zavrtny srouby

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 06.08.2009 do 07.08.2009, založil/a COL
řadit dle data
13:47:00
07.08.2009
sep
Mažu mědí nebo grafitem a v životě se mi nic ocel-ocel nespeklo.
12:51:03
07.08.2009
aceboss
-> COL: Co se týče těch Fe matic tak já mám jen špatné zkušenosti zejména na výfukových svodech matky se se šteftem spečou a následné pří demontáží i po nahřátí autogenem se bud štefr vytočí i s matkou nebo se utrhne(ne vždy,ale stává se to)Já ku příkladu dávám mosazné čí měděné matky a povolím je vždy běz poškožení šteftu.4
12:32:11
07.08.2009
StepaNoFUN
-> COL: No sice si to už moc nepamatuju, ale jestli si to ze školy vybavuju dobře, tak u každý závitový očko je v jednom místě zeslabený (jakoby naříznutý) a to je proto, aby se při vytváření závitu pro štefty dalo to očko rozříznout, ve vratidle tím prostředním šroubkem maličko roztáhnout a vytvořit uložení závitu s přesahem... I proto má každej šteft závit přerušenej. Je z jedný strany maličko silnější. Každopádně pokud to očko rozřízneš, nemusíš se bát, že už ho nepoužiješ normálně. Jenom nedotáhneš tolik ten prostřední šroubek...
11:05:11
07.08.2009
AZmotor
-> COL: udelej to s presahem, preruseny zavit, rozklepni ho, zalep loctitem, a rikam ze uz to v zivote nepovolis 3
upraveno 1x, naposled 07.08.2009 11:26:38
09:29:04
07.08.2009
petr s
-> COL: Ještě jsem neviděl šteft který by neměl přerušen závit Myslím originál ne domácí výroby
09:18:06
07.08.2009
COL
-> petr s: Prima, kazdy rika neco jineho :o)
09:01:17
07.08.2009
petr s
-> COL: štefty drží tím jak je přerušen závit . Pokud použiješ závitovou tyč tak nebude držet
00:14:13
07.08.2009
COL
-> ferrari: protoze origo jsou kratke, mam karburator na tlustsi podlozce, ktera tam byt musi...
-> aceboss: -> AZmotor: takze licovani s preahem je dosazeno tim, ze dira pro steft je "mensi"?
Proc nedavat ocelove matky? Kvuli tomu, se casem do steftu vlivem oxidace zarostou? Jinak s nima mam jen dobre zkusenosti na rozdil od matek z barevnych kovu.
15:07:01
06.08.2009
AZmotor
-> COL: kazde zavrtné šrouby mají lícování závitu s přesahem.. jinak Loctite.
13:30:10
06.08.2009
aceboss
-> ferrari: Já mám motor 136 v eRku a třeba na sání jsem musel měnit všechny štefty z důvodu nedostatku místa pro ně byly ty původní moc dlouhé 4A to že se na výfuku vytočí nebo povolují není nic nového ona kombinace litiny,oceli,tepla dělá své u AL slitint je to něco jiného tam to tolik netrpí 4
13:26:32
06.08.2009
aceboss
-> COL: Jak má držet závrtný šroub?Takže závit např: v sání nebo v hlavě není úplné vyřezán závitníkem(myšleno hodnoty závitu jako velký,střední a malí průměr atd).Všim jsis někdy jak třeba někde na lince šroubují štefty jak se to dělá ten štefr si závit dořeže sám a tím vlastně v otvoru drží a neměl by se vytočit.Pokud se vytočí je závit bud vyklepaný(třeba výfukové svody)Nebo byl špatně vyroben či přetížen utahovací silou která přerostla přez sílu držíci šteft v těle součásti.Jinak jak Ti pomoci tak jak psal -> Eidy: závit na šteftu trošku poklepat(aby se musel ,,prořezávat'') a pojistit nějakým lepidlem.Jinak na tepelně namáhané štefty nedávat ocelové mátky myšleno u výfuku. 4
13:11:33
06.08.2009
ferrari
-> COL: troška nechápem...keď máš zvody 742.136, prečo nemáš origo štifty a problém vyriešený? Ak chceš, ale riešiť to, aby nešli tak hlboko, tak poistný tmel Loctite na závity a máš to...
11:11:36
06.08.2009
Eidy
-> COL: Buď lepidlo a nebo (a zároveň) vzít závit do kleští a lehce sklepnout kladívkem. NE zničit závit, ale tak aby šteft šel natočit přiměřeně ztuha.
11:03:29
06.08.2009
COL
Dotaz :o). Jak ma vlastne zavrtnej sroub drzet v dire, aby se nevytocil? To tam ma drzet jen tim, ze ta cast bez zavitu najede do zavitu a tam se kousne?
Mam totiz problem se steftama na sani, 2 jdou moc hluboko... jsou specialni, delsi, a nechce se mi je znova vyrabet. Tady by to melo jit necim zafixovat - ma nekdo tip na nejaky zavitovy tmel, co trvale udrzi tech, rekneme, 100C?

Horsi problem je na vyfukovych svodech, kam jdou stefty moc snadno a take hluboko, jak to zafixovat tady?

(vsechny svody jsou 742.136)
Extreme Tyres