Aku el. vrtulu na 110 namiesto pôvodnej??

prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 03.08.2009 do 04.08.2009, založil/a marek110
řadit dle data
12:59:25
04.08.2009
Eidy
-> vhml: Zkus zkus. Pak dej vědět jestli je to lepší.
12:54:01
04.08.2009
vhml
-> Eidy: bez řemenu určitě ne :-D už ted ji uvařím pokud stojím na volnoběh :-D

ale protipodtlakový kapsičky zkusím
12:28:55
04.08.2009
Eidy
-> vhml: To jo. Pistaa by větrák ani nepotřeboval.
Tak zkus na Enterprise nasadit poloviční kapsičky a projeď jí bez řemenu. Uvidíme.
12:09:48
04.08.2009
vhml
-> Eidy: tak jak to má pistaa by to skoro dokázalo chladit náporem :-D

Ale pokud jde o podtlak tak by takováhle kapsička možná stačila o hodně decentnější. Jenom s ní rozbít hladkou linii blatníku...
A možná taky ne:-D
upraveno 1x, naposled 04.08.2009 12:10:29
12:01:45
04.08.2009
aceboss
-> marek110: Nevím jak ty,ale já patřím mezi ty co nedaj na mechaniku dopustit je pravda veme to nějaký výkon,ale na druhou stranu spolehlivost a učinnost je úplně někde jinde4 Nemůžeš počítaj jen s optimální jízdou.Musím počítat i s pomalím pojížděním někde v koloně atd. kde třeba eMka jsou na tom za teplejšího počasí katastrofálně 8.A pokusů tu bylo už více použij vyhledávání a uvidíš jak to dopadlo4
11:44:37
04.08.2009
Eidy
Tak ten podtlak je nabíledni. Kapsy fungujou jako fixírka. Vzduch proudí kolem boků a uprostřed plochy máš díru. Co se stane? Rychle proudící vzduch se snaží vytáhnout něco z té díry. Je to stejný u sedana i eRka.
-> vhml: Zbavit se ho? Těžko. Jedině ty mega nádechy treba co má pistaa. Kdysi to zjišťoval snad Džon ze skoda110r.cz nebo kdo. Bylo to těsně na začátku eRkaření a přesnější údaje neznám.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Jo ten spodní nádech si udělal Luky na litru. Ale pokud vím tak v letních vedrech to dlouhodobě nestíhá a musí jezdit s otevřenou zadní kapotou. Možná to doladil, ale teklo mu tam přes 30A.
10:06:42
04.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vhml: no ide o to, ze bud erka alebo sedan vytvara pri jazde take divne virenie okolo seba, ze po dosiahnuti urcitej rychlosti je vzduch vytahovany von cez "nasavace" v blatnikoch, cize v tom priestore medzi motorom a kabinou, odkial saje ventilator vzduch do chladica vznika tlakova niz a ventilator vlastne musi prekonavat toto vysavanie vzduchu aby tahal vzduch cez chladic.

oooo, boze, to je popis ako od hotentotenpotentatentante natentatentäter, ale lepsie to vysvetlit neviem
09:46:16
04.08.2009
vhml
-> Eidy: ten podtlak mi zajímá, slyším o něm prvně. Rozveď to trochu. Jak se ho zbavit atd...
upraveno 1x, naposled 04.08.2009 09:46:34
08:53:36
04.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Eidy: Ked si spomenul tie nasosy, myslim, ze som niekde videl urobeny nasos zo spodu, od cesty, majitel tusim tvrdil, ze tak sa da uchladit aj elektrikou, ale ze sa velmi spini chladic.... na nete su aj obrazky, ale netusim, kde....
A co sa tyka toho podtlaku pri vyssich rychlostiach, to je tusim len problem erky, nie sedanu (alebo naopak?)
07:31:29
04.08.2009
Eidy
-> marek110: Pokud to dokážeš uchladit i ve 30°C tak se před tebou bubu klanět, ale nikdo takový tady ještě nebyl. Všichni dopadli jako King. Jeden člověk před lety vyzjistil, že při rychlosti vyšší než cca 100km/h vzniká v mezistěně u chladiče podtlak a proto musí mech. vrtule překonávat obrovský odpor. Kdyby tam byl nápor, tak to elektrikou uchladíš. Jenže to bys tam musel mít 3kW motor z cirkulárky, pak ano.
Ale abych nebyl jen pesimista (nebo realista?), je jedna varianta jak to uchladit elektrikou. Ale podmínkou jsou nevzhledný velké násosy na bočních kapsách. Hezké elektrické a zároveň plně funkční řešení jsem za těch 12 let škodovkaření ještě neviděl.
23:28:01
03.08.2009
marek110
No nic to tak snaha bola budem sa musietˇuspokojiť so starou vrtulou. Možno mi to neda spať a predsa ešte vyskušam tu vrtulu. MAm 2KS možno keby dam jednu pred a druhu za chladičtak by mi to stíhalo o altik mam z fabie 70A a taktiež baterka asi 60Ah. uvidíme povedal slepý4
19:30:36
03.08.2009
King
Pokud jde Markovi o tu hlučnost a zvuk - kdysi mně napadlo jedno řešení, ale nevím, jestli to někdo realizoval...Asi bych se vydal cestou náhonu řemenem, ale místo těch kravál-generujících lopatek použít vrtuli z modernějšího ventilátoru, kterej má rozmístění, počet a tvar lopatek podřízenej redukci hluku. Třeba 4 lopatky, ale ne v 90st. rozestupu nebo takový to ala americká ponorka :) Ale hlavně tam nějak dobastlit takovou tu termostatickou kapalinovou spojku, která za studena prokluzuje, ale jak vzrůstá teplota vzduchu přes chladič postupně "tvrdne" až přenáší skoro 100pct výkonu.
Viděl jsem to u kámoše na stařičký mazdě 626, kde vrtule na chladiči byla spojená přes tu spoju na řemenici pumpy a na studeným motoru se ta vrtule jenom tak motala (dala se zastavit prstem) a při pojíždění v koloně by to člověku ten prst ufiklo :)
Jinak poslední půlrok svojí hundrtky jsem absolvoval s implemetovaným el. větrákem - bylo to takový hovádko z jakýsi x-litrový audiny (odběr asi 20A). Měl jsem k tomu udělanou i lelektroniku, která vyhodnocovala teplotu a podle potřeby spínala ten fofrník. Navíc jsem místo těch nevzhledných krytů nasávacích otvorů měl upravený plechy z Erka, který aspoň trošku fungujou jako náporák. V zimě super, prvních 20km se větrák ani nehnul, pak jenom občas provětral mot. prostor, ale jinak tichoučko (dá li se tomu tak u š100 říkat :). V létě ale nastalo peklo, protoře větrák hrubě nestíhal, běžel prakticky pořád a ve spojení s nutností v dešti svítit, topit a stírat z toho byla pro 55A altík vražedná kombinace, protože nestačil dobíjet ani kokot :)
15:37:40
03.08.2009
Eidy
-> vhml: Takhle to lze taky pojmout. Já vím, jak jsi to myslel bo znám funkce štelovací řemenice na větráku. Ale taky si dokážu představit jak někdo bude odkazovat na to, že vhml tvrdil, že delší řemen snižuje otáčky. Platí to všeobecně a když jezdí závody tak to musí bejt pravda.
15:31:14
03.08.2009
vhml
-> Eidy: delší řemen na alternátor sníží otáčky, řemen bude prokluzovat :-D

Ale na klasickou řemenici na větrák jde dát i napnout delší řemen...

1075 maximálně, 1090 už napnout nejde...
14:45:02
03.08.2009
Eidy
vhml 03.08.09 14:35:11 napsal: → alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí): samozřejmě je s trochou logiky vyřežeš symetricky a delší řemen znamená nižší otáčky… Tahle informace by mohla být zavádějící. Vím jak to myslíš, ale vypadá to divně.
Už vidím jak půlka virtu cpe delší řemeny na alternátor v domění, že sníží otáčky a tak i odpor příslušenství. 1
14:35:11
03.08.2009
vhml
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): samozřejmě je s trochou logiky vyřežeš symetricky a delší řemen znamená nižší otáčky...
13:09:43
03.08.2009
Eidy
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Nevím přesně. Jsou tam trubky 28mm jako na 742 ale je to bez topení takže 9-10 litrů?
13:02:47
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Eidy: no jo, no ok, tak je to moze... ale mne sa to nepaci. Ozaj, kolko litrov kvapaliny potrebuje takato sustava?
13:01:06
03.08.2009
suri
-> Eidy: víme
12:59:24
03.08.2009
Eidy
Já mám chladič 12cm nad asfaltem už asi 8 let a nikdy jsem ho neutrhnul. 1 No a trubky spodem. 1
12:50:00
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): pod nárazník ako mali 1150 a nikdy neodtrhli nič
12:47:44
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: Hmmm, kedze som na erke (neznizenej) uz par krat suchal bruchom travu, tak pod auto sa mi to nepozdava. A chladic von? to si nejako neviem predstavit, to myslis nejako pred predne celo? pod naraznik? hmmm, zajac zakusnuty v chladici tiez nepotesi... no, v celku, ja som odporca naporaku v erke a ani to divne riesenie zo S120 sa mi nikdy nepacilo, ani ked som mal stodvacku.... proste vody ako v karose, odvzdusnenie ako porod a ked prdne cidlo tak mas kavovar. Proste mne vyhovuje elegantne a funkcne riesenie vsetko vzadu s krasnymi 4 litrami kvapaliny :-)
12:43:02
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): trubky mozu ist popod auto a chladič vin a skufra nezabere nič
12:42:34
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): v normálnej premávke možno ale ked niekto dáva fabiu tak asi nejde chodit na zraz veteranov
12:39:21
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: Motor uchladim aj vzadu, zasah do kufra to je, urcite ti to kus kufra zaberie a v trubkach a vode problem vidim... a okrem toho je to zasah do auta, nemyslim, ze by sa organi na toto pozerali zhovievavo... Teda, ja hovorim o aute na beznu premavku, nie o sutaznom
12:31:37
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): uchladím motor , nemusím si ho dat do kufru to je blbost , v trubkách a vode nevdiím problém
12:11:18
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vhml: nerozhodi to vyvazenie vrtule? teraz neviem, kolko lopatiek to ma.... a tym remenom myslis zvysenie otacok vrtule? to sa tusim da len po urcitu hranicu, potom by to vzduch rezalo a nechladilo, nie?
12:10:46
03.08.2009
marek110
TAk to je pre mňa nie moc dobra sprava no nic tak asi sa budem musieť zmieriŤ s tým že tam pojde stara vrtula. Inač tam mam altík z fabie a taktiež aj bateru čo by mi zas nevadilo pri odbere prudu. NAOZAJ SA TAM NEDA VOPCHAŤ NEJAKA VRTULA S EL: MOTOROM??????????????
12:09:09
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: teraz zase nerypem, len sa zaujimam: Aky zmysel ma naporak? teda nie na nejakom sutaznom aute... Ja osobne vidim len same nevyhody - trubky cez cele auto, zbytocne vela kvapaliny, zmenseny kufor.... a predpokladam, ze pri nejakom popotahovani v meste alebo stati v zapche to pomocou naporaku tazko uchladi, muse by tam dat ventilator bud na spinac alebo na cidlo, co su zase dalsie komplikacie.
Snad jedina vyhoda je vo vacsom zatazeni predku
12:07:50
03.08.2009
vhml
Elektrika ti to neuchladí. Dej řemen 1075 a vyřezej pár lopatek z vrtule
12:05:42
03.08.2009
suri
-> marek110: hej alebo náporák
12:05:23
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> marek110: tak mas dve moznosti, bud sa zmieris zo zvukom alebo si narobis zbytocne problemy.... alebo budes prvy clovek, ktoremu to elektrika dokonale uchladi. Osobne by som sa radsej zmieril s tym zvukom, pripadne vymenil loziska na oske vrtule a cele to skontroloval, ci nikde nic nepiska a podobne...

edit:
na moje pisanie ste nejaki rychli
upraveno 1x, naposled 03.08.2009 12:06:00
12:05:18
03.08.2009
suri
-> marek110: s elektrikou to neuchladíš
12:04:55
03.08.2009
marek110
Tak teda musí tam daˇtu staru 9
12:03:54
03.08.2009
marek110
Inač mi stíhalo chladť bez problemov len ten otraný zvuk8
12:03:14
03.08.2009
suri
-> marek110: bez ok vrtule nemáš šancu
12:02:42
03.08.2009
marek110
Tak ja tam mam pichnutu 130 trosku upravenu pred tým som mal založenú pôvodnu vrtulu a strasne mi vydí ten jej zvuk -vysavač chcel by som to zmeniť ak sa bude dať
12:02:32
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): aj tak sa pytal ci uchladi alebo nie
12:00:51
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: npo to sa musis spytat jeho, ale napriklad keby si hned napisal to co v druhom, tak ma ani nenapadne nieco pisat na tvoju adresu, snad len to, ze si bol rychlejsi.
11:58:39
03.08.2009
suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): tvoj príspevok mu dal viac ako moj?
11:58:04
03.08.2009
suri
riešenie origo vrtula ok ložiská nehádzavý hriadel , nastavený remen ok sahara chladič med z 110R , guma vetráku nová a motor na tvrdých silentblokoch takto to udajne stihalo chladit aj 1150 takže by nemal byt problém , hlavne treba mat cisty chladic a ok potrubie a malu pumpu
11:56:43
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: neber to ako rypanie, ale tu presne vidis to, o com sme sa bavili minuly tyzden.... tvoj mikrostrucny prispevopk versus moje vysvetlenie a strucne zhrnutie toho, co si pamatam z tem, kde sa toto riesilo.
11:54:52
03.08.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Skus pohladat na www.skoda110r.cz alebo aj tu, uz sa to riesilo, ale myslim, ze sa to nedoriesilo, zalezi na tom, aky mas motor, ale myslim, ze az po favorit to originalna vrtula pohanana remenom musi uchladit. Ak ratas s nejakou usporou vykonu, tak budes sklamany, kedze elktrinu na pohon vrtule musis aj tak vyrobit v altiku....
Mas problemy s chladenim alebo to chces robit len tak, pre dobry pocit?
11:52:50
03.08.2009
suri
-> marek110: neuchladí to
11:48:41
03.08.2009
marek110
Nazdar všetci. CHcem si prerobyť chladenie na mojej 110 mam doma el. ventilator z fabie as1,4- je 7 lopatkovy. NEma niekto skusenosti či mi to bude stíhať chladiť, alebo aky najlepí by sa tam mohol dať?? Nechcem nejak zakladať staru vrtulu ani ťahať chladič dopredu.
Extreme Tyres