Rapid 136 vaří,už nevím čím by to bylo

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 07.05.2009 do 13.05.2009, založil/a RapidCoupe781.136
řadit dle data
09:04:14
13.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Ja s vama dvema nesouhlasim, mam automatiku a nemusim se o nic starat 47 Docela casto vetrak bezi kdyz to zenu do kopce 108
08:16:07
13.05.2009
palinator
Souhlasím s LiMakem, nejlepší je ovládat ventilátor chladiče ručně. Buď si chvíli s přípravou pohrát a umístit spínač do interiéru nebo v nouzi spojit kabely vedoucí u termospínače. Takhle jsme dojeli i do hor na Velké Úpě. Kdo to tam zná, ví, jaký serpentýny tam jsou. S téměř přeloženou Š120 bez větráku chlazení není šance vyjet bez uvaření.
11:17:44
11.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Bukac: já mám motor 781.136X, 50kw ve škode 130, a ventilator na chladici mam na rucni vypinac. jeste jsem za 3 roky jezdeni nepocitil zvysenou potřebu ho zapnout, ani v táhlých stoupáních s karavenem na závěsu....tak jako nevím, zapínám ho ručně jen aby mi nezarezl :-)
23:20:57
10.05.2009
Bukac
-> Damir:
Takže vaří jenom v kolonách a při táhlých stoupáních?Zkoušel jsi to uchladit topením?Prostě máš jenom vadný termospínač na chladiči nebo možná jenom zaoxidované kontakty,které na něj vedou.
08:54:45
09.05.2009
Kočislav
-> Damir: Zkus vyndat termostat a jezdit nouzově bez termostatu, ale pokud ani to nepomůže, bude muset beztak hlava dolů.
02:26:27
09.05.2009
Damir
Ahojte, no ja mam prave ten stejny problem...Raz my uvaril v Chorvatsku a zacal to delat pravidelne pokazde kdyz se dostanu do nejake zacpy kde se jezdi krokem (npr. rada pri mytnych na Chorvatske dalnici), anebo kdyz se jede serpentinou do kopce (2ka a kopec)..
Proste chladic se nezapne a z ekspanzky se stava rychlovarna konvica 8 ..
Po nadolevani vody a ovduseni systemu by se chladic zapl...Po nejake dobe zase ne a mel jsem pruser (lip recene pruvar 1 ) ...
Problem je ze my to delala v Chorvatsku kde nahradne dily pro stare Skodovky uz nejde sehnat (aspon ne nove)... Tak jsem nabalil 10l destilovane a jel zpet na Slovensko...
Jenze tam my uz nevaril vubec tak jsem opravu odlozil na teplejsi obdobi.. (ano jsem debil ale nemel jsem prachy 8)...
A ted jsem zase v Chorvatsku a motor zase zacal varit... Uz to ani nemusi byt zacpa, staci trosku dil ho nechat v volnobehu (nastavoval jsem minimum na karbecu a motor mezitim uvaril) ... Jenze ted se uz chladic nezapina ani po ovzduseni systemu
10
17:18:42
08.05.2009
skodarapid1365
Mne robil Rapid to iste,kludna jazda tak pohoda,ked so ho kus prehnal hned bola voda v riti,kupil som no ve tesnenie pod hlavu,zhodil som ju dole,skrabem srobovakom pomedzi ventily,a na druhom valci medzi venilami puknuta,problem s prehrievani vyriesila az hlava z feldy...zatial je vsetko o.k 5
12:55:20
08.05.2009
105
-> Evž@: klasika meto delalo taky vzdycky jak je k o tesneni :)
11:39:53
08.05.2009
Evž@
-> RapidCoupe781.136: nedavno sem doslova uvařil motor ve svojí škodovce a od té doby jsem pravidelně vřel pokaždé když jsem tomu dal trošku víc zabrat.....momentě vyletěla teplota na 100 a expanzka byla neuvěřitelně natlakovaná a celá se třásla......příčina byla jasná....odešlo těsnění pod hlavou....a podfukoval mi vzduch do chladící soustavy a v ní vznikali vzduchové bubliny a dělalo to extra bordel.....vyměnil sem těsnění a vše funguje jak má 4
01:22:48
08.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> RapidCoupe781.136:
hliníková hlava se kroutí, litinová praská.
to jsou zakladní vlastnosti hliníku/litiny.

když teda pominu vyžranou styčnou plochu od koroze, tak namožená hliníková hlava může být ohlá...tzn. zkroucená tzn že rovina bloku nebude pasovat na vohnutou hlavu....
srovnává se oboje
01:10:49
08.05.2009
formen
-> RapidCoupe781.136: Jestli je ta hlava kriva tak se samozreme musi taky srovnat
01:07:08
08.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> Matthes, záškodník z TechWebu: proč by to nemelo cenu...
minimalne se muzes dopredu podivat, že se hýbe a neni zatuhlej.
Vzdycky to pro kontrolu udelam a jak se hybe, tak vím, že se hýbe.
Jasne že to nebude presne za tech teplot/tlaku co je v motoru, ale jednoduse zkontroluju, jestli se vlivem teploty HÝBE.

-> RapidCoupe781.136:
Já jsem spíš myslel, jak jsem psal, tak 50x se termostat otevřel tak jak mel a po 51. se z nejakeho zahadneho duvodu zapomel otevrit. Tak jsem ho poklepal a zase byl 2 dny klid atd.
ale tak tohle jsi teda asi vyloučil tím, že jsi dal jiný termostat, že ....takže tohle asi ne.
22:39:37
07.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> RapidCoupe781.136: Po padesaty rikam ze varit termostat v hrnci nema cenu. Jedine ho dat do papinaku, ale tam zase neni videt 8
22:07:24
07.05.2009
RapidCoupe781.136
Termostat by měl být dobrej...Dal jsem tam novej a ten starej zkusil ve važící vodě a normálně otvíral...Chladič,termost at,víčko expanzky,hadice nový...
22:02:58
07.05.2009
RapidCoupe781.136
Jio a ještě jeden dota, musí se srovnávat i hliníková hlava?Nebo je odolnější než litinová??
21:58:45
07.05.2009
LiMaK - 742 forever
neseká se ti jenom termostat?

když to zase začne lézt nahoru, vlez do motoru, kladivem jemne pobouchej po telese termostatu, pomačkej hadice a pokud teplota vody poleze dolu, tak je to tím.

predloni jsem tak jezdil asi mesic, nez jsem se nasral a termostat vyhodil.
von jako fungoval, ale jedenkrát z 50ti cyklý otevřít-zavřít se zbláznil a neotevřel...pak zase padesátkrát v pohode a pak se zase jednou sekl....
21:52:14
07.05.2009
RapidCoupe781.136
Ahoj všichni, už si nevím rady a nikde to tady nemůžu najít. Mám Rapida 136,motor faborit s předehřevem atd. Stalo se mi to, že jedu třeba 150 km v kuse a najednou na 200 metrech jde ručička nahoru tak rychle že nestačím ani sjet k nejbližší pumpě. Vyměnil jsem chladič, najel asi 300 km a dělá to zase. Může to být těsnění pod hlavou? Díky za nápady
Extreme Tyres