Otazka na zhadzovanie hlavy

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 17.04.2009 do 18.04.2009, založil/a minno
řadit dle data
20:00:58
18.04.2009
minno
ok presvedčili ste ma :-)
18:15:02
18.04.2009
ferrari
DKov citát \"don´t change running system\"...
na druhú stranu by soms a zhadzovania hlavy zas tak nebál...menil som tesnenia pod hlavou na viacerých šáde, nikdy som presahy nemeral, ani neriešil a pokiaľ nebola prasknutá hlava, tak to bolo vždy v poho...takže, ak si mal prednedávnom robený motor a správne usadené vložky, tak by som sa toho nebál...ale vo všeobecnosti by som sa ja osobne držal toho, čo mám v začiatku príspevku..
upraveno 1x, naposled 18.04.2009 18:16:54
15:25:48
18.04.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: nechaj to tak ako to je, nič sa nestane
ale pokial sa velmi nudíš a chceš vymýšlat, tak možeš dat hlavu kludne dole, na presahy ani vložky nešahaj, a pokial budeš mat hlavu dole neotáčaj klukovkou aby sa ti nevysunuli vložky z bloku ..
08:20:20
18.04.2009
sep
-> minno: :nechal bych to jak to je,vrtat do něčeho co funguje se nevyplácí:-),jinak jsem měl v ruce hlavu která z výroby neměla odvrtaný vodní kanál na 4ku a auto jezdilo bez problémů(byla to hlava z roku 77),když jsem ho odvrtal tak se na mě vysypala hromádka usazeného bordela ale jak říkám auto najelo 130tkm.-)
21:07:10
17.04.2009
minno
-> MOLSO: nooo ale u mna to nie je volovina, co ak to tam mam to tesnenie naozaj zle?
15:58:54
17.04.2009
MOLSO
-> minno: ale ja som uz pochopil ze je to volovina 2 ty nie 3
15:30:22
17.04.2009
formen
-> minno: Jestli ti ten motor nebere vodu do oleje tak bych to nak neresil a jestli to ma 15000 Km tak to by se ti to uz davno projevilo. 4
15:21:20
17.04.2009
minno
-> MOLSO: podviazanie kyvky je ale vacsia volovina3
-> Evž@: no hej, len ja to chcem riesit preto, ak tam naozaj mam to zle tesnenie a 4. valec sa horsie chladi, tak to moze mat vplyv na zivotnost motora....
14:16:42
17.04.2009
Evž@
-> minno: tedkom sem měnil těsnění pod hlavou....na jednom válci byl celkem mizerný přesah ..ale když jsem to změřil na druhé straně bloku tak tam byl přesah větší...takže sem to riskl a doufal že se to nějak vyrovná.....a zatím funguje...(motor favorit)......ale pokud ti to funguje tak bych to nechal být tak....je to zbytečná práce
13:56:46
17.04.2009
MOLSO
zase vymyslas jak beza s picu ... alebo jak ja s podviazanim kyvky 3 3
13:01:39
17.04.2009
minno
Nechcem ju zhodiť z kopca :-) Ale.....

Keď sa logicky zamyslím nad tým, že vyrovnávacie podložky pod vložkami v bloku sú medené, vychádza mi z toho, že teoreticky by mali byť vždy len na jednorázové použitie, čiže vždy pri novom usadzovaní hlavy by mali ísť nové....tak ako je to napr. aj pri medených tesniacich podložkách pod brzdovými prietokovými skrutkami....

Viem ale, že pri novom usadzovaní hlavy sa vždy kontrolujú presahy a nové podložky / nové presahy sa robia len vtedy, keď sú tie presahy zlé....
Lenže....Pri každom usadení hlavy sa logicky tie podložky mierne stlačia....O koľko sa asi zmenší presah pri takejto manipulácii s hlavou?

Ide mi o to, mám pred 1,5 rokom novo poskladaný motor 120, nie je s ním absolútne žiadny problém, akurát len nedávno som zistil, že tie nové tesnenia pod hlavu na tieto motory majú výrobné vady (chýba otvor na chladenie 4. valca), a aj napriek tomu, že s chladením problém nemám, chcel by som to skontrolovať, aby ma to niekedy neprekvapilo.... To by nebol problém, len neviem či mám do toho vôbec šprtať, keď to funguje 15000 km bez chyby.... Bojím sa trochu tých presahov, aby sa mi po zhodení a novo nahodení hlavy trochu nedodrbkali....
Extreme Tyres