
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stavba motoru
05:26:41
30.04.2010
30.04.2010

harveyyy
Tak som tú hlavu dal stiahnuť o 1mm a nahodil. Je to super. Výkon neporovnateľne väčší, tichší chod. Zaujímavý zvuk. No proste super

17:08:42
14.04.2010
14.04.2010

m8rinek
-> fido06: jede to od 4 do 8 uplně super bez díry, nevim kde jsi vzal 6...
13:52:06
14.04.2010
14.04.2010

harveyyy
Ďakujem. Počkám kým sa trochu umúdri počasie a dám sa do toho. Napíšem ako to dopadlo.
Prajem všetkým pekný deň.
Prajem všetkým pekný deň.
12:52:23
14.04.2010
14.04.2010

darklord
-> harveyyy: skus googlit
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=240
skoda.panda.cznapsal:
Přestavba motoru 135 na 136
Pro tuto přestavbu není nutné demontovat motor z vozu, proto je nejjednodušejší. Stačí pouze snížit hlavu o 0,8 až 1 mm tím se zvýší kompresní z 8,8 na 9,7 . Po této úpravě se motor stane 136tkou, proto je nutné vyměnit svíčky za tip pro 136 a seřídit odpovídající předstih. Doporučuji při této příležitosti zabrousit ventily. Motor 135 je identický s motorem 136 akorát má ve dně pístů vybrání, které způsobuje snížení
kompresního poměru. U Škody 742 se musí karburátor přeosadit tryskami a vzdušníky pro tip 136. Přestavbou získáte větší výkon, točivý moment a menší spotřebu. Musíte ovšem používat 95 oktanový benzín.
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=240
skoda.panda.cznapsal:
Přestavba motoru 135 na 136
Pro tuto přestavbu není nutné demontovat motor z vozu, proto je nejjednodušejší. Stačí pouze snížit hlavu o 0,8 až 1 mm tím se zvýší kompresní z 8,8 na 9,7 . Po této úpravě se motor stane 136tkou, proto je nutné vyměnit svíčky za tip pro 136 a seřídit odpovídající předstih. Doporučuji při této příležitosti zabrousit ventily. Motor 135 je identický s motorem 136 akorát má ve dně pístů vybrání, které způsobuje snížení
kompresního poměru. U Škody 742 se musí karburátor přeosadit tryskami a vzdušníky pro tip 136. Přestavbou získáte větší výkon, točivý moment a menší spotřebu. Musíte ovšem používat 95 oktanový benzín.
12:51:24
14.04.2010
14.04.2010

Maxx
-> harveyyy: použij vyhledávání,témat o snižování hlav je tu mraky
12:45:45
14.04.2010
14.04.2010

harveyyy
--->Evž Ďakujem za info. Len momentálne nemám k tomu žiadnu knihu, takže neviek aký KP má 136-tka. Nevieš koľko by sa z tej hlavy malo sfrézovať?
09:58:54
14.04.2010
14.04.2010

Evž@
-> harveyyy: tak zvýšíš KP...vykon bude o něco vyšší...spotřeba se nějak výrazně nezmění...sniž to minimalně na KP jako má 136,možna o nějakou desetinku víc
09:45:15
14.04.2010
14.04.2010

harveyyy
Zdravím. Mám formana 92, 43 kW a možnosť znížiť hlavu motora viac menej zadarmo. Čo to urobí s výkonom a spotrebou?
00:10:50
13.04.2010
13.04.2010

Trax
-> fido06: Tak to už se moc těšim, až mě svezeš:) JInak i s til LS to jezdilo moc hezky

00:01:11
13.04.2010
13.04.2010

1Vendy
-> fido06: Já jedu N2 se žlutou, bílá není hotová a ještě že tak, když vidim co v S2 pojede za monstra

21:27:26
11.04.2010
11.04.2010

fido06
-> 1Vendy: už je v autě... fabka na webrech, je udělaná hlava, vačka malá argentina 304 od Krejbicha, po vyvrtání děr ve filtrboxu na odvzdušnění plovákovky to začlo fungovat velice dobře
Btw v jaké skupině jedeš?

Btw v jaké skupině jedeš?

21:10:50
11.04.2010
11.04.2010

1Vendy
-> fido06: Copak chystáš za motor na jaro?
13:24:39
10.04.2010
10.04.2010

vhml
-> fido06: až za rok s rámem. Tentokrát o ten velkej pohár :-D
12:34:47
10.04.2010
10.04.2010

fido06
-> vhml: nj já slalomy neumim, ale občas se zadařilo na Tebe udělat, aspoň vteřku náskok.
Musíš na jaro sebrat tátovi auto a rozdáme nové karty

Musíš na jaro sebrat tátovi auto a rozdáme nové karty

12:29:29
10.04.2010
10.04.2010

vhml
-> fido06: nj, ale bejvali casy kdy jsem te na slalomu daval obklad :-D Pak z toho udelali sprint mezi vracakama a byl jsem v piče :-D
11:53:16
10.04.2010
10.04.2010

fido06
11:47:39
10.04.2010
10.04.2010

fido06
-> vhml: kdepa já do zatáček pomalu nejezdim, snažim se jet furt co stíhá podvozek, vždyť to víš, náskok jsi měl vždycky, když sem to někde posral...
-> filcek: kdepa i od nízkých to jelo dobře, bohužel sem jezdil odlévající se karburátor ddsr, a to bylo pokaždé prudší zatáčce špatně......
-> filcek: kdepa i od nízkých to jelo dobře, bohužel sem jezdil odlévající se karburátor ddsr, a to bylo pokaždé prudší zatáčce špatně......10:40:55
10.04.2010
10.04.2010

vhml
-> filcek: co fido natahnul na rovine, ja stahoval v zatackach, a uz to dost smrdelo pruserem.

10:00:05
10.04.2010
10.04.2010

filcek
-> fido06: jo tak to letělo pěkně no akorát díra v malých otáčkách co? ale asi ho nebudu zase tolik šponovat aby něco vydržel ikdyž najedem za rok cca 5000-6000km
09:55:30
10.04.2010
10.04.2010

fido06
-> m8rinek: jj jede Ti to super v úzkoprofilovém okruhovém spektru 6–8tisíc, na okruhy či vrchy skvělej motor.....

09:52:29
10.04.2010
10.04.2010

fido06
-> filcek: my jsme s vhml proti sobě závodily každej půlrok v Běškách......
co se týče výkonu tam měl můj motor vždy navrch, ve výsledkových listinách již nikoliv, protože dělám dost chyby......takže se vždycky na medailových pozicích tak různě střídáme....
Video jak to letělo např zde:
co se týče výkonu tam měl můj motor vždy navrch, ve výsledkových listinách již nikoliv, protože dělám dost chyby......takže se vždycky na medailových pozicích tak různě střídáme....

Video jak to letělo např zde:
09:06:33
10.04.2010
10.04.2010

vhml
-> m8rinek: KP jo, ale vačku úplně jinde a beztak to neumím sladit dohromady :-D
08:41:18
10.04.2010
10.04.2010

m8rinek
-> vhml: tak to ted mate KP dost podobnej:D, nicmene KP neni vse, mam nizsi a nahore mi to jelo lepe, ale dole jsem mel slusnou diru...
08:40:34
10.04.2010
10.04.2010

filcek
-> vhml: co to tu s te závodily kdo byl rychlejší

08:37:02
10.04.2010
10.04.2010

vhml
-> fido06: a pak se s tebou mám honit s KP 10 a 260 vačkou :-D
08:32:48
10.04.2010
10.04.2010

filcek
-> fido06: to muselo jet dobře na 1150

22:18:33
09.04.2010
09.04.2010

Athlonek
-> fido06: to muselo pěkně jezdit
21:17:34
09.04.2010
09.04.2010

fido06
-> Athlonek: obsah byl zachován klasických 1174ccm, kompresní poměr okolo 11, točilo to 8tisíc s přehledem.
21:01:22
09.04.2010
09.04.2010

Athlonek
-> fido06: co to mělo za obsah a kompresní poměr, kolik točil než došlo k rychlé smrtí?

18:34:58
09.04.2010
09.04.2010

Saky
-> Dracek: pokud najedes 60000rocne tak bych o upravenym 5ti kanalu ani neuvazoval.. pokud tomu nechces delat trikrat do roka GO..
lehce upravenej motor s fabkovym spodkem ma mezi 60-70kw pokud ma jit o zivotnost.. zalezi jak se to slozi a jak upravi.. taky muze mit treba 90kw jenze tam bude zivotnost par mesicu v tvem provozu
lehce upravenej motor s fabkovym spodkem ma mezi 60-70kw pokud ma jit o zivotnost.. zalezi jak se to slozi a jak upravi.. taky muze mit treba 90kw jenze tam bude zivotnost par mesicu v tvem provozu
13:11:04
09.04.2010
09.04.2010

Dracek
-> darklord: já ho nemám. Pouze o tom přemýšlím :)
13:07:04
09.04.2010
09.04.2010

darklord
-> Dracek: skoc na bzrdu niekam nah ti zmeraju, co motor to original
12:24:16
09.04.2010
09.04.2010

Dracek
Ahoj, přemejšlím o tom.
Netuší někdo, kolik kW má motor s tou klikou z fabie + úprava hlavy a vačky?
Taky co na to životnost? Najedu cca 60tis ročně.
Netuší někdo, kolik kW má motor s tou klikou z fabie + úprava hlavy a vačky?
Taky co na to životnost? Najedu cca 60tis ročně.
22:21:35
08.04.2010
08.04.2010

fido06
-> filcek: asi tak počítej s tím že to bude cca 15-20tisíc....
já doteďka jezdil motor 120ls, komplet upravená hlava, vačka 290od Krejbicha, byla přebroušená klika, odlehčený ojnice, stočenej setrvák, písty a vložky nový. Ten motor mě vyšel na 20tisíc, dělal ho schwejk a byl jsem s nim maximálně spokojenej výkon byl cca 80koní.
Na motoru jsem k letošnímu únoru najel 7000km a na začátku března mi prasknul odlehčený favorití sací ventil. Předpoklad byl, že ten motor najede 5000km, najel o 2více takže max spokojenost.
Je třeba zohlednit, že když je to výkonově vyšponovaný ten motor to dlouho nevydrží, ty nový vložky co tam byly mají už teďka drážku. Klika na tom nebude lépe.
Zkus taťku na toho favorita přesvědčit, bude vyšší výkon ve finále je to stejně drahý a vydrží déle.
Přidávám fotku co ventil umí

já doteďka jezdil motor 120ls, komplet upravená hlava, vačka 290od Krejbicha, byla přebroušená klika, odlehčený ojnice, stočenej setrvák, písty a vložky nový. Ten motor mě vyšel na 20tisíc, dělal ho schwejk a byl jsem s nim maximálně spokojenej výkon byl cca 80koní.
Na motoru jsem k letošnímu únoru najel 7000km a na začátku března mi prasknul odlehčený favorití sací ventil. Předpoklad byl, že ten motor najede 5000km, najel o 2více takže max spokojenost.
Je třeba zohlednit, že když je to výkonově vyšponovaný ten motor to dlouho nevydrží, ty nový vložky co tam byly mají už teďka drážku. Klika na tom nebude lépe.
Zkus taťku na toho favorita přesvědčit, bude vyšší výkon ve finále je to stejně drahý a vydrží déle.
Přidávám fotku co ventil umí

21:16:32
08.04.2010
08.04.2010

filcek
-> petr s: jo říká to tak
prosím vás může mi někdo říct na kolik by + - vyšel motor s těma ůpravama tak jak jsem psal předtím děkuji
prosím vás může mi někdo říct na kolik by + - vyšel motor s těma ůpravama tak jak jsem psal předtím děkuji21:12:36
08.04.2010
08.04.2010

petr s
-> filcek: A dělá dobře tam patří litina
21:05:19
08.04.2010
08.04.2010

filcek
-> upír 130: no bude ale což o to na auto můžu dát ližiny ,nápravy udělat vnitřek nic neřekne ale favo motoru se štítí
20:59:11
08.04.2010
08.04.2010

upír 130
-> filcek: já myslel že 18 už ti bylo
a nebo je spíš to auto tátovo že..
a nebo je spíš to auto tátovo že..20:41:19
08.04.2010
08.04.2010

filcek
když tady je problém že táta nechce o favoritu ani slyšet
20:37:51
08.04.2010
08.04.2010

upír 130
-> filcek: něměl bys lepší koupit motor 781/136 nebo 742/136 ?? budeš mít jednodušší úpravy hlavy a hlavně má alespon o115 ccm víc a nemusíš ho tolik nadupávat a o výdrži ani nemluvě.. ale pokud to máš jako oficielní úpravu tak už jsem zticha..ale webery stejně každej uvidí.. ale myslím si že je blbost montovat webery ve spojení se 260kou vačkou.. to je vačka na karbec a ne webery.. favoritovej motor o 100koních se dá postavit okolo 20tis. samozřejmě jen v dílech a stím že mám levný kontakty a skoro vše si udělám sám..
20:29:37
08.04.2010
08.04.2010

filcek
aha takže webr můžu vzít a hodit po psoj

19:56:08
08.04.2010
08.04.2010

Jarda/felda
-> filcek: za 15 uděláš horko těžko generálku 

19:51:32
08.04.2010
08.04.2010

filcek
no tak teď nevím může mi někdo poradit co udělat s tím motorem aby to stálo +- 15 000kč, a kolik by to mělo potom i s webrem a vačkou 260 jen orientačně koníků?
19:28:24
08.04.2010
08.04.2010

Saky
-> filcek: no nejdriv si musis ujasnit co chces.. ja nabizim to co jsi psal..
samozrejme daj se udelat i kanaly a spalovaky jenze to uz je pak cenove uplne nekde jinde.. a uprimne receno delat litinu do toho me dneska uz tezko nekdo premluvi zvlast v dobe kdy mam delat mraky hlinikovejch hlav.. pokud by slo jen o ty drobnosti co jsi popsal to neni problem to se dela v podstate samo.. a najde se na to cas vzdycky
samozrejme daj se udelat i kanaly a spalovaky jenze to uz je pak cenove uplne nekde jinde.. a uprimne receno delat litinu do toho me dneska uz tezko nekdo premluvi zvlast v dobe kdy mam delat mraky hlinikovejch hlav.. pokud by slo jen o ty drobnosti co jsi popsal to neni problem to se dela v podstate samo.. a najde se na to cas vzdycky
18:51:35
08.04.2010
08.04.2010

Jarda/felda
-> filcek: motor excel
17:54:11
08.04.2010
08.04.2010

filcek
nějaký doporučení komu?
17:51:55
08.04.2010
08.04.2010

petr s
-> filcek: Saky by ti asi nedělal kanály a spalovák
17:51:49
08.04.2010
08.04.2010

havlik
-> filcek: no jenže saky zminuje jen snížení hlavy ne upravu spalováků atd. což si ostatně i uváděl v tom příspěvku kde ses na to ptal mluvil si pouze o snížení
17:50:36
08.04.2010
08.04.2010

filcek
-> petr s: tak to nikdo ale zdálo se mi to divný proti tomuhle ůpravci u kterého by to vyšlo na +- 8000kč , a proč je ten co jsem mnašel tak drahej když to jde i jinak koukám
17:45:33
08.04.2010
08.04.2010

petr s
-> filcek: Určitě se bránit nebude


