-> minno:
Protože jsem chtěl nastínit zažité značení jako Labros. Syntetika zpravidla(!) řídší oleje, jelikož polosyntetika a minerál takové viskozity nikdy není schopen dosáhnout.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problém sytič
10:49:00
14.11.2009
14.11.2009

palinator
09:00:21
13.11.2009
13.11.2009

ferrari
-> palinator: -> minno: ľudia, sa nehádajte, diskusia o olejoch je nikdy nekončiaca...všetci majú pravdu...a zároveň nikto...
21:06:26
12.11.2009
12.11.2009

minno
-> palinator: to áno ale prečo potom dole píšeš že so mnou nesúhlasíš, keď ja som napísal presne to isté?
19:14:41
12.11.2009
12.11.2009

palinator
-> minno:
Já jsem uznal, že syntetika může být i hustší než minerál - tak mi nemlať moje slova o hlavu.
Souhlasím s Labrosem
Já jsem uznal, že syntetika může být i hustší než minerál - tak mi nemlať moje slova o hlavu.
Souhlasím s Labrosem
17:37:46
12.11.2009
12.11.2009

MOLSO
-> ferrari: noo hej ked som ta bol navstivit tak som to tak mal a celu tu cestu do namestova a spat som urobil za necelych 7 litrov
nechapem ako je to mozne 
nechapem ako je to mozne 
16:09:34
12.11.2009
12.11.2009

ferrari
-> MOLSO: tááák vidíš...inak je mi záhadou, ako to pri osadení prvej komory 140/160 mohlo kultúrne ísť...je to pribohaté osadenie...koľko Ti to papalo, preboha? Mne stačilo zmeniť 110/170 na 115/170 a spotreba šla hore o liter...to keď si bol tu v PE, tak si to mal tak???
13:39:04
12.11.2009
12.11.2009

minno
-> Labros: s tými olejmi ja tak nejako podobne....
13:30:22
12.11.2009
12.11.2009

Labros
Mě už tohle dávno přešlo, lidem neodporuju :) Akorát mám problém s pojmem set-top-box, ale to už je zase jiná diskuze.
Nehledě na to, že si sám nemůžu být jistej, jakou technologií je ten kterej olej vyrobenej. Tak radši říkám jen viskozitní třídu. Někdo neřeší ani to. Známej si nedávno koupil forda - do všech fordů se dává 5W30 se sníženou HTHS viskozitou - a ptám se ho, dal jsi tam originál Motorcraft, nebo Valvoline Durablend FE? A on - dal jsem tam polosyntetiku. Ptám se - co jako - jakou polosyntetiku? No Castrol 10W40. Pán říkal, že to tam v pohodě může jít. Tak říkám, aha, pán tomu asi rozumí víc, než lidi od Fordu, ale budiž.
Nehledě na to, že si sám nemůžu být jistej, jakou technologií je ten kterej olej vyrobenej. Tak radši říkám jen viskozitní třídu. Někdo neřeší ani to. Známej si nedávno koupil forda - do všech fordů se dává 5W30 se sníženou HTHS viskozitou - a ptám se ho, dal jsi tam originál Motorcraft, nebo Valvoline Durablend FE? A on - dal jsem tam polosyntetiku. Ptám se - co jako - jakou polosyntetiku? No Castrol 10W40. Pán říkal, že to tam v pohodě může jít. Tak říkám, aha, pán tomu asi rozumí víc, než lidi od Fordu, ale budiž.
12:46:41
12.11.2009
12.11.2009

minno
To je ako s označením liatych ráfikov "elektróny". Každý sa pýta: "a to máš elektróny"? A ja vravím: "nie, to sú hlinikáče".
Mám z toho nerva
Mám z toho nerva
12:42:05
12.11.2009
12.11.2009

minno
-> Labros: treba do toho vniesť trochu poriadku
Do nedávna som sa ani ja nevyznal ani trochu v olejoch, ale ani som nikomu nevnucoval žiadne - síce možno zažité, ale neprávne teórie. Keď viem ako to naozaj je, napíšem to tak, ako to je a nie ako sa to vraví. Nebudem sa pridržiavať zaužívaného nesprávneho označovania a všetci neznalí danej problematiky naďalej budú čítať a učiť sa veci nesprávne.
Do nedávna som sa ani ja nevyznal ani trochu v olejoch, ale ani som nikomu nevnucoval žiadne - síce možno zažité, ale neprávne teórie. Keď viem ako to naozaj je, napíšem to tak, ako to je a nie ako sa to vraví. Nebudem sa pridržiavať zaužívaného nesprávneho označovania a všetci neznalí danej problematiky naďalej budú čítať a učiť sa veci nesprávne.12:33:46
12.11.2009
12.11.2009

Labros
-> minno: to máš z toho, že je chytáš za slovíčka s tou polosyntetikou/minerálem.
.. 
prostě většina lidí píše o 15W40 jako o minerálu a 10W40 jako o polosyntetice, možná to dneska už není přesné ale ve většině případů to platí a pokud ne, je to zažité..

prostě většina lidí píše o 15W40 jako o minerálu a 10W40 jako o polosyntetice, možná to dneska už není přesné ale ve většině případů to platí a pokud ne, je to zažité..
12:23:08
12.11.2009
12.11.2009

minno
-> upír 130: -> palinator: bože vy asi nečítate čo píšem alebo neviete čo píšete vy....čo som prosím vás akože napísal? že nezáleží na tom, či je to minerál, polosyntetika alebo syntetika, ale že záleží len na viskozitnom čísle....Čiže keď je to raz 15W40 tak je trikrát jedno či je ten olej z minerálu alebo zo syntetiky. Tak tu nepíšte kraviny, akoby polosyntetika musela byť automaticky "redšia"
Ja mám v motore tiež 15W40 a je to "polosyntetika"
To že z minerálu technologicky nie je možné vyrobiť olej s nižším viskozitným číslom ešte neznamená, že technoligicky dokanalejšou syntetikou sa nevyrábajú a nemôžu vyrábať oleje s vyšším viskozitným čislom, na ktoré síce dostačuje bohate aj minerál ale to predsa nič neznamená....
Ja mám v motore tiež 15W40 a je to "polosyntetika"
To že z minerálu technologicky nie je možné vyrobiť olej s nižším viskozitným číslom ešte neznamená, že technoligicky dokanalejšou syntetikou sa nevyrábajú a nemôžu vyrábať oleje s vyšším viskozitným čislom, na ktoré síce dostačuje bohate aj minerál ale to predsa nič neznamená....17:56:08
09.11.2009
09.11.2009

palinator
-> p.b.:
Svatá pravda, každá škodovka se chová úplně jinak...
Máme přece 3 120tky v širším kruhu rodinném, šak víme...
Svatá pravda, každá škodovka se chová úplně jinak...
Máme přece 3 120tky v širším kruhu rodinném, šak víme...
17:54:56
09.11.2009
09.11.2009

palinator
-> minno:
Dovolím si nesouhlasit!
Technologie výroby oleje hraje dosti zásadní roli v tom, že na minerálu se velmi špatně dosahuje viskozita 10W a nižší, polosyntetika má téměř výhradně 10W a syntetika pokrývá celé spektrum.
Samozřejmě, že v důsledku, pokud bychom srovnávali stejné viskozitní třídy, budou výsledky totožné, ale syntetika/polosyntetika právě kvůli nižší viskozitě bude startovat líp než minerál.
Dovolím si nesouhlasit!
Technologie výroby oleje hraje dosti zásadní roli v tom, že na minerálu se velmi špatně dosahuje viskozita 10W a nižší, polosyntetika má téměř výhradně 10W a syntetika pokrývá celé spektrum.
Samozřejmě, že v důsledku, pokud bychom srovnávali stejné viskozitní třídy, budou výsledky totožné, ale syntetika/polosyntetika právě kvůli nižší viskozitě bude startovat líp než minerál.

12:58:26
08.11.2009
08.11.2009

MOLSO
tak som dnes pozeral na ten karbec a skoro ma jeblo ... otvorím a pod tou trubičkou nebolo to tlumítko. Otvorím starý edsr (diky hašíku
) a bolo tam ... vytiahol som ho a dal do mojho sedr víka. kukám kukám na trysku sytiča a rozmyšlam prečo mam ja 115ku a edsr 140 ... vytlačim si otryskovanie 136 karbu zbehnem do pivnice a skoro ma jeblo. Osadzovacie prvky prvej a druhej komory vymenené navzájom (teda prvá komora mala otryskovanie z druhej a naopak) a ako bonus som mal na prvej komore trysku 140 na vzdušník 160 a trysku sytiča 115
Toto by sa mne určite nemohlo stať (ked som to rozoberal tak som si starostlivo značil na schemu číslo osadzovacieho prvku a aj jeho miesto, ja som to už tak kupil a nepozornosťou som na tom odjazdil 2 sezóny
)
Testovacia jazda s týmto karbecom - štart = prvý orgazmus - otáčky ihned vyleteli na 1500 ot a stabilne sa držali žiadne kolisanie otáčok ani nič podobné, so sytičom sa dalo krásne hrať a otáčky krásne reagovali
Na skúšobnej jazde som nepociťoval nijaké zníženie ani zvýšenie výkonu, ani lepšiu reakciu druhej komory. Jazdí to +- rovnako akurát sa miernučko zhoršila pružnosť studeného motoru pri vypnutom sytiči a akcelerácií (predtým to reagovalo trošku lepšie)
pardon za román ale musel som sa vyrozprávať
) a bolo tam ... vytiahol som ho a dal do mojho sedr víka. kukám kukám na trysku sytiča a rozmyšlam prečo mam ja 115ku a edsr 140 ... vytlačim si otryskovanie 136 karbu zbehnem do pivnice a skoro ma jeblo. Osadzovacie prvky prvej a druhej komory vymenené navzájom (teda prvá komora mala otryskovanie z druhej a naopak) a ako bonus som mal na prvej komore trysku 140 na vzdušník 160 a trysku sytiča 115
Toto by sa mne určite nemohlo stať (ked som to rozoberal tak som si starostlivo značil na schemu číslo osadzovacieho prvku a aj jeho miesto, ja som to už tak kupil a nepozornosťou som na tom odjazdil 2 sezóny
)Testovacia jazda s týmto karbecom - štart = prvý orgazmus - otáčky ihned vyleteli na 1500 ot a stabilne sa držali žiadne kolisanie otáčok ani nič podobné, so sytičom sa dalo krásne hrať a otáčky krásne reagovali
Na skúšobnej jazde som nepociťoval nijaké zníženie ani zvýšenie výkonu, ani lepšiu reakciu druhej komory. Jazdí to +- rovnako akurát sa miernučko zhoršila pružnosť studeného motoru pri vypnutom sytiči a akcelerácií (predtým to reagovalo trošku lepšie)pardon za román ale musel som sa vyrozprávať

11:09:54
08.11.2009
08.11.2009

darklord
23:12:59
07.11.2009
07.11.2009

MOLSO
-> ferrari: kua co je to furt to tlmitko ? 

16:11:53
07.11.2009
07.11.2009

ferrari
MOLSO 04.11.09 15:57:19 napsal:
→ jerzy: sviečky mam nove (prve nabehali 6000 km a teraz
som kupil nove nemaju ani 500 km) kable nove kontakty v rozdelovaci tiez
karbec zrovnane priruby veko ok hladina ok nove tesnenia … a rano ked je zima
stejne musim 4 – 6 x startovat aj po docerpani paliva
teply chyti na
pol brnkuAk aj po dočerpaní, tak to bude asik niekde v karbeci...nechýba Ti trebárs to tlmítko pod tou trubičkou, ktorou sa vysáva palivo z komôrky sýtiča? A skúšal si iný karbec?
→ jerzy: sviečky mam nove (prve nabehali 6000 km a teraz
som kupil nove nemaju ani 500 km) kable nove kontakty v rozdelovaci tiez
karbec zrovnane priruby veko ok hladina ok nove tesnenia … a rano ked je zima
stejne musim 4 – 6 x startovat aj po docerpani paliva
teply chyti napol brnkuAk aj po dočerpaní, tak to bude asik niekde v karbeci...nechýba Ti trebárs to tlmítko pod tou trubičkou, ktorou sa vysáva palivo z komôrky sýtiča? A skúšal si iný karbec?
14:23:52
07.11.2009
07.11.2009

upír 130
-> minno 06.11.09 22:36:18: ty nesouhlasíš ale vy výsledku souhlasíš když píšeš že záleží na viskozním čísle.. čím vyšší zimní šíslo 10w nebo 15w tak je olej schopen vydržet nižší teploty za stejné vislkozity... ono kdybys udělal 100vky výměn tak bys zjistli že 10w 40 je řidší než 15w 40..
to jsem řekl po laicku protože nevím jak dalece rozumíš viskozním třídám ale věř že odpor oleje ma vliv za chladného počasí...
to jsem řekl po laicku protože nevím jak dalece rozumíš viskozním třídám ale věř že odpor oleje ma vliv za chladného počasí...22:36:18
06.11.2009
06.11.2009

minno
upír 130 06.11.09 21:58:44 napsal: → Vlado105L 04.11.09 14:42:27:pokud máš nějaký 15w 40 mogul nebo něco takovýho a pak bys dal polosyntetiku tak taky to má v zimě co dosebe…

dovolím si nesúhlasiť - čo má technologický spôsob výroby oleja so štartovaním motora?
Keď mám olej určitej viskozity, napr. 15W40, tak je to snáď čo sa štartovateľonosti motora týka, úplne jedno či je to minerál alebo polosyntetika :) v zimnom počasi hádam záleží len na tom zimnom viskozitnom čísle oleja 20W, 15W, 10W, 5W... :)

dovolím si nesúhlasiť - čo má technologický spôsob výroby oleja so štartovaním motora?
Keď mám olej určitej viskozity, napr. 15W40, tak je to snáď čo sa štartovateľonosti motora týka, úplne jedno či je to minerál alebo polosyntetika :) v zimnom počasi hádam záleží len na tom zimnom viskozitnom čísle oleja 20W, 15W, 10W, 5W... :)
21:58:44
06.11.2009
06.11.2009

upír 130
-> Vlado105L 04.11.09 14:42:27: hledal bych problém v prohnutém víčku na karburátorua a sání falešného vzduchu. pokud to dělá ze dne na den tak je to špatný ale pokud škodovku necháš stat déle jak den je to normální... musíš dopumpovat. taky bych zkouknul hladinu. většinou to ale dělá celkově špatný stav karburátoru... ale zkus na něj kouknout a koukni na předstih. ale z mých zkušeností to je většinou špatným stavem motoru... malé tlaky, netěsné ventili atd... taky malý vliv má olej v motoru, pokud máš nějaký 15w 40 mogul nebo něco takovýho a pak bys dal polosyntetiku tak taky to má v zimě co dosebe... co de týče spojky tak to je tím že ten motor je rád že se drží když už po čtvrté nechcípnul a když pustíš spojku tak olej v př. má odpor a přenese se na motor a způsobí malou zátěž kterou motor neunese...
21:19:44
06.11.2009
06.11.2009

p.b.
-> palinator: Na druhou stranu co škodovka, to originál a to jinej fígl na startování. Alespoň u těch co mi prošli pod rukama to tak bylo...
21:10:17
06.11.2009
06.11.2009

minno
novým autám sa motory neštartujú, ale sa len zapínajú :)
19:57:50
06.11.2009
06.11.2009

peti
-> palinator:
mas pravdu
mas pravdu19:54:25
06.11.2009
06.11.2009

palinator
Má to výhodu, výhledově, až všichni lidi přesedlají na auta se vstřikováním, nebudou umět se starými karbci jezdit, protože to zkrátka nenastartují. V zimě nebudou mít páru o něčem jako sytič a v létě zase nenapumpujou benzín do karbce. Co z toho vyplývá? Že nám naše vysoce ceněnné veterány nikdo nebude moci ukradnout...
A nikdo nebude chtít naše autí půjčovat.
Pokud je ve škodovce osoba znalá, nikdy nebude problém. Pokud do toho sedne skopčák, ani si neškytne.
A nikdo nebude chtít naše autí půjčovat.
Pokud je ve škodovce osoba znalá, nikdy nebude problém. Pokud do toho sedne skopčák, ani si neškytne.

12:41:26
06.11.2009
06.11.2009

Vlado105L
-> MiroJ: ano nase skodovky a nemenil by som za nic.
11:47:52
06.11.2009
06.11.2009

minno
-> MiroJ: enbéčky

10:19:23
06.11.2009
06.11.2009

MiroJ
takze je po probleme
, su to nase skodovky , na kazdu treba trochu inak ale v konecnom dosledku je to to iste , nasa skodovka 
19:27:40
05.11.2009
05.11.2009

Vlado105L
-> David29: ja ked som mal v prevodovke este stary vybehany olej tak to tiez islo tak, ze pri pusteni spojky len kapanek klesli otacky. teraz s tym treba opatrne.
19:25:00
05.11.2009
05.11.2009

Vlado105L
mne startovanie ide velmi dobre v lete, da sa povedat ze na prvy sup. a som myslel ze aj v zime by to tak malo byt, ked je motor komplet po GO. ale kedze vsetkym co ste tu pisali to funguje podobne tak to je potom asi dobre. A ako aj minno aj ja mam v prevodovke PP90 a treba s tym spojkovym pedalom fakt opatrne lebo inac motor zhasne. Ale to sa stava iba v zime.
19:22:03
05.11.2009
05.11.2009

David29
Já mám v převodovce klasickej mogul, ted nevim to označení teda, a problémy s puštěnim spojky nejsou. Je fakt, že otáčky mírně padnou, ale sytič to utáhne-)
At je zima, at je mráz, vytáhnu sytič, startér otočí a jedu,...
At je zima, at je mráz, vytáhnu sytič, startér otočí a jedu,...
19:18:35
05.11.2009
05.11.2009

Vlado105L
-> palinator: u mna je to podobne.
18:55:43
05.11.2009
05.11.2009

palinator
Jak já startuju.
V létě (nad 15°C) pohoda, jen napumpuju benzín do karburátoru, vytáhnu sytič a po vteřině máme nastartováno, sytič po nastartování můžu ihned sundat, otáčky klesnou asi na 400, ale motor běží.
V zimě je o o zkušenosti. Při teplotách okolo 5°C (garáž) pokud párkrát nenastříkám akcelerační pumpičkou, tak motor třeba 4 vteřiny startuje, dokud nechytí. Pokud ale asi 5x na pedál šlápnu, chytne na druhý otočení, dokonce s menším kouřovým doprovodem než bez "předvstřiku". Když je opravdu zima (pod 0°C), tak se občas stane, že i s vyšlápnutou spojkou motor neudrží otáčky a lavinově chcípne. Ovšem i tak třeba půl minuty trvá, než si můžu dovolit spojku pustit, musím čekat na znak, podle čeho poznám, že je motor ready. Pokud ještě i na sytič na přidání plynu odpovídá zakuckáním, musím ještě počkat.
Cuknutí auta na neutrál po puštění spojky můžu potvrdit.
Škoda 120L, "89, 5 kvalt mokrý, Trysk 15W40, olej v převodovce neznámý.
V létě (nad 15°C) pohoda, jen napumpuju benzín do karburátoru, vytáhnu sytič a po vteřině máme nastartováno, sytič po nastartování můžu ihned sundat, otáčky klesnou asi na 400, ale motor běží.
V zimě je o o zkušenosti. Při teplotách okolo 5°C (garáž) pokud párkrát nenastříkám akcelerační pumpičkou, tak motor třeba 4 vteřiny startuje, dokud nechytí. Pokud ale asi 5x na pedál šlápnu, chytne na druhý otočení, dokonce s menším kouřovým doprovodem než bez "předvstřiku". Když je opravdu zima (pod 0°C), tak se občas stane, že i s vyšlápnutou spojkou motor neudrží otáčky a lavinově chcípne. Ovšem i tak třeba půl minuty trvá, než si můžu dovolit spojku pustit, musím čekat na znak, podle čeho poznám, že je motor ready. Pokud ještě i na sytič na přidání plynu odpovídá zakuckáním, musím ještě počkat.
Cuknutí auta na neutrál po puštění spojky můžu potvrdit.

Škoda 120L, "89, 5 kvalt mokrý, Trysk 15W40, olej v převodovce neznámý.
13:36:05
05.11.2009
05.11.2009

minno
-> MOLSO: cize za studena to iste...
no ale tak ako ti vravim, ja cez bezne letne teploty od 15 stupnov startujem na prvy krat po akokolvek dlhej dobe stania, bez slapania do plynu pred startom....proste len vytiahnem sytic, necham nacerpat palivo, startnem a bezim....teraz ako sa uz ochladilo, citit v tom startovani rozdiel....ked nemam dostatocne sikovnu nohu pri starte :) a nepodari sa mi motor po naskoceni po prvom starte rychlo prebudit, skape a udrzi sa az na druhy krat...a to tiez citit, ze ide ztuha....najlepsie je hned sa pohnut z miesta a ist, motor je zohriaty za chvilku....Ked 2-3x preslapnem pred startom plyn, je to lepsie....cez leto to nie je treba.
No a moj PP90 olej v prevodovke je tiez zazrak, spojku treba po starte pustat opatrne :)
no ale tak ako ti vravim, ja cez bezne letne teploty od 15 stupnov startujem na prvy krat po akokolvek dlhej dobe stania, bez slapania do plynu pred startom....proste len vytiahnem sytic, necham nacerpat palivo, startnem a bezim....teraz ako sa uz ochladilo, citit v tom startovani rozdiel....ked nemam dostatocne sikovnu nohu pri starte :) a nepodari sa mi motor po naskoceni po prvom starte rychlo prebudit, skape a udrzi sa az na druhy krat...a to tiez citit, ze ide ztuha....najlepsie je hned sa pohnut z miesta a ist, motor je zohriaty za chvilku....Ked 2-3x preslapnem pred startom plyn, je to lepsie....cez leto to nie je treba.
No a moj PP90 olej v prevodovke je tiez zazrak, spojku treba po starte pustat opatrne :)
13:26:27
05.11.2009
05.11.2009

MOLSO
-> minno: mam tam 15W50
13:18:44
05.11.2009
05.11.2009

minno
-> MOLSO: aky tam mas olej? 15W40 je uz aj pri teplotach okolo 0 dost stuhnuty....a skodovky ako vieme idu po benzine, malo benzinu v sani, zle startuju....
13:15:58
05.11.2009
05.11.2009

MOLSO
-> minno: ale dnes nemrzlo a je ot veelmi nestandardny postup startovania
13:10:27
05.11.2009
05.11.2009

minno
-> MOLSO: no vidis, a vraj ze pokazenéé

12:26:08
05.11.2009
05.11.2009

MOLSO
dnes som skusil od motora 5x chrstnut akceleracnou pumpou benzin do sania a dopumpovat plnu komoru pumpou a ono to chytilo normalne 

08:30:20
05.11.2009
05.11.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vlado105L: pouštění spojky >> tuhý olej v převodovce, mně třeba dělala 100vka v mrazech že při puštění spojky na neutrál POPOJELA 
start napo×té >> přisávání vzduchu mimo karburátor - víčko, těsnění víčka, příruba, parohy, posilovač..

start napo×té >> přisávání vzduchu mimo karburátor - víčko, těsnění víčka, příruba, parohy, posilovač..
08:23:40
05.11.2009
05.11.2009

MiroJ
-> Vlado105L: a za aky cas , po nastartovani pustas spojku ? pri akej vonkajsej teplote sa ti to hlavne prejavuje ?
21:33:36
04.11.2009
04.11.2009

Vlado105L
-> MiroJ: no hej poznam take pripady ale mne preco ked mam na sitic asi 2000 otacok ako ty a potom ked pustim spojku tak otacky neklesnu ale motor zhasne uplne?? a ked stihnem vymacknut spojku tak sa motor rozbehne.
21:30:45
04.11.2009
04.11.2009

Vlado105L
-> minno: ja mam motor po GO ani nie rok nove valce aj piesty aj kruzky takze valco tlaky to asi nebudu. alebo moze byt problem v mechanizme sitica v karburatore??
16:44:18
04.11.2009
04.11.2009

MiroJ
" a este posledny problem ked uz s autom idem sytič este stale vytiahnuty a hodim neutral tak zas ma motor snahu zhasnut "
nastavenie karburatora a hlavne , ako dlho ides na ten sitic , ono po ohriati motora bude skor na skodu mat dlho otvoreny sytic ked sa to vlastne zacne uchlastavat a dusit ...
nastavenie karburatora a hlavne , ako dlho ides na ten sitic , ono po ohriati motora bude skor na skodu mat dlho otvoreny sytic ked sa to vlastne zacne uchlastavat a dusit ...
16:41:51
04.11.2009
04.11.2009

MiroJ
ano , v zimnych mesiacoch taketo startovanie nieje neobvyklostou a podpusuje sa natom viac faktorov ako pise minnko . stav motora a prislusenstva , stav nastavenia atd ... pokial ti ten motor potom bezi pekne (nie na 3 valce :) ) tak je to hadam OK . A stou spojkou je to ako sa tu pise , hustota motoroveho oleja+ prevodovkoveho oleja , trenie , studeny motor sposobuju taketo diania :) . Pokial nastartujem na sytic , otacky stupnu k 2000 a ked spojku pustim hned klesnu o par stovak otacok ...
16:24:39
04.11.2009
04.11.2009

minno
-> MOLSO: a čo tak celkový stav motora? horšie valco-tlaky sa na štartovaní studeného motora tiež veľmi rady podpíšu. Keď je všetko OK, motor sa musí aj v zime udržať v chode už po druhom štarte.
15:57:19
04.11.2009
04.11.2009

MOLSO
-> jerzy: sviečky mam nove (prve nabehali 6000 km a teraz som kupil nove nemaju ani 500 km) kable nove kontakty v rozdelovaci tiez karbec zrovnane priruby veko ok hladina ok nove tesnenia .... a rano ked je zima stejne musim 4 - 6 x startovat aj po docerpani paliva
teply chyti na pol brnku
teply chyti na pol brnku15:39:41
04.11.2009
04.11.2009

jerzy
-> MOLSO: no tak rikam, svice, teda jako nevim to jiste ale sel bych po tom jako po prvni veci.
nebo treba volnobezna soustava karbece, co ja vim, to je treba pozkouset, urcite to znas
nebo treba volnobezna soustava karbece, co ja vim, to je treba pozkouset, urcite to znas
15:02:13
04.11.2009
04.11.2009

MOLSO
-> jerzy: a ked to robi aj po napumpovani ? 

14:50:04
04.11.2009
04.11.2009

jerzy
-> Vlado105L: to ze poustis spojku a motor chcipa dela proto ze je olej v prevodovce studeny a prevodovka ma odpor se tocit. to ze ti to chcipa muzou byt bud svicky, nebo tam nemas dost benzinu a dycky trochu nasaje a pak nestihne vytlacit protoze je spadly, je treba napumpovat.
