Zvýšení komprese u motoru 135

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 11.08.2009 do 30.08.2009, založil/a vhml
řadit dle data
23:03:19
30.08.2009
upír 130
dal bych 10.3 až 10,5. je to ještě vpohodě na 95 oktanů, a i na vydrž motoru je to taky vpohodě. snížení hlavy vychází přibližně 0.1mm - 0.1 na kompresi. lepší je jí snížit miň a pak to změřit zalitím spalovaku, odečíst závit a vydělit objemem jednoho válce a případně ještě ubrat...
18:35:03
21.08.2009
Trax
-> vhml: Ja jsem na obyč 135 snizoval hlavu o cca 1,6-1,7mm a vačku mam presne tuhle od chovance. Jede to docela slusne a v pohode i na 95 oktanu.
01:45:27
13.08.2009
Gemini
10,8-10,9:1 bohate staci , pri 136tkovych je to -1mm, pri 135kovych je to -1,9 az 2mm
doporucujem 98oct, tesnenie vydrzi seriove ked to niekto neprezenie s predzapalom
19:05:33
12.08.2009
suri
-> vhml: 136 alebo mpi 135ky asi ani nemal ale počkaj čo povie on
18:38:33
12.08.2009
vhml
-> gabo000000: a písty 135 nebo 136?
18:37:41
12.08.2009
gabo000000 - zrušená registrace
ja mam chovancovu vakcu a MPi hlavu a dal som ju liznut o milimeter a davam 100okt+booster od prolongu1
17:40:42
12.08.2009
jerzy
-> AZmotor: a já se trochu přepočítal, spalovák se při snižování zmenšuje a já to bral že musíš ubrat víc aby byl vetší kompres ale je to naopak, takže sory.
12:06:48
12.08.2009
vhml
-> AZmotor: jj, máš recht. Asi jsem nekde udelal chybu
11:53:18
12.08.2009
AZmotor
-> vhml: ja se podival kolik pridava na kompresnim pomeru dane snizeni a pripocetl to k 8.8 co ma 135motor... kazdopadne vysledky musime mit stejne..
11:45:32
12.08.2009
vhml
-> AZmotor: a jak ses teda k tomuhle dopočetl?

Já postupoval tak, že vezmu tabulku z techwebu, podívám se na kolik se dostanu a odečtu 0,9 kompresního poměru(rozdíl 135 a 136)
11:18:40
12.08.2009
AZmotor
-> jerzy: ses pomatl? to by tam bylo kp cca 11.6... a pres dva milimetry bych hlavu rozhodne nebral..
-> vhml: o 1.6mm na nove hlave pokud chces 10.8
1,8mm bude 11,1
10:19:51
12.08.2009
jerzy
-> vhml: otazka je jestli ta hlava uz byla nekdy snizovana nebo srovnavana. kdyz ne tak bych dal 2.2.
10:13:11
12.08.2009
vhml
-> ferrari: -> palinator: to já vím, ale LS písty doma vůbec nemám, tak jsem ani nebral na vědomí.




Jaký je teda závěr na snížení hlavy na kompresi 10,8? 2mm?
07:29:26
12.08.2009
ferrari
-> palinator: -> vhml: 742.12 má rovne piesty a 742.12X má vypuklé piesty /vypukle smerom hore/...preto budu ine tvary spalovakov...
22:58:22
11.08.2009
palinator
-> peppa:
Mám dojem, že se to tady taky řešilo, že stačí to co tam je, ale při kompresi větší jak 11:1, že už se to těsnění vytlačuje. Ale na mé rady nedej, nechci, abys nadával až to tak nebude...
22:57:04
11.08.2009
palinator
-> vhml:
On má motor 742.12 a 742.12X stejný písty? Já myslel že LS má písty nějak "deformovaný".. .6 Že to tady v jednom tématu bylo, dát písty z LS do L, co se stane...Mám dojem, že ty LS písty jsou na kompresi "lepší", tzn. menší spalovák než u pístů z L (počítám-li se shodnou hlavou). Ta hlava LS je vyšší než u L, aspoň tak to bylo v nedávném tématu "Motor".
upraveno 1x, naposled 11.08.2009 23:12:53
22:09:18
11.08.2009
peppa
když už jste u toho snižovaní, a zvyšovaní kom poměru, jaké tam dát těsnění, aby to vydrželo?
11:54:03
11.08.2009
vhml
-> AZmotor: i když máš recht. Já jsem navyklej na 5kanály, kde máš pořád stejný písty, ale různy tvary spalováků.
11:49:48
11.08.2009
AZmotor
-> vhml: snizujes ale vysku spalovaciho prostoru.. stejneho jak u 136
11:48:26
11.08.2009
vhml
-> AZmotor: takže závislost snížení hlavy na zvýšení poměru je stejná? Myslel jsem, že se to bude trochu lišit, kvůli tvaru pístů...
11:44:10
11.08.2009
AZmotor
-> vhml: mela by mit 10,8 - 11,2
na snizovani plati stejna tabulka jako na 136, jen s tim ze zacinas od 8,8
kazdopadne na 10,8 to bude neco kolem dvou milimetru.
a 95 mi na 10,3 fungoval spolehlive
upraveno 1x, naposled 11.08.2009 11:46:58
11:16:23
11.08.2009
vhml
-> darklord: se vstřikováním, čidlem klepání atd. Pro klasickou škodovku je to nepoužitelnej údaj. Jenže mi pověz logiku myšlenky, proč měnit písty(rozebrat celej motor) když stačí snížit hlavu?
-> venni: jj, pro Radka. Já si myslím, že je napočítaná asi na 10,8 ale nevím to jistě.
10:47:33
11.08.2009
105
-> vhml: taky resim tento problem ale zatim jen teoreticky
10:44:16
11.08.2009
venni
Fáčko 135 má kompresi 8,8:1
-> vhml: To je pro Radka z Rohozna?At si zjistí jakej je optimální poměr pro tu vačku od Chovance a dál se uvidí jestli se toho dosáhne na 135tce ne?
10:39:42
11.08.2009
jerzy
-> vhml: tak zjisti jaky maji kompres 135 a odpocitej to podle tabulek pro 136...
10:36:38
11.08.2009
darklord
najskor by som vymenil piesty a potom postupoval ako na 136

na 95ku jazdia nove skodovky s atmosferickymi motormi pri kompresii 10,5
upraveno 1x, naposled 11.08.2009 10:40:07
10:28:16
11.08.2009
vhml
Kamarád teď ladí motor a požádál mě, abych se mu optal o kolik snížit hlavu. Situace se má následovně: motor Fa 135, hlava Fabie, vačka 278 od Chovance.
Jaká je pro tuhle vačku optimální komprese? A jakým snížením jí dosáhnout?

A další věc: Jakou kompresi ještě bez problémů zvládne 95oktanů? A o kolik na tuhle kompresi snížit?

Na techwebu je sice tabulka, ale bohužel jenom pro 136.

Dík
Extreme Tyres