skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chladič oleje
10:07:48
19.11.2009
19.11.2009

COL
-> Boomber: jestli jako doplnek vodniho chlazeni, tak pak vymenik nedavat. Ovsem je otazka, jestli je to treba. Jestli je ten motor seriovy a nepojedes nekam na Saharu, tak je to zbytecny. To bych radeji resil olejem.
08:47:49
19.11.2009
19.11.2009

Boomber
Chci to do Rapida 136, právě jako rezervu pro vodní chlazení.
01:46:34
19.11.2009
19.11.2009

COL
Taky je otazka na jaky motor a v jakem aute a jak s tim bude jezdit. Ja bych meril teplotu oleje za provozu a pak bych se rozhodl.... Vymenik je dobrej, pokud ma vodni chlazeni rezervu, coz nevime, protoze ani nevime do ceho to chce.
00:45:31
19.11.2009
19.11.2009

darklord
-> Boomber: na cely chladic sa vykasli. akosa tu pise v skodovke to je vecsinou len zdroj problemov a nervozity. ak cches silou mocou olej chladit, resp udrzovat jeho teplotu tak si namontuj vymennik z dehtovej feldy. skorej sa ti zohreje olej a udrzuje sa ti na stalej teplote pomocou chladiacej zmesi (ktoru ovlada termostat, cize by mala mat stalu teplotu). opbycajny chladic ti bude pri normalnej jazde olej len zbytocne podchladovat, co je hadam este horsie ako keby si ho mal uvarit (to nedokazes)
00:39:36
19.11.2009
19.11.2009

Syny
Chladic oleje byl delanej pro tehdejsi oleje. S dnesnima olejema to straci naprosto smysl... Spis to je pridelani starosti jak uz zde ale padlo...
00:36:36
19.11.2009
19.11.2009

Gemini
-> Boomber: chladic je vec zastarala, dnesne oleje vydrzia ovela viac......ak mas ist 3500km tak si nevyrabaj dalsi problem co by sa ti mohlo pokazit a zacat tiect tade olej.....
myslim ze teplota krakovania mineralneho oleja je 240-260 C
myslim ze teplota krakovania mineralneho oleja je 240-260 C
23:30:10
18.11.2009
18.11.2009

Fido
-> palinator: njn, ale zase tam cpou jiný blbosti jako doběhové čerpadlo
19:14:10
17.11.2009
17.11.2009

palinator
-> Boomber:
Myslíš, že by ti to bez chladiče oleje nedojelo?
Soudruzi, i výrobci dnešních vozů asi dobře vědí, proč do motorů chladiče oleje nedávají.
Myslíš, že by ti to bez chladiče oleje nedojelo?
Soudruzi, i výrobci dnešních vozů asi dobře vědí, proč do motorů chladiče oleje nedávají.14:49:33
17.11.2009
17.11.2009

COL
Samotna dlouha cesta neni indikaci k pouziti chladice. Spis naopak, vzroste pocet mist, kde se muze neco podelat (spoje, uvolni se bordel ze stareho chladice atd...)
14:44:48
17.11.2009
17.11.2009

suri
-> Boomber: ono tomu moc ten chladič nepomôže , ak chystáš taku cestu kúp chladič oleja zo závodného favorita - je hliníkový večší chladí super a nestojí vela
14:41:32
17.11.2009
17.11.2009

Boomber
Jde mi o toto: Mám možnost sehnat originál nové hadice k chladiči oleje a chladičů z Tatry mám doma taky více (mám i tatru
), tak jestli to bude k sobě pasovat, co se týče rozměrů průchozích šroubů a velikostí otvorů pro vstup oleje na chladiči a přírubami na těch hadičkách.
Možná to moc s chlazením nepomůže, ale chystám se v létě se škodovkou na delší cestu (cca 3500km), tak chci mít jistotu.
), tak jestli to bude k sobě pasovat, co se týče rozměrů průchozích šroubů a velikostí otvorů pro vstup oleje na chladiči a přírubami na těch hadičkách.Možná to moc s chlazením nepomůže, ale chystám se v létě se škodovkou na delší cestu (cca 3500km), tak chci mít jistotu.
14:28:41
17.11.2009
17.11.2009

suri
-> Boomber: dá sa použiť ale potrebuješ si urobiť špeciálne holendre nanho
14:20:49
17.11.2009
17.11.2009

COL
-> Majklsto: aby ti ta informace k necemu byla, tak taky musis tu teplotu merit. Coz jde treba na vstupu do motoru, ale ne treba u pistnich krouzku.
14:04:04
17.11.2009
17.11.2009

ondie
-> Boomber: Tatra 603/613 má olejové chladiče dva,a jako samotný kus není tak neúměrně veliký,s velikostí problém není...spíš by sis musel nechat vysoustružit takovej speciální průchozí průtokovej šroub a hadice na míru...
Na fotce je můj chladič z 603 a je na prodej.
Na fotce je můj chladič z 603 a je na prodej.
12:13:04
17.11.2009
17.11.2009

Majklsto
nivie niekto aky ma teplotny strop mazacej schopnosti mineralny olej, alebo kde sa daju taketo informacie ziskat?
11:59:57
17.11.2009
17.11.2009

palinator
-> Borin - Král tuzerů:
Taky jsem ho nikdy neviděl, ale vzhledem k tomu, že je Tatra vzduchem chlazená, bude chladič z Tatry oproti škodováckému neúměrně veliký.
-> Boomber:
Na virtu se diskutuje o tom, jestli má vůbec cenu chladič (byť škodovácký) používat. Že zkrátka výkon neodpovídá tomu, aby dával šílené požadavky na mazání, přičemž dnešní oleje dobře pracují v širokém spektru teplot, do níž se ani olej ve škodovce nedostane. Nemalý podíl na tom má i dobře provedená, dobře chladící olejová vana škodovek.
Taky jsem ho nikdy neviděl, ale vzhledem k tomu, že je Tatra vzduchem chlazená, bude chladič z Tatry oproti škodováckému neúměrně veliký.
-> Boomber:
Na virtu se diskutuje o tom, jestli má vůbec cenu chladič (byť škodovácký) používat. Že zkrátka výkon neodpovídá tomu, aby dával šílené požadavky na mazání, přičemž dnešní oleje dobře pracují v širokém spektru teplot, do níž se ani olej ve škodovce nedostane. Nemalý podíl na tom má i dobře provedená, dobře chladící olejová vana škodovek.
11:41:49
17.11.2009
17.11.2009

Borin - Král tuzerů
-> Boomber: Nevybavím si jak vypadá, ale asi se budou muset minimálně nechat udělat hadice 

11:41:25
17.11.2009
17.11.2009

petr s
-> Boomber: Tak si ten chladič nejdříve prohlédni
11:39:52
17.11.2009
17.11.2009

Boomber
Zdravím, dá se použít do škodovky chladič oleje z Tatry 613 nebo 805?
Je tam nějaký zádrhel?
Je tam nějaký zádrhel?
