
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Má počasí vliv na výkon motoru?
21:03:53
03.08.2009
03.08.2009

Zdeněk.
u auta jsem nějakou zásadní změnu ani nepociťoval, ale teďka co jezdím na motorce a vyjedu do kopců na Šumavu tak je to fakt znát, táhne to o hodně víc (ne že by těch skoro 130koní netáhlo i normálně) a změní se i zvuk a chod motoru

10:34:43
25.07.2009
25.07.2009

Stromek
dal jsme tam jednotku a vstřík z fačka 50kW trochu je to lewpsai a tahne to i ve vyssich otackach .. ale spotřeba z puvodnich 7,2 l na 9-10 l a zas tak dobže to nejede aby si to mohlo takhle papat .. striky vymenim zpet
12:57:12
19.06.2009
19.06.2009

Klubko_
neni mozny, aby tam mel spatny nejaky cidlo od kteryho se pak nastavuje smes?
12:51:10
19.06.2009
19.06.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Stromek: hmmm, dneska je slnecno a 30 stupnov.... to akoze take scheisswetter pride na slovensko zajtra? zase vikend na prdel....
12:39:29
19.06.2009
19.06.2009

Stromek
čau dnesja je 18°C a prši a faško jede jako kdyby tam melo jeste jeden motor .. je to fakt obrovskej rozdil proti vcerejsku .. jel sjem stejnou trasu ve stejnym provozu a musel jsme stat na plynu mnohem vic ...., bylo slunecno suchu a 25 stupnu ....
10:56:40
18.06.2009
18.06.2009

Stromek
ano aštar šeran to vidi :D
08:50:29
16.06.2009
16.06.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Juraj Hartmann: ano ano, ked to zacnem doma v garazi stavat, SIS ma samounesie do antarktidy cez cinsku ponorkovu zakladnu v albansku. Nasledne ma odovzdaju FBI a CIA a izraelskej tajnej sluzbe, ale tito usudia, ze pracujem na niecom, co by skresalo zisky arabov z predaja ropy, takze mi ponuknu miesto buduceho riaditela zemegule. To ale pride pan Klaus, ktory bude namietat, ze toto miesto patri jemu, takze tajna svetovlada, ktora vsetkych ovlada sa rozhdne odovzdat ma na recyklaciu vesmirnim lidem... tam ma uz polepseneho prijmu medzi andelov svetla.... a medzitym tu na virte nikto nebude vediet, kam som zmizol....
22:24:53
15.06.2009
15.06.2009

Winged_Arrow
www.atlantislabs.sk/teslo
vo-elektricke-auto-na-eter
www.atlantislabs.sk/vynal ezy
myslite si ze su to kraviny..
jediny dovod preco toto nieje zname je ten, ze ked sa tomu niekto zacne venovat..skonci velmi rychlo v marnici..alebo ho nenajdu...biliardovy ropny priemysel robi svoje.
kto ma zaujem.. povrtajte sa v tych strankach je tam toho dost, pripadne napiste.. co si myslite..
www.atlantislabs.sk/vynal ezy
myslite si ze su to kraviny..
jediny dovod preco toto nieje zname je ten, ze ked sa tomu niekto zacne venovat..skonci velmi rychlo v marnici..alebo ho nenajdu...biliardovy ropny priemysel robi svoje.kto ma zaujem.. povrtajte sa v tych strankach je tam toho dost, pripadne napiste.. co si myslite..
14:30:21
15.06.2009
15.06.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Stromek: hmmm, ak aj je ten "katalizator" relany, tak asi cena bude niekde v radoch milionov penazi za miligram 

09:53:33
15.06.2009
15.06.2009

Stromek
Juraj Hartmann: hej tak to by byl docel mazec, ale nezda se mi to ... ale nevim zase nejsem tak v chemii a fyzice zbehlej... kdybys o tom nasel neco na netu tak mi na to posli odkaz pls, bo to by me fakt zajimalo ... to by by la parada take levne pojezdeni .... zadne niceni prirody :D :D hlavne simale myslim ze kdyby na to nekdo prisel tak by se to uz rozsirovalo .... nevim nevim
19:51:07
13.06.2009
13.06.2009

Eidy
Takže abych to tu uvedl trochu na pravou míru. NOS funguje jak již bylo řečeno na ochlazování směsi, čili se jí tam vejde víc. Dalším přínosem je vyšší podíl kyslíku. V atmosféře je 21% kyslíku zatímco v NOSu je ho 33% což je značný nárůst (50%). Takže ve válci můžete spálit více jak dvojnásobek paliva oproti běžným podmínkám. Tím získáte vyšší výkon.
A vstřikování vody do válců? Jednak opět ochlazuje směs takže se jí tam více vejde. Nejlepší je vstřikovat lihovodní směs protože líh má veliké výparné teplo, dobře to ochlazuje stěny spalovacích prostor. Voda resp. pára má velkou tepelnou roztažnost, maximální tlak na píst během hoření je nižší než "bez vody" ale vysoký tlak působí na píst déle čímž opět získáte více výkonu.
Takže asi tak nějak.
A vstřikování vody do válců? Jednak opět ochlazuje směs takže se jí tam více vejde. Nejlepší je vstřikovat lihovodní směs protože líh má veliké výparné teplo, dobře to ochlazuje stěny spalovacích prostor. Voda resp. pára má velkou tepelnou roztažnost, maximální tlak na píst během hoření je nižší než "bez vody" ale vysoký tlak působí na píst déle čímž opět získáte více výkonu.
Takže asi tak nějak.
15:02:58
13.06.2009
13.06.2009

Winged_Arrow
Tak keď uz sme pritom vodíku... neviem v ktorom roku si dal jeden americky vedec patentovat nejaku zliatinu, ktora pri kontakte s vodou ju rozklada na vodik a kyslik a sama zliatina sa nemeni.. ako katalyzator :)) by sa zislo...
09:01:54
13.06.2009
13.06.2009

Stromek
jej az ted se divam jak se tato meteorologicka diskuse rozrostla, ani jsme netusil ze se to tak chytne, s tim rozkladanim na vodik a kyslik a ze to zvedne vykon je blbost ... protoze to by byl zpusob jak z vody ziskavat levne energii.... navic jak už bylo řečeno energie potřebná k rozštěpení molekuly vody na vodik a kyslik by byla za ideálních podmínek stejná jako energie vyloučená při sloučení ... ale ve skutečnosti tam jsou ztráty... (takže tím to nebude bo to bychom už všeci do nádrže lili vodu a nepodporovali bychom araby tim že kupujem benzin) asi to bude opravdu tim ochlazenim vzduchu .... ALE TED mi prosim poradte jak u teto 40kW BMM zdechliny trochu ten vykon zvednout


12:15:02
12.06.2009
12.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Tak neska sem jel referencni kopec kdyz bylo po desti a nahore bylo 100kmph, jindy byva jen 90. Takze to funguje 

11:21:49
10.06.2009
10.06.2009

Winged_Arrow
Stim vnímaním tmy to mozem len potvrdit... v tme clovek vnima rychlost inac. Ide to poznat aj pri jazde na obycajnom bicykli...:P
A samozrejme teplota vlhkost a cistota vzduchu su zakladne faktory..
A samozrejme teplota vlhkost a cistota vzduchu su zakladne faktory..
08:50:23
09.06.2009
09.06.2009

pap
mozem potvrdit, problem je, ze na tvojom aute nemas vahu vzduchu, a tym padom mas stale rovnaku bohatost zmesi, aj ked pocet molekul na meter kubicky je iny.
08:28:43
09.06.2009
09.06.2009

Jozka
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):


19:25:30
08.06.2009
08.06.2009

milano
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): 

16:01:59
08.06.2009
08.06.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Jozka: Takze pri plote kde je prilis vela hrebiku to po burke ide najlepsie 

15:54:01
08.06.2009
08.06.2009

ferrari
-> Evž@: no, lenže v noci je to o pocitoch - tiež mámpocit, že auto ide ako drak...ale to je iba odlišným vnímaním za tmy...nárast výkonu po daždi je daný hl. tým ochladením zmesi, myslím...akurát že som to nikdy nepocítil..
15:35:34
08.06.2009
08.06.2009

Jozka
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Já, vím, já jsem si jen vzpomněl, že příliš mnoho hřebíku v plotě přitahuje blesky..
14:27:26
08.06.2009
08.06.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Jozka: CO sa smejes, ma pravdu, po burke stupa koncantracia prizemneho ozonu v ovzdusi, takisto ozon vznika aj vplyvom intenzivneho slnecneho ziarenia v horucich dnoch pri bezvetri, este si nikdy nepocul o varovaniach pred prizmenym ozonom a ozonovym smogom? A varovania preto, ze pri vyssich koncentraciach je ozon nebezpecny pre zive organizmy....
14:13:49
08.06.2009
08.06.2009

Jozka
-> Nwkt: 

12:45:59
08.06.2009
08.06.2009

Evž@
poznat to jde hlavně na pinckovi kde je ten vykon opravdu malý a sebemenší vzrůst jde poznat.....co jsem dřív jezdil v létě přes den tak zdechlina....a večer při ochlazení a padání rosy to jelo panečku jinak


10:30:56
08.06.2009
08.06.2009

Nwkt
-> milano: Ale molekuly ozonu vznikají při výboji blesku
08:56:32
08.06.2009
08.06.2009

milano
aceboss 06.06.09 13:54:18 napsal: ;navíc při intenzivějším děšti se k zemi dostanou i částečky(mole
kuli) O3(tedy ozonu)Který má daleko lepší spalovací vlastnosti než O2(tedy kyslík).
ozonova vrstva je 25-35 km nad povrchom zemskym. oblaky su do vysky- nech nezerem- 10 km. takze s tym strhavanim molekul ozonu sa mi to nepozdava.
starucka oktavia vo vysokych tatrach tahala do kopca ako besná. aj som sa kukal, ci neni vytiahnuty sytic. tiez bolo take svieze rano po dazdi.

ozonova vrstva je 25-35 km nad povrchom zemskym. oblaky su do vysky- nech nezerem- 10 km. takze s tym strhavanim molekul ozonu sa mi to nepozdava.
starucka oktavia vo vysokych tatrach tahala do kopca ako besná. aj som sa kukal, ci neni vytiahnuty sytic. tiez bolo take svieze rano po dazdi.
17:33:31
07.06.2009
07.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
ja ked som to riesil tak som to mal potvrdene z internetoveho fora aj od mdreho clvoeka a tusim aj COL to potvrdil ze vodna para sa v motore rozklada sice an vodik a kyslik ale energia ktora sa na to spotrebuje sa len tak tak rovna energii ktora vznikne jeho ohrenim a znovu spojenim..tajkzo to je blbost a preto vodna para ma vyznam ako ochladzovac zmesy a plati co pisal molso
17:18:38
07.06.2009
07.06.2009

Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
a ja som si zdy myslel,ze auto ide najlepsie v tedy ked je sucho (slnecno)
a to hovnajs

a to hovnajs

00:37:24
07.06.2009
07.06.2009

Klubko_
-> MOLSO: a presne tak funguje slavnej NOS. Proste jen ochlazuje nasavanou smes, ktera pak lip prohoriva

00:00:24
07.06.2009
07.06.2009

MOLSO
-> milox: voda je OXID - prakticky uz spaleny vodík - oxid vodíka Tá voda resp. vlhkosť funguje ako odoberač tepla - motor nasaje chladnejšiu zmes (ktorej sa do spalovacieho priestoru vďaka tomu viac zmestí) a pri zapálení viac zmesi vyvolá vačší tlak na piest.
Je to ako keby si popol nasypal do kotla s tým že je to uhlík, ktorý sa spečie na uhlie a znova zhorí
Je to ako keby si popol nasypal do kotla s tým že je to uhlík, ktorý sa spečie na uhlie a znova zhorí

23:56:41
06.06.2009
06.06.2009

milox
jasne 
a o tom vodiku a kysliku som cital tak dufam ze to neni blud

a o tom vodiku a kysliku som cital tak dufam ze to neni blud

23:53:40
06.06.2009
06.06.2009

Tomaso435
-> milox: takže když si řeknu o jeden inhalátor navíc namontuju ho jako NOS že to dá vždycky dávku tak to pojede líp ? tyjo


23:40:34
06.06.2009
06.06.2009

MOLSO
-> milox: nehnevaj sa na mna ale to o rozkladani na vodik a kyslik je trocha komicke 

23:28:02
06.06.2009
06.06.2009

milox
Kazdy motor ide lepsie ked ma studensi a vlhkejsi vzduch ako to je pri hmle alebo po burke. Je to sposobene tym ze vodna para sa v motore rozklada na vodik a kyslik (H2O sa rozklada na H2 + O) a ako dobre vieme tak kyslik je potrebny na horenie a vodik cely proces len znasobuje.
Mam nejake skusenosti z ladenim malych motocyklovych motorov ako je napriklad 50ccm. A na takom malom motore je citit velmi ako pomaha iny vzduch. Niektore pretekarske specialy mali na sani vzduchu speciane obohacovace.
Asi by trebalo nejakemu astmatikovy zobrat inhalator a prirobit ho na karbec, nie ?

Mam nejake skusenosti z ladenim malych motocyklovych motorov ako je napriklad 50ccm. A na takom malom motore je citit velmi ako pomaha iny vzduch. Niektore pretekarske specialy mali na sani vzduchu speciane obohacovace.
Asi by trebalo nejakemu astmatikovy zobrat inhalator a prirobit ho na karbec, nie ?

14:49:06
06.06.2009
06.06.2009

Klubko_
tak budeme ionizovat nasavanej vzduch vysokym napetim 

14:05:53
06.06.2009
06.06.2009

ferrari
Njn, a ja som to nikdy nepocítil...asi nejazdím v tú správnu dobu...
13:54:18
06.06.2009
06.06.2009

aceboss
Zda má vliv počasí na výkonnost motoru se řešilo už za dob RS(aspon v Brně) říkal mi to jedem pán co s RS jezdil.Nejlépe se prý jelo po děšti při cca18-21*C.Ono když to vemete z jiného hlediska stačí po vetší bouřce vyjít ven a hned je cíti vzduch jakýsi ,,svěří a silnější''.Podle toho co jsem se dozveděl je to dáno tím,že vzduch se lechči není znečištěn(myšleno prachem,pylem atd)A navíc při intenzivějším děšti se k zemi dostanou i částečky(molekuli) O3(tedy ozonu)Který má daleko lepší spalovací vlastnosti než O2(tedy kyslík).V podstatě by stačilo nahradit sání kyslíku ozonem
a jezdilo by to pořád lépe
a jezdilo by to pořád lépe
12:33:30
06.06.2009
06.06.2009

Klubko_
nj nj, ale stromkovi to dela asi az moc velky rozdily ve vykonu. Co s tim? 

11:24:14
06.06.2009
06.06.2009

Kuladmin
Je to normal. Dost lidi uz i laborovalo s tim ze do sani strikaly kapicky vody apod.
10:49:34
06.06.2009
06.06.2009

technic autotronic
samozrejme ze zavisi na teplote a vlhkosti vzduchu, a taky na nadmorske vysce, profi vykonove zkusebny s temito velicinamy pocitaji, napriklad brzda od JAROSe
10:43:37
06.06.2009
06.06.2009

LuisiLe
-> Stromek: presne tak jak pišeš ale mne to robi na ocovej 120ls a čo je zaujimave aj na mojej vectre b 1.8 16v vtedy to ide jak z praku..
10:36:35
06.06.2009
06.06.2009

Stromek
Čau, už jsem sem psal, že mám fávo bmm 40kW, zjistil jsem že při počasí po dešti okolo 20 stupňů tak jede nejlépe, jen chci vědět jaké stím máte zkušenosti, jo a benzín tam mívám pořád stejnej ..... takže se mi ty změny nezdají...
