skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Opotřebení pístů?
12:45:08
19.10.2009
19.10.2009

Peopas
jaky je vyrobce origo krouzku co se pouziva ve fabiich?
12:31:47
19.10.2009
19.10.2009

Gemini
my mame dobre skusenosti s kruzkami KS, Goetze je uplne hovno, po 1000km v kamosovej 120tke zacali dymit a neskor odisli uplne....
11:38:14
19.10.2009
19.10.2009

AZmotor
KS jsou normalní kroužky které fungují naprosto bez problémů, odzkoušeno.
07:57:43
19.10.2009
19.10.2009

Saky
vhml 18.10.09 22:00:40 napsal: → Olgoj Chorchoj: → gabo000000: takže vložka musí mít viditelné honování a nemít hranu a píst nesmí bej šišoid.Jakou značku kroužků doporučíte? (jestli je ještě vůbec na škodovku nějakej výběr)
píst nesmí bejt šišoid-) přeju Ti velkou zásobu motorů na vybírání nešišoidních pístů, takovej budeš těžko hledat..
píst nesmí bejt šišoid-) přeju Ti velkou zásobu motorů na vybírání nešišoidních pístů, takovej budeš těžko hledat..
23:54:31
18.10.2009
18.10.2009

gabo000000 - zrušená registrace
kolbenshmit je to najvecsie komercne hovno ake kedy niekto dal na trh...getze si pochvaluje kamos a buzulk suri... ja este momentalne neviem co zoberiem...ale najskôr getze
22:25:56
18.10.2009
18.10.2009

m8rinek
-> vhml: já mam český kroužky z Buzuluku, ale taky jsem si za ně náležitě připlatil cca 1000kč
v autodílech Krč maj od KS za cca 200/píst což jde
a nebo Kelly noname za 400sada :D
ceny za 75,5mm
v autodílech Krč maj od KS za cca 200/píst což jde
a nebo Kelly noname za 400sada :D
ceny za 75,5mm
22:23:53
18.10.2009
18.10.2009

Olgoj Chorchoj
...u nás v mutotechně mívaj kroužky značky perfect... zní to věru "perfectně" ale prý jsou docela solidní a perfect je odštepný závod kolbenšmitů... nevíte o tom něco (aneb za jak dlouho budu muset dávat nový kvalitní kroužky:)...? Jo VHMLe bacha, nový kroužky do drážek skutečně někdy úplně nezapadaj, setkal sem se jak s většíma tak menšíma... Snad by tě mohli nechat to v mutotechně zkusit, hlavně s druhym sem měl problémy

22:16:03
18.10.2009
18.10.2009

petr s
-> vhml 18.10.09 22:11:10: To jsem zrovna myslel jinak protože ks dělá kroužky slabší
22:13:21
18.10.2009
18.10.2009

David29
-> vhml: Oproti 130 nevim-) To už sem v ruce neměl...ale asi žádný, když to tu píšete...
22:13:20
18.10.2009
18.10.2009

Dušan
-> vhml: krouzky se daji koupit original, ale jde o to jestli je to original od skodovky a nebo skodovka kupuje nejakou cinu 

22:11:10
18.10.2009
18.10.2009

vhml
-> David29: velký určitě. a přitom stejný jako oproti 130
-> petr s: Samozřejmě, že nekoupím kroužky jiných rozměrů. Jde mi o volbu kvalitního výrobce

-> petr s: Samozřejmě, že nekoupím kroužky jiných rozměrů. Jde mi o volbu kvalitního výrobce

22:08:58
18.10.2009
18.10.2009

David29
-> jerzy: Aha-)
Přiznám se, měl jsem v ruce akorát vložku z 120 a 1.4... a ty rozdíly mi přišli dost velký-)
-> vhml: Já teda nevim, a nechci kecat...píst nemá ovalitu?
Přiznám se, měl jsem v ruce akorát vložku z 120 a 1.4... a ty rozdíly mi přišli dost velký-)
-> vhml: Já teda nevim, a nechci kecat...píst nemá ovalitu?
22:08:35
18.10.2009
18.10.2009

jarda.u1
-> Dušan: ja mam vlozky fabia v bloku 781.136 a rozmerove jsou stejne.
22:05:25
18.10.2009
18.10.2009

Dušan
tusim ze Fabka ma spodni cast valce kratsi. tzn vyska vlozky mimo blok je mensi.
22:03:57
18.10.2009
18.10.2009

petr s
-> vhml: Nejdříve si změř šířku drážek a podle toho kup kroužky
22:02:51
18.10.2009
18.10.2009

jarda.u1
-> David29: favorit,felda i fabka ma stejny vrtani,proto se ptam,zda-li jsou vlozky zamenne?Vzhledove se zdaji byt stejne
22:00:40
18.10.2009
18.10.2009

vhml
-> Olgoj Chorchoj: -> gabo000000: takže vložka musí mít viditelné honování a nemít hranu a píst nesmí bej šišoid.
Jakou značku kroužků doporučíte? (jestli je ještě vůbec na škodovku nějakej výběr)
Jakou značku kroužků doporučíte? (jestli je ještě vůbec na škodovku nějakej výběr)
21:59:55
18.10.2009
18.10.2009

jerzy
-> David29: malo ctes, fabka se lisi zdvihem takze vlozky jsou stejnee
21:57:17
18.10.2009
18.10.2009

David29
-> jarda.u1: Fábka oproti Favoritu a 120 je jiná... dyt je to 1.4-)
Ale 742.135 - Felda jsou záměnný..
Ale 742.135 - Felda jsou záměnný..
21:49:47
18.10.2009
18.10.2009

jarda.u1
-> Saky: To jsem prave slysel.A je totozna vlozka valce z favorita,popr felicie s fabkou?Nebo je tam rozdil napr.v pouzitem materialu ci montazni toleranci?
21:45:11
18.10.2009
18.10.2009

Saky
-> jarda.u1: u fabky se uz zadnej vybrus nedela ani klika nic.. jeste ze existuji jine alternativy..
21:32:45
18.10.2009
18.10.2009

vhml
-> Saky: za takové peníze samožřejmě není co řešit. Zkusím do Pronda nahlédnout
21:26:21
18.10.2009
18.10.2009

jarda.u1
-> Nwkt: tak to je solidni.A vybrusy se prej udajne nedelaj,je to pravda?
21:21:46
18.10.2009
18.10.2009

Nwkt
-> jarda.u1: 8000,- sada myslim
21:19:36
18.10.2009
18.10.2009

jarda.u1
-> Saky: na kolik vyjde tubus na Fabku?
21:09:03
18.10.2009
18.10.2009

Saky
-> vhml: ja se hloupe zeptam kdyz uz to budes rozebirat neni lepsi ty vlozky vymenit rovnou? jsem je ted nekde videl ve vyprodeji (myslim Prondo) za 100kc/kus a cele sady s pistama krouzkama myslim za 1000.. kdybych ty motory stavel tak bych si je koupil..za ty penize nekoupim do fabky jeden-)..
16:05:16
18.10.2009
18.10.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: piesty, aby v nich nelingal cap... nemali ziadne hrube poskodenie, vecsiou su opotrebene po dvoch protilahlich stranach, prave opycnych ako je cap..neviem ako to lepsie popisat..btw na nete som teraz niekde videl vady piestov..brazky suprove...vlozky su jasne...opotrebenie a ryhy...
aha
skoda-virt.cz/cz/.../1203 63-chcel-by-som-upozornit- tunerov-na-vaznu-vec
aha
skoda-virt.cz/cz/.../1203 63-chcel-by-som-upozornit- tunerov-na-vaznu-vec
15:18:56
18.10.2009
18.10.2009

Olgoj Chorchoj
já bych na to nešahal, tlaky sou přiměřený;-) Jinak stav pístů bude dobrej, pokud nejsou podrapaný, na bokách otřený viz Davesovi stránky, příp propálený:D Občas se (hlavně u 130) rozpadaj přepážky mezi kroužkama, ale to uvidíš,když je chceš sundavat (jestli auto kouřilo jak fabrika tak je to možná důvod). Pokud bude na stěnách válců aspoň trochu honování a nebude přítomná ona "drážka" cca centimetr pod vrškem vložky (prostě kam nejvejš dostanou kroužky), tak bych to překroužkoval a tradá... zrovna sem to tak udělal:D
13:35:17
18.10.2009
18.10.2009

vhml
Právě že to není motor pracovní, ale pro radostné svezení. Ventilama to není určitě, to by to mělo různý tlaky i po vstříknutí oleje při měření.
Jinak písty rozhodně jdou ven a nové kroužky dovnitř, ale jde mi to když už to bude rozebrané tak jak zjistit stav pístů a vložek.
Jinak písty rozhodně jdou ven a nové kroužky dovnitř, ale jde mi to když už to bude rozebrané tak jak zjistit stav pístů a vložek.
13:10:40
18.10.2009
18.10.2009

Olgoj Chorchoj
...bez sundání hlavy to poznáš blbě, nicméně s těmahle tlakama bych to neviděl vůbec zle (koneckonců, třeba to fouká ventilama a ty se přece zaklepou, to ví každej
)... jestli nemaj vložky centimetr pod vrchem znatelnou hranu, tak je to v pohodě a jezdil bych dál, dokud nevyskočí měrka oleje, že
)... jestli nemaj vložky centimetr pod vrchem znatelnou hranu, tak je to v pohodě a jezdil bych dál, dokud nevyskočí měrka oleje, že
12:33:30
18.10.2009
18.10.2009

Kočislav
-> vhml: Já bych řekl že ty tlaky jsou dobré, ale není ideální, když jsou mezi jednotlivými válci větší rozdíly. Pokud to máš na nějakém spotřebáku, kde ti na motoru nijak extra nezáleží, tak bych to neřešil.
12:10:10
18.10.2009
18.10.2009

vhml
Brý den. Chtěl bych se optat, kterak poznám píst a válec, kteří už mají svá nejlepší léta za sebou. Měřil jsem teď kompresní tlaky a naměřil jsem 11 - 12,5 - 11,5 - 11,5. Po stříknutí trochy oleje do válců mají všechny shodně 16,5. Soudím tak že minimálně kroužky už jsou po smrti, ale jak poznám zda musím zahodit i písty a vložky a nebo je mohu použít dál? Jedná se o motor 120L. Díky moc.
