-> 105L: no ale bylo to tak, zkusím doma kouknout na ten protokol, ale byl to ten před dvěma a půl lety, letos už to HC bylo výš, ale myslim že do 150ti se taky vešlo.
No ale to máte jedno, 100, nebo 500, když jsem tam přijel s deset let starým Civicem s mpi a původním katem, tak měl HC=1, takže u nás jestli jeden má 100 a druhej 200 tak to už je úplně jedno...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
predstih remenica / skutočný stav
13:35:17
29.09.2009
29.09.2009

Labros
17:46:36
26.09.2009
26.09.2009

105L
-> Labros: To sa mi nejako nezda ja som mal na motore po GO po cca500km 271ppm

10:24:58
24.09.2009
24.09.2009

minno
-> Labros: HC 80 ppm?
ty brďo, tak to som ja takéto nízke číslo na protokole ani nikdy nevidel.
Tu je môj protokol z roku 2004, ešte so starým motoro. HC 429 ppm. Na protokole z roku 2008 už s novým motorom bola táto hodnota na protokole približne rovnaká.
ty brďo, tak to som ja takéto nízke číslo na protokole ani nikdy nevidel.Tu je môj protokol z roku 2004, ešte so starým motoro. HC 429 ppm. Na protokole z roku 2008 už s novým motorom bola táto hodnota na protokole približne rovnaká.
10:07:08
24.09.2009
24.09.2009

Labros
-> minno: ne, taky píšu, že se kus od kusu liší. Mně taky vždycky emisák hlásil, že to je dobrej motor. Nevím, kolik jsi měl to HC, ono to závisí taky na nastavení bohatosti, čili dá se seřídit bohatost i na menší HC, ale on mi to seřizoval spíš na to, aby to i dobře jelo při zachování limitů. Pamatuju že předposledně mi to seřídil na HC=80ppm, ještě s kontaktním zapalováním, limit byl 500ppm. Jednou ve SM testovali, jak nějaká stará škodovka projde STK, a ty HC měla právě už na limitu. Ale třeba na HC=1ppm jako nějaký auto se stříkačkou se prostě s karbecem a tímhle zapalování nedostaneš.
20:10:56
23.09.2009
23.09.2009

minno
-> Labros: no ale nechceš mi snáď povedať, že na novom motore sú tie emisné hodnoty na rovnakej úrovni ako na starej vybehanej vražde....
-> MOLSO: no a o tom vravím, emisná kontrola je pre mňa len jedna čisto oficialitka, ktorú musím absolvovať každý rok a za ktorú zbytočne vyhadzujem peniaze, bohužiaľ bez toho jazdiť nemôžem.... Keby tie kontroly fungovali ako majú, minimálne 50% smradľavých škodoviek si ani neťukne....
-> MOLSO: no a o tom vravím, emisná kontrola je pre mňa len jedna čisto oficialitka, ktorú musím absolvovať každý rok a za ktorú zbytočne vyhadzujem peniaze, bohužiaľ bez toho jazdiť nemôžem.... Keby tie kontroly fungovali ako majú, minimálne 50% smradľavých škodoviek si ani neťukne....
17:41:13
23.09.2009
23.09.2009

MOLSO
-> minno: ja osm bol s mojim origo 105 motorom na emisnej ( žral asi liter oleja na 20 - 30 km podla režimu jazdy
) a hovorim technikovi ze dufam ze to prejde ze je ten motor v prdeli a ze ho budem onedlho menit .... a ked to zmeral tak sa ma pytal ze preco ho chcem menit ved emisie me dobre ... pozeral som na neho ako puk
dal nalepku a isiel som prec
) a hovorim technikovi ze dufam ze to prejde ze je ten motor v prdeli a ze ho budem onedlho menit .... a ked to zmeral tak sa ma pytal ze preco ho chcem menit ved emisie me dobre ... pozeral som na neho ako puk
dal nalepku a isiel som prec13:05:15
23.09.2009
23.09.2009

darklord
-> Labros: no u nas to teda tak bezi, ked som tam bol prvy krat dedek nechapal jake ma to auto dobre emisie, odvtedy dojdem na kontrolu, dedkovi zasvietia oci, strci sondu do vyfuku, natoci si kilometer blockov z masiny, nalepi nalepku a hotovo. a dalsich 20 skoda-offroad-traktorov prejde v pohode. Nehovoriac o tom ze hodnoty ako teplota motora, otacky, uhly zopnutia kontaktov (vlastne ani nemam kontaktne zapalovanie) predstih si nahodi z hlavy tak aby boli v rozmedzi a vybavene.
12:59:41
23.09.2009
23.09.2009

Labros
žádné defaultní protokoly. Emisní hodnoty se od škodovky ke škodovce liší dost podstatně.
12:58:53
23.09.2009
23.09.2009

Labros
-> minno: vem si, že 0,7l oleje na 1000km je tak malé množství, že ho emisní sonda ani nezachytí. Tolik oleje žerou kolikrát i motory mnohem mladších aut.
CO stejně jako HC, co ti naměřil, pochází z nedokonalého spalování. To vždycky bylo a vždycky bude. U MPi míň, než u karbece, u přímého vstřikování míň, než u MPi, ale dokonalého spalování nedosáhneš.
CO stejně jako HC, co ti naměřil, pochází z nedokonalého spalování. To vždycky bylo a vždycky bude. U MPi míň, než u karbece, u přímého vstřikování míň, než u MPi, ale dokonalého spalování nedosáhneš.
12:58:41
23.09.2009
23.09.2009

Honza120L
vysvetlim - vyjedou defaultni protokol s nazvem Skoda 120... na emise se nechodi - ja ani nemuzu, nebot muj stroj oil master neni schopen projit a kdyz jsem byl pred 6ti lety naposled, tak po fouknuti z meho vyfuku do meridla doslo k totalni dostavce a dedula co to obsluhobval musel na tyden zavrit aby vyvetral a stroj nechal vycistit...
12:50:20
23.09.2009
23.09.2009

minno
-> gabo000000 22.09.09 22:41:11: u nás skôr ojedinelá záležitosť. A s predstihom čo si pamätám tak nerobili za posledné roky nikdy nič na žiadnej stanici EK, a to dokonca raz aj v prípade keď bol ten predstih (čo som zistil neskôr) úplne nahovno. Dokonca hodnoty HC a CO môjho novo postaveného motora vytuneného guferami na ventiloch, ktorý nežerie ani kvapku oleja, boli na protokole z EK pred rokom na približne rovnakej úrovni, ako na protokole starého motora, ktorý žral tak 0,7 l oleja ba 1000 km, tak to mi teda vysvetli.
22:44:25
22.09.2009
22.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: btw syn toho pana je zaregistrovany na virte...jeho kabrurator bol doslova a dopismena zazrakom...
22:42:45
22.09.2009
22.09.2009

Labros
jako vždy závisí na tom, na koho tam člověk narazí.. Já jezdil k chlapíkovi co emisím a karbecům rozuměl a nastavil mi karbec vždycky super.
22:41:11
22.09.2009
22.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
minno 22.09.09 21:52:52 napsal:
105L 22.09.09 21:11:42 napsal: → minno:
…A nic mi neladil tak to musi byt dobre…
s tým by som ja zas nesúhlasil, na emisnej s motorom obvykle spravia veľké
hovno, akurát trochu pokrútia zmesou na karbeči a vytlačený protokol aj tak
málokedy sedí so skutočnosťou. nesuhlasim...nam na emisnej chlapik vzdy naladil suprovo 105ku...stale to pak ozilo...otec zanim jazdil aj 3-4x do roka...niesli sme ku nemu aj kamosove facko a za 100vku...este v korunach nam to fantasticky naladil....to je o tom ci ten clovek to berie ako povinnost alebo ma k tomu vztah
105L 22.09.09 21:11:42 napsal: → minno:
…A nic mi neladil tak to musi byt dobre…
s tým by som ja zas nesúhlasil, na emisnej s motorom obvykle spravia veľké
hovno, akurát trochu pokrútia zmesou na karbeči a vytlačený protokol aj tak
málokedy sedí so skutočnosťou. nesuhlasim...nam na emisnej chlapik vzdy naladil suprovo 105ku...stale to pak ozilo...otec zanim jazdil aj 3-4x do roka...niesli sme ku nemu aj kamosove facko a za 100vku...este v korunach nam to fantasticky naladil....to je o tom ci ten clovek to berie ako povinnost alebo ma k tomu vztah

22:40:30
22.09.2009
22.09.2009

pap
co viem ja, tak sa to riesi tak, ze ked sa nastavuje predstih, netoci sa motorom dolava a doprava ale len jednym smerom,teda doprava aby si vymedzil vole v rozvode, tak snad aj preto, a treba pocitac s tym, ze ten predstih je iny, ked je motor v zabere a ked nim brzdis.
22:36:07
22.09.2009
22.09.2009

Labros
Dušan 22.09.09 13:44:21 napsal:
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jineho
no stroboskop je docela univerzální věc, jde měřit jak stodvacítka, fáčko, nebo klidně i novější motory s rozdělovačem... Nevím, co máš na mysli, jestli nemyslíš signál na kontaktu č.1, který bude mít na 120ce, fáčku a třeba BMM trochu jiný průběh, bude různá doba plnění a průběh zavírání proudu, ale to moc nemění na průběhu napětí na sekundáru, který snímáš stroboskopem. Tam ten průběh bude vždycky podobnej a závisí hlavně na prostředí, ve kterém vzniká jiskra. Doba trvání vysokonapěťového impulzu závisí i na parametrech cívky, ale to je stroboskopu jedno. Suma sumárum předstih ukazuje stroboskop správně na 120ce i na fáčku.
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jineho
no stroboskop je docela univerzální věc, jde měřit jak stodvacítka, fáčko, nebo klidně i novější motory s rozdělovačem... Nevím, co máš na mysli, jestli nemyslíš signál na kontaktu č.1, který bude mít na 120ce, fáčku a třeba BMM trochu jiný průběh, bude různá doba plnění a průběh zavírání proudu, ale to moc nemění na průběhu napětí na sekundáru, který snímáš stroboskopem. Tam ten průběh bude vždycky podobnej a závisí hlavně na prostředí, ve kterém vzniká jiskra. Doba trvání vysokonapěťového impulzu závisí i na parametrech cívky, ale to je stroboskopu jedno. Suma sumárum předstih ukazuje stroboskop správně na 120ce i na fáčku.
21:52:52
22.09.2009
22.09.2009

minno
105L 22.09.09 21:11:42 napsal: → minno: ....A nic mi neladil tak to musi byt dobre....
s tým by som ja zas nesúhlasil, na emisnej s motorom obvykle spravia veľké hovno, akurát trochu pokrútia zmesou na karbeči a vytlačený protokol aj tak málokedy sedí so skutočnosťou.
s tým by som ja zas nesúhlasil, na emisnej s motorom obvykle spravia veľké hovno, akurát trochu pokrútia zmesou na karbeči a vytlačený protokol aj tak málokedy sedí so skutočnosťou.
21:11:42
22.09.2009
22.09.2009

105L
-> minno: Ja mam nastavených na cca 5st.Ked som isiel na emisnu tam to nameral ako si to popísal ty. To znamena ze staticky sa nastavuje na 5st a dynamicky(za chodu motora) to ukazuje cca 11st. A nic mi neladil tak to musi byt dobre. Protokol z emisnej stanovuje predstich 7 az 11 podla lampy

20:54:45
22.09.2009
22.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
Alenka 22.09.09 12:29:05 napsal:
Kapřík 22.09.09 02:04:12 napsal:
se dá úpravou časování zapalování dosáhnout docela zajímavých výsledků
tomu by somc hcel rozumiet
u mna bude tiez problem v zapalovani...ale na to som asi najvecsi antitalent
Kapřík 22.09.09 02:04:12 napsal:
se dá úpravou časování zapalování dosáhnout docela zajímavých výsledků
tomu by somc hcel rozumiet
u mna bude tiez problem v zapalovani...ale na to som asi najvecsi antitalent
19:46:23
22.09.2009
22.09.2009

Ultim
Dušan 22.09.09 13:44:21 napsal:
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jineho Co to je ? Jako pokud dam snimas na kabel co vede na svicku tak je jedno zda je rodelovac 120 nebo favo,ta masina se ridi podle toho kdy tudy proteka proud. A tehdy blikne...
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jineho Co to je ? Jako pokud dam snimas na kabel co vede na svicku tak je jedno zda je rodelovac 120 nebo favo,ta masina se ridi podle toho kdy tudy proteka proud. A tehdy blikne...
16:44:42
22.09.2009
22.09.2009

Kapřík
Dušan 22.09.09 13:44:21 napsal:
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jinehomůžeš to specifikovat? To mě zajímá...tím pádem chceš říct, že nové typy stroboskopů u kontaktního zapalování mohou kecat? U bezkontaktního už ne?
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a
elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na
120 neco jinehomůžeš to specifikovat? To mě zajímá...tím pádem chceš říct, že nové typy stroboskopů u kontaktního zapalování mohou kecat? U bezkontaktního už ne?
15:19:28
22.09.2009
22.09.2009

minno
hehe, som tu zas rozpútal diskusiu :)
13:47:26
22.09.2009
22.09.2009

AZmotor
-> Alenka: kazdy na to nema cas a prostredky neco zkouset metodou pokus-omyl... ale presto by treba chtel aby mu to jelo dobre, proto da na rady joudy a vyzkousi co jouda radi.. a kdyz to nejede tak vyzkousi neco jineho od jineho joudy a nebo necha serii...
13:44:21
22.09.2009
22.09.2009

Dušan
tady muze byt ale taky problem v rozdilu klasickeho zapalovani 120 a elektronickym. Kazdy ma trosku jiny system a nove stroboskopy ukazuji na 120 neco jineho
13:13:52
22.09.2009
22.09.2009

Alenka
-> AZmotor: taky platí zlaté pravidlo, které říká, že když něčemu nerozumím, tak se do toho nevrtám ... a když už se do něčeho chci vrtat, tak si dám tu práci, abych zjistil, co že to vlastně dělám, protože spoléhat se na rady kdejakého joudy z internetu, to je velmi rychlá cesta do pekel :)
13:09:23
22.09.2009
22.09.2009

Labros
-> minno: no teoreticky by měla regulace regulovat až od nějakých 500 otáček, ale vem si někdy hřídelku rozdělovače a zahýbej trochu závažíčkama .. Taky že v tom grafu regulace je zakreslená dost velká tolerance..
I mechanici tvrděj, že základní předstih je to samé, jako předstih při volnoběhu, ale skutečnost je jiná.. Ten rozdíl co píšeš je úplně normální.
Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že při nižším základním předstihu se hůř startuje. Naopak se startuje líp, protože předstih při startování, kdy pístová rychlost je zanedbatelná, je kontraproduktivní.
I mechanici tvrděj, že základní předstih je to samé, jako předstih při volnoběhu, ale skutečnost je jiná.. Ten rozdíl co píšeš je úplně normální.
Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že při nižším základním předstihu se hůř startuje. Naopak se startuje líp, protože předstih při startování, kdy pístová rychlost je zanedbatelná, je kontraproduktivní.
13:00:13
22.09.2009
22.09.2009

AZmotor
-> Alenka: no to nikomu moc nepomuze, kazdy vi ze nejak to jde upravit a pojede to lip, ale otazkou je jak to upravit... rict, ohni tady to o tolik a tolik, s timhle otoc doleva, hento povol tady to utahni, co udelat abych upravil spravne charakteristiku pro upraveny motor a jaky zakladni predstih.... to nikdo nerekne...
12:29:05
22.09.2009
22.09.2009

Alenka
Kapřík 22.09.09 02:04:12 napsal:
Kromě toho pochybuji, že málo kdo tu bude upravovat rozsah a průběh
odstředivé regulace na sériovém motoru. Zbytečnost. Tam je to právě
o tom „kompromisu“ který udává výrobce. Bavíme se o Minnově
sériovém 120tkovém motoru se sériovým 120tkovým rozdělovačem
To není tak úplně pravda. I na sériovém motoru se dá úpravou časování zapalování dosáhnout docela zajímavých výsledků.
Sice motor nebude mít o nic vyšší výkon, ale při normálním ježdění pojede líp a bude mít menší spotřebu, takový "chip" se šroubovákem v ruce :)
Ale jinak souhlasím, že stroboskop je ideální nástroj pro někoho, kdo chce mít seřízeno podle knihy, ať to s co nejmenší námahou nějak jede a má od motoru na rok klid :)
Kromě toho pochybuji, že málo kdo tu bude upravovat rozsah a průběh
odstředivé regulace na sériovém motoru. Zbytečnost. Tam je to právě
o tom „kompromisu“ který udává výrobce. Bavíme se o Minnově
sériovém 120tkovém motoru se sériovým 120tkovým rozdělovačem
To není tak úplně pravda. I na sériovém motoru se dá úpravou časování zapalování dosáhnout docela zajímavých výsledků.
Sice motor nebude mít o nic vyšší výkon, ale při normálním ježdění pojede líp a bude mít menší spotřebu, takový "chip" se šroubovákem v ruce :)
Ale jinak souhlasím, že stroboskop je ideální nástroj pro někoho, kdo chce mít seřízeno podle knihy, ať to s co nejmenší námahou nějak jede a má od motoru na rok klid :)
02:04:12
22.09.2009
22.09.2009

Kapřík
-> Alenka: ok, ale sériové motory a jim odpovídající sériové rozdělovače mají určité sériové parametry dané výrobcem (chytrou knihou). Kterých když se bude člověk držet a nastaví takové hodnoty dle stroboskopu, motor mu pojede tak jak by měl jet. A hlavně má jistotu a klid v duši, že se předstihem nepohybuje v nějakých motoru "nezdravých" sférách. To se ale bavíme o sériovém motoru. U upraveného motoru je samozřejmě chytrá kniha k ničemu, tam je to o zkoušení a laborování..to samozřejmě. Ale i zde se ten stroboskop hodí pro experimentování, zkoušení, přidávání předstihu po stupních atd...
Kromě toho pochybuji, že málo kdo tu bude upravovat rozsah a průběh odstředivé regulace na sériovém motoru. Zbytečnost. Tam je to právě o tom "kompromisu" který udává výrobce. Bavíme se o Minnově sériovém 120tkovém motoru se sériovým 120tkovým rozdělovačem
Kromě toho pochybuji, že málo kdo tu bude upravovat rozsah a průběh odstředivé regulace na sériovém motoru. Zbytečnost. Tam je to právě o tom "kompromisu" který udává výrobce. Bavíme se o Minnově sériovém 120tkovém motoru se sériovým 120tkovým rozdělovačem
23:30:48
21.09.2009
21.09.2009

Alenka
-> Kapřík: není třeba hledat žádný kompromis, je třeba upravit rozsah a průběh odstředivé regulace tak, aby to jelo dobře nahoře i dole.
A co se týče toho stroboskopu, tím taky nastavíš kulové.
K čemu ti je vědět, že na volnoběh máš přesně 5,5 stupně základu, když máš stejně nevhodnou otáčkovou progresi přestihu přesně tím způsobem, jak tu píšeš?
A co se týče toho stroboskopu, tím taky nastavíš kulové.
K čemu ti je vědět, že na volnoběh máš přesně 5,5 stupně základu, když máš stejně nevhodnou otáčkovou progresi přestihu přesně tím způsobem, jak tu píšeš?
22:50:07
21.09.2009
21.09.2009

Kapřík
-> minno: ale jo, ono to pojede. To je jasný. Však se vždycky říkalo nastavit tak jak to nejlíp klape, jede a hotovo. Co jsem dřív měl škodovky tak taky normálka podle ucha a jezdilo to všechno dobře. Ono i spousta automechaniků to tak dělá a škodovky jezdily. Ale ideálně se to nastaví vážně až tou lampou. Co já mám poznatky tak při vyšším předstihu jede auto lépe nahoře, ale hůř v nižších otáčkách. Při nižším předstihu jede auto lépe v nižších otáčkách ale zase hůře ve vyšších točkách. A trochu hůř startuje..
Takže je potřeba najít nějaký správný kompromis
Takže je potřeba najít nějaký správný kompromis22:47:26
21.09.2009
21.09.2009

werty
-> Kapřík: jj 

22:46:31
21.09.2009
21.09.2009

Kapřík
-> werty:
opraveno
opraveno
22:46:02
21.09.2009
21.09.2009

minno
-> Kapřík: takže na jihomoraváku ladíme znova :-) no ja fakt neviem, či mám predstih 0 alebo 10, štartuje to rovnako, ide to rovnako, tak ja neviem :)
22:45:14
21.09.2009
21.09.2009

werty
-> Kapřík: z klížky dělám výbornej guláš, ale fakt je že podle ní by se předstih dal jen těžko nastavit

22:41:30
21.09.2009
21.09.2009

Kapřík
-> minno: ono to bez stroboskopu i podle rysky řemenice nastavíš vážně jen hodně zhruba. Sám jsem byl překvapený, jak málo stačí pootočit rozdělovačem a jak poměrně rychle dochází ke změně předstihu. Ono i třeba 1 mm pootočení rozdělovačem znamená změnu předstihu o třeba 5 a víc stupňů.. Proto od té doby co mám stroboskop říkám že podle ucha a knížky se nastaví velké kulové. Skutečnost ukáže pouze jen ten strobáč

22:34:42
21.09.2009
21.09.2009

werty
V literatuře jsou hodnoty uvedené pro otáčky rozdělovače tzn. pro otáčky na klice vynásobit 2. Pokud je rozdělovač v pořádku pak by ani odstředivá ani podtlaková regulace (snímací otvor je nad klidovou polohou klapky) neměla mít na základní předstih vliv.
22:33:39
21.09.2009
21.09.2009

minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neviem, v knihe som to uz davno nepozeral :) tak to budem musiet aj mojho kamarata mechanika trochu poucit :)
Ja to podla toho, ako ten motor ide, ladit neviem, mne sa furt zda, ze to ide +/- rovnako, ci dam predstih 0 alebo 10 :D
Ja to podla toho, ako ten motor ide, ladit neviem, mne sa furt zda, ze to ide +/- rovnako, ci dam predstih 0 alebo 10 :D
22:29:59
21.09.2009
21.09.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: V literature nejsou hodnoty predstihu pro ruzne otacky? Ja to teda delam vzdy jen za klidu, popripade doladit podle toho jak to jede :)
22:26:10
21.09.2009
21.09.2009

minno
-> AZmotor: rozdelovac mam novy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hm, a ako sa to potom robi stroboskopom? Z coho sa vychadza pri beziacom motore? Odpojit podtlak a tak?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hm, a ako sa to potom robi stroboskopom? Z coho sa vychadza pri beziacom motore? Odpojit podtlak a tak?
22:08:44
21.09.2009
21.09.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Samozrejme tomu tak je. Zakladni predstih se dela za klidu...
22:06:54
21.09.2009
21.09.2009

AZmotor
-> minno: má.. zalezi na pruzinkach.. stare jsou vetsinou vytahane a nebo jsou nejak prihnute drzaky..
22:04:49
21.09.2009
21.09.2009

minno
má odstredivka vplyv aj na voľnobehu?
22:03:10
21.09.2009
21.09.2009

AZmotor
a co odstrediva regulace? na tu zapominas?

22:01:21
21.09.2009
21.09.2009

minno
Motor si prevažne šteľujem doma sám klasickým spôsobom podľa rysky na remenici. Mám motor séria 120L, šteľujem ho bežne na 5 st. Dnes sme motor napichli u kamaráta na stroboskop a tam základný predstih ukázalo 11 st.
Ako je to možné? Že by tam bola až taká nepresnosť? Došteľovali sme to potom podľa strobáča na 6 st. a pri spätnej kontrole podľa rysky na remenici ryska na remenici ukazuje okolo 0 st.
Čo to? Že by chyba v stroboskope? No ale po tomto došteľovaní mi prijde, že motor ťahá subjektívne lepšie, ale je to len taký skromný pocit, akoby tam fakt bol ten predstih privysoký.
Ako je to možné? Že by tam bola až taká nepresnosť? Došteľovali sme to potom podľa strobáča na 6 st. a pri spätnej kontrole podľa rysky na remenici ryska na remenici ukazuje okolo 0 st.
Čo to? Že by chyba v stroboskope? No ale po tomto došteľovaní mi prijde, že motor ťahá subjektívne lepšie, ale je to len taký skromný pocit, akoby tam fakt bol ten predstih privysoký.
