Lekr a palivove cerpadlo favo Bmm

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 26.05.2009 do 01.06.2009, založil/a LiMaK - 742 forever
řadit dle data
11:07:59
01.06.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: ok, a co si pamatuju, snažil jsem se ty odpory počítat tak, aby se při proudu, co jsem tam naměřil, snížilo napětí na polovinu, tj 6V, a to fungovalo. Takže jestli jsem naměřil 2A v ustáleném stavu, tak jsem tam vrznul 3 Ohmy. Tím se teda pravděpodobně zase snížil proud čerpadlem, ale fungovalo to. Pak teda vycházel takovej výkon na tom odporu, že odpovídající výkonovej odpor v GM vůbec neměli. Tak jsem vzal dva paralelně. Pořád to ještě výkonově není v pořádku, ale v praxi to problém nedělalo, nemělo to žádný náznaky že by to mělo hořet. Jsou to dva celkem solidní keramický odpory.
11:01:53
01.06.2009
Labros
-> King: ok, však jsi zapalovací a elektroňický fajnšmekr 4
15:59:56
30.05.2009
King
-> LiMaK - 742 forever: Ovšem málokdo je jasnovidec a věta

"to jsem tak trochu tušil…to se mi moc nechce…cim vic elektriky ,tim horší :-("

se dá vyložit různě4
09:19:04
30.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Labros: Ten prizpevek jsem cetl, jsem ti za nej vdečný 5 ....
tahle reakce neměla souvislost s tebou, jen jsem chtel vysvetlit o co mi vlastně slo....protože se tu množily návody málem jak mám zapojit relé.
šlo mi primárně o ty tlaky na odbublinkovávač a karb a vracečku, což jak jsem tušil, tak si napsal není moc ideální a než výmýslet nejaké otáčení, tak to nechám klasicky, zvlášť když i po 4 dnech stání startuju na otočku klíčku.. (i s klasickou mechanickou palivovvkou ;-)
takže toto téma nemá souvislosti s vysycháním sedru :-)
19:02:45
29.05.2009
King
-> Labros: Favozapalko bere míň, než kontaktová klasika - odhaduju tak 1-2A (už je dlouho, co jsem to měřil), ale to je střední hodnota. Fávocívka má menší odpor primáru a ty proudový šťouchy při "plnění" cívky těsně před zážehem jsou výraznější, než u kontaktu. Problém je, že u shade jde napájení zapalování ze zadu, přes klíček a pojistku (na který jsou pověšený další spotřebiče) zase dozadu. Navíc drát pro zapalko je společnej pro regler altíku. Tak jsem, inspirován známým článkem od Fojtíka (el. zapalko), radši nabastlil relé vedle fávozapalka a 2,5kou jsem tam přitáh jištěnejch 12V rovnou od baterky (u plynivky v mot. prostoru). Vzhledem k tomu, že favozapalko si díky fíčuře konstantní energie jiskry s výkyvama napájení poradí, je to spíš jenom pro dobrej pocit :)
12:28:05
29.05.2009
Peopas
mam na bugi udelane uplne to same,ale jeste jsem to nezkousel.... toho tlaku bych se nebal,ale uvidi se
12:27:42
29.05.2009
Labros
-> King: Napájení favozapalka přes relé? Já to zapojil natvrdo a zatim to neshořelo... Kolik to bere?
12:26:23
29.05.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: a na to jsem se pokusil odpovědět 27.05.09 12:23:42, zkus číst.
11:30:39
29.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> King: tak relatko je samozrejmosti, mam jich na skladě snad 100 :-)
problemy se zapojenim bych teda jako nemel :-)
relatek uz mam taky presprilis, tak jak pises, elektrina na otvirani kufr,motor,
vyhrivane sedacky :-) taky dvouvlakna vzadu pres rele,abych pri napojení vozíku nespálil brdový spínač....

Funkcni imobiliser mam uz jako soucast alarmu s centralem a imem....preruseni starteru, zapalka a odpojovač paliva převzatý z plynivky je myslim dostatečne funkční :-)

Šlo mi vicemeně jen o to, zdali lekr s přepadem bude schopný unést ty tlaky z toho čerpadla jdoucí...šlo mi hlavně o to,zdali ten tlak nedojebe odbublinkovavač tak, že by se přelil i karbec...jednoduse jde o to zdali to bude ten tlak stihat davat do prepadu....
11:01:07
29.05.2009
King
-> Labros: S relátkem a samostatnou pojistkou je to samozřejmě "čistší" řešení, ale trvalej odběr čerpadla bude tak 1-2A, takže na vyzkoušení by to šlo i "na prudko" :)
-> LiMaK - 742 forever: Ralátek v mot. prostoru bych se nebál, sám jsem tam měl takovou malou tlf. ústřednu :) Otvírání kufru, napájení favozapalka, vytápění skla
.....navíc je elektrická pumpa dobrej komponet pro skutečně funkční imobilizer v shade.
10:22:05
29.05.2009
Labros
-> King: No kontakty potřebuje, minimálně to zapojit přes relé. Měřil jsem proud čerpadlem (z nějakého Jetronicu) a špičkově při rozběhu tam bylo 10A.
08:58:25
29.05.2009
King
-> LiMaK - 742 forever: Teoreticky žádný kontakty nepotřebuješ, prostě čerpadlo poběží hned, jak zapneš zapalování. BMM čerpadlo dává tuším něco něco ke 2 atm, takže bez nějakýho obtoku (téčka) bych to preventivně neprovozoval. Origo BMM žádnou regulaci tlaku zapínáním pumpy nemá. Prostě pumpu na chviličku zapne, tím se natlakuje systém a až po vstřikovací ventil, pak se čerpadlo vypne a čeká se na start. Při a po startu běží čerpadlo nepřetržitě. Když ti nebude vadit, že při stání na místě se zapnutým zapalkem se bude zbytečně točit čerpadlo - no problem.
-> čert: AC pumpa běžící "na sucho" je klasikou třeba u LPG škodovek. Měl jsem jednu AC pumpu, kterou jsem kdysi v minulým století kupoval novou a stěhoval ji na aktuálně používaný motory. Na sucho nalítala minimálně 180tkm a fachčila pořád.
Membráně je jedno, že ji u jedný strany nesmáčí benál a ventily to taky rozdejchaj :)
07:57:17
29.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Tuner#2: tak s tím problém nemám...mi to i s ac pumpou startuje na první tuk....

vlakno o "vysychání sedru" jsem v životě viděl jen tady na virtu :-) 3
z tohodle důvodu by tam ta elektrika nešla...jak rikam, váli se mi doma zadara...tak proto
jinak s mechanikou nemam dlouhodobě zádné problémy....
asi ji tam nechám....pokud funguje jak má, tak co tu vlastně řeším milion elektrických kontaktů :-(
12:28:18
27.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros 27.05.09 12:20:02: Přesně tak. Příjdu k Fávu po týdnu, prošlápnu plyn aby se zapnul sytič a i v -20 chytí na první otočení a běží. Na tohle je lekr dobrej a nebo k Sedru elektrickou pumpu a je taky vyřešeno. Žlutka i po zimě chytla napoprvé bez problému.
12:23:42
27.05.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: a co se týče posledních otázek, já před to čerpadlo musel připojit keramický odpory pro snížení napájecího napětí, jinak mi to uchlastávalo motor, potom to s odbublinkovačem fungovalo ok, ale zase kámoš měl tu zkušenost (měl fábkový blok), že odbublinkovač musel dát vzhůru nohama a přívod zapojit na původní přepad a přepad zapojit na obtok.
upraveno 1x, naposled 27.05.2009 12:24:08
12:20:02
27.05.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: Tyhle čerpadla nemají pro karbec žádnou výhodu, kromě toho že to načerpá samo, ale s LEKRem nemusím v podstatě vůbec dočerpávat ručo ani s klasickým čerpadlem. Naopak to má nevýhodu jak píšeš, že v případě nehody to z tebe může udělat mistra Jana.
Taky jsem měl nějaké takovéhle čerpadlo, ale vyhodil jsem ho. Není potřeba a není to bezpečný, pokud to nemáš ošetřený.
To čerpadlo má smysl jen se vstřikováním, který potřebuje nějaký určitý tlak.
07:49:40
27.05.2009
čert
-> LiMaK - 742 forever: a neznici se ta AC pumpa kdyz pojede naprazdno?
01:22:31
27.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Ultim:
no tak samozrejme puvodni AC pumpu bych nechal na bloku, jen bych odpojil hadice a zablindoval vyvody...takže tak...pri jakekoli poruse elektriky bych jen prepojil hadice na mechaniku... s tiámhle problem by nebyl....
navíc se mi nechce vyrábět, nedejbože shánět origo záslepku :-)

Takže instalaci po elektrické stránce mam ujasnenou,
ale porád se tu nikdo nenasel, kdo by mi kloudně odpověděl, co to elektrika udělá s klasickým karbecovský rozvodem béna, hlavně jestli mi ten tlak nerozerve odbublinkovavac :-)

nebo se mám na to vys*at a radeji se poohlédnout po nízkotlaké pumpičce?Jak rikam, mam možnost to BMM cerpadlo mít zadara, zánovní, tak proto uvažuju o roubování s karbem....
22:24:00
26.05.2009
Ultim
-> LiMaK - 742 forever: Ja bych se jednoho rele nebal. pokud totis odejde,tak to poznas hned - nepujde cerpadlo. Tak ho proste vytahnes z patice a kusem dratu premostis kontakt mezi baterkou a cerpadlen a jedes...
21:38:24
26.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Ultim: to jsem tak trochu tušil....to se mi moc nechce...cim vic elektriky ,tim horší :-(


a někdo další ohledně těch tlaků?
20:14:39
26.05.2009
Ultim
-> LiMaK - 742 forever: ono existuje takve divne rele a do nej krom toho co tam ma vest vede i kontakt z civky.... to je ta vec co po zapnuti klicku natlaci a pak vypne. zacnes startovat a zase zacne tlacit ...
03:21:20
26.05.2009
LiMaK - 742 forever
Situace je takova....
mam ve 120 motor, v podstatě 781.136X s lekrem,samozrejmosti je odbublinkovavač a vracečka do nadrže.

Ne že by mě nejak srala klasika pumpa, ale mam možnost mít palivové čerpadlo favo BMM.
Má někdo zkušenosti s podobnou kombinací, anebo jinak, predpokladam, že tlaky té pumpy nebudou moc košer pro LEKRA,ikdyž s přepadem...a dalsí otázka....teoreticky to čerpadlo bude tlakovat pořád a nevyne se?klasika BMM natlakuje a vypne, ale jak to bude s lekrem a přepadem do nadrže? nenatlakuje a bude tlačit nonstop?

mám tušení, že to nebude moc oka, ale pumpu mam k dispozici zanovní a za hezký úsměv....
Extreme Tyres