skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zvýšení komprese u motoru 135
23:03:19
30.08.2009
30.08.2009

upír 130
dal bych 10.3 až 10,5. je to ještě vpohodě na 95 oktanů, a i na vydrž motoru je to taky vpohodě. snížení hlavy vychází přibližně 0.1mm - 0.1 na kompresi. lepší je jí snížit miň a pak to změřit zalitím spalovaku, odečíst závit a vydělit objemem jednoho válce a případně ještě ubrat...
18:35:03
21.08.2009
21.08.2009

Trax
-> vhml: Ja jsem na obyč 135 snizoval hlavu o cca 1,6-1,7mm a vačku mam presne tuhle od chovance. Jede to docela slusne a v pohode i na 95 oktanu.
01:45:27
13.08.2009
13.08.2009

Gemini
10,8-10,9:1 bohate staci , pri 136tkovych je to -1mm, pri 135kovych je to -1,9 az 2mm
doporucujem 98oct, tesnenie vydrzi seriove ked to niekto neprezenie s predzapalom
doporucujem 98oct, tesnenie vydrzi seriove ked to niekto neprezenie s predzapalom
19:05:33
12.08.2009
12.08.2009

suri
-> vhml: 136 alebo mpi 135ky asi ani nemal ale počkaj čo povie on
18:38:33
12.08.2009
12.08.2009

vhml
-> gabo000000: a písty 135 nebo 136?
18:37:41
12.08.2009
12.08.2009

gabo000000 - zrušená registrace
ja mam chovancovu vakcu a MPi hlavu a dal som ju liznut o milimeter a davam 100okt+booster od prolongu

17:40:42
12.08.2009
12.08.2009

jerzy
-> AZmotor: a já se trochu přepočítal, spalovák se při snižování zmenšuje a já to bral že musíš ubrat víc aby byl vetší kompres ale je to naopak, takže sory.
12:06:48
12.08.2009
12.08.2009

vhml
-> AZmotor: jj, máš recht. Asi jsem nekde udelal chybu
11:53:18
12.08.2009
12.08.2009

AZmotor
-> vhml: ja se podival kolik pridava na kompresnim pomeru dane snizeni a pripocetl to k 8.8 co ma 135motor... kazdopadne vysledky musime mit stejne..
11:45:32
12.08.2009
12.08.2009

vhml
-> AZmotor: a jak ses teda k tomuhle dopočetl?
Já postupoval tak, že vezmu tabulku z techwebu, podívám se na kolik se dostanu a odečtu 0,9 kompresního poměru(rozdíl 135 a 136)
Já postupoval tak, že vezmu tabulku z techwebu, podívám se na kolik se dostanu a odečtu 0,9 kompresního poměru(rozdíl 135 a 136)
11:18:40
12.08.2009
12.08.2009

AZmotor
-> jerzy: ses pomatl? to by tam bylo kp cca 11.6... a pres dva milimetry bych hlavu rozhodne nebral..
-> vhml: o 1.6mm na nove hlave pokud chces 10.8
1,8mm bude 11,1
-> vhml: o 1.6mm na nove hlave pokud chces 10.8
1,8mm bude 11,1
10:19:51
12.08.2009
12.08.2009

jerzy
-> vhml: otazka je jestli ta hlava uz byla nekdy snizovana nebo srovnavana. kdyz ne tak bych dal 2.2.
10:13:11
12.08.2009
12.08.2009

vhml
-> ferrari: -> palinator: to já vím, ale LS písty doma vůbec nemám, tak jsem ani nebral na vědomí.
Jaký je teda závěr na snížení hlavy na kompresi 10,8? 2mm?
Jaký je teda závěr na snížení hlavy na kompresi 10,8? 2mm?
07:29:26
12.08.2009
12.08.2009

ferrari
-> palinator: -> vhml: 742.12 má rovne piesty a 742.12X má vypuklé piesty /vypukle smerom hore/...preto budu ine tvary spalovakov...
22:58:22
11.08.2009
11.08.2009

palinator
-> peppa:
Mám dojem, že se to tady taky řešilo, že stačí to co tam je, ale při kompresi větší jak 11:1, že už se to těsnění vytlačuje. Ale na mé rady nedej, nechci, abys nadával až to tak nebude...
Mám dojem, že se to tady taky řešilo, že stačí to co tam je, ale při kompresi větší jak 11:1, že už se to těsnění vytlačuje. Ale na mé rady nedej, nechci, abys nadával až to tak nebude...
22:57:04
11.08.2009
11.08.2009

palinator
-> vhml:
On má motor 742.12 a 742.12X stejný písty? Já myslel že LS má písty nějak "deformovaný".. .
Že to tady v jednom tématu bylo, dát písty z LS do L, co se stane...Mám dojem, že ty LS písty jsou na kompresi "lepší", tzn. menší spalovák než u pístů z L (počítám-li se shodnou hlavou). Ta hlava LS je vyšší než u L, aspoň tak to bylo v nedávném tématu "Motor".
On má motor 742.12 a 742.12X stejný písty? Já myslel že LS má písty nějak "deformovaný".. .
Že to tady v jednom tématu bylo, dát písty z LS do L, co se stane...Mám dojem, že ty LS písty jsou na kompresi "lepší", tzn. menší spalovák než u pístů z L (počítám-li se shodnou hlavou). Ta hlava LS je vyšší než u L, aspoň tak to bylo v nedávném tématu "Motor".22:09:18
11.08.2009
11.08.2009

peppa
když už jste u toho snižovaní, a zvyšovaní kom poměru, jaké tam dát těsnění, aby to vydrželo?
11:54:03
11.08.2009
11.08.2009

vhml
-> AZmotor: i když máš recht. Já jsem navyklej na 5kanály, kde máš pořád stejný písty, ale různy tvary spalováků.
11:49:48
11.08.2009
11.08.2009

AZmotor
-> vhml: snizujes ale vysku spalovaciho prostoru.. stejneho jak u 136
11:48:26
11.08.2009
11.08.2009

vhml
-> AZmotor: takže závislost snížení hlavy na zvýšení poměru je stejná? Myslel jsem, že se to bude trochu lišit, kvůli tvaru pístů...
11:44:10
11.08.2009
11.08.2009

AZmotor
-> vhml: mela by mit 10,8 - 11,2
na snizovani plati stejna tabulka jako na 136, jen s tim ze zacinas od 8,8
kazdopadne na 10,8 to bude neco kolem dvou milimetru.
a 95 mi na 10,3 fungoval spolehlive
na snizovani plati stejna tabulka jako na 136, jen s tim ze zacinas od 8,8
kazdopadne na 10,8 to bude neco kolem dvou milimetru.
a 95 mi na 10,3 fungoval spolehlive
11:16:23
11.08.2009
11.08.2009

vhml
-> darklord: se vstřikováním, čidlem klepání atd. Pro klasickou škodovku je to nepoužitelnej údaj. Jenže mi pověz logiku myšlenky, proč měnit písty(rozebrat celej motor) když stačí snížit hlavu?
-> venni: jj, pro Radka. Já si myslím, že je napočítaná asi na 10,8 ale nevím to jistě.
-> venni: jj, pro Radka. Já si myslím, že je napočítaná asi na 10,8 ale nevím to jistě.
10:47:33
11.08.2009
11.08.2009

105
-> vhml: taky resim tento problem ale zatim jen teoreticky
10:44:16
11.08.2009
11.08.2009

venni
Fáčko 135 má kompresi 8,8:1
-> vhml: To je pro Radka z Rohozna?At si zjistí jakej je optimální poměr pro tu vačku od Chovance a dál se uvidí jestli se toho dosáhne na 135tce ne?
-> vhml: To je pro Radka z Rohozna?At si zjistí jakej je optimální poměr pro tu vačku od Chovance a dál se uvidí jestli se toho dosáhne na 135tce ne?
10:39:42
11.08.2009
11.08.2009

jerzy
-> vhml: tak zjisti jaky maji kompres 135 a odpocitej to podle tabulek pro 136...
10:36:38
11.08.2009
11.08.2009

darklord
najskor by som vymenil piesty a potom postupoval ako na 136
na 95ku jazdia nove skodovky s atmosferickymi motormi pri kompresii 10,5
na 95ku jazdia nove skodovky s atmosferickymi motormi pri kompresii 10,5
10:28:16
11.08.2009
11.08.2009

vhml
Kamarád teď ladí motor a požádál mě, abych se mu optal o kolik snížit hlavu. Situace se má následovně: motor Fa 135, hlava Fabie, vačka 278 od Chovance.
Jaká je pro tuhle vačku optimální komprese? A jakým snížením jí dosáhnout?
A další věc: Jakou kompresi ještě bez problémů zvládne 95oktanů? A o kolik na tuhle kompresi snížit?
Na techwebu je sice tabulka, ale bohužel jenom pro 136.
Dík
Jaká je pro tuhle vačku optimální komprese? A jakým snížením jí dosáhnout?
A další věc: Jakou kompresi ještě bez problémů zvládne 95oktanů? A o kolik na tuhle kompresi snížit?
Na techwebu je sice tabulka, ale bohužel jenom pro 136.
Dík
