Motor 1.4-16 V 100 ps

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 51 až 93) od 22.06.2009 do 02.07.2009, založil/a jarda.u1
řadit dle data
09:26:40
24.06.2009
MATTESS
-> Jirik grilovaný: no jistě, proč prodávat, když to funguje
09:17:28
24.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> MATTESS: Leju cca 1 mm pod max a za 11 000 km mi ubydou 2 mm. Což je paráda. Aj Ondra říkal z pohledu mechanika, že stav toho motoru a auta vůbec je parádní, že bych složitě hledal jinou ojetinu ve stejném stavu, pokud bych nekoukal v relacích kolem 300 - 400 000 kč. Auta do 200 000 kč v téhle velikosti většinou nebývají požadovaného stavu. Ale to už by si člověk mohl koupit nové. Je mi tedy prozatím líto prodávat.
zvětšit Motor 1.4-16 V 100 ps - obrázek od Jirik grilovaný - zrušená registrace vložen 24.06.2009 09:17:28
09:12:47
24.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Syny: Na erke, ked som jazdil pravidelne a za rok som mozno najazdil tych 10 000 tak som tiez medzi vymenami nemusel dolievat, olej som vacsinou menil po 6-7000 km
08:04:08
24.06.2009
MATTESS
-> Jirik grilovaný: v těch Tvých km mi ZX taky nežral skoro nic. Tehdy jsem byl na nějaké sezóní prohlídce a tam se i divili, jak je olej pěkně čistý (v polovině intervalu). S blížícími 200.000km už něco spapal.
Pokud se nemusí mezi výměnou dolévat, neřešil bych to
07:59:02
24.06.2009
ferrari
-> Syny: no, ja si myslím, že to tak je...teda, aj podľa mňa to tak musí byť, bo bez guferiek to nie je možné...bohvie, ešte som do toho motora nešahal...je origo, má momentálne najazdených cca 90 000 km
22:28:24
23.06.2009
Syny
-> ferrari: Takze bude mit i gufera na vditkach ventilu ne? Protoze pokud ne, tak to se mi zda fakt divny...
22:15:28
23.06.2009
ferrari
-> Syny: prídi na Slovensko do PE a ukážem...pozor, vravím, po 5000 km nie je taký svetlý, ako nový, ale rozhodne ani nie brutálne čierny...a spotreba ako píše Peti - od výmeny po výmenu nie je badateľný úbytok, takže odhadujem max. 0,3l/10 000 km...viem, čo píšem, sám by som tomu neuveril, keby som nezažil...lebo predtým som tam mal motor 120 so spotrebou oleja cca 1,5l/1000km...a preto som aj preventívne menil membránu benz. pumpy...a si predstav - na tom super motore 120 ani v zime nenájdeš emulziu na víčku nalievania oleja...no mojom Favo je vždy emulzia a 1000 km po výmene je už čierny olej...ale ten 120 motor je ako zázrak...je to r.v. 11/89 a ešte má za číslom motora aj 8 = má tvrdené sedlá ventilov a teda je schopný jazdiť na natural...a kúpil som to z DE a si predstav, že v tej mojej 125ke je nezávisle teplovodné kúrenie Webasto - aj to si predstav, že je možné :-))))
21:43:17
23.06.2009
Syny
-> peti: A vlastne casem privejval ne? :)
21:42:24
23.06.2009
Syny
-> ferrari: A ted tu o karkulce :) Jesli mi ukazes skodovku (konkretne tedy motor 120 o kterem pises), ktera po 90 000 km zere 0,3l oleje na 10 000km a po 5000 km ma svetlej olej, tak mas u me aspon pivo :)
18:32:43
23.06.2009
peti
mali sme fabiu, 1,4 8V a za osem rokov som nedolial ani len deci a nebrala vobec, za celych 15000 km sa olej nepohol na ryske, vlastne iba raz ked tieklo okolo vane
15:26:58
23.06.2009
ferrari
Ja by som tomu Cliu veril...prečo nie? Motor z mojej 125ky /má ho teraz osadený tatko/ nebere temer nič (ak tak max. 0,3l/10 000 km) a olej je min. po 5000 km svetlý /tda, nie ako nový, ale rozhodne nie čierny/...Favo moto mi bere tak nejak rovanko, ale čierny je už tak po 1000km..podotýkam, v oboch motoroch menená membrána benz. pumpy...oba motory majú cca 90 000 km /favo asik 100 000/ a na Fave boli menené pred cca 30 000 km guferká na vodítkach...
14:51:27
23.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Syny: To je jasný. Kdyby nežral vůbec, tak s tím motorem neotočí startér, jak by byl natěsno. 3 Akorát u sebe nedokážu odhadnout kolik ty 2 mm na měrce za těch 10 - 11 000 km může bejt mililitrů. Náplň je cca 4,5 - 4,7 litru.
Ale nic závratného to nebude. Spíš takový nula nula hovno. 1
13:22:48
23.06.2009
Syny
-> Jirik grilovaný: Ono i ten olej na merce je kravina... Neni mozny aby klasickej 4 takt ten olej nebral... Proste kazdy auto ten olej zere, bud malo nebo hodne, ale zere... Takze za 10 000km se ta merka musi pohnout. Tim spis kdyz ma najeto 160 000 km. Jinak bych mozna zacal hledat co mi do toho oleje pritejka, ze neubejva... I kdyby byl motor tak super, ze by bral 0,05l na 1000km, tak te to do vymeny udela 1/2 litru...

Edit: I kdyz ted sem si vzpomel, ze u nasi Oct. II se olej poprve menil a kontroloval pri necelejch 30 000km. Cili prvni servisni prohlidka po dvou letech od koupe. Nechapu ze ten olej to takhle dlouho vydrzel...
upraveno 2x, naposled 23.06.2009 13:25:27
13:06:07
23.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Syny: On světlej bejt může třeba několik tisíc km a tmavnout začne až v půlce intervalu výměny. Záleží na tom, co za sajrajt zůstalo ve vaně, když se s tím mísil novej olej. Mě třeba běžně začne tmavnout olej až takhle jak jsem popisoval.
Pokud jezdil na kvalitní olej a má motor stále čistej bez kalů a mění dříve než pozdě, tak je to i možné, těch 10 000 km se světlým olejem ale možné není.
12:57:47
23.06.2009
jarda.u1
-> Syny: No,tak tomu bych taky neveril.A svetlej olej?Leda ze by jezdil na LPG.
12:32:41
23.06.2009
Syny
-> petr s: Jj, ale na to prdim... Zas tak me to netrapi a jednou za 3 meice ten olej proste doleju :)
-> U-Geen: No prave. A u koncepcne staryho motoru se da ocekavat spotreba vyssi, tim spis kdyz se blizi k 200 000 km na tachometru. Proto me celkem berou reci kamose, kterej ma Clio z 92 (160 000 km tacho) a porad tvrdi, ze od vymeny do vymeny mu olej neklesne ani o 1mm na merce a je porad svetlej :)
12:28:18
23.06.2009
ferrari
NJn, uz vyrobca si dava rianu rezervu...hej, aj napr. Favo ma nejak okolo 0,7 l/1000 km a realita je tak 0,05/1000km (ak je motor OK)...ale je to smutné, že nové motory tak papajú olej..ešte ked je to tak, že od výmeny po výmenu tak 0,8 l, čert to ber, ale keď musí človek každú chvíľu sledovať olej, to je už smutné...
12:26:57
23.06.2009
petr s
-> Syny: Tobě by mohly trochu pomoci simeringy ale klesne to třeba na 2 deci
12:21:59
23.06.2009
U-Geen
-> Syny: jj... spotreba oleje v rozumnych mezich je vlastnost, a ne chyba...
12:19:33
23.06.2009
Syny
-> U-Geen: V manualu je az 1l na 1000km... Ale to ma psano celkem dost aut, aby byl vyrobce krytej.
12:09:41
23.06.2009
Rooney - zrušená registrace
-> Jirik grilovaný: Abych pravdu řekl, tak nové auto bych nechtěl ani zadarmo, všude tuny elektroniky (k hovnu), a ještě to žere olej, no zlaté poctiné,
starší auta.
To je hnus co se to poslední dobou děje.
11:40:47
23.06.2009
jarda.u1
-> Jirik grilovaný: To mas asi pravdu.Ja mam skodovacky osmiventil a od vymeny do vymeny nedolejvam ani kapku.4
11:17:42
23.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
Když tak čtu o těch novovozech, tak bych si měl asi nechat to co mám. 1
11:17:15
23.06.2009
TTomas
Dle me zkusenosti je to hodne o stylu jizdy. Hlavne pri zajizdeni, ale i pak. Nase 2.0TDi, kdyz jsem presel na specifikaci 507 - 5w30 sezere za tech 10-12tis cca 1L oleje, coz si myslim je v norme. Kdyz je olej novy a jedzi se s tim rozumne(do cca 3000-3500ot), tak to neubejva vubec. Jak starne a jede se treba rychle po dalnici na delsi vzdalenost a nalozenej, tak pak musim dolejvat. Je taky fakt, ze ho drzim tesne pod horni hranici, takze mozna i to ma vliv.
11:10:47
23.06.2009
ferrari
No, máme firemnú OCT II 1,9 TDi 77kW a tá na trase okolo 4500 km spapala tak polku rozsahu na mierke (teda odhad max. 1l) a to má cez 200 000 km...
Zasa priateľkina 407čka 1,8 B spapá tak 0,5 l/1000km...z toho som bol v šoku...
Ja mám taký pocit, že to papá hl. zastudena, ke´d nie sú ešte vymedzené vôle a oleje 5W-40 (v Octe dokonca 0W-30) sú veľmi riedke zastudena...
Môj Favo motor tak 0,3l/ 10 000 km (v podstate sa to od výmeny po výmenu nepohne) a tatkova 120tka rovnako - temer nič (ale keďže je r.v. 11/89 a vývozový model, tak tipujem, že má guferká na vodítkach)
11:09:37
23.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Rooney: Navíc tam nemůžeš nalejt kdejakej olej vysypanej z traktoru a ty lepší oleje taky něco stojej, že.
Ideální by bylo, když by stačila voda z vodovodu a polévková lžíce slunečnicovýho kuchyňskýho oleja. 3
10:37:39
23.06.2009
Rooney - zrušená registrace
-> Jirik grilovaný: jojo, TDička žerou no, i když nevím jak staré dobré 1.9TDi v prvních oktách, ale kámoš měl novou firemní Oktu II 2.0TDi, najedo 10.000km a žralo to oleje jak š105 po smrti, fakt otřes ty nové motory 8
10:15:30
23.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Syny 23.06.09 01:23:06: U mě zmizely na měrce 2 mm naposledy za 11 000 km do výměny. 1 Kilometry aktuálně 147 600. A to jsem ještě lamentoval. 3 Motor 1.8 8V. (náplň olejová necelých 5 litrů)

Jinak co se týká spotřeby oleje, tak koncernový TDička taky rády papajó. Kolega na Oktávce II dolejval za 6000 km dva litry oleje a neměla ani 100 000 km.
Co jsem slyšel, tak turbonafty žeró olej normálně a v určité míře už aj z výroby.
Olej moc neberou HDička u francouzů, ale ty zase žerou o dva litry víc nafty, takže je to jedno z druhým. 3
upraveno 1x, naposled 23.06.2009 10:18:00
10:02:36
23.06.2009
jarda.u1
Diky vsem za radu,tak se asi pozeptam po tech krouzkach.Ono preci jenom dolejt do motoru mezi vymenou oleje jeste cca 15 l oleje,neni to pravy orechovy.
09:05:25
23.06.2009
Rooney - zrušená registrace
-> LiMaK - 742 forever: Předpokládám, že tenhle problém budou mít i motory 1.4 16V ve WV Bora, uvažoval sem o jeji koupi vypadá celkem pěkně.
Ale jestli je pravda co říkáš, tak takovej sráč, co se do něj nedaj sehnat ani blbý kroužky, my od teď nesmí do baráku.
37
08:56:29
23.06.2009
U-Geen
-> Syny: precti si poradne manual :-)
01:23:06
23.06.2009
Syny
9 a ja si delal starosti ze mi Cordoba zere 0,3l oleje na 1000km kdyz ma nalitano 180 000 km 9 Tak to je sila tohle...
01:13:54
23.06.2009
LiMaK - 742 forever
-> ferrari: 2000/01/02 tyhle motory žerou olej.
je to špatnym materialem kroužků.
vymena se provadi polomotorem, jak už tady klucí píšou.
kroužky na tento motor se oficialně sehnat nikde nedají, boleslav je nemá vedeno jako nahradní díl....
(u techto motoru se oficialne nikdy nepocitalo s vymenou samostatnych kruhů)

po roce 2002 byl zvolen jiny vyrobce/material kruhů a proto novejsi motory nežerou.

PS: kolega ma taky tento motor, a spotreba oleje kolem litru na 1000 je u nej taky normalni
17:21:27
22.06.2009
ferrari
To budú krúžky, kámoš robil v autorizovanom servise škoda a tieto motory majú problém s krúžkami a potom dosť papajú olej...krúžky sa musia dať zohnať, samozrejme...
14:12:01
22.06.2009
petr s
-> jarda.u1: možná seženeš ale výrobce nic nedodává
14:04:01
22.06.2009
jarda.u1
Takze nejlepsi asi bude nejdriv zmerit tlaky a pak to rozebrat,co?Samotne krouzky se daji sehnat?
13:13:15
22.06.2009
petr s
-> jarda.u1: Jestli to budou písty a kroužky tak tam se výbrus nedělá Dává so nový polomotor
13:02:59
22.06.2009
MATTESS
-> jarda.u1: je možný, že to budou kroužky. Myslím, že od r. 2002 to už bylo předělané. Ale zda to jsou kroužky na 100% nevím, jestli někdo dokáže říci.
12:53:34
22.06.2009
jarda.u1
-> MATTESS: Je to myslim 2001 a v 50 tis km byl davan polomotor bez hlavy.Tusim,ze to bylo taky kvuli spotrebe oleje.Bylo to meneno jeste na zaruku.Jde mi o to,abych treba nevymenil gufera na ventilech a pak nezjistil,ze to bere olej porad a nemusel to ozebirat znnova kvuli krouzkum.
12:40:31
22.06.2009
Olgoj Chorchoj
občas se nepovedou vodítka – trápí to ale hlavně Haťapky. Vymlátí se vodítko – následně odejde i sedlo, výkon jde do kytek a oleje to žere jako olejožrout 92
12:33:06
22.06.2009
MATTESS
jaký to je rok? První s tím měly problemy
12:31:16
22.06.2009
Dušan
podle me to delaji krouzky. Slysel jsem ze zrovna tyto motory berou hodne oleje.
11:40:35
22.06.2009
jarda.u1
Mate nekdo zkusenosti s timto motorem?Jde mi o zvysenou spotrebu oleje.Zda bude pricina v netesnych ventilech (guferach) nebo ve stiracich krouzkach?Motor ma najeto cca 150 tis.km (v 50 tis.km byl davan polomotor,takze spodek ma najeto cca 100 tis.km).Spoteba oleje je cca 1l na 1000 km.Resil to uz nekdo?
Extreme Tyres