skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vrchový motor
15:13:58
21.06.2009
21.06.2009

vhml
Mě spíš zaráží jiná věc: chceš ject v kategorii sériových aut, tj. bez rámu ale motor chceš silnej... Už to se mi z principu moc nelíbí...
11:43:22
21.06.2009
21.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> capy: musis nechat seriovou prevodovku takze nejaka 300vacka a podobne je ti k nicemu... zvlast do kopce
09:21:56
21.06.2009
21.06.2009

capy
seriový znamená bez úprav tak jak se to dá koupit jako náhradní díl pro danné vozidlo. Ty pružiny se neřešej je to součástí rozvodu takže budou jiné
01:24:54
21.06.2009
21.06.2009

Olgoj Chorchoj
Ale jo, ono to pojede:) LA nabádá k použití vačky až 320/300 a to u relativně omezeně upraveného motoru: Vykládáme - li ale zákaz úprav na hlavě restriktivně, pak hodně omezuje bahenní ocel ventilovejch pružin. Tam bych se přez 280 vačku nepouštěl. I ta se standartními svody dělá divy...
Pravidla jsou ale opravdu nejasná: co znamená setrvačník sériový - zákaz odlehčení a písty sériové a jejich odlehčení se nekomentuje...??? ojnice(které je potřeba dle všech dokumentací svážit... takže na hoodnělehko:), zdvihátka, to samý. Co ty zmiňované pružiny ventilů??? Nevšim sem si taky žádnýho ustanovení o sedlech a ventilech (odlehčení resp zvětšení...)
Chce to nějakou rozšířenou verzi pravidel, takhle si skutečně přijede každej s nabušenym motorem jen z toho, na co pořadatelé zapoměli:(
Pravidla jsou ale opravdu nejasná: co znamená setrvačník sériový - zákaz odlehčení a písty sériové a jejich odlehčení se nekomentuje...??? ojnice(které je potřeba dle všech dokumentací svážit... takže na hoodnělehko:), zdvihátka, to samý. Co ty zmiňované pružiny ventilů??? Nevšim sem si taky žádnýho ustanovení o sedlech a ventilech (odlehčení resp zvětšení...)
Chce to nějakou rozšířenou verzi pravidel, takhle si skutečně přijede každej s nabušenym motorem jen z toho, na co pořadatelé zapoměli:(
22:44:55
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> capy: Ale pdola coho oni budu vediet aky je rozmer v serii??? a ako ta tolerancia je dost blba..vsak to seriovo vyrabane hlavy mali aspon milimeter toleranciu medzi sebou...
13:15:21
20.06.2009
20.06.2009

capy
a to je právě ten problém že když sundaj sání tak po změření se hnedka ví že je to felda a...
13:15:03
20.06.2009
20.06.2009

Nwkt
-> capy: Ajo, sry skoda-virt.cz/cz/.../37-t
uner-2-s105-136l
13:13:50
20.06.2009
20.06.2009

capy
Nwkt 20.06.09 11:59:35 napsal: → capy: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/037_2009&nb
sp;–03–05_13–20–10_36.jpg
to je hezkej grafík ale co za ním stojí? jak je upraven motor
to je hezkej grafík ale co za ním stojí? jak je upraven motor
12:04:31
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> capy: da sa urcite...hlava z feldy ma inac tvarovane kanaly....a seriovy rozmer kanala na favo hlave je cca 24-25mm kdezto felda ma okolo 27mm sacie kanale seriovy motor do ktoreho pokupujes kvalitne nove diely a spravis kvalitnu GO + cepkovu vacku a feldovu hlavu by mohol ist slusne
11:59:35
20.06.2009
20.06.2009

Nwkt
11:58:31
20.06.2009
20.06.2009

capy
to právě ani nevím jestli se dá poznat felda hlava od fáva. no pokud někdo rejpe tak můžou hlavu z auta sundat ale spíš se to nědělá. Je to jen na svezení ne na první místa. fávo má už od úterka hotovej rám tak asi zajedu za tím čepkem at s tím něco vymyslí případně poradí prodá. Ani netuším kolik se z toho dá takovýhlemi úpravy dostat třeba 90 koní by bylo hezkejch 

11:53:56
20.06.2009
20.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: dole je takovy dodatek aspon treba na berg cupu ze co neni povolene je zakazane....
11:12:59
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: ach jo...takto je blbe...takto jedine si vybrat najsilnejsiu seriovku

11:10:31
20.06.2009
20.06.2009

petr s
-> gabo000000: Úpravy na hlavě válců jsou zakázané.
11:09:37
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Adam6666: to co nie je v pravidlach ich podla mna neporusuje
10:48:21
20.06.2009
20.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: a co to je za zavodeni, takovych hlupaku co jezdi proti pravidlum je vsude dost....
09:56:39
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
alebo mi ma napriklad zaujmalo ako vedia zistit ako si upravil tvar kanalu...ked napriklad zvecsis kanal v okoli sedla ako to zistia? ked mas dost financii tak ja by som dal nejakemu profi upravcovi celu hlavu a napriklad na feliciovej hlave ked je nalestena uz kludne môze ist nejaka vacka okolo 280...trebarz cepek...ta s tymi velkymi zdvyhmi...podla mna to môze byt super....popripade by si sa mal poradit fakt s profi motorarmi a podla mna aj takto sa da vytiahnut s fava slusny vykon...ale urcite ze su motory do 1300ccm ktore su v serii ovela silnejsie
09:50:29
20.06.2009
20.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> capy: a ako oni spoznaju zda mas favo alebo felda hlavu?
09:04:04
20.06.2009
20.06.2009

m8rinek
v tom případě bych volil jiný auto, třeba suzuki swift 1,3 GTi
07:29:57
20.06.2009
20.06.2009

capy
po pravdě chceme jezdit tohle a máme k tomu docela důvody. Takže se musíme přizpůsobit. Jasně že je spousta závodů kde sou pravidla jiný tady jde taky jezdit druhá kategorie speciálů ale to je zase nesmysl.
07:10:24
20.06.2009
20.06.2009

havlik
jako podle toho co sem četl propozice bych se se svojí vydechlou škodovkou v seriovkách nesvezl a na katerii cestovních vozů je to opravdu seriovka tam bych byl zase bez šance
07:09:37
20.06.2009
20.06.2009

havlik
-> capy: no a nejni lepší si najít nějakej jinej serial závodů kde je toho víc dovoleno? jezdí se toho poměrně dost poslední dobou.
07:08:26
20.06.2009
20.06.2009

capy
bohužel záměna hlavy není možná musí být původní favorit. Mno teda moc si mě nepotěšil, ale nadruhou stranu ječas pro zkoušení takže není prolém otestovat ty vačky 2 nebo 3 pojede se až příští sezona. Samo že nechci vačku někde ze stodoly.
23:49:30
19.06.2009
19.06.2009

havlik
aby nedocházelo k dalším neschodám 2.7.1. Příprava směsi
Původní příprava směsi musí zůstat zachována. Může být měněn tlak vstřikovaného paliva, počet škrtících klapek a průměr difuzorů musí zůstat zachován.Jako u původního typu a modelu vozidla.
Původní vzduchový filtr může být odstraněn nebo nahrazen jiným, přívod vzduchu může být upraven libovolně (délka, průřez, použitý materiál).
2.7.2. Hlava válců
Musí zůstat původní, počet ventilů musí zůstat zachován. Úpravy na hlavě válců jsou zakázané.
Sací potrubí není možné libovolně upravovat, pouze vyleštit. Je povoleno slícování sacího potrubí a sacích kanálů. Je možné vyleštit kanály při zachování původního průměru kanálů s tolerancí +,– 0,8mm. Vodítka ventilů se nesmí upravovat. Při jakékoliv povolené úpravě musí mít jezdec k nahlédnutí dokumentaci, která prokazuje původní rozměr!
2.7.3. Časovaní – rozvody
Počet vaček a jejich uložení musí zůstat zachováno. Časování a zdvih vaček je libovolné včetně rozvodových kol.
2.7.4. Písty, kroužky, ojnice
Je možno použít pouze seriové k danému typu a modelu vozidla.
2.7.5. Kliková hřídel
Uložení klikového hřídele musí zůstat zachováno.
2.7.6. Blok motoru
Musí zůstat původní
2.7.7. Setrvačník
Musí být sériový a je zakázáno odlehčení.
2.7.8. Spojka
Může být libovolná lamela.
2.7.9. Převodovka
Musí zůstat sériová, ale může být zaměněna za jinou, avšak určenou pro daný model a typ vozidla . Převodové poměry a počet jednotlivých stupňů musí být zachovány. Způsob řazení musí zůstat sériový avšak zkrácení drah je povoleno. Zpátečka musí být funkční.
2.7.10. Diferenciál
Je zakázáno použít diferenciál s omezenou svorností, ledaže by byl takto automobil sériově vybaven výrobcem. Možno použít pouze pro daný model a typ vozidla.
2.7.11. Pohon
Princip musí zůstat zachován, materiál poloos původní. Elektronické systémy (protiprokluz atd.) jsou povoleny.
2.7.12 Elektronika, zapalování
Může být použito libovolné. Startování musí být s elektrickým zdrojem ve voze, ovládaný jezdcem sedícím za volantem. Alternátor musí být funkční a v provozu, jeho umístění je libovolné. Houkačka může být odstraněna. Baterie musí zůstat na původním místě a řádně připevněna.
2.7.13. Nádrž paliva, vedení
Musí zůstat zachována sériová, palivo a přísady jsou bez omezení. Původní víčko nádrže může být nahrazeno.Lze použít bezpečnostní dle FIA homologace, potrubí musí být pancéřové/ lze jím nahradit sériové/.
2.7.14. Výfuk
Je možné použit libovolný výfuk včetně svodů. Katalyzátor může být odstraněn. Musí zůstat minimálně jeden funkční tlumič. Vyústění může být libovolné avšak nesmí překročit více jak 3 cm od obrysu karoserie. Výfukové plyny smějí vycházet pouze na konci systému. Hluk nesmí překročit 98 db +,- 2db
Úpravy nad rámec skupiny SE automaticky znamenají přeřazení do skupiny E1, pokud této skupině vyhovují. O přeřazení příp. vyřazení ze závodu rozhoduje technický komisař nebo ředitel závodu. Při přeřazení do sk. E1 mají tyto vozy výjimku na bezpečnostní rám a další doplňky předepsané pro sk. E1
Původní příprava směsi musí zůstat zachována. Může být měněn tlak vstřikovaného paliva, počet škrtících klapek a průměr difuzorů musí zůstat zachován.Jako u původního typu a modelu vozidla.
Původní vzduchový filtr může být odstraněn nebo nahrazen jiným, přívod vzduchu může být upraven libovolně (délka, průřez, použitý materiál).
2.7.2. Hlava válců
Musí zůstat původní, počet ventilů musí zůstat zachován. Úpravy na hlavě válců jsou zakázané.
Sací potrubí není možné libovolně upravovat, pouze vyleštit. Je povoleno slícování sacího potrubí a sacích kanálů. Je možné vyleštit kanály při zachování původního průměru kanálů s tolerancí +,– 0,8mm. Vodítka ventilů se nesmí upravovat. Při jakékoliv povolené úpravě musí mít jezdec k nahlédnutí dokumentaci, která prokazuje původní rozměr!
2.7.3. Časovaní – rozvody
Počet vaček a jejich uložení musí zůstat zachováno. Časování a zdvih vaček je libovolné včetně rozvodových kol.
2.7.4. Písty, kroužky, ojnice
Je možno použít pouze seriové k danému typu a modelu vozidla.
2.7.5. Kliková hřídel
Uložení klikového hřídele musí zůstat zachováno.
2.7.6. Blok motoru
Musí zůstat původní
2.7.7. Setrvačník
Musí být sériový a je zakázáno odlehčení.
2.7.8. Spojka
Může být libovolná lamela.
2.7.9. Převodovka
Musí zůstat sériová, ale může být zaměněna za jinou, avšak určenou pro daný model a typ vozidla . Převodové poměry a počet jednotlivých stupňů musí být zachovány. Způsob řazení musí zůstat sériový avšak zkrácení drah je povoleno. Zpátečka musí být funkční.
2.7.10. Diferenciál
Je zakázáno použít diferenciál s omezenou svorností, ledaže by byl takto automobil sériově vybaven výrobcem. Možno použít pouze pro daný model a typ vozidla.
2.7.11. Pohon
Princip musí zůstat zachován, materiál poloos původní. Elektronické systémy (protiprokluz atd.) jsou povoleny.
2.7.12 Elektronika, zapalování
Může být použito libovolné. Startování musí být s elektrickým zdrojem ve voze, ovládaný jezdcem sedícím za volantem. Alternátor musí být funkční a v provozu, jeho umístění je libovolné. Houkačka může být odstraněna. Baterie musí zůstat na původním místě a řádně připevněna.
2.7.13. Nádrž paliva, vedení
Musí zůstat zachována sériová, palivo a přísady jsou bez omezení. Původní víčko nádrže může být nahrazeno.Lze použít bezpečnostní dle FIA homologace, potrubí musí být pancéřové/ lze jím nahradit sériové/.
2.7.14. Výfuk
Je možné použit libovolný výfuk včetně svodů. Katalyzátor může být odstraněn. Musí zůstat minimálně jeden funkční tlumič. Vyústění může být libovolné avšak nesmí překročit více jak 3 cm od obrysu karoserie. Výfukové plyny smějí vycházet pouze na konci systému. Hluk nesmí překročit 98 db +,- 2db
Úpravy nad rámec skupiny SE automaticky znamenají přeřazení do skupiny E1, pokud této skupině vyhovují. O přeřazení příp. vyřazení ze závodu rozhoduje technický komisař nebo ředitel závodu. Při přeřazení do sk. E1 mají tyto vozy výjimku na bezpečnostní rám a další doplňky předepsané pro sk. E1
23:48:34
19.06.2009
19.06.2009

m8rinek
ještě bych dodal že vačka 278/265 je pro seriovej spodek (myšleno upravene seriove komponenty) až až, když se nesmí s ničím jiným hýbat volil bych 260tku a hlavu nejlépe 50kW Fe Mpi, pokud je tahle záměna možná
23:45:58
19.06.2009
19.06.2009

m8rinek
-> capy: konečně něco rozumnýho, ok můžeš upravovat leda velký kulový, nicméně dávat vačky stylu 300/300 a podobně je hloupost, protože na to není upraven zbytek, zkusil bych vačku Čepek 275/268 s kompresí 11,5/1, případně i tupější nějakou 260tku, nezabředával bych do NoName vaček, dnešní vačky jsou mnohem dál, ještě mám zkušenost, že Krejbich dělá dobré vačky
23:13:37
19.06.2009
19.06.2009

capy
aha takže tady se rady nedočkám. přečíst si to můžeš na www.edda.cz amatérské vrchy. nikdo za nic netahá, jen jsem se zeptal na názor na webu kde by moh někdo poradit abysme to taknák zvládli svépomocí. hloupost byla spíš tady zakládat dotaz když tu sem hnedka za pitomce
23:05:51
19.06.2009
19.06.2009

m8rinek
-> capy: ty vole! proto ti taky píšu, že setrvák nemá žádnej vliv na výkon, seriové = neupravené?, kanály zvětšit na max co je povoleno (mmch by mě zajímalo jak se to pozná, když co hlava to jiný průměry).
Sry ale mohl bych vidět nějaký propozice? Co je to za soutěž? Profíci, těžko když se ptáš tady a na amatery je to co tu tvrdíš hloupost. Dle mě tady někdo někoho za něco tahá:))).
Sry ale mohl bych vidět nějaký propozice? Co je to za soutěž? Profíci, těžko když se ptáš tady a na amatery je to co tu tvrdíš hloupost. Dle mě tady někdo někoho za něco tahá:))).
22:54:46
19.06.2009
19.06.2009

capy
taky píšu že na setrvák se sahat nesmí a taky nebude. Ventily musí být seriové ne velké kanály jen do 0.8mm takže tak jednoduchý to není. Není to na sprinty kde se smí vše, tohle má pravidla a kontrolují se. takže v podstatě je největší úpravou změna časování rozvodů
22:41:36
19.06.2009
19.06.2009

m8rinek
-> capy: co takhle uprava spalovaciho prostoru, ventily, kanaly, velky KP, v hlavě se dělaj koně, ne nějakym odlehčenim setrvačníku
22:14:43
19.06.2009
19.06.2009

capy
původní plnění včetně difuzorů karbecu, max o 0,8mm větší kanály ostatní na hlavě původní.nesmí se odlehčovat setrvák. původní střeva motoru. Volný je výfuka a časování rozvodu. takže nic moc kde se daj loudit koníky. Snad sem na nic nezapoměl
22:00:43
19.06.2009
19.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> capy: co konkretne musis ddrzat?
21:58:58
19.06.2009
19.06.2009

capy
ono se právě začíná na motoru dělat takže konkrétního krom karbecu a výfuku není nic. Proto se ptám na doporučení vačky a KP. Karbec byl k výfuku klapky chodí spolu bez podtlaku a natryskování bylo na 90konovej motor. Ruce máme docela svázané pravidly takže se toho moc dělat nedá. o peněženku moc nejde počítá s velkými výdaji takže nejsme svázaný nákými 10 tisíci kč. Jinak karb se stejnak nechá doladit jde jen o to že to musí být fáčkovej
21:43:32
19.06.2009
19.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> capy: prvo by si si mal rozmysliet vacku...no sice..prvo by si si malpozriet do penazenky:D tak vacka a tak motor stavat pdola nej
21:41:25
19.06.2009
19.06.2009

m8rinek
oj to zas bude....
+svod 4-1 u takhle obyčejnýho motoru nemá moc smysl
+upravený karbec fáčko je co? trysky?
+jakou vačku? od koho? z toho co jsi napsal nikdo nic nevyčte, max to, že komprese 10,5 a vačka 300/300 dohromady opravdu nejdou
zkus si pročíst tohle: web.daves.cz/web.php?x=02 00&...
pak koukni na home.tiscali.cz/hotrally/ hotrally.html
a nakonec pro zajimavost rozpočet a popis myho zatim nedostavěnýho motoru ze seriovejch komponent www.skoda110r.ic.cz/?page =stavb...
+svod 4-1 u takhle obyčejnýho motoru nemá moc smysl
+upravený karbec fáčko je co? trysky?
+jakou vačku? od koho? z toho co jsi napsal nikdo nic nevyčte, max to, že komprese 10,5 a vačka 300/300 dohromady opravdu nejdou
zkus si pročíst tohle: web.daves.cz/web.php?x=02 00&...
pak koukni na home.tiscali.cz/hotrally/ hotrally.html
a nakonec pro zajimavost rozpočet a popis myho zatim nedostavěnýho motoru ze seriovejch komponent www.skoda110r.ic.cz/?page =stavb...
