trubice? Je to sice už docela dlouho, ale co si pamatuju tak správně je to tak že se zvyšujícími otáčkami a snižujícím se tlakem (zvyšujícím podtlakem) v difuzoru stoupá hladina paliva v šachtě emulzní trubice, ale v samotné emulzní trubici naopak klesá. Tím jak klesá hladina v samotné emulzní trubici se postupně odkrývají otvory v ní a směs je tak postupně "ochuzována".
16:53:13
21.11.2009
21.11.2009

Ultim
-> Alenka: Ano presne tak. Sice nevim jak moc bohatsi a pri jak moc velkem zatizeni,ale jo. On to ma tak trochu vymakane,mereni slozeni smesy sirokopasmovou lambda sondou mu pak rekne jak se mu prene meni smes pri jizde. Jako abych byl uprimny,tak podle me vi o karburatorech vic nez ty a ja dohromady.
napr. skoda-virt.cz/cz/.../1218 00-bohatost-jakou-o?gotopo st=2...
napr. skoda-virt.cz/cz/.../1218 00-bohatost-jakou-o?gotopo st=2...
15:26:35
21.11.2009
21.11.2009

Alenka
-> Ultim: takze COL zacinoval ty horni dirky, aby mel bohatsi smes pri mensim zatizeni?
Ted mi motor obcas dela to, ze kdyz chvili jedu na plny plyn na ctyrce, tak kolem 5500 otacek to obcas uplne chcipne, ale jakmile pustim plyn a preradi m na petku, tak uz to pak jede uplne vpohode.
Zatim to svadim na prilis maly prumer jehloveho ventilu, protoze pumpu mam dobrou a zapalovani to taky nedela.
Ted mi motor obcas dela to, ze kdyz chvili jedu na plny plyn na ctyrce, tak kolem 5500 otacek to obcas uplne chcipne, ale jakmile pustim plyn a preradi m na petku, tak uz to pak jede uplne vpohode.
Zatim to svadim na prilis maly prumer jehloveho ventilu, protoze pumpu mam dobrou a zapalovani to taky nedela.
14:36:19
21.11.2009
21.11.2009

Ultim
-> petr s: Cemu presne?
14:36:01
21.11.2009
21.11.2009

Ultim
Jeste jsem takovy graf. To co je jednicka,tak tak by to bylo,kdyby ta emulzni trubice nemela zadnou dirku. Proste s vetcima otacka by to neumerne vic obohacovalo.
Proto se tam udela jedna dirka kousek pod hladinu,cimz pri zatezi XY dojde k tomu ze se tam zacne primichavat vice vzduchu cim se to zase zlepsi,cara c 2. Ale to nestaci,tak se pod tu dirku da jeste jenda,ktera to zase upravi,cara c.3.... atd...
se podivejte na COLovo auto , druha rada... skoda-virt.cz/cz/.../1234 -col-s136r
Proto se tam udela jedna dirka kousek pod hladinu,cimz pri zatezi XY dojde k tomu ze se tam zacne primichavat vice vzduchu cim se to zase zlepsi,cara c 2. Ale to nestaci,tak se pod tu dirku da jeste jenda,ktera to zase upravi,cara c.3.... atd...
se podivejte na COLovo auto , druha rada... skoda-virt.cz/cz/.../1234 -col-s136r
14:28:15
21.11.2009
21.11.2009

petr s
-> Ultim: Takhle jo jsem to nepochopil
14:25:10
21.11.2009
21.11.2009

Ultim
-> petr s: Ja vim ze je to jina vec,chtel jsem jen rict,ze pokud ti priteka do plovakovky palivo napr 0.01l/min tak je hladina tech 20mm,ale v plnem zatizeni kdy je potreba vic paliva,napr 0.1/min tak ta hladina je niz,protoze se proste nestaci tak rychle doplnovat a tim se obnazi ty dirky v emulzni trubici,cimz se koriguje smes. No z zmenou velikosti jehloveho ventilu by se to mohlo rozladit.
Jako proc by tam jinak byly ty dirky? Kdyby se tim nasavalo jen paliva,tak by stacila jen jedna valka co nejniz,ale tim ze je jich tam vice a jsou ruzne vysoko,tak proste koriguji smes v zavislosti na velikosti hladiny coz je vlastne v zavislosti na zatizeni motoru.
Jako proc by tam jinak byly ty dirky? Kdyby se tim nasavalo jen paliva,tak by stacila jen jedna valka co nejniz,ale tim ze je jich tam vice a jsou ruzne vysoko,tak proste koriguji smes v zavislosti na velikosti hladiny coz je vlastne v zavislosti na zatizeni motoru.
12:51:14
21.11.2009
21.11.2009

petr s
-> Alenka: Pokud bude dobře těsnit tak to ničemu nevadí u malého zase nebude stačit dotékat palivo
12:46:43
21.11.2009
21.11.2009

Alenka
-> Ultim: jak rika petr s, spletl sis to s emulzni trubici.
Ja se ptam na prumer jehloveho ventilu, kterym se dostava benzin od cerpadla do plovakove komory.
Teoreticky by melo byt jedno jaky jeho prumer, pokud ten ventil tesni a plovak plovakuje jak ma, ale v praxi s tim treba muzou nastat problemy.
Ja se ptam na prumer jehloveho ventilu, kterym se dostava benzin od cerpadla do plovakove komory.
Teoreticky by melo byt jedno jaky jeho prumer, pokud ten ventil tesni a plovak plovakuje jak ma, ale v praxi s tim treba muzou nastat problemy.
12:41:28
21.11.2009
21.11.2009

petr s
-> Ultim: Ty reaguješ na emulzní trubici
12:39:00
21.11.2009
21.11.2009

Ultim
-> Alenka: Nerozhodis si tim smes? Jakoze jak jsou ty vzdusnikove trubice,tak v sobe maji dirky ne? A co jsme se ucily ve skole,tak karbec ti dava optimalni smes jen v uzkem pasmu. Tak si myslim ze ti jak jedes a davas tomu vic a vic,tak ti klesa hladina,cimz se ti obnazuji ty dirky,cimz se ti ochuzuje/upravuje smes jinak by to bylo moc bohate. Vis vetci rychlost proudeni v difuzoru,vetci vycuc paliva. Jo tak nejak by to melo fungovat.
-> ALL: Ted me napadlo,ze pokud vam to nedela,ze po x minatach plneho plynu se ten motor zadusi z duvodu toho ze nestaci pritekat,ale uz jen tak moc netahne,tak by se to dalo resit tak, ze by se misto zvetcovani pritoku dalo zacinovat cast ted direk. Spis od spodu,aby to nemelo snahu ochuzovat smes. Ale je to jen napad
-> ALL: Ted me napadlo,ze pokud vam to nedela,ze po x minatach plneho plynu se ten motor zadusi z duvodu toho ze nestaci pritekat,ale uz jen tak moc netahne,tak by se to dalo resit tak, ze by se misto zvetcovani pritoku dalo zacinovat cast ted direk. Spis od spodu,aby to nemelo snahu ochuzovat smes. Ale je to jen napad

11:13:28
21.11.2009
21.11.2009

Alenka
S prominutim bych si dovolil zneuzit tema :)
Da se to s prumerem jehloveho ventilu prehnat, nebo dokud to tesni, tak je jedno, jaky je jeho prumer, pokud neni prilis maly?
Da se to s prumerem jehloveho ventilu prehnat, nebo dokud to tesni, tak je jedno, jaky je jeho prumer, pokud neni prilis maly?
23:50:16
20.11.2009
20.11.2009

m8rinek
-> aceboss: myslim, že jde o rychlý doplnění plovákovky, který přes 2mm bude prostě rychlejší
21:43:54
20.11.2009
20.11.2009

jarda.u1
-> aceboss: ty prumery sedi
20:05:32
20.11.2009
20.11.2009

aceboss
-> Olgoj Chorchoj: Pokud vím škoda karbece mají průměj jehového ventliku 1,5mm a Tatra 613 mám 2mm
sám ho mám doma takže použít z něj.
Jinak osoboní zkušenost ma favo motoru s 90 koni co jel vrchy byl tatra karbec a ventilek 1,5 ze škody karbece a žádný negativna nebyla pozorována takže bych řekl,že až taký přínost tam není.
sám ho mám doma takže použít z něj.Jinak osoboní zkušenost ma favo motoru s 90 koni co jel vrchy byl tatra karbec a ventilek 1,5 ze škody karbece a žádný negativna nebyla pozorována takže bych řekl,že až taký přínost tam není.

18:39:11
19.11.2009
19.11.2009

spartra
teda nevím o kolik jsi ho vrtal, já to vrtal z 1,5 na 1,9 +-, těsnilo to bez problémů
18:04:14
19.11.2009
19.11.2009

Ultim
-> Olgoj Chorchoj: A zkousel jsi ho pak zabrousit,jako ventil do hlavy? Me kamos rikal ze to taky zkousel a nejlepsi vysledek byl u toho ventiu,ktery mel uz takovou tu hranku,ze cim vetci,tim lepsi. Tohle ale nemam overene,ale tak co muzes ztratit,stary ventil je stejne nanic ne?
18:04:02
19.11.2009
19.11.2009

jarda.u1
-> Olgoj Chorchoj: Jehlovy ventil z T613 ma vetsi diru,tak pokud by se ti podaril sehnat...
17:56:33
19.11.2009
19.11.2009

Olgoj Chorchoj
na ddsr by to bodlo. jak se soudruzi snažili okopírovat DCD aby to nebylo poznat, tak to udělali úplně nejdebilnějš a tak i když je plovák dole tak to doplňuje hrozně málo
asi polaboruju s materiálem jehly... ocel vs mosaz, kdopak z nich si udělá sedlo:)
asi polaboruju s materiálem jehly... ocel vs mosaz, kdopak z nich si udělá sedlo:)17:48:43
19.11.2009
19.11.2009

vhml
Zkoušel jsem též neúspěšně. Zůstal jsem u původní variatny a myslím, že s tím nebyl problém. Motor 1340ccm, 260vačka...
17:12:28
19.11.2009
19.11.2009

Olgoj Chorchoj
chytré knížky tradičně doporučují zvětšení jehlového ventilu v karbci - myslím že je to krok správným směrem. Žádná, se kterou jsem měl tu čest ale neuvádí, jak se to provede. Nechal sem to vyvrtat na stojanovce, zkoušel jsem i soustruh. Nikdy to netěsnilo. Zábrus starou jehlou nepomohl, všechny ventily tekly. Máte na to nějakou fintu? Díky

