skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odstredivka favo vs 120
20:22:29
06.08.2009
06.08.2009

shrekzv
-> werty: viem co musim prehadzovat.....som mal na povodnom 105 motore favo zapalovanie a to ze to pojde naj som zistil sam...kedze som jasnu plnohodnotnu odpoved nedostal
18:27:33
06.08.2009
06.08.2009

werty
Jestli tam máš SEDR a chceš tam nechat bezkontakt měl bys vyměnit obě regulace jak odstředivou tak podtlakovou za ty pro 120 (případně 105) které jsou právě vzájemně sladěné se SEDRem...pak to pojede nejlíp. Ale to už vlastně zmínil LiMaK.
16:55:32
06.08.2009
06.08.2009

shrekzv
no ....vysledok....momentaln
e tam mam rozdelovac 136X..kedze na tomto motor nevynechava......motor ide...ale je to lenive nehorazne.....auto sa vobec nehybe..som pri 80km/h zaradil 5ku a pripadal som si ako na mojom 105kovom motore
pridal som plyn na podlahu a nic....predstih som mal od ucha dobry...motor neklepal
vcera som mal zamontovany 120 rozdelovac kontakt.....skusackou kedy rozopne som nastavil predstih 5 stupnov a motor siel ako raketa.....radost sa viest.......cize urcite nic ine....ked tam ma byt 120kovy ttak asi vedia preco ho tam davali od vyroby
pridal som plyn na podlahu a nic....predstih som mal od ucha dobry...motor neklepalvcera som mal zamontovany 120 rozdelovac kontakt.....skusackou kedy rozopne som nastavil predstih 5 stupnov a motor siel ako raketa.....radost sa viest.......cize urcite nic ine....ked tam ma byt 120kovy ttak asi vedia preco ho tam davali od vyroby

15:52:03
06.08.2009
06.08.2009

Rapi1
-> werty: no sorrac to som si neuvedomil
no ale aj tak asi ostanem u fava zatial som pokojny
no ale aj tak asi ostanem u fava zatial som pokojny
13:06:41
06.08.2009
06.08.2009

ferrari
No, hi-hi, ono je to taká alchýmia s rozdeľovačmi a reguláciami...ja osobne som mal na mojom Favo motore rozdeľovač Š120 v super stave. Osadil som rozdeľovač 105 v super stave a nezbadal žiaden rozdiel...až keď som odpojil podtlakovú reguláciu, pocítil som značný rozdiel, motor išiel omnoho živšie do otáčok...ale keď som zapojil vyhrievanie saciehopotrubia, už je zasa jedno, či mám, alebo nemám zapojený podtlak...takže asi tak..
A naozaj, sú tu 2 faktory, ktoré keď nemáš isté, tak sa nemôžeš ani oprieť o výsledky niekoho iného:
1. Reálny uhol zopnutia kontaktov + reálny zákl. predstih
2. Stav odstredivej regulácie (vyťahané pružinky, viaznúce závažia,...)
A ako tu už bolo spomenuté, bez stroboskopu nezistíš správnosť týchto 2 bodov...
Ešte mám pripravené to Favo zapaľovanie, tak som zvedavý...ale rozhodne na ňom nebudem ladiť regulácie, bo to je nekonečný proces...
A naozaj, sú tu 2 faktory, ktoré keď nemáš isté, tak sa nemôžeš ani oprieť o výsledky niekoho iného:
1. Reálny uhol zopnutia kontaktov + reálny zákl. predstih
2. Stav odstredivej regulácie (vyťahané pružinky, viaznúce závažia,...)
A ako tu už bolo spomenuté, bez stroboskopu nezistíš správnosť týchto 2 bodov...
Ešte mám pripravené to Favo zapaľovanie, tak som zvedavý...ale rozhodne na ňom nebudem ladiť regulácie, bo to je nekonečný proces...
07:52:15
05.08.2009
05.08.2009

shrekzv
motor ide...120 rozdelovac....motor ide najlepsie....k tomuto karburatoru ziadny favo rozdelovac nesedi
a ten volnobeh....nieso musi byt upchate v karburatore......predtym siel....potom som menil tesnenie pod vykom, zrovnaval vyko, gumicky nove na stelovacie srouby a vychylkomerom sme klapky nastavili.....cela parada a volnobeh nejde....
siel mi motor na 3 valce.....dal som von sviecky a jedna nemala ziadnu medzeru..kde ma byt hodena iskra....co ju mohlo stlacit?.....moze to byt vadna sviecka od vyroby....nejaky nepodarok....a nezvladla tlak....alebo neviem co....
a ten volnobeh....nieso musi byt upchate v karburatore......predtym siel....potom som menil tesnenie pod vykom, zrovnaval vyko, gumicky nove na stelovacie srouby a vychylkomerom sme klapky nastavili.....cela parada a volnobeh nejde....
siel mi motor na 3 valce.....dal som von sviecky a jedna nemala ziadnu medzeru..kde ma byt hodena iskra....co ju mohlo stlacit?.....moze to byt vadna sviecka od vyroby....nejaky nepodarok....a nezvladla tlak....alebo neviem co....
17:03:48
04.08.2009
04.08.2009

werty
-> Rapi1: Být tebou tak bych tady nevolil slova ve stylu že bezkontakt je lepší nebo tady rozpoutáš válku mezi přívrženci jednoho nebo druhého systému zapalování
Svoje výhody určitě má. Mimochodem jsem teď našel citaci z knížky Škoda Favorit vyjíždí: "Neustále se zpřísňující nároky předpisů EHK OSN i EHS však motor může plnit jen v součinnosti s vhodným, naprosto přesně a účinně pracujícím systémem zapalování. Favorit 136 L je proto vybaven bezdotykovým tranzistorovým zapalováním induktivního typu." Takže to myslím hovoří za vše. Víc by ti k tomu asi řekli King nebo COL kteří v téhle oblasti a nejen v ní mají znalosti na které někdy člověk jen s údivem a tupým výrazem v obličeji nevěřícně kouká. 
Svoje výhody určitě má. Mimochodem jsem teď našel citaci z knížky Škoda Favorit vyjíždí: "Neustále se zpřísňující nároky předpisů EHK OSN i EHS však motor může plnit jen v součinnosti s vhodným, naprosto přesně a účinně pracujícím systémem zapalování. Favorit 136 L je proto vybaven bezdotykovým tranzistorovým zapalováním induktivního typu." Takže to myslím hovoří za vše. Víc by ti k tomu asi řekli King nebo COL kteří v téhle oblasti a nejen v ní mají znalosti na které někdy člověk jen s údivem a tupým výrazem v obličeji nevěřícně kouká. 
16:31:16
04.08.2009
04.08.2009

Rapi1
-> werty: ja viem ze bezkontakt je lepsi ale jeden chlapik mi tvrdil opak tak som sa chcel len spitat. Bezkontakt mam a menit nechcem som s nim spokojny dobre starty a ide to slusne.
16:12:08
04.08.2009
04.08.2009

werty
-> Rapi1: Myslíš že kdyby u bezkontaktního tranzistorového zapalování nebyl přesný a pravidelný zážeh že by dokázal snížit emise HC tj. nespálené palivo (což byl jeden z důvodů proč se přistoupilo k montáži bezkontaktu na Favo jelikož bylo nutné splnit přísnější emisní normy) oproti zapalování kontaktnímu? A že by se vůbec přistoupilo k jeho montáži kdyby to sním bylo jak říkáš?
15:28:34
04.08.2009
04.08.2009

Labros
-> shrekzv: Píšeš strašně. Jestli máš problém s volnoběhem, tak za to nemůže rozdělovač, a jestli máš problém v otáčkách, tak za to zase nemůže nastavení volnoběhu na karbeci.
13:02:40
04.08.2009
04.08.2009

Rapi1
-> shrekzv: ja viem v com je bezkontakt iny a mam ho aj na motore ide o to vraj nedokaze dat iskru v spravny moment a davaju nepravidelne zaujima ma co je na tom pravdy
20:15:17
03.08.2009
03.08.2009

shrekzv
-> Labros: favo do 105 co som mal na povodnom motore som tam mal a nebolo to ono...motor sa spraval ako keby nemal benzin...az zhasol.......vynechaval..
......to robi aj teraz ale nie tak..iba kusok....momentalne mam odstredivka favo 136 a podtlakovka 105/120..ale dako to k sedru nesedi....zajtra chcem skusit 120 cely rozdelovac dat...ci to pojde...ak nie chyba bude karbec....aj ked na druhom motore ked som ho skusal siel.....a som iba tesnenie vymenil....a gumicky na srouhoch stelovacich...a nastavil som klapky podla vychylkomera.......ale dako...skusal som mu pridavat/iberat vzduch/benzin na karburatore ale stale to nejde poriadne...cize problem bude asi rozdelovac.....ta odstredivka....bol to pokus to tam takto dat.........momentalne skumam literaturu....ze aky to mam rozdelovac...favo...
16:50:05
03.08.2009
03.08.2009

Labros
-> jendo: a například základním předstihem na nule se dá zlepšit startování, i když všechno ostatní se zhorší.
16:27:52
03.08.2009
03.08.2009

werty
-> jendo: Jdi ty brepto...
Pokud majitel na auto kašle bude mu chytat špatně jak s kontaktním tak s bezkontaktním zapalováním.
Příkladně mě Fáčko chytá na drc kdykoliv při jakékoliv teplotě motoru. Kamarád má 135 Rapid s kontaktním zapalováním taktéž v bezvadném stavu a je na tom stejně. Pokud já nebo on budeme na auto kašlat pak zákonitě se u jednoho z nás bude doba startu prodlužovat.
Pokud majitel na auto kašle bude mu chytat špatně jak s kontaktním tak s bezkontaktním zapalováním.
Příkladně mě Fáčko chytá na drc kdykoliv při jakékoliv teplotě motoru. Kamarád má 135 Rapid s kontaktním zapalováním taktéž v bezvadném stavu a je na tom stejně. Pokud já nebo on budeme na auto kašlat pak zákonitě se u jednoho z nás bude doba startu prodlužovat.15:39:33
03.08.2009
03.08.2009

Labros
-> jendo: tak tím bych se zrovna vůbec neřídil. Kromě toho to o ničem nevypovídá.
14:48:46
03.08.2009
03.08.2009

jendo - zrušená registrace
ja som tiez za ten kontaktovy.aj ked bezkontaktovy ma vyhody ze nema ramienko.ale ako som si vsimol vsetky facka dlhsie startuju.ja mam obycajny kontaktovy a startuje nasupu hned.s tym bezkontaktom to dlhsie toci
14:37:40
03.08.2009
03.08.2009

Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: myslim, ze lepsi je to vyladit u bezkontaktu :)
14:36:54
03.08.2009
03.08.2009

Jarda - zrušená registrace
-> LiMaK - 742 forever: prave v zapalovani 136X se lisi prave jen ten rozdelovac ne? ja k nemu chci dat 50kW BMM vacku a hlavu, no a karbec na LPG neresim...
14:28:23
03.08.2009
03.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Nejlepci na sedr je rozdelovac kontaktni a vyladit prubeh k danymu motoru 

14:27:19
03.08.2009
03.08.2009

LiMaK - 742 forever
ja osobne mam rozdelovac 781.136x a jede nejlip.
ale je to dano i tim, že mam karburator a cele zapalovani ze 136x, takze je to vlastne vzajemne slazene...je to cele vlastne jako 136Xo...takže rozdelovac bude slazený s karbem (podtlakova sila vyvijena karbem) a zaroven s ETZ (janevim co, ale je tam elektrika udelana na ten konkretni tip podtlaku.
pokud tam mas sedra a etz, asi bude nejlepsi kombinace 742 nejake podtlakovky vzhledem k sedru a rozdelovace na dany tip civky, popripade celeho zapalovani...
-> Labros: ja mam taky nejlepsi zkusenosti se 105 rozdelovačem..je pravda že jen na 5k motorech, s klasickym zapalkem a sedrama... ale motory mi s ním šly nejlépe do otáček
ale je to dano i tim, že mam karburator a cele zapalovani ze 136x, takze je to vlastne vzajemne slazene...je to cele vlastne jako 136Xo...takže rozdelovac bude slazený s karbem (podtlakova sila vyvijena karbem) a zaroven s ETZ (janevim co, ale je tam elektrika udelana na ten konkretni tip podtlaku.
pokud tam mas sedra a etz, asi bude nejlepsi kombinace 742 nejake podtlakovky vzhledem k sedru a rozdelovace na dany tip civky, popripade celeho zapalovani...
-> Labros: ja mam taky nejlepsi zkusenosti se 105 rozdelovačem..je pravda že jen na 5k motorech, s klasickym zapalkem a sedrama... ale motory mi s ním šly nejlépe do otáček
13:39:37
03.08.2009
03.08.2009

Labros
-> shrekzv: Mně motor (136) nejlíp jel se 105kovým rozdělovačem, tak asi budu favo rozdělovač předělávat na charakteristiku 105. Možná si to budeš muset vyzkoušet sám na svojem motoru, co mu bude sedět, já nemám úplně sériový stav.
14:32:15
02.08.2009
02.08.2009

BeBe
-> shrekzv: som ti napisal ,ze ked to mas nadstavene od ucha je uplne jedno ake tam mas strunky pretoze ten priebeh je aky???? vies to ????? .... aky mas predstih na volnobeh??? aky pri zvysenom volnobehu???aky pri 4000ot???...ked to zistis ,tak to porovnaj stym co udava vyrobca,ked to bude mimo tolerancie a bude sa to lisit ,tak to urcite nepojde lepsie.....a hlavne to ako to pojde, nezavisi len od toho ,aky je priebeh regulacie,ale aj napriklad od zlozenia zmesy...takto zbrucha ti na to serioznu odpoved nik neda ;)
12:58:48
02.08.2009
02.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> shrekzv: Me to startuje hned s kontaktama, jede dobre a cistil sem to naposled pred rokem kdyz sem skladal rozdelovac 

12:28:50
02.08.2009
02.08.2009

shrekzv
-> BeBe: viem co sa kam montovalo......mam tam sedr..vsetko ako skodovka 136 iba odstrefivka ostala favo...a ide to...a ide mi o to co s motorom spravi 120kova odstredivka....kedze ma iny priebeh....pojde motor lepsie do otacok alebo co to bude robit?....
-> Rapi1: tu nemusis kontrolovat odtrh a cistit kontakty........a startuje to lepsie
-> Rapi1: tu nemusis kontrolovat odtrh a cistit kontakty........a startuje to lepsie
10:59:02
02.08.2009
02.08.2009

Rapi1
jeden chalan mi zasa hovoril ze klasicky rozdelovac je lepsi ako bezkontakt.vraj je presnejsie riadena iskra a motor idel lepsie na bezkontakte to vra len lepsie startuje a ma silnejsiu iskru ale ze nieje presny co je na tom pravdy inak sorry za OT
09:50:42
02.08.2009
02.08.2009

BeBe
na 136 so SEDR-om sa pouzivala odstredivka ako na 120,az vo favoritoch kde je LEKR,sa menila podlakova a odstrediva regulacia,najlepsie spravis ked to premeras stroboskopom ci je predstih v pozadovanych toleranciach podla grafu,je to niekde v Andrtovi,hodnoty su tam pre rozdelovac takze na kluke to bude 2xtolko ....pri takom ucho nastaveni to moze byt kludne hore dole 15stupnov,takze aj ked zmenis pruzinky nic objektivne nezistis
09:13:34
02.08.2009
02.08.2009

shrekzv
pocujte.....pytal som sa na favo zapalovanie vs obycajne 120 zapalovanie?......videl niekto tu otazku...ak ano ukazde mi kde....ci sibe mne alebo co....favo zapalovanie tam mam a prec nepojde....viem preco ho tam mam........precitajte si prosim znova nazov temy.......odstrediva regulacia........vsetci vieme co to je....... skoda-virt.cz/cz/.../2874
-rozdily-regulaci-rozdelov
acu tu mate priebeh.....favo vs 120........motor je favo 136 teda 46kw..........a ako sa bude chovat ked v rozdelovaci bude odstredivka....teda pruzinky original k tomuto motoru a ako ked tam budu zo 120ky ktore by mali byt pre 136ku v skodovke.........
07:21:44
02.08.2009
02.08.2009

werty
Kontakt je lety ověřená dobrá klasika... to je bezesporu. Při správné údržbě funguje spolehlivě a bez problému. Ale pokud člověk není vyloženě originalista, který chce mít ve škodovce všechno původní pak je pro něj bezkontaktní zapalování rozhodně přínosem. Když si člověk srovná kontaktní a bezkontaktní zapalování tak pro normální běžný provoz je těch výhod ve prospěch bezkontaktního zapalování prostě víc. A to že někteří bezkontakt zavrhují je jen proto že buď o něm neví vůbec nic a mají pocit že bezkontaktní tranzistorové zapalování je jen výplod soudruhů z PALu (přitom bezkontaktní tranzistorové zapalování prakticky stejné konstrukce jako u Fav se ve své době používalo skoro u všech automobilek) a nebo ho zkoušeli nabastlit do své šáde ale díky jejich neinformovanosti o úpravách s tím souvisejících kombinovaných s nákupem bezkontaktního zapalování z druhé ruky nebo vrakoviště kde hlavně rozdělovač to měl už pomalu za sebou se jim to prostě ne úplně povedlo a výsledek jejich snažení byl neuspokojivý. Za sebe můžu zodpovědně říct že pokud člověk udělá při výměně kontaktu za bezkontakt vše jak má a použije buď zapalování kompletně nové nebo použité ale v bezvadném stavu pak už se ke kontaktnímu zapalování nebude chtít nikdy vrátit.
22:01:00
01.08.2009
01.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja si stojim za kontaktnim zapalovanim, kontakty se jednou za nekolik let vymeni a to je tak vsechno
Osobne sem si postavil nejakej rozdelovac ze zbytku aby nemel vule a hral sem si s pruzinkama a jejich packama aby to jelo dobre 
Osobne sem si postavil nejakej rozdelovac ze zbytku aby nemel vule a hral sem si s pruzinkama a jejich packama aby to jelo dobre 
21:41:16
01.08.2009
01.08.2009

LiMaK - 742 forever
na favo motor je nejlepsi vykonove, startovatelne a provozne, favo zapalovaní....ETZ zacinaje a svíčkama konče.
proč jsi tam proboha nenechal komplet favo???
proč jsi tam proboha nenechal komplet favo???
21:14:46
01.08.2009
01.08.2009

Nwkt
ETZ má lepší jiskru než klasický zapalování a odpadají problémy s opalováním kontaktů a kondenzátorama
21:06:19
01.08.2009
01.08.2009

shrekzv
preco?....lepsie pre vykon?...
Prosim aj odovodnite svoje tvrdenia......rad by som dospel k vysledku nejakemu..ak nebude skladam druhy rozdelovac a hned bude vysledok...ktory pojde lepsie...
Prosim aj odovodnite svoje tvrdenia......rad by som dospel k vysledku nejakemu..ak nebude skladam druhy rozdelovac a hned bude vysledok...ktory pojde lepsie...
16:58:15
01.08.2009
01.08.2009

Nwkt
Nech tam fáčkovej
16:54:23
01.08.2009
01.08.2009

shrekzv
dal som motor favo 136 do mojej 105ky a kedze som nemal po ruke 120 rozdelovac nechal som odstredivku z fava a podtlakovku som vymenil...mam favo zapalovanie....
otazka znie ako by sa motor choval pri 120kovej odstredivke....ci sa mi oplati z nej zhanat pruzinky........vykon?..a lebo nieco?.........od ucha sme nastavili predstih ....celkom ok..motor ide...ticho....neklepe... ..
otazka znie ako by sa motor choval pri 120kovej odstredivke....ci sa mi oplati z nej zhanat pruzinky........vykon?..a lebo nieco?.........od ucha sme nastavili predstih ....celkom ok..motor ide...ticho....neklepe... ..
