skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik koní mi sežere alternátor?
22:24:55
21.05.2009
21.05.2009

vhml
-> Fjoo: CHtěl jsem vědět jestli při stejným odběru mi udělá silnější alternátor větší zátěž nebo ne...
22:05:09
21.05.2009
21.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Fjoo: Na zavody kazdej kun dobrej 

21:53:52
21.05.2009
21.05.2009

Fjoo
zaujimalo by na zaklade akych myslienkovych pochodov ta napadla tato tema a co si nou chcel dokazat
neber to v zlom, len nechapem
neber to v zlom, len nechapem
18:02:43
20.05.2009
20.05.2009

Eidy
-> David29: sláva 

17:58:15
20.05.2009
20.05.2009

David29
-> Eidy: Tak, hlavně že si rozumíme.... nakonec 

17:45:52
20.05.2009
20.05.2009

Eidy
-> David29: Při maximálním buzení bude 55 klást samozřejmě větší odpor než 42, to jo. Ale pokud potřebuju pouze 5A, tak je jedno jaký alternátor mám v autě. Potřebuju prostě tenhle výkon a přiměřeně tomu klade altík odpor. Otázka je třeba kvalita alternátoru atd. ale pokud uvažuju různý altíky stejného výrobce a technického stavu, tak při normálním odběru bude mechanický odpor obou stejný.
17:36:21
20.05.2009
20.05.2009

David29
-> Eidy: Tak to chápu co tvrdíš ty...
A nemyslim si, že by stejnej odpor (pouze při tom buzení) klad jak 42A tak i 55A...
A nemyslim si, že by stejnej odpor (pouze při tom buzení) klad jak 42A tak i 55A...
17:29:20
20.05.2009
20.05.2009

Eidy
-> David29: Ale já přece nikdy netvrdil, že nabuzený altík neklade odpor. Nechápu tě.
17:20:10
20.05.2009
20.05.2009

David29
-> Eidy: A když teda zapojíš altík, tak aby byl buzen, chceš říct že nebude klást odpor? - klidně mimo motor. Tak tě chápu já...
16:57:00
20.05.2009
20.05.2009

Eidy
David29 19.05.09 22:33:15 napsal: → Eidy: Z tvýho příspěvku to chápu tak, že když neodebíráš z altíku proud, tak se nebudí… což je kravinaPročpak by to měla být kravina??? Hmmm? Při neodebírání proudu světly a dalšími spotřebiči se budí jen natolik, aby pokryl spotřebu zapalování. Víc ne, protože baterii nemůžeš přebíjet.
15:40:52
20.05.2009
20.05.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to musim uviazat altik pre istotu na retaz, aby nevyskocil z auta a nezahryzol do krku nejakemu konovi pri ceste 

14:05:51
20.05.2009
20.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): No kone nezerou alternatory, ale alternatory zerou kone, to je hlavni problem!
12:50:52
20.05.2009
20.05.2009

LiMaK - 742 forever
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):
to je nej prispevek tohoto vlakna
to je nej prispevek tohoto vlakna

12:36:45
20.05.2009
20.05.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Myslim, ze alternator ti nezozerie ziadny kon, kone predsa alternatory nezeru, zeru seno, ovos, mrkvu a podobne veci....
12:12:57
20.05.2009
20.05.2009

vhml
-> Daves: sprinty jsme jezdili i bez zadních brdz, ono se to nezdá ale váží 15kilo 

11:42:01
20.05.2009
20.05.2009

Daves
Je to jak říkáte, výkon se ztrácí do ložisek, ventilátoru, pohonu řemenem přes řemenici, výrobou elektřiny pro spotřebiče... Pokud jde o sprint, nebo závod do vrchu, pak se vyplatí alternátor vyhodit úplně a zvětšit řemenici na vodní pumpě. Klidně vyhoď i startér. Pokud jde o nějakou RZ, pak to nemá význam. Dej větší řemenici na vodu i altík a víc to neřeš :)
22:37:15
19.05.2009
19.05.2009

David29
Jako neřikám že nemáte pravdu - co se týče odběru koní - ale co nevidim, jen tak něvěřim-)
22:33:15
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> Eidy: Z tvýho příspěvku to chápu tak, že když neodebíráš z altíku proud, tak se nebudí... což je kravina
19:06:37
19.05.2009
19.05.2009

vhml
-> Eidy: nj, jenže od určitejch otáček (nemůžu ty grafy najít) ti altík dobíjí pořád stejně, všechny vyšší otáčky už s ním točíš úplně zbytečně. Protože při nižších by to nabíjelo úplně stejně. Řekněmě že naplno nabíjí od 2000 otáček motoru ( ty přesný otáčky teď fakt nevím, beru to teoreticky). Tudíž když si na řemenici ,,nastavím" aby mi naplno dobíjel třeba až od 3000 což vzhledem k 4,44 jsou takový minimální běžný otáčky tak bych vlastně měl minimálně 1000 otáček ( při vyšších otáčkách motoru i víc) alternátoru ušetřit. A to už musí bejt někde poznat už kvůli tomu větráčku co je na alternátoru.
Samozřejmě se bavím o závodním použití a na zimu by to asi nebylo to nejlepší řešení :-)
Samozřejmě se bavím o závodním použití a na zimu by to asi nebylo to nejlepší řešení :-)
18:23:51
19.05.2009
19.05.2009

Eidy
-> David29: Tywoe, altík je buzenej podle toho kolik proudu potřebuješ pro spotřebiče. Regulátor není o tom, že plnej výkon z altíku reguluje na potřebnou hladinu, ale naopak o tom, že dle potřeby reguluje buzení.
Takže je úplně jedno jakej altík tam budeš mít.
-> vhml: Velkou řemenicí si podle mě moc nepomůžeš. Když snížíš otáčky altíku, regl ho bude víc budit, abys dostal potřebný ampéry. Ty prostě potřebuješ například 500W a hotovo.
Takže je úplně jedno jakej altík tam budeš mít.
-> vhml: Velkou řemenicí si podle mě moc nepomůžeš. Když snížíš otáčky altíku, regl ho bude víc budit, abys dostal potřebný ampéry. Ty prostě potřebuješ například 500W a hotovo.
17:21:08
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> COL: Jo. Zkus si nabudit altík a pootočit - klade odpor
16:46:38
19.05.2009
19.05.2009

COL
-> David29: jak odpor? myslis elektrickej? nechapu
16:28:55
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> COL: I když altík neni zatíženej spotřebou, tak už jenom to buzení má odpor...
11:35:49
19.05.2009
19.05.2009

Petr Abrahámek
-> petr s: 

10:32:55
19.05.2009
19.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: No a este usetri za jidlo 

10:14:22
19.05.2009
19.05.2009

vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to už mám, teď zjišťuju jak mu ještě odlehčit... :-)
09:56:43
19.05.2009
19.05.2009

petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Levnější je zhubnout o 20 kilo
09:55:12
19.05.2009
19.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja bych se na to vyprd, potun motor.
09:52:16
19.05.2009
19.05.2009

COL
vhml 19.05.09 09:43:28 napsal: Takže vlastně ideální bude vzít altík 55A aby mi dobíjel dost a pohánět ho nějakou větší řemenicí abych zmenšil ztráty potřebné k jeho otáčení…
Jenze to ti zas zacne poradne dobijet o dost pozdeji (ve vyssich otackach) a na volnobeh nejspis vubec.
Jenze to ti zas zacne poradne dobijet o dost pozdeji (ve vyssich otackach) a na volnobeh nejspis vubec.
09:49:22
19.05.2009
19.05.2009

COL
-> David29: co mas furt s tim buzenim? Myslis jako ztraty virivimi proudy ve statoru? Navic, kdyz neni potreba dobijet velkymi proudy, tak zrovna buzenej moc neni.
09:47:14
19.05.2009
19.05.2009

COL
-> vhml:
nedostanes. Zbytecne to delat. Tedy pokud se jedna o altiky stejne konstrukce a koncepce.
nedostanes. Zbytecne to delat. Tedy pokud se jedna o altiky stejne konstrukce a koncepce.
09:43:28
19.05.2009
19.05.2009

vhml
Takže vlastně ideální bude vzít altík 55A aby mi dobíjel dost a pohánět ho nějakou větší řemenicí abych zmenšil ztráty potřebné k jeho otáčení....
09:07:28
19.05.2009
19.05.2009

David29
Ale asi je fakt, že při zátěži to bude stejný...
Chtělo by to vyzkoušet...
Chtělo by to vyzkoušet...
09:05:25
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> Zazaa: Jakto? Pořád je buzenej... a pochubuju že rozdílný altíky budou bez zátěže mít stejný buzení...
08:59:51
19.05.2009
19.05.2009

Zazaa
nedostanes ...
viz prispevky dole, vetsi altik bude pri tom malem odberu co bezne je brzdit motor stejne jako mensi
pokud teda zanedbas to ze vetsi altik je o neco tezsi
viz prispevky dole, vetsi altik bude pri tom malem odberu co bezne je brzdit motor stejne jako mensi
pokud teda zanedbas to ze vetsi altik je o neco tezsi
08:45:34
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> vhml: Dostaneš
08:44:05
19.05.2009
19.05.2009

vhml
Mě spíše šlo o to, když nahradím altík 55A altíkem 35A jestli dostanu nějaké koně nazpět, nebo jestli za běžného provozu kdy nic zásadního nedobíjí tak mi ubírají stejně....
01:54:47
19.05.2009
19.05.2009

Syny
Ja kdzy mel na 120tce 55A altik a remenici malou z fava, tak mi z cca 900ot po rozsviceni potkavacek spadnul volnobeh na 750ot :)
00:21:39
19.05.2009
19.05.2009

COL
tak 1.2-1.5 kW pri plne zatezi. Alternator ma z cennovych duvodu celkem malou el. ucinnost. Plus ventilacni ztraty... atd....
Zpet ten vykon ziskas tak, ze altik vubec nezapojis na klinak a hodis ho jen pres vodni pumpu - ostatne ta take basti dost :o)....
Zpet ten vykon ziskas tak, ze altik vubec nezapojis na klinak a hodis ho jen pres vodni pumpu - ostatne ta take basti dost :o)....
00:11:10
19.05.2009
19.05.2009

David29
-> Tuner#2: Trabant bylo jediný, co mě napadlo a znám osobně 

00:06:47
19.05.2009
19.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> David29: Nejenom Trabant: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/895_2005-01-05_1
0-12-23_91.JPG
23:56:39
18.05.2009
18.05.2009

David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A furt je buzenej... Ono stačí si altik jenom začít budit, a už klade odpor...
Jinak třeba závodní trabanty maj kvůli tomu altíky odpojený...
Jinak třeba závodní trabanty maj kvůli tomu altíky odpojený...
23:17:01
18.05.2009
18.05.2009

Ultim
-> vhml: ty sis nevsilm ze kdyz mas volnobeh a zapnes svetla,tak ti spadnou otacky? jakoze napr o 50ot/min ?
Neco z vykonu odebira porad,to jsou ty loziska,vetrak,klinak a neco odebira tim jak z nebo odebiras proud. Cim silnejsi altik,tim vic odebira Nm kdyz odebiras max. proud.
Neco z vykonu odebira porad,to jsou ty loziska,vetrak,klinak a neco odebira tim jak z nebo odebiras proud. Cim silnejsi altik,tim vic odebira Nm kdyz odebiras max. proud.
23:05:51
18.05.2009
18.05.2009

Petr Abrahámek
a ložisek..
23:04:00
18.05.2009
18.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Ikdyz bys odpojil kabely tak alternator bere vykon aby se tocil... mas nejakou ucinnost klinaku a odpor rotoru...
21:11:04
18.05.2009
18.05.2009

favo110lrs
cca 2 koně_)
21:04:20
18.05.2009
18.05.2009

vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: však to je taky podstata mé otázky...
Tudíž pokud žádný proud neodebírám, tak mi alternátor nezpůsobuje žádnou zátěž?
Takže je vlastně jedno jak výkonej mám alternátor, bude se to lišit pouze ve špičce jestli to dobře chápu....

Tudíž pokud žádný proud neodebírám, tak mi alternátor nezpůsobuje žádnou zátěž?
Takže je vlastně jedno jak výkonej mám alternátor, bude se to lišit pouze ve špičce jestli to dobře chápu....
20:49:58
18.05.2009
18.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Cim vic odebiras proudu, tim vic altik brzdi motor. Tvoje vypocty sou naprd, jelikoz to nevali porad na maximalni moznej proud...
20:24:06
18.05.2009
18.05.2009

vhml
Zrovna ve chvílích nudy rozvíjím teorii kolik koní mi asi žere alternátor a kterak ty koně dostat zpět :-)
Celej můj problém tkví v tom, že nevím kterak je ovládané nabíjení. Tudíž: altík 35A žere permanentně 420W (35x12) a 55tka žere 660W, nebo altíky ubírají výkon pouze dokud dobíjejí baterku a v režimu běžné jízdy žerou všechny stejně?
Celej můj problém tkví v tom, že nevím kterak je ovládané nabíjení. Tudíž: altík 35A žere permanentně 420W (35x12) a 55tka žere 660W, nebo altíky ubírají výkon pouze dokud dobíjejí baterku a v režimu běžné jízdy žerou všechny stejně?
