
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hydroštely
21:05:18
25.09.2009
25.09.2009

mirco
no nastavil som ich a celkom fajn je to a sa mi zdá že to aj trošku menej počuť motor ako predtým, ide to trochu potichšie ale nevie može do byť len moj dojem ale je to teraz celkom fajn aspoň už nemám olej vo vode 

21:03:23
25.09.2009
25.09.2009

Milan 136
teď to není nutné. to základní nastavení platí při výměně hydroštelů
12:54:43
25.09.2009
25.09.2009

mirco
no dnes som to poskladal a najprv som ich ešte nenastavil ale naštartovala no dosť čudne tak ide počuť že treba nastaviť ventily tak idem no som zvedavý či to bude lepšie
12:53:41
25.09.2009
25.09.2009

Tampajs
-> jarda.u1: Aha tak to sem přehlídnul tak to souhlasim

10:06:14
25.09.2009
25.09.2009

Max
to o co je hlava srovnaná je zanedbatelný....ale když to seřídí,je to jedno ;o)
08:21:24
25.09.2009
25.09.2009

jarda.u1
-> Tampajs: Pise,ze hlavu nechal srovnat,takze je snizena.Proto bych to radsi seridil.
23:23:38
24.09.2009
24.09.2009

Tampajs
-> jarda.u1: avšak pokud jen mění těsnění pod hlavou není nutnost tohle dělat :) předepsaný to nejni.. i když ničemu tim neuškodí.. 

22:47:56
24.09.2009
24.09.2009

jarda.u1
-> mirco: Ja to predtim zkopiroval z prirucky,protoze se mi to nechtelo rozepisovat,ale hlavne ze jsi pochopil.

22:46:00
24.09.2009
24.09.2009

mirco
-> jarda.u1: dobre díky moc už som pochopil
tak som zvedavý ako sa mi to zajtra podarí
tak som zvedavý ako sa mi to zajtra podarí22:38:46
24.09.2009
24.09.2009

jarda.u1
-> mirco: No,budes serizovat napr.1 valec,tak das ventily na 4 valci do strihu a na prvnim serizujes (tomu rozumis jiste).Povolis zajistovaci matice a serizovacima sroubkama budes povolovat tak dlouho,az ti ten sroubek prestane tlacit na zdvihaci tycku.potom ho zase budes utahovat az se ti zacne zdvihaci tycky dotykat a od teto polohy ten sroubek dotahnes jeste o 2 otacky a zajistis ho matici.To je zakladni nastaveni a o zbytek se uz stara hydraulika.Potom provedes serizeni na ostatnich ventilech.
22:30:58
24.09.2009
24.09.2009

mirco
-> jarda.u1: trošku to nechápem s tými nastavovacími šrúbami ... normálne ventily viem nastaviť len tomu návodu tak trochu ďalej nechápem
22:27:26
24.09.2009
24.09.2009

jarda.u1
-> mirco:
Pracovní postup
-Otoèit klikovým høídelem tak, aby se ventily u 4. válce pøekrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá). .
-U 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubù
vahadel.
-Nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
-Nastavovací šrouby obou vahadellehce zašroubovat
až do kontaktu vahadla s ventilem.
-Z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvì
otáèky. Našroubovat kontramatice a utáhnout je momentem
13 Nm.
-U zbylých válcù provést nastavení podle následující
tabulky: .
Pracovní postup
-Otoèit klikovým høídelem tak, aby se ventily u 4. válce pøekrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá). .
-U 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubù
vahadel.
-Nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
-Nastavovací šrouby obou vahadellehce zašroubovat
až do kontaktu vahadla s ventilem.
-Z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvì
otáèky. Našroubovat kontramatice a utáhnout je momentem
13 Nm.
-U zbylých válcù provést nastavení podle následující
tabulky: .
22:26:11
24.09.2009
24.09.2009

Tampajs
Nenastavuj prostě to vrať :)
22:22:41
24.09.2009
24.09.2009

mirco
Mám jednu otázku, rozbral som našu fábiu 1.0 je to štvorvalec ako normálna fábia aj blok to isté, akurát má len 72mm vrtanie a menší zdvih, začala prepušťať olej do vody tak som zhodil hlavu a tesnenie bolo KO pri zdvihatkách pretekal cez neho olej do vody čo bola okolo valcov, hlavu som dal zarovnať aj new tesnenie mám, len by som chcel vedieť či náhodou niekto neviete či treba nastaviť potom ventily alebo ako ich nastaviť keď sú tam hydroštely ???
