-> King: je to vestenie ale RJ to na regulaciu bohato staci.
-> COL: Nepisem ze z tych hausnumer sa da zistit ze ma napr. lamba 1.126 ale da sa z toho najst tzv. lambda 1 teda stav kedy by mal prejst emisnou. Ale aby vedel kde je ta lambda 1 tak je dobre si to "ociachovat" na normalnom emisnom pristroji. Na ladenie motorov napr. na preteky je normalna sonda nepouzitelna, v tom mame jasno.
Mimochodom tym smrdlanim RJ nic nevylucuje, len sa snazi uriadit bohatost v priemere na lambda 1 (alebo ktovieakej). To aby katalyzator fungoval ako ma aby v nom neziaduce splodiny mali s cim reagovat. Inac je to len hmla, ktora je otestovana a nahrata do map RJ pri ladeni motoru vo fabrike. Trosku sofistikovanejsie ru RJ so sirkopasmovkami ale vsak to vieme ako, vyuziva sa to len na to aby pri pokojnej jazde obcas prefuklo katalyzator troskou nespaleneho benzinu a vyhnalo z neho prebytok oxidov dusika. Pri potrebe vykonu sa na nejake to lambda = 1 zvysoka kasle pri jednoduchyh sonadch aj sirokopasmovych. Ono sa to zda byt prespekulovane ale v skutocnosti je to jednoduchsie ako sa ludom chce verit.
No nic ja uz nic nepisem lebo ma tu budete mat za vola, ked toho pisem vela nikto to necita a mnoho si tu ludia domyslaju veci ktore som nenapisal.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emisie na 105-120
23:25:14
19.07.2009
19.07.2009

PeterP136
00:46:57
18.07.2009
18.07.2009

King
-> COL: Mno, mám na mysli mojí filcku BMM, takže žádnej hi-tech :)
00:29:19
18.07.2009
18.07.2009

COL
-> King: no ta jednotka vi, jakou zmenu udelala a da se odhadnout (vi se), jak se ta zmena projevi na zmene bohatosti. Tim smrdlanim si jen vylucuje vliv ruznych longtime udalosti (starnuti, zmena tlaku paliva atd.).... Takze ten stream mozna nemusi byt az takova mlha, jako udaje meraku prdleho na LS. A pokud je to ev. nejaka novejsi kchaaaar, co ma sirokopasmovou LS, pak to ma primo zmerene.
00:04:11
18.07.2009
18.07.2009

King
-> COL: Ještě mě napadá, že ten stream údajů o bohatosti, co se dá z ECU vycucnout VAGem, je taky jenom takový věštění...
23:59:41
17.07.2009
17.07.2009

King
-> COL: Já si taky říkám, když tady vidím různý "silácký" návody typu: "Normálně tam jebneš labdu k ní LM3915tku a pár LEDek a máš to, voe", že to asi nebude to pravý vořechový :)
23:38:04
17.07.2009
17.07.2009

COL
nikdo nepsal, ze uzkopasmova LS je nespojita... Nezmeri vubec nic seriozniho, protoze nepozna, jak jsou velke odchylky a hlavne, zda jsou symetricke - tj. jestli skace mezi lambda 0.98 a 1.1 nebo mezi 0.98 a 1.02, takze ikdyz bude vedet jak dlouho je signal v te ktere urovni, nebude vedet o slozeni nic. Jedine, co se da rici je, ze dokud to jeste nejak skace (smrdla) je lambda alespon obcas rovna 1 a tim to konci.... muze to prumerovat jak chce a kdesi cosi, ale budou to jen hausnumera.
-> all: kdyby slo merit prebytek kysliku ve spalinach snadnou s uzkpasmovou LS, proc by se nekdo zabyval takouvou pakarnou jako je sirokopasmova LS (coz je vlastne uzkopasmova LS s iontovou pumpou, kde se ve zkusebni komurce udrzuje lamda=1.00 ) a jejim rizenim?
-> all: kdyby slo merit prebytek kysliku ve spalinach snadnou s uzkpasmovou LS, proc by se nekdo zabyval takouvou pakarnou jako je sirokopasmova LS (coz je vlastne uzkopasmova LS s iontovou pumpou, kde se ve zkusebni komurce udrzuje lamda=1.00 ) a jejim rizenim?
23:07:58
17.07.2009
17.07.2009

PeterP136
-> COL: Nik tu nepisal o ciachovani lambdy ale elektroniky a hlavne najst na zbastelnom prevodniku napatia na nieco (napr ledkovy stlpec) najst pomocou normalneho emisneho pristroja tzv. idealnu zmes, tazko povedat ci napr. na rucickovom voltmetri bude idealna zmes prave 0.5V. Mimochdom ak iste vies, bezna lyslikova sonda ma skutocne analogovu zmenu napatia v zavislosti od bohatosti ale v takom malom rozsahu bohatosti, ze sa da povazovat za skokovu. Ale v priemere pri "smrdlani" bohatosti vykuzli nieco ine nez skokovu zmenu. Karburator zo svojej povahy smrdla tak akosi sam od seba, aj ked len v uzkom rozsahu ale na to aby po spriemerovani z jednoduchej kyslikovej sondy liezlo (opakujem po spriemerovani) nieco medzi 0 az 1V to staci. Ale podla mna sa to neoplati prave pre ten uzky rozsah pouzitelnosti. Staci to len trosku viac utiahnut alebo povolit a uz sa neda nic rozumne zmerat. Ja som si to vyskusal sice len na lpg (ked som mal vyradenu RJ lpg a pouzil som len rucny skrtak) ale u karburatorov to bude podobne. Akurat digitalny merak s aktualizaciou 3x za sekundu nie je na meranie napata na kyslikovej sonde to idealne :).
11:42:17
17.07.2009
17.07.2009

COL
-> King: -> Ultim: Kdyz smrdla :o) znamena to, ze projizdi kolem lambda 1, je pravda , ze z toho nepozna jestli mezi 0.98 a 1.02 nebo 0.8 a 1.2. Podle mne to ale funguje tak, ze po preklopeni se udela !maly! regulacni zasah opacnym smerem (tj. pomala zmena smerem k opacne smesi) az do preklopeni na druhou stranu a opacne. Maly zasah prave proto, aby odchylka od lambda 1.0 nebyla velka.
Uricte se tam nevyhodnocuje nejake analogove napeti odpovidajici slozeni smesi, protoze to zavisi krom teploty i na usporadani sondy a jeji zatezi a lisi se typ od typu, pak by nefungovaly univerzalni sondy atd... Na zaklade udaju z tehle lambda zpetne vazby se, podle mne, adaptuje tabulka urcujici z udaju vahy vzduchu mnozstvi paliva (alespon tak bych to resil ja).
Proste lambda 1.0000000000 to nikdy nema, ale smrdla to treba mezi 0.98 a 1.02. Coz po promichani ve vyfuku a hadici analyzatoru muze na analyzatoru klidne hodit udaj 1.00 :o).
Uricte se tam nevyhodnocuje nejake analogove napeti odpovidajici slozeni smesi, protoze to zavisi krom teploty i na usporadani sondy a jeji zatezi a lisi se typ od typu, pak by nefungovaly univerzalni sondy atd... Na zaklade udaju z tehle lambda zpetne vazby se, podle mne, adaptuje tabulka urcujici z udaju vahy vzduchu mnozstvi paliva (alespon tak bych to resil ja).
Proste lambda 1.0000000000 to nikdy nema, ale smrdla to treba mezi 0.98 a 1.02. Coz po promichani ve vyfuku a hadici analyzatoru muze na analyzatoru klidne hodit udaj 1.00 :o).
21:47:09
16.07.2009
16.07.2009

Ultim
-> COL: To je pravda,jak to muze fungovat na autech s RJ,kdyz podle tebe se s teplotou meni hodnoty? To by znamenalo ze pri zmenach teploty lambdy by se zaroven menila smes,ale porad by to vypadalo ze je to OK.
21:40:13
16.07.2009
16.07.2009

King
-> COL: Teď možná blbá otázka - jak teda ECU pozná z toho "šmrdlání" co leze z obyč. lambdy, že má zrovínka lambda=1,0?. Případně, jak by měl vypadat signál, aby si ECU myslela, že je směs správně namíchaná?
16:49:23
16.07.2009
16.07.2009

COL
Nejaka snaha o cejchovani uzkopasmove lambdy by mohla mit smysl je tehdy, pokud by byla zarucena vzdy stejna teplota keramiky sondy, pokud ne (a s autolambdasondou ve vyfuku to proste nejde) nema to smysl, nic se s tim nezmeri. Jo, dostanes nejaka cisla, ale uplne bez vypovidaci schopnosti.
16:27:44
16.07.2009
16.07.2009

PeterP136
Ale pouzitelne to bude aj tak len v uzkom rozsahu okolo idealnej zmesi.
16:26:14
16.07.2009
16.07.2009

PeterP136
-> Ultim: Ono ked si k obycajnej kyslikovej sonde spravis spravis jednoduchu elektroniku (alebo len pripojis dostatocne citlivy rucickovy voltmeter) a potom ju ociachujes za spoluprace normalneho emisneho pristroja co maju na emiskach tak preco nie. Bez toho aby si to ociachoval na zaklade niecoho presnejsieho to bude mat rovnaku alebo nizsiu vypovedaciu hodnotu nez ucho, nos, noha a prdel :). Sice je tam smajlik ale prdel si nerobim, proste ked to zbastlis a neporovnas s niecim co ti da presne vysledky budes mat len efektny ledkovy alebo rucickovy doplnok interieru a to ci to taha lepsie alebo horsie a ci ide z vyfuku nespaleny benzin alebo kopa oxidov dusika zistis lahsie aj bez sondy. Tu prdel som myslel tym, ze ked na to sliapnes vies ci to taha alebo nie, ved nie nadarmo sa hovori ze skodovkar citi chovanie sa auta aj zadkom :).
10:24:04
16.07.2009
16.07.2009

COL
-> Ultim: dost dobre nedala. Akorat bys mohl zkusit jezdit na trvale chudou a doufat, ze je chuda tak akorat :o).
06:21:51
16.07.2009
16.07.2009

Ultim
-> COL: -> PeterP136: Tak jsem si procital nejake starsi temata a jak rikate,bude to ukazovat jen chudou,nebo bohatou smes. No rekneme ze se spokojim s tim ze nebudu konkretne vedet jak presne je chuda-bohata ale potrebuju znat zda pri cestovni rychlosti jedu economicky nebo ne. Na to by se dala pouzit normalni sonda. Co myslite?
23:02:18
14.07.2009
14.07.2009

COL
Nasel jsem to
skoda-virt.cz/cz/.../7474 3-meranie-bohatosti?gotopo st=1...
je tam i nejaka diskuze, ale uz nevim jaka.
skoda-virt.cz/cz/.../7474 3-meranie-bohatosti?gotopo st=1...
je tam i nejaka diskuze, ale uz nevim jaka.
22:57:45
14.07.2009
14.07.2009

COL
-> Ultim: jak pise P136. Pokud dokazes mit presnou stabilni teplotu daji se snad chude smesi merit i klasicko uzkopasmovou sondou - ale je to pakarna a s auto sondou je to nemozne, je to dobre tak nekam ke kotlum...
Reseni je sirokopasmova LS, dela to treba NTK nebo Bosch (ten ma typy LSU 4.2 a LSU 4.9, kazdy se ridi trochu jinak, vyrabenych pod mnoha produktovymi cisly). U nas jsou ty sondy drahe jako hovado, ale kdyz jsem si ji objednal z Australie (www.wbo2.com), mel jsem to i skonektorem do 2t. Ovsem ke te sonde potrebujes elektroniku - nejen vyhodnocovaci, ale i ridici. Nejlepsi je to nekde koupit, do 15-20 tKc se vejdes (zkus to wbo2.com, jeste to delaji nejaky nemci?, ale na nazev si nevzpomenu). Ta elektronika zas tak jednoducha neni, aby to slo ubastlit na prkynku a nejak obstojne to chodilo. Ja jsem si ji delal, fotky tu nekde jsou, najdes to, kyz budes hledat. Vcetne SW to zblajzlo tak 250-300 hodin prace :o) a to to jeste neni uplne dodelane, vaznu na korektnim prepoctu Ip na lambdu pro oblast bohatych smesi.....
Reseni je sirokopasmova LS, dela to treba NTK nebo Bosch (ten ma typy LSU 4.2 a LSU 4.9, kazdy se ridi trochu jinak, vyrabenych pod mnoha produktovymi cisly). U nas jsou ty sondy drahe jako hovado, ale kdyz jsem si ji objednal z Australie (www.wbo2.com), mel jsem to i skonektorem do 2t. Ovsem ke te sonde potrebujes elektroniku - nejen vyhodnocovaci, ale i ridici. Nejlepsi je to nekde koupit, do 15-20 tKc se vejdes (zkus to wbo2.com, jeste to delaji nejaky nemci?, ale na nazev si nevzpomenu). Ta elektronika zas tak jednoducha neni, aby to slo ubastlit na prkynku a nejak obstojne to chodilo. Ja jsem si ji delal, fotky tu nekde jsou, najdes to, kyz budes hledat. Vcetne SW to zblajzlo tak 250-300 hodin prace :o) a to to jeste neni uplne dodelane, vaznu na korektnim prepoctu Ip na lambdu pro oblast bohatych smesi.....
21:26:49
14.07.2009
14.07.2009

PeterP136
-> Ultim: Po hocijakej a zaroven nijakej. Bezna sonda, na pocte vodicov nezalezi aj tak je to len vyhrievanie alebo nahrada kostry, cize pocet vodicov 1 az 4 ti povie len ci je zmes bohata alebo chudobna ale nakolko tak to bohuzial, da sa to sice spriemerovat ale je to take nijake, pretoze nevies ci priemer ktory si vyrobil je ten spravny alebo si ho posunul do bohatej alebo chudobnej oblasti. Ako je to s vyhrievanim vyhrievanych neviem, ci je potrebne nejako sledovat ci je uz zahriata alebo staci pripojit ohrve na napatie a nechat tak, ale u nevyhrievanej teraz cez leto mam pouzitelne funkcnu lambdu po 10s v zime po 20s, proste uz nieco hlasi (lambda je priamo v liatinovych vyfukovych parohoch, kedze nejde o skodovku ale o korejca).
Dobra ale uz trosku draha sonda je sirokorozsahova tak ti skutocne povie aj tzv. lambdu, ale sonda stoji tusim okolo 4tSk/Kc a navyse je potrebne na nu aj nejaku elektroniku. Treba kontrolovat odpor ohrievania pretoze musi mat predpisanu teplotu a potom je potrebne do nej jednym vodicom "tlacit" vzduch aby si zistil nakolko bohatu zmes mas. Volakedy som k tomu videl aj pri-rucnu krabicku s elektronikou a displejom a stala cca 15tKc ale podomacky by sa to dalo za par stoviek zbastlit lenze to je pre sikovnejsich bastlicov nez som napr. ja.
Dobra ale uz trosku draha sonda je sirokorozsahova tak ti skutocne povie aj tzv. lambdu, ale sonda stoji tusim okolo 4tSk/Kc a navyse je potrebne na nu aj nejaku elektroniku. Treba kontrolovat odpor ohrievania pretoze musi mat predpisanu teplotu a potom je potrebne do nej jednym vodicom "tlacit" vzduch aby si zistil nakolko bohatu zmes mas. Volakedy som k tomu videl aj pri-rucnu krabicku s elektronikou a displejom a stala cca 15tKc ale podomacky by sa to dalo za par stoviek zbastlit lenze to je pre sikovnejsich bastlicov nez som napr. ja.
21:16:20
14.07.2009
14.07.2009

Ultim
Panove,zeptam se trocho mimo tema,ale je to dost podobne. Chtel bych si do auta pridelat lambda-sondu. Jednalo by se o informativni hodnotu slozeni smesi. Mam uz i hotovy diodovy merak,jde mi o to po jake sonde patrat aby to fachcilo. Popripade Vase napady a postrehy. Diky moc.... Jo a kdyby se nekdo ptal PROC? Tak proste PROTO 

10:18:53
14.07.2009
14.07.2009

COL
-> werty: ovsem pricina vzniku a i slozeni toho HC bude patrne jina. V oblasti chudych smesi to bude predevsim tim, ze smes nemuze dokonale shoret pro nedostatek kysliku, za timco v duhem to bude patrne tim, ze nektere casti smesi se vubec nezapali. To by znamenalo, ze v prvnim pripade s tim nejde delat celkem nic, v druhem by to slo ovlivnit treba zapalovanim, geometrii atd...
02:31:44
14.07.2009
14.07.2009

werty
-> King: Ano při lehce chudé směsi tj. lambda = 1,1 je samozřejmě nejnižší... napsal jsem to nepřesně respektive lambda = 1 jsem uvedl jako orientační hodnotu. Nic to ale nemění na tom že jak s velmi bohatou tak s velmi chudou směsí HC stoupá. Ale popravdě je mi taky záhadou proč tomu tak je u chudé směsi...
00:08:07
14.07.2009
14.07.2009

King
-> werty: Ovšem ten tvůj konkrétní graf říká drobátko něco jinýho
Ta křivka HC má minimum při lambda=1,1 tzn. mírně chudá směs. Osobně bych taky čekal minimum HC v tomhle režimu, kdy zapalování obvykle stačí na spolehlivý zažehnutí směsi a zároveň je lehkej přebytek O2 pro dokonalý spálení HC....proč já nešel na autotronika? :)
Ta křivka HC má minimum při lambda=1,1 tzn. mírně chudá směs. Osobně bych taky čekal minimum HC v tomhle režimu, kdy zapalování obvykle stačí na spolehlivý zažehnutí směsi a zároveň je lehkej přebytek O2 pro dokonalý spálení HC....proč já nešel na autotronika? :)23:47:04
12.07.2009
12.07.2009

werty
-> palinator: HC je nejnižší kolem lambda = 1 čili v oblasti stechiometrické směsi...na obě strany má stoupavou tendenci...
23:23:13
12.07.2009
12.07.2009

palinator
-> werty:
Seš si jistej, že při chudý směsi stoupaj HC? Stoupá určitě NOx, ale HC, pokud směs hoří s dostatkem kyslíku, kterej při chudý směsi je, tak by nespalený bejt neměli ne? Chápu, že když je velmi chudá směs a téměř se nadá zapálit (motor nejede, vynechávaj se prac. zdvihy), tak se směs nespálí a je hafec HC. Dalo by se říct, že by HC měly klesat s ochuzováním směsi tak dlouho, dokud motor nepřestane běžet plynule a nezačne nesprávně spalovat, ne?´Co se CO týče, tam není problém, jeho obsah je lineární s bohatostí směsi. S tim, že motor žere olej, už nikdo nic krom GO neudělá.
Seš si jistej, že při chudý směsi stoupaj HC? Stoupá určitě NOx, ale HC, pokud směs hoří s dostatkem kyslíku, kterej při chudý směsi je, tak by nespalený bejt neměli ne? Chápu, že když je velmi chudá směs a téměř se nadá zapálit (motor nejede, vynechávaj se prac. zdvihy), tak se směs nespálí a je hafec HC. Dalo by se říct, že by HC měly klesat s ochuzováním směsi tak dlouho, dokud motor nepřestane běžet plynule a nezačne nesprávně spalovat, ne?´Co se CO týče, tam není problém, jeho obsah je lineární s bohatostí směsi. S tim, že motor žere olej, už nikdo nic krom GO neudělá.
18:32:23
11.07.2009
11.07.2009

petr s
-> werty: špatné hc musíš dát jiné auto
18:27:37
11.07.2009
11.07.2009

werty
-> Nwkt: Emise HC jen těžko uškrtíš jelikož ty u karburátorů bez katalyzátoru stoupají jak s velmi bohatou tak s velmi chudou směsí. Navíc CO je hlavně o nastavení karburátoru. HC je o stavu motoru a zapalování. 

18:20:44
11.07.2009
11.07.2009

werty
-> technic autotronic: Jak jinak 

18:02:22
11.07.2009
11.07.2009

Nwkt
Nechápu smysl toho tématu, na STK to uškrtí a projde i motor před smrtí a zbytek mě nezajímá
17:58:55
11.07.2009
11.07.2009

technic autotronic
-> werty: NO KOMENT
17:58:37
11.07.2009
11.07.2009

technic autotronic
-> werty: ...
11:01:08
11.07.2009
11.07.2009

werty
-> technic autotronic: Tak to je ještě lepší
Moc ti to ale zdůvodnění teda nevychází jelikož kdyby se to bralo všeobecně pak by ještě v roce 85 nemohl pro škodovky platit limit 1200 ppm HC a pro Fava by klidně mohli nechat SEDR a kontaktní zapalování a nemuseli se zabývat nějakým snižování emisi a to hlavně HC kdyby až do 93 platil limit 800 ppm HC. Prostě řekni na rovinu že jsi to myslel na škodovky ale neměl jsi o tom ani páru
A o té praxi raději pomlč jelikož za zvýšené HC než je povolný limit můžeš i u takhle starých keplů vyletět že se ani nebudeš stačit divit.
Moc ti to ale zdůvodnění teda nevychází jelikož kdyby se to bralo všeobecně pak by ještě v roce 85 nemohl pro škodovky platit limit 1200 ppm HC a pro Fava by klidně mohli nechat SEDR a kontaktní zapalování a nemuseli se zabývat nějakým snižování emisi a to hlavně HC kdyby až do 93 platil limit 800 ppm HC. Prostě řekni na rovinu že jsi to myslel na škodovky ale neměl jsi o tom ani páru
A o té praxi raději pomlč jelikož za zvýšené HC než je povolný limit můžeš i u takhle starých keplů vyletět že se ani nebudeš stačit divit.09:58:00
11.07.2009
11.07.2009

technic autotronic
-> werty: ja to neberu podle škodovky, ale beru to všeobecně, a pokud si dobře pamatuju tak když jsem byly na praxi na SME tak se na tehle starejch keplech řešil hlavně CO
23:09:48
10.07.2009
10.07.2009

werty
technic autotronic 10.07.09 22:39:13 napsal:
do 84" 1200ppm do 93" 800ppm
když maš LEKR na favo motoru, tak jde udelat při volnoběhu 190ppm a ve
zvýšenejch až 70ppm
uhlovodíky nejsou škodlivý, ty vylučuje každej clověk, ale škodlivý jsou
NOx a CO
Teď jsi mě pobavil... Chtěl bych vidět co vás na té škole učili ty autotroniku
1) Pro škodovky platí emise HC podle modelu a když už tak se rozlišují do a od roku 1986. A pokud vím tak v roce 93 nevyjela žádná škodovka a jestli si to myslel snad všeobecně tak je to blbost jelikož pro karburátorové Fava platí maximální limit HC 500 ppm.
2) Emise HC že nejsou škodlivé ...dovol abych se zasmál
Slyšel jsi někdy o tzv. polycyklických aromatických uhlovodících které mají karcinogení účinky? Jestli ne tak šup zpátky do školičky

do 84" 1200ppm do 93" 800ppm
když maš LEKR na favo motoru, tak jde udelat při volnoběhu 190ppm a ve
zvýšenejch až 70ppm
uhlovodíky nejsou škodlivý, ty vylučuje každej clověk, ale škodlivý jsou
NOx a CO
Teď jsi mě pobavil... Chtěl bych vidět co vás na té škole učili ty autotroniku

1) Pro škodovky platí emise HC podle modelu a když už tak se rozlišují do a od roku 1986. A pokud vím tak v roce 93 nevyjela žádná škodovka a jestli si to myslel snad všeobecně tak je to blbost jelikož pro karburátorové Fava platí maximální limit HC 500 ppm.
2) Emise HC že nejsou škodlivé ...dovol abych se zasmál
Slyšel jsi někdy o tzv. polycyklických aromatických uhlovodících které mají karcinogení účinky? Jestli ne tak šup zpátky do školičky

22:39:13
10.07.2009
10.07.2009

technic autotronic
do 84" 1200ppm do 93" 800ppm
když maš LEKR na favo motoru, tak jde udelat při volnoběhu 190ppm a ve zvýšenejch až 70ppm
uhlovodíky nejsou škodlivý, ty vylučuje každej clověk, ale škodlivý jsou NOx a CO
když maš LEKR na favo motoru, tak jde udelat při volnoběhu 190ppm a ve zvýšenejch až 70ppm
uhlovodíky nejsou škodlivý, ty vylučuje každej clověk, ale škodlivý jsou NOx a CO
22:11:32
10.07.2009
10.07.2009

105L
-> petr s: no ale ked ti skončí platnost musís ist.


22:11:24
10.07.2009
10.07.2009

werty
Nemůžeš čekat že budeš mít 0 to prostě nejde... I Favo motor v dobré kondici má běžně kolem 150-200 ppm (limit je 500 ppm). HC je buď olej nebo nespálené palivo. Chceš-li emise HC snížit dej tam ETZ z Fava ... Je prokázané že tranzistorové zapalování snižuje emise HC oproti klasickému bateriovému zapalování .
22:09:44
10.07.2009
10.07.2009

petr s
-> 105L: Emise se dělají až je motor zajetý
22:06:59
10.07.2009
10.07.2009

105L
-> werty: to viem na starom som mal 700ppm. Ale zaujimaju ma emisie na novom motori.

22:04:59
10.07.2009
10.07.2009

werty
Maximální limit HC u škodovek je 800 až 1200 ppm podle modelu. Tak co jako řešíš?
21:59:36
10.07.2009
10.07.2009

105L
Caute zaujima ma kolko maju byt emisie u serioveho motora po Go.Mam motor poGo a odjazdene iba 1000km ten motor je stale v zabehu a emisie su trosku vysie HC 271mi namerali,cakal som trochu menej. Podla mna sa to časom upravi ked sa to dobre zabehne. Co si o tom myslite?


