skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor Fel 1.3 do Garde
22:12:32
14.10.2009
14.10.2009

Hrabosh
2/
22:10:42
14.10.2009
14.10.2009

Hrabosh
Tak kdyby tento thread nekdo našel. nahraju fotky, jak jsem nakonec výsezmíněné vyřešil:
1/
1/
06:55:53
14.09.2009
14.09.2009

Hrabosh
Tak, hotovo ! MPičko je v Gardovce komplet i s immobilizérem. Jede to hezky, musím ale ješte vyřešit dva drobné problémy:
1/ chod klapky vzduchu: Problém známý z LEKRa ... poloměr pohybu lanka je větší a já nemůžu tu klapku otevřít naplno. Bohužel, všechno je napevno zalisované...
2/ vzduchový filtr: Jak, z čeho? Napadlo mě dát tam hadici a na její konec takovej ten papírovej hříbek, co se prodává jako "sportovní filtr".
Kdyby někoho neco napadlo .. resp. už tyto problémy úspěšně vyřešil, poradte.
1/ chod klapky vzduchu: Problém známý z LEKRa ... poloměr pohybu lanka je větší a já nemůžu tu klapku otevřít naplno. Bohužel, všechno je napevno zalisované...
2/ vzduchový filtr: Jak, z čeho? Napadlo mě dát tam hadici a na její konec takovej ten papírovej hříbek, co se prodává jako "sportovní filtr".
Kdyby někoho neco napadlo .. resp. už tyto problémy úspěšně vyřešil, poradte.
09:42:47
11.08.2009
11.08.2009

COL
-> Hrabosh: Svcika je tezce jeta, jinak na ni neni nic zvlastniho.
09:18:17
11.08.2009
11.08.2009

Hrabosh
-> Tom.t: Měl by mít nalítáno 140 tisíc. Auto jezdilo v Německu, mám i servisní knížku :-) Momenták nemám, takže asi jen zběžně zkontroluju vůle a povyměnuju ty rozvody a gufera.
-> darklord: Dik, zkontroluju to, než to sundám.
Co ty svíce? Taky přemýšlím co tam dát za olej, ale na tohle téma tu asi bude spousta dotazů a následných flamů :o)
-> darklord: Dik, zkontroluju to, než to sundám.
Co ty svíce? Taky přemýšlím co tam dát za olej, ale na tohle téma tu asi bude spousta dotazů a následných flamů :o)
22:21:03
10.08.2009
10.08.2009

darklord
-> Hrabosh: inak ked este riesis rozvody, teraz sme na TW riesili jednu chybu - byva zle oznacena bodka na osadenie retaze, cize ked zhodis stare rozvody tak ich najskorej porovnaj s novymi aby si vedel ci dat 12 ociek na retazi alebo 13 aby ti sedeli uhly na klinky.
22:18:03
10.08.2009
10.08.2009

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hrabosh: rozvody jsou stejné, jiný je pouze vnitřní průměr malého rozvodového kola.. změř průměr zakončení kliky bude 30 nebo 32mm a dle toho koupíš rozvody ...
co se mechanického stavu motoru týče tak pokud to není mrdka s namotáno 300tis plná karbonu tak se alespoň podívej na stav šál - ložisek klikovky - stačí ojniční, ty odejdou jako první...na utažení vík ojnic ale budeš potřebovat momentový klíč
co se mechanického stavu motoru týče tak pokud to není mrdka s namotáno 300tis plná karbonu tak se alespoň podívej na stav šál - ložisek klikovky - stačí ojniční, ty odejdou jako první...na utažení vík ojnic ale budeš potřebovat momentový klíč

21:58:01
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
Takže ložisko máme vyřešený, ešte bych potřebova expertízu té svíčky, prohlídky motoru zevnitř a rozvodů .. jestli někdo víte.
21:42:48
10.08.2009
10.08.2009

suri
-> petr s: okolo hriadela nie ale ja som nemal rád plnú kluku tuku ktorý aj tak vytlačilo dozadu , a on ten madit a mogul tak divne stvrdol a ani po ohriatí tam nezatiekol , ja som dával krytované ložiská a naplnal ich castrol vazelínou a nikdy mi také ložisko neodišlo ak samozrejme nebolo inak vadné
21:40:40
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> suri: A kudy by tam měl jít bordel ? Kolem hřídele neproleze
21:40:38
10.08.2009
10.08.2009

suri
-> petr s: jj to viem tiež ale nechcel som ho s tým zatazovat , viem že sú to tolerancie ložisk a C3 sú presnejšie ako klasika a zaroven doporučane na vyššie otáčky
21:39:46
10.08.2009
10.08.2009

suri
-> Hrabosh: mozeš ak chces este lepšie tak castrol lmx ale aj žltá stačí , hlavne že tam je a sú gulky v krytoch
21:39:23
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> suri: C 3 je třída přesnosti ložiska
21:39:03
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
-> suri: OK, co za vazelínu? Můžu obyčejnou, žlutou ložiskovou, co sem s ní mazal ložisak na nápravách?
21:37:09
10.08.2009
10.08.2009

suri
-> petr s: jednostranné sa tuším už nerobia ale nie je problém krytku vyhodit ale je lepšie ked tam je a nejde tam bordel -> Hrabosh: C3 znamená že ložisko vydrží večšie otáčky 2rs sú gumennokovové kryty s oboch strán
21:35:52
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> Hrabosh: Stačí 1 stranné doplníš vazelinu a krytkou dáš ven
21:34:36
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
-> petr s: Jj, je to MPi (781.136M) z roku 97.
21:33:40
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
-> suri: OK, co znamená to C3? 2RS je utesnění z obou stran, že?
21:33:30
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> Hrabosh: Tak je to starší typ motoru nebo první MPI
21:30:46
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
-> petr s: Jj, už sem ho vydělal. Saky tam má: "lika nemá ložisko na „mrkev“ převodovky, což je problém který se u kliky z favorita dal vyřešit vyražením plechového kroužku a zaražením ložisko SKF 63002 2RS1 v klice ložiska. U klik z fabie a z felicie je potřeba vysoustružit v klice přesný otvor na ložisko a poté ho tam zarazit." - což není pravda. Pokud tu díru soustruží, tak ji udělá menší a opravdu tam zarazí toto ložisko. Ale u kliky z Favorita (a této starší Felicie) se zaráží 6202.
21:29:56
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> Hrabosh: Tak u některých MPI ten kroužek vyndat nejde
21:29:18
10.08.2009
10.08.2009

suri
-> Hrabosh: ložisko je 6202 dnes som ho kupoval , za seba odprúčam 6202 2RS hlavne !!! musí byt C3 ZKL a odobrat jemne nejakou ihlou tie bočné plasty umyt a doplna naplnit kvalitnou ložiskovou vazelínou inak stálo okolo 50sk
21:27:49
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
Jo, zapomněl jsem dodat, že nechávám vstřikování, čili MPi.
21:27:21
10.08.2009
10.08.2009

petr s
-> Hrabosh: A jde ten kroužek vydělat? Saky tam chybu nemá je to na kliku fabie a tam tu díru musíš udělat
21:24:25
10.08.2009
10.08.2009

Nwkt
-> Hrabosh: ad 2) nedávaj, kup normální jednobodový, tyhle nejsou stavěný na klasický zapálko ani ETZ
21:22:53
10.08.2009
10.08.2009

Hrabosh
Pokračuju v zástavbě .. píšu to sem, nechci zakládat nový téma, takže:
1/ Saky to má na stránkcáh blbě. Ložisko, který je potřeba zarazít není 63002 2RS1, ale 6202 2RS1. 63002 má moc malej vnější průměr .... snad mi ho vemou zpátky.
2/ Sundal jsem svíčky ze stávajícího motoru. Jsou tam BERU ultra X typ UXF79. Info třeba tady: www.sukorady.cz/pro/522
Zdají se mi jako celkem přijatelný a chci je tam dát ty samý. Jinak posílám fotku toho, jak vypadají - fotil jsem jen jednu, protože vypadají na všech válcích stejně, což je podlě mě dobré znamení. I když mi přijde trochu černá .. co myslíte?
3/ Mám sundanou vanu. Motor zevnitř vypadá dobře, ve vaně nebyly žádné špony. Dá se z motoru v tomto stavu poznat nějaká případná závada? Mám se na něco zaměřit? Víc sem to rozdělávat nechtěl, v plánu mám jen výměnu rozvodů a gufer ventilů.
4/ Když to má klikovku s ocelovým kroužkem, mám koupit tu novější sadu rozvodů (čili 97+), nebo tu starší?
Dík
1/ Saky to má na stránkcáh blbě. Ložisko, který je potřeba zarazít není 63002 2RS1, ale 6202 2RS1. 63002 má moc malej vnější průměr .... snad mi ho vemou zpátky.
2/ Sundal jsem svíčky ze stávajícího motoru. Jsou tam BERU ultra X typ UXF79. Info třeba tady: www.sukorady.cz/pro/522
Zdají se mi jako celkem přijatelný a chci je tam dát ty samý. Jinak posílám fotku toho, jak vypadají - fotil jsem jen jednu, protože vypadají na všech válcích stejně, což je podlě mě dobré znamení. I když mi přijde trochu černá .. co myslíte?
3/ Mám sundanou vanu. Motor zevnitř vypadá dobře, ve vaně nebyly žádné špony. Dá se z motoru v tomto stavu poznat nějaká případná závada? Mám se na něco zaměřit? Víc sem to rozdělávat nechtěl, v plánu mám jen výměnu rozvodů a gufer ventilů.
4/ Když to má klikovku s ocelovým kroužkem, mám koupit tu novější sadu rozvodů (čili 97+), nebo tu starší?
Dík
09:07:09
29.05.2009
29.05.2009

Hrabosh
Jj je to super. To i kdybych do toho dodatečně koupil tu po-faceliftovou hlavu s kuželovejma pružinama, tak mi to vyjde líp. Nehledě k tomu, že netuším, komu bych to tady v Brně dal na stružení a vyvážení.
21:58:32
28.05.2009
28.05.2009

spartra
máš na pivo, stružení vyvážení, cca 2t.czk

20:37:22
28.05.2009
28.05.2009

jerzy
-> Hrabosh: tos chytl dobre, usetreno dost penez....
12:51:34
25.05.2009
25.05.2009

Hrabosh
Tak je to motor z Felicie před face-liftem a kroužek tam je. Přestože je to 781.136M ...
15:47:31
22.05.2009
22.05.2009

Hrabosh
No já hlavně počkám co v tom motoru bude. Koukám, že názory se liší, tak uvidíme ... třeba taky jenom vyloupnu kroužek. Každopádně díky.
14:34:59
22.05.2009
22.05.2009

jerzy
-> Hrabosh: ja ten motor koupil uz s tim krouzkem takze ti neporadim, ale nejaky motorar co dela skodovky urcite bude vedet... kazdopadne jak to tady tak ctu tak to asi nebude nejlepsi volba... uvidime kdy to u me odejde
10:35:00
22.05.2009
22.05.2009

ondie
-> Hrabosh: já mám zkušenost s bronzovým pouzdrem z dob,kdy sem v začátcích rouboval svůj první fa motor do škodky...bylo to od soustružníka na míru,přesnější specifikaci materiálu nevim,ale silně nedoporučuju ba přesněji stálo to za H... ;) určitě ložisko!!!
10:04:40
22.05.2009
22.05.2009

BeBe
obe maju pisane 50kW,inac sa tu o tychto hlavach popisali mraky tem,tak skus vyhladavanie,fakt je ze najvhodnejsia na upravy je mpi hlava 50kw so 7mm ventilmi a netusim ci to tu ma niekto omerane ,aby vedel povedat ,aky je medzi nimi vykonovy rozdiel ...
09:23:03
22.05.2009
22.05.2009

Hrabosh
-> BeBe: Vlastně jo, kuželový pružiny a 7mm dříky. Je to nějak poznat? Myslim výkonově a tak ?
08:50:12
22.05.2009
22.05.2009

BeBe
-> Hrabosh: hlava je ina ma este 8mm ventily od 98 7mm a aj ine kanaly,pruziny ....
08:43:48
22.05.2009
22.05.2009

Hrabosh
-> jerzy: A kde si k němu přišel? to se dá normálně koupit, podle rozměru ... nebo se to musí nechat dělat na míru ?
-> Jakub M.: A je v těch motorech ještě nejakej rozdíl?
-> Jakub M.: A je v těch motorech ještě nejakej rozdíl?
19:14:28
21.05.2009
21.05.2009

Jakub M.
malá poznámka... MPi motory do r.v.98 ještě mají ten kroužek v klice jako FA... od faceliftu už ne...
18:10:48
21.05.2009
21.05.2009

jerzy
s tim brozovym pouzdrem jezdil muj soucasny motor asi 15000 km a zadny problem
15:08:49
21.05.2009
21.05.2009

Petkar1
skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=444 tady máš jak vyndat kliku.
Pokud Fábku, tak nejlevněji jí seženeš asi někde na vrakáči z bouračky i s elektronikou. MPi z Feldy bys tam asi taky rozchodil, ale asi bys musel nechat upravit ŘJ.
Pokud Fábku, tak nejlevněji jí seženeš asi někde na vrakáči z bouračky i s elektronikou. MPi z Feldy bys tam asi taky rozchodil, ale asi bys musel nechat upravit ŘJ.
14:44:36
21.05.2009
21.05.2009

Hrabosh
No o tom bronzovým pouzdře tam Saky píše, že to nedoporučuje. Máte s tím někdo nějaký zušenosti?
13:43:12
21.05.2009
21.05.2009

m8rinek
-> Hrabosh: případně by mohlo stačit narazit bronzový futro
13:09:24
21.05.2009
21.05.2009

Hrabosh
Doprdele, já vědel, že to nebude jen tak. Není nekde rozumnej návod, jak to kliku vyndat a nasadit zpátky? Na to zas bude potřeba spousta přípravků a měřidel, co ? A kdo mi to v Brně vysoustruží netušíte?
12:59:18
21.05.2009
21.05.2009

petr s
-> Hrabosh: Ale můžeš tam dát kliku z favoritu nebo felicie BMM a nemusíš dělat díru na ložisko
12:56:38
21.05.2009
21.05.2009

m8rinek
-> peti: netvrd co nevis
-> Hrabosh: Mpi už ten kroužek nemá, to ale uvidíš sám
-> Hrabosh: Mpi už ten kroužek nemá, to ale uvidíš sám
12:52:40
21.05.2009
21.05.2009

petr s
-> Hrabosh: Většina MPI se musí upravit klika
12:49:29
21.05.2009
21.05.2009

Hrabosh
-> peti: Ses si jistej? Saky totiž píše: "Klika nemá ložisko na „mrkev“ převodovky, což je problém který se u kliky z favorita dal vyřešit vyražením plechového kroužku a zaražením ložisko SKF 63002 2RS1 v klice ložiska. U klik z fabie a z felicie je potřeba vysoustružit v klice přesný otvor na ložisko a poté ho tam zarazit."
11:26:19
21.05.2009
21.05.2009

peti
-> Hrabosh: ja tak viem ze vsteky feldy tam mali ten plechovy kruzok ako fava, ina 1,4 8v fabia to uz nema

11:13:28
21.05.2009
21.05.2009

Hrabosh
Zdravim.
Plánuju zástavbu Fel. MPi do Garde. Myslel jsem si, že ložisko na mrkev do kliky jenom narazím místo toho kroužku (jako u fáčka), ale ted sem nekde četl, že se tam ta díra musí vysoustružit .. víte nekdo, jak to je ? Vytayhovat kliku z toho motoru jsem nechtel - nikdy sem to nedelal a mám z toho trochu strach :-)
Mimochodem ... chci zachovat to MPi. Mám už to všechno koupený, ale ted jsem začal pomalu přemýšlet o tom, že bych tam místo feldy dal rovnou 1.4 fábii. Jenom nevím, jak si bude to Feliciový řízení motoru rozumět s fábkou ... a elektronika z Fábky bude stát ranec.
Plánuju zástavbu Fel. MPi do Garde. Myslel jsem si, že ložisko na mrkev do kliky jenom narazím místo toho kroužku (jako u fáčka), ale ted sem nekde četl, že se tam ta díra musí vysoustružit .. víte nekdo, jak to je ? Vytayhovat kliku z toho motoru jsem nechtel - nikdy sem to nedelal a mám z toho trochu strach :-)
Mimochodem ... chci zachovat to MPi. Mám už to všechno koupený, ale ted jsem začal pomalu přemýšlet o tom, že bych tam místo feldy dal rovnou 1.4 fábii. Jenom nevím, jak si bude to Feliciový řízení motoru rozumět s fábkou ... a elektronika z Fábky bude stát ranec.
