škoda 130 - přehřívá se

prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 25.07.2009 do 28.07.2009, založil/a Locco
řadit dle data
23:12:54
28.07.2009
Locco
ahoj tak me jeste napadlo jestli neni spatna vodni pumpa
21:37:35
28.07.2009
Don_pepe
Sem jen tak ze sportu zkusil odvzdušnit ještě jednou, jestli tam někde nebyla náhodou bublina. Nějak z toho ale nešel vzduch ani voda, tak sem si řek že to profouknu jestli to není někde zarostlý. Fouk sem do odvzdušňováku a v poho šly z expanzky bublinky, sem to dodělal a jel projet. 4km do kopce a teplota OK, tak sem asi problém vyřešil :o) zítra udělám pro jistotu delší výlet a pak se uvidí. Záhadné jsou vozy s okřídleným šípem3
15:24:27
28.07.2009
palinator
-> LiMaK - 742 forever:
Voda v okruhu je něco podobnýho jako elektrika, voda je neztlačitelná, tudíž jakmile vzroste tlak v jednom konci okruhu, téměř okamžitě se přenese do konce druhýho. Takže okruh může být dlouhý kilometr a je to podle mě jedno. Druhá věc, že už by to pak neutáhlo čerpadlo...3.
U dědovy 120tky řešíme kolísání teploty v rámci bílého až začátku červeného pole u nový palubky. Termostat je taky novej (bohužel nevim jestli mluví německy nebo francouzsky), teplota se zpravidla po 20 km jízdy ustálí, ale těch prvních několik kilometrů je tak dramatickejch, že po zastavení je slyšet bublání expanzky až v autě. (Nová hlava, těsnění)
Starej termostat tohle dělal taky, ale tenhle je snad ještě horší.
01:18:16
28.07.2009
Don_pepe
-> LiMaK - 742 forever: Ta hadice v kufru je dobrej nápad, posledně se mi zdálo že to jde jaksi špatně odvzdušnit, ale pak sem si řek že budu asi blbej já (to pořád platí).
Takže zatím dík za rady pánové, přes den se v tom zas budu vrtat a večer budu požadovat další nápady :o)
22:00:34
27.07.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Nebo jesi to netaha vzduch pri chladnuti a pek to nedela bordel. To me delalo spatny tesneni pod cidlem v hlave. Reseni zkusit jet bez vicka.
21:59:03
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Don_pepe: jo a jeste jeden napad....
zazil už jsem skodovku, která mela tak deblní hadici odvzdusnení v kufru, že voda z ní nechacala ven ani pod tlakem, ale prisavala porad vzduch do okruhu....takže se chladič porad dokola zavzdusnoval....predpokla dam, že todle asi nebude tvuj pripad...

PS: todle samé mi delal nedavno odvzdusnovak na spojce, taky...brzdovka nikde nechcala, ale vzduch porad v systemu spojky...porad dokola, po 2 kilometrech....sem to prolil 2litry brzdovky, vymenil vedlejsi spojkovy valec, hlavní valec(vše 3 roky staré)...ze zoufalství rozkopal pul auta....a nakonec mě blbce napadlo vymenil 3roky starej, 2x povolenej odvzdusnovak a dat jinej....od té doby už 2000km pohoda
upraveno 1x, naposled 28.07.2009 09:07:09
21:54:07
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Don_pepe:
souhlasim s tebou...vyvařením v konvici zjistím aspon to, že termostat alespon nejak otvírá... lepší než nic.

druhá věc je to,, že jak písu, musís k tomu pak jeste pridat tlak a prutok vody....to je vec druhá...ale primární úkol, zjistit zdali bimetal reaguje na teplotu, se podaří i v konvici na čaj.
upraveno 1x, naposled 27.07.2009 21:54:27
21:52:48
27.07.2009
Nwkt
-> Don_pepe: Chodíš do blbejch prodejen, já německej mam
21:50:58
27.07.2009
Don_pepe
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To já vím, ale je tu pak aspoň pravděpodobnost že by MOHL fungovat. JAK chceš vyzkoušet že je dobrej a není chyba jinde? Bych koupil i ten německej, beztak němcům věřím víc než frantíkům, ale když ho nikde nemaj...Mimochodem v tom papiňáku bys toho taky asi moc nezjistil.
21:43:45
27.07.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja nevim, lide jsou natvrdli nebo co ale tim ze se zkusi termostat v hrnci neznamena ze funguje i v motoru. Jedine ze byste ho zkouseli v papinaku 107
Mam favo 88°C a neni problem, tlak 0,8 atm.
21:39:02
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Nwkt: sorry, zmátl mě nadpis, až ted sem si uvedomil v jaké souvislosti je řeč....
21:25:37
27.07.2009
Nwkt
-> LiMaK - 742 forever: Já mluvim o 136
21:25:17
27.07.2009
Don_pepe
-> LiMaK - 742 forever: Právě k tomu víčku ze 120 (krásný nový ještě zabalený s cenovkou v Kčs1 sem ten 88 ani rači nedával...měl sem ho tam jen s tím víkem 0,1Mpa a blblo to taky
21:24:26
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Don_pepe: a navíc, po nesčetných spatnych zkusenostech s FRANCE termostatem...mam takovej dojem, že v konvici mi vždycky otevrou dobre, ale pak jak se prida tlak a prutok vody v motoru, tak začnou jebat....jednou otevřou, jednou pomalu, jednou neotevřou...jako by jim vadil tlak a prutok...

france koooolikrat letěly z garaže rovnou do křoví, většinou to pak vyřešil germany..
21:21:10
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Don_pepe: dej tam 82ku... ja ji mam taky na té 1,4ce.....
nejak se mi libi ta predstava, že už při 82 stupnich zacne otvirat....já osobně bych nechtel cekat, až se voda sehřeje na 88 a pak to otevre....mi už to mezitím chladí a jak rikam, v dnesnich 30stupnovych hicech nemivam problemy jet 300km naráz s plně obsazeným vozem, v kopcovitém terénu, nebo skakat pres meststké zácpy....

ja mam 82ku a klid, 82 podle mě patří do 14litrové soustavy :-)
upraveno 1x, naposled 27.07.2009 21:21:28
21:18:15
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
sakra...vy to snad pisete už včera...
21:17:28
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Nwkt: na 130? patří 88čky? ja mel zato že jen 135/6...
ale v tom pripade zavisi jake ma vicko expanzky...pokud nekde v garazi nasel nejaké vícko ze 120tky a nasadil ho tam a najednou se snazi mit termostat 88čku...možný problém


ale je taky pravda, že ja mam vodní okruh klasiku 120tku, motor 1,4 a jedina uprava na vodnim okruhu je absence tesnení na víčku expanzky, aby to netlakovalo....podotykam, že už tak jezdím 3 roky v kolonách ve mestě a nebo plně obsazený do hor a no problem, teplota mi nevyleze pres 90...(merené kontinualne, nezavislym teplomerem)...

takže na vícko bych to zas asi tak nehrotil...i když, možná pri určité opačné kombinaci....malého tlaku a vysoké teploty vody....
21:10:25
27.07.2009
Nwkt
-> Don_pepe: Ne, mam 88 a 0,04 víčko a chladí normálně
21:09:09
27.07.2009
Don_pepe
-> Nwkt: Žejo! Ale když nemám správný víčko na expanzce? Origo bylo úplně zničený, tak sem tam pak dal zbrusu nový na 120ku, tak by měl přijít i termostat 82, aby to nedělalo bordel, ne?
21:08:37
27.07.2009
jarda.u1
Souhlasim s tema termostatama,ze dnesni vyroba stoji za nic.Taky me jich par potrapilo,hlavne ty FRANCE jsou na nic.Taky by mohl bejt zanesenej chladic,jsou ted preci jen horka a kdyz ma chladic mensi ucinnost,tak kdy jindy se to ma projevit,nez v parnem lete.Ja mam chladic novy a kdyz ted po jizde zastavim a motor bezi na volnobeh,tak termospinac sepne ventilator tak do 2 minut.Dobra funkce termospinace je dalsi podminkou spravneho chlazeni.Jeste je dulezite,aby chladici smes nemela zbytecne velkou hustotu (moc fridexu),snizuje to potom taky ucinnost chlazeni-odvod tepla.
21:06:37
27.07.2009
Nwkt
-> LiMaK - 742 forever 27.07.09 20:57:05: Ale stihne, správně tam patří 88°C
21:05:31
27.07.2009
Don_pepe
-> LiMaK - 742 forever: mám tři, dneska sen dva vařil, otvíraj se krásně, jeden (byl tam origo starej československej) při 82°C, druhej, to je ten francouzkej krám (sem se mu bránil, ale nic jinýho po okolí neměli) je asi fávo - 88°C a taky tak otvírá. Ale fakt jdou pěkně oba, sem se až divil, ten starej sem přitom vydělal když to začlo blbnout...
20:57:05
27.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Don_pepe: neotvejrá se naplno...????
jestli je na nem napsane FRANCE , bych ho hned zahodi a koupil alespon GERMANY...to je moje dlouho-termostatová zkušenost

popripade, když jsi ho kupoval, a rekl jsi v mototechne ze chce termostat na 136ku, nedala ti slepice za kasou termostat na fávo?? fíávo otvírá pri vyšší teplote a když ho das do 120-136, možná už to nestihne uchladit, ten dlouhej okruh
upraveno 1x, naposled 27.07.2009 20:58:50
20:55:31
27.07.2009
Nwkt
-> Don_pepe: termostat
20:55:00
27.07.2009
Don_pepe
Tak mi pánové poraďte! Mám 136ku, termostat jedobrej (zkoušel sem v horký vodě) a stejně - odvzdušněný a furt se to přehřívá, když ho vydělám tak v pohodě jezdím i dlouhou štreku a nic. Voda taky neubejvá... Co to k sakru je?37
15:03:32
27.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
když tam dáš termostat, topí to? případně chladič je horkej když se to začne přehřívat, bo ledovej? bublá v expanzce po přidání plynu a držení v otáčkách?
22:22:08
26.07.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Locco: na to aby byla prasklá hlava nemusí byt voda v oleji...
co ty přesahy válců ? měřils ? ucpaná trubka težko, tudy cesta nevede 4
21:42:23
26.07.2009
Locco
ale kdyz se kouknu pod vicko na viku ventilech tak tam zadna voda videt neni tam je to v poradku ani z vejfuku to vodu nefluse tak zitra zkusim zmerit ty tlaky jeste.a pak uz jen ze by byla nekde naka trubka ucpana
16:47:05
26.07.2009
LiMaK - 742 forever
taky se pridavam k tomu že 130 hlavy praskaj často, ale nekdy to bez tlakové zkousky nevidíš, pokud sundas hlavu a čumíš na dosedací plochu a žádnou centimetrovou prasklinu nevidíš, tak ješte nelze rict, že není jeblá....kolikrat to odhali až natlakovaní a unik tlaku....pouhýma očima je to tak 50/50 že prasklinu vidíš.

a to že nekdo jel 5km bez vody a nic, to je spíš o štěstí než vlastnost motora....kolikrat sem taky zavařil....10x to uvaris a nic a po 11té to trochu prehrejes a hlava letí do kovošrotu...
a priznejme si, kolik z nás je prvním majitelem motoru a kolik z nás ví presne kolikrát a jak v minulosti byla ta litina namožená teplem...
13:25:10
26.07.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> darklord: u 130 hlavy praskajú často, ako píše pavel.p
-> Locco: vadná hlava, špatné přesahy, prasklá vložka, možností je více, bez rozdelání nezjistíš..
22:44:27
25.07.2009
Pavel P..
-> darklord: to já zase mám zkušenost se 105kou se kterou jsem jel bez vody asi 5km a vydržela to... ale u 130ky se bojim , takže hlídám teplotu pořád.
22:38:00
25.07.2009
darklord
-> Pavel P..: teda ja musim zaklopat ale praskunutu hlavu som este u 130 nezazil - mne sa podarilo prasknut hadicu a jazdit takmer bez vody raficka na doraze(nie raz) a po opraveni hadice motor jazdi 20tkm v pohode, kamos ma motor "bezudrzbovy" a varil pravidelne v kazdej kolone, po oprave ventilatora auto beha uplne v pohode a hlava prasknuta taktiez neni. zato nasej starej 105ke stacilo raz vyvret a hlava bola hotova.
22:29:55
25.07.2009
Pavel P..
možná prasklá hlava.... častá věc u uvařenejch 130
22:29:25
25.07.2009
darklord
termostat nefunguje.
21:39:13
25.07.2009
Locco
ahoj mam takovej problem prehriva se mi motor termostat funguje ale i tak je raficka po chvili na 120° trubky mam odvzdusnene ale stejne se to hreje a když vyndam termostat tak je se nehreje a teplota se drzi tak na tech 65-70°. tesneni pod hlavou je novy. setkal ste se s tim nekdo??? dik za rady
Extreme Tyres