Problém se zapalováním

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 17.07.2009 do 03.02.2010, založil/a Kapřík
řadit dle data
10:25:31
03.02.2010
Labros
-> wom: tak to je fajn, jinak já to tady četl ale na dálku se fakt věští dost blbě 4 lepší se kouknout osobně a vyzkoušet jak jsi udělal
17:31:11
31.07.2009
Nwkt
-> King: Mají jak origo tak druhošku
17:28:05
31.07.2009
King
-> LiMaK - 742 forever: Já myslel, že ty zatavený ETZ jsou už nějakej aftermarket (?) , stejně jako podobný provedení reglerů (např. CDL)...
08:08:38
31.07.2009
LiMaK - 742 forever
tak drzim palce at jede i dál....
sem ti to s tou ETZ psal, vzpominas?
Ty studenaky v ní jsou celkem zakeřné svinstvo.
To umí delat peknej bordel, a presne takovy to mimozemstanovský strašení....najednou chcipne, rozeberes pul auta, na nic neprijdes, uz chces jit pesky a najednou mrcha naskocí...jsem to tipoval na ETZ, snad už budes mit po problemu...ja už radeji vozim jednu jetou (dobrou) rezervní...bo když mi to zacne jebat nekde 300kiláků od baráku, bych se posral...

jo a jen tak mimochodem, první ETZky byly ty plechové rozebírací bedýnky...krása a nádhera...
pak kdosi v boleslavi prisel s technickou novinkou mikro-zatavené bedýnky, která je o polovinu tenší....vono to vypadá krásně ta novější etzka, ale jak rikam, je to cele zatavené v plastu bo v čem a dovnitř té novejsí ETZ je nedestruktivně nedostaneš...(jsem to zkousel)....zlaté staré časy, bo v te novejsi ETZ jak chytis studenák, tak ji mužeš tak leda hodit do kamen a koupit new....
upraveno 1x, naposled 31.07.2009 08:13:05
21:45:44
29.07.2009
Kapřík
-> King: asi ano.. nic jiného jsem s tím nedělal. Takže zřejmě studenej spoj..4
20:54:34
29.07.2009
King
-> Kapřík: Jak mimozemšťani? :) Pájený spoje v autě jsou docela problém a na tak starým krumplu to prohřátí mohlo mít blahodárnej vliv.
20:08:11
29.07.2009
Kapřík
Takže od závad která se dvakrát opakovala v rozmezí 2 dnů najeto 250 km a už nic. Jediné co jsem udělal bylo vyndání ETZ, přepájení kontaktů a vrácení zpátky...takže asi fakt mimozemšťani...9
19:17:26
20.07.2009
Kapřík
-> Labros: no dneska jsem najel cca 45 km a nic to neudělalo. Tak nevím no. Jak píšeš. Počkám až se to objeví (pokud se to objeví) a když nepomůže odpojení otáčkoměru, půjdu pro jinou ETZ a pak cívku... 4
12:02:02
20.07.2009
Labros
No všechny úvahy jsou pěkný, ale problém je v tom, že to může být prakticky cokoliv související se zapalováním.
Vzhledem k tomu, že otáčkoměr šel okamžitě na nulu, se přikláním ke zkratu kontaktu č.1 (primár cívky - koncový stupeň ETZ - otáčkoměr) na zem. Takže za prvé odpojit otáčkoměr, a pokud se to delší dobu neobjeví, je to tím. Dál můžeš hledat nějaký potenciální zdroj zkratu na zem na zmíněném kontaktu - prodřený kablík, uklepaný drátek v cívce, v ETZ jsi nic neobjevil... Jestli nic neobjevíš a bude to dělat i po odpojení otáčkoměru, tak si můžeš hodit korunou - jiné ETZ nebo cívka.
20:01:19
19.07.2009
werty
-> King: OK, chápu... Samozřejmě že si nemůžeš být jistý jestli problém bude nebo nebude v zapalovací cívce... možností je víc. Ale to je právě o tom... Můžu tady vyjmenovat všechny součásti zapalování a napsat může být problém ve všem. To je ale čirý alibismus kde zahrnu vše protože vím že jedno z toho bude správně. Většinou se to ale týká pouze jedné věci... A proto podle příznaků osobně soudím že problém bude konkrétně v cívce. A pokud ne pak prostě byl můj úsudek špatný...
19:47:20
19.07.2009
King
-> werty: Dovolil jsem si toliko poukázat na to, že s kondiciálem ta věta bude blíže realitě a v případě, že závada bude jinde, zůstávají otevřená zadní vrátka4
Věřím, žes měl podobnou závadu a bylo to cívkou, ale v Kapříkově případě prostě může jít o teplotní závislost (a případný selhání) jak ETZ, tak cívky.
Možná proto, že okolí mně za odborníka považuje, nedovolím si v případě nějakýho souboru symptomů ukázat na konkrétní vadnej díl4
15:14:05
19.07.2009
werty
-> King: Trochu jsem nepobral tvou reakci... Jako by snad na tom záleželo jestli jsem napsal bude nebo mohl být. Napsal jsem snad že je to můj názor že problém bude v zapalovací cívce... Tím jsem chtěl říct že přesně s těmito příznaky jsem se setkal tudíž jako jedinou správnou možnost podle sebe vidím zapalovací cívku. Pokud bych chtěl házet jen typy od boku napsal bych že by mohl být. Já sice vím že jsi tu jeden z největších odborníků (to není ironie ale spíš uznání) ale tohle slovíčkaření a opravování si snad můžeš odpustit... můj mluvčí určitě nejsi takže o opravování mých výroků opravdu nestojím.
upraveno 2x, naposled 19.07.2009 15:16:54
13:51:29
19.07.2009
King
-> werty: Dovolil bych si tvojí větu poopravit: "Můj názor je že BY MOHL BÝT problém v zapalovací cívce" :)
Ano, mohl. Dokonce minulej tejden jsem se k tomu dopracoval i na manželčině feldě BMM.
To chcípání se projevovalo většinou až po zahřátí motoru (a to na benzín i na LPG). Diagnostika klasicky hlásila maximální spokojenost - žádný chyby :) Díky tomu, že na zahřátým motoru se to projevovalo poměrně často, postupně jsem se měřením dopracoval k tomu, že ECU je v tom nevinně (budící pulzy pro zapalování dávala do posledního vzdechu) Až měřák píchnutej rovnou na primár zapalovací cívky ukázal, že v okamžiku, kdy se motor rozhodne zdechnout, se tam objeví takřka plný napětí baterie - tzn. buď to teplem vzdá koncovej budící tranzistor nebo nějaká nepěknost v cívce. Víc by prozradil osciloskop, ale nebyl čas na vědu, tak jsem ze známého kolínského zachránce nedělních auto-zoufalců vymámil novou cívku za hrst CZK a nějaký ojra, co jsem měl v peněžence a filcka byla fertig :)
11:14:35
19.07.2009
Petkar1
-> Kapřík: Mě se stalo něco podobného. Ráno jsem nastartoval, popojel. Vyjíždím ze vrat a chcíííp. Nestartuje. Potřeboval jsem rychle jet, tak mě napadlo hned vyměnit cívku a od tý doby jezdím.
23:12:18
18.07.2009
minno
-> Kapřík: len aby si postupne nevylúčil z hry aj celú škodovku 47 Nakoniec vymeníš aj tú, nasadíš inú a už zrazu bude všetko fungovať v poriadku 3
21:11:43
18.07.2009
Kapřík
-> werty: takže další možnost....sákriš to bude sranda to objevit3No půjdu postupně vylučovací metodou...
19:06:16
18.07.2009
werty
Můj názor je že bude problém v zapalovací cívce. Může mít klidně odpor primáru i sekundáru v pořádku, ale může takhle blbnout. Přesně tyhle příznaky měl můj známej... a byla to právě zapalovací cívka.... při proměření odporů se zdála dobrá, ale blba přesně takhle.
18:34:02
18.07.2009
Kapřík
Dneska jsem rozdělal ETZ, ale vše uvnitř vypadalo vpořádku. Pro jistotu jsem přepájel kontakty (kdyby náhodou byl někde studenej spoj). Po nasazení motor naskočil. Bohužel u nás od rána leje, takže vyjedu až zítra. Uvidíme jestli se závada bude opakovat...myslím ale že ano. V ETZ nic na upadení nebylo. Další variantou tedy bude zkouška odpojení otáčkoměru. A když ani to nepomůže tak výměna ETZ... uvidíme
09:33:35
18.07.2009
palinator
-> MOLSO:
Mám kontakta a asi před půl rokem se mi dělo něco podobnýho, už se to tady řešilo. Na hranatý palubce lítal otáčkoměr ze strany na stranu a auto cukalo, klepalo se jak rosol, jelo na 1,5 válce a nakonec dojelo. Po prošmatlání kabelů, na nichž jsme nic nezaznamenali co by bylo povytažené nebo něco jsem šel startovat a asi až po 7 vteřinách za černýho dýmu stroj chytnul. 2x jsem ho poslal do stratosférických otáček 5500 ot./min a od tý doby jel...3 (engine 742.12) To auto dojíždí na kraviny.3
08:50:59
18.07.2009
MOLSO
-> Kapřík: holt zlaty kontaktni zapalko 403 3
22:43:23
17.07.2009
Kapřík
-> LiMaK - 742 forever: no jasně. Nové ETZ se mi za ty nehorázné peníze kupovat nechce. Tak snad to bude to co tu popisuješ. To by pak bylo jednoduché. Pájka doma je a trocha šikovnosti snad taky. Mrknu na to ráno a budu informovat4
Teď mě tak napadá to je jak v tom filmu Četník a mimozemšťané...3 Tam vždycky když přistávalo Ufo přestaly jet auta3
No moje závada se projevuje stejně jako tvoje, tak je možné, že to bude ono:-) To sou věci. Ono už jsem se u škodovky setkal s dost různejma závadama, i s problémy s elektrikou, ale tohle mě dostalo. Jede - přestane jet- nejede- a za chvíli zase jede jak kdyby se nechumelilo :-)
Díky za cenné rady4
upraveno 2x, naposled 17.07.2009 22:50:10
22:34:31
17.07.2009
LiMaK - 742 forever
-> Kapřík: uvnitr je tistak...z toho tistaku vedou 4 plisky, ktere konci venku jako konektor..
a ten plisek byl viditelne upalenej z tistaku, hybal se a pochodoval. :-)

tak jsem to propajel, vyztužil pridavnym kablem a je to....z hlavy už nevim presne kterej to byl v poradi , ale troufam si rict, že 2. nebo 3. kontakt zleva, ten kontakt co vede na kostru... ale pokud to rozdelas, urcite bys to videl....je to ulomene tesne pred tistakem...klasika...
nepsal bych ti to sem, kdybych to sam nezazil....to same jako pises-- po kilometru jizdy znenadani zhasne motor...točit nepomaha, hybat kablama nepomaha...kurvím jak pohan, nikde nic nevidím a v posledni chvili absolutni beznadeje krasne chytne jako novy motror...jako spatny vtip....


ja vymenil ETZ bo mam pristup k vrakovisti, takze neni problem za dekuji mit ETZ, ale po rozdelani stare ETZ sem se moooooc nasmal a mooooc sem byl prekvypeny jaka pikačovina to byla...-->
zkontrolujes zdali kablík drzí v konektoru(v ETZ), ale už nevidis, zdali konektor drzí v desce s tistenym spojem....ono jde o to, že vizuelne ti kablik drzi v ETZ, ale prakticky vevnitř ETZ uk kontakt končí bo nevede nikam....a za minutu se to zahadou spojí a ty startnes naprosto OKa, bez jakekoli namahy a cely den jsem jezdil zase naprosto v poradku...proto sem to zezacetku bral jako nahodu a ne jako zavadu...bylo to tak nahodile, že jsem spatny kontakt vyloucil...navic jsem zvykly, že pokud hybu kablama, tak se kontakt projeví... a tohle mi sebralo dech- ani hovno a presto to byl kontakt.
.fakt ti doporučuju vlézt do té krabice a redeji zkouknout studenáky, než kupovat new krabici za 560kč
upraveno 2x, naposled 17.07.2009 22:41:12
22:15:48
17.07.2009
Kapřík
-> LiMaK - 742 forever: výborně, díky za radu4 Mám to staré plechové ETZ. Tak hned ráno na to mrknu, rozdělám a uvidím jestli tam něco bude upálené4 Kdyby to byla taková blbost tak bych to bral. Taky jsem u auta sakroval, sváděl to na všechno možný i nemožný a nejvíc mě udivilo když si to po chvilce jen tak chytnulo.
ETZ jsem zatím nikdy rozdělanou neměl, takže nevím jak vypadá, tak snad kontakt na upadení poznám4
22:04:58
17.07.2009
LiMaK - 742 forever
presne tohle mi delalo ETZ....jedu rano do prace a ten sam problem jako popisujes...

pohybu s dratama...nic....škubu dratama...nic....pouzivam sproste slova, hledam cíga,bezradně zapaluju, najednou auto chytne...celej den auto jede bez zavad...problem zapominam....druhy den specham do prace a ta sama situace,dokonce na tom samemm miste.....svadim to na ufony,vycucavaji mi energii...
po tydnu me ufoni prestavaji bavit, nahodou menim Etz za jinou...stary typ(rozebiratelny,plechov y) typ rozdelavam, abych zkouknul co je vevnitř....

ETZ ma 4 vyvody,uvnitř tišták....jeden kontakt je upalenej od tistaku, dotyka se sotva mikrometrem...kontakt propájím a od té doby ETZ slouží bez závady...

co z toho vyplývá? nejspíš bych to tipoval na ETZ (z 90%)...poku mas ten plechovy rozebiratelny tip, oddelej dekl a zkoukni to (10 minut)...pokud mas ten novejsi nerozebiratelny zalisovany typ, tak ho vyhod, kup plecho(sezen z jineho facka) a jezdi....asi tak
me osobne tohle samé jako tobe delal ten blbý kontakt uvnitř etz....plechový typ = 10 minut oprava, zalisovany novejsi typ= neopravitelné
upraveno 1x, naposled 17.07.2009 22:07:59
22:01:34
17.07.2009
Kapřík
-> King: tak to já náhradní nemám a moc se mi ji zatím nechce kupovat8 Zkusím jestli to nebude tím otáčkoměrem a ETZ bude kdyžtak druhá v pořadí4
21:56:11
17.07.2009
Kapřík
-> petr s: ok, zkusím, uvidím..snad to bude tím otáčkoměrem.
21:55:56
17.07.2009
King
-> Kapřík: Může to dělat i ETZ - přehřívání koncovýho tranzistoru. Jednou v létě se mi to stalo 2x po cestě z práce, ale jelikož jsem po stránce ND paranoik, měl jsem naštěstí náhradní ETZ za sedačkama :)
21:45:30
17.07.2009
petr s
-> Kapřík: Výhodně prodat starý a dát jiný
21:44:58
17.07.2009
Kapřík
-> petr s: ještě jeden postřeh, nevím jestli to s tím může mít souvislost, ale občas se mi stane, že když nastartuju (převážně studený auto když dýl stálo), otáčkoměr neukazuje a musím mu ťuknout do sklíčka a pak se rozběhne... to s tím ale asi nebude mít nic společného
21:43:37
17.07.2009
Kapřík
-> Mefistofeles147: dobře, díky za postřeh. Mohlo by to být ono. Každopádně je to dost nepříjemná závada. Udělalo mi to dvakrát za 2 dny což není příjemný a dneska dokonce v nepřehledném kopci.

-> petr s: pokud by byl problém v tom otáčkoměru, co s tím? Je to opravitelná chyba? Nebo vyměnit?
21:42:23
17.07.2009
petr s
-> Kapřík: Většinou to dělal otáčkoměr
21:39:27
17.07.2009
Mefistofeles147
Mi tohle udělalo kdysi taky a stačilo odpojit na cívce otáčkoměr a pohoda. Mechanik mi tenkrát řekl jen odpoj to a jezdi kde to hledat nevím ser na to. Měl to jako meloucha takže žádné sraní, ale rada fungovala. Jinak docela nepříjemné když mi to udělalo poprvé taky bylo horko a navíc jsem vezl přes město návštěvu no příjemné takže auto odstavit a šup na bus
21:37:27
17.07.2009
Kapřík
-> petr s: ok, že by to mohl dělat otáčkoměr jo? Dobře tak zkusím jezdit a když to udělá, odpojím ho na cívce a zkusím to natočit. Uvidíme... A mohla by to třeba dělat i ETZ nebo cívka?
21:26:45
17.07.2009
petr s
-> Kapřík: Staré budíky to nedělali skus odpojit otáčkoměr a jezdi jestli to udělá nebo když to udělá tak ho odpoj na cívce a skus nastartovat
21:24:18
17.07.2009
Kapřík
-> petr s: klasickou 120tkovou..kulatý budíky. Tenhle problém se mi nikdy nevyskytl, až teď poprvé a popravdě netuším po čem jít. Jasný je, že jde o elektriku, ale je to "divný"...
21:21:48
17.07.2009
petr s
-> Kapřík: Jakou máš přístrojovku tohle někdy dělá ta novější hranatá
21:18:32
17.07.2009
Kapřík
-> Pavel P..: no pojistky tam jsou nějaký nový taky, ale většina jich je stará původní. Koukal jsem na ně, ale vypadají vpohodě.. Je tedy možné že by to bylo ETZ?
21:16:20
17.07.2009
Pavel P..
ETZ bude asi načatý a nebo ještě pojistky jestli tam máš ty nový plastový.
21:11:44
17.07.2009
Kapřík
Vyskytnul se mi zajímavý problém.

Jedu cca 5 km a zničeho nic mi chcípnul motor. Normálně v tahu přestal jen (žádné cukání, škytání, nic). Jak kdybych vypnul klíček. Ale elektrika do přístrojů šla. Otáčkoměr ale okamžitě padnul na nulu. I když se motor točil z kopce setrvačnosti při zařazeném kvaltu.
Všechno jsem prolezl, zkontroloval uchycení kabelů atd. Párkrát zkusil startovat a nic, úplně mrtvé. Pak jsem k tomu přišel asi po 10 minutách a chytlo to na brnk. Jel jsem cca 20 km a vpohodě. To se mi stalo včera. Dneska mi to udělalo to stejné asi po 5 km jízdy. Opět jsem všechno prolezl, zamlel drátkama a mrtvý. Počkal jsem 5 minut, znovu zamlel drátkama a chytlo na brnk a jel jsem zase 25 km naprosto vpořádku.

Co to může být? Bude se jednat o elektrický problém. Ale čeho? Je možné, že se něco přehřívá nebo blbne? ETZ, cívka? nebo to bude spíš nějakej drátek? U spínačky se mi to zdálo vše OK..
V autě je bezkontaktní zapalování..
Extreme Tyres