přitvrzení rozdělovače

prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 13.04.2009 do 19.04.2009, založil/a adrallyteam
řadit dle data
10:07:09
19.04.2009
adrallyteam
jinak co tedy doporucujete?Naladit to s podtlakovkou?Sem tam s tim jedu i po meste,ale prevazne je to na zavody,takze asi je lepsi ji odpojit a naladati tak....?
10:05:55
19.04.2009
adrallyteam
-> Alenka: ty so to tu pekne rozjel3 ja sem ty pruzinky o neco zkratil,aby byly tvrdsi,ale nevim jestli je to dobre,jeste sem to nezkousel,motor mi prave jel od 3500 do 5500,kde v tech 5500 byl uz asi spatny predstih
14:15:07
16.04.2009
COL
-> Labros:

Graf se zlutou elipsou zachycuje efekt "dlouhe vacky", tj. to, co ta vacka skutecne dela s skutecnym tlakem v sani (ne, s tim co vede z karbu), v tomto grafu je jen jedna cara s tlakem a to ta zelena. Graf byl ziskan protacenim motoru na neutral.

Naproti tomu ten prvni graf, zachycuje skutecny tlak v sani (zase zelena cara) a tlak ve vyvodu z karbu (cerna cara). Byl ziskan jemnou akceleraci pri jizde na silnici.

Takze efekty kolem vacky hledej predevsim v grafu se zlutou elipsou a efekty kolem vztahu tech dvou tlaku (sani a vyvod z karbu) zase v tom prvnim, kde se sbiha cerna a zelena cara.
13:41:13
16.04.2009
Labros
-> COL: Aha, nepřečetl jsem si pořádně ten text, graf je trochu zavádějící a žil jsem pořád z toho, co se tady dřív psalo. Tedy že když se hrana klapky pohybuje kolem snímacího otvoru, tlak se v této poloze skokově zmenší (podtlak zvětší) a zvětší se předstih nutný pro prohoření chudší směsi.

Ty jsi teda naměřil, že v této poloze je tlak naopak větší, než by měl být a předstih je moc nízký. Teď už je mi jasný, že jsi zdůrazňoval ten skokovej nárůst předstihu ve žlutým oválu, když se hrana klapky dostala nad snímací otvor.
upraveno 2x, naposled 16.04.2009 13:42:12
12:54:23
16.04.2009
Vrba
-> Alenka: Konečně jsem tady slyšel něco normálního.
10:49:54
16.04.2009
COL
-> petr s: No to zalezi jake mas technicke prostredky na reseni. Pokud nic, tak je nejlepsi to s podtlakem zkusit a kdyz to bude delat problemy, tak ho vyhodit. Pri "dlouhe" vacce nechat pripojeni podtlaku tam, kde je a nedavat ho primo do sani, jinak bude volnobeh kolabovat (nebot snizenim otacek klesne podtlak a tim predstih a otacky nasledne zas klesnou, az to chcipne)....
10:42:42
16.04.2009
petr s
-> COL: Tak co by bylo nejvhodnější ?
10:37:20
16.04.2009
COL
-> Labros: Kterou potlakovku resp. tlak myslis? a) sani b) vyvod na karbu?

a) Ne, ex oblast, kde ten tlak v sani je vyssi nez odpovida zatizeni motoru. V tehle souvislosti mluvim o "selhavani".

b) Ne, nic nenasvedcuje tomu, ze existuje takovy uhel klapky, kdy je ve snimacim otvoru nizsi tlak nez v sani (jen vyssi).... v tehle souvislosti mluvim o cut-off podtlakove regulace


S druhou vetou v podstate souhlasim, ale nejak mi nekoresponduje s tou prvni :o)

teda jestli jsem te dobre pochopil, ponevadz uz se nam tu mixuji: "tlak", "potlak", "v sani", "na karbecovem vyvodu".... :o)
10:24:15
16.04.2009
Labros
-> COL: prostě existuje úhel klapky, kdy v podtlakovce je ještě menší tlak, než odpovídá malému zatížení motoru, ty píšeš o selhávání regulace. Tam předstih hodně vyletí, na druhou stranu v tomhle režimu dává karbec chudou směs, takže ten předstih se hodí.
Takže když tam někdo dá hřídel s dlouhýma vačkama, vzroste mu tlak v sání na volnoběh a nízkou zátěž, a tím se sníží předstih při malý zátěži. Respektive podtlaková regulace se částečně vyřadí z činnosti.
13:12:45
15.04.2009
COL
→ Labros: Na tomhle obrazku je zas krasne videt oblast (zluta elipsa a cast na levo od ni), kde na nezatizenem motoru, selhava tlak (resp. podtlak) jako indikator zateze a chova se presne opacne…
zvětšit přitvrzení rozdělovače - obrázek od COL vložen 15.04.2009 13:12:45
13:06:40
15.04.2009
COL
-> Labros:
Tady jsem to nasel, relevantni cast textu:

Je-li klapka v klidovem stavu (volnobeh, uplne brzdeni motorem), snima se de facto atmosfericky tlak (tedy podtlak skoro nula). Je-li klapka uz pootevrena tak, ze se snimaci otvor nachazi cely pod jeji hranou, snima se tlak velice blizky (stejny) tlaku v sacim potrubi. Prochazi-li klapka prave kolem snimaciho otvoru, snima se neco mezi.

Par postrehu z jizdy: Pri jizde na rovine rychlosti cca 100–110km/h na 5q je klapka I. stupne otevrena jiz tak, ze snimany tlak odpovida tlaku v sani. Rozdil se projevi pri opravdu ustalene loudacce tak 60tkou na rovine, tehdy uz zacina byt snimany tlak (nikoliv podtlak) vyssi nez skutecny tlak v sani – a podtlakova regulace uz nefunguje tak, jak by teoreticky spravne mela. No a kardinalni rozdil je na volnobeh.

Prikladam obrazek dat, co jsem zmeril. Jizda nejprve loudackou pres obec, pak velmi pozvolna akcelerace, uplne na konci brzdeni motorem.

Cerna cara – tlak ovladajici membranu
Zelena cara – skutecny tlak v sani
Fialova – upraveny tlak v sani
Modra – otacky
Cervena – predstih (ale jinak rizeny)

Zduraznuju, ze jde o absolutni TLAKY nikoliv podtlaky.

Cisla na svisle ose znamenaji tlaky v Kpa, otacky v 100×/min, predstih ve st.

Od okamziku, kdy se spojila cerna krivka se zelenou odpovida tlak ovladajici membranu tlaku v sani. Rozdil na zacatku je prave ta loudacka, co jsem o ni psal, kdy se hrana klapky smrdla kolem snimaciho otvoru a jeste neni nad nim. Na konci je videt, ze pri „noze z plynu“ hrana klapky projede rychle kolem otvoru do zakladni polohy a obe krivky se okamzite rozejdou.

Obrazek:
zvětšit přitvrzení rozdělovače - obrázek od COL vložen 15.04.2009 13:06:40
12:57:26
15.04.2009
COL
-> Labros:
Kdepak ja to rozlisuju! Chova se to tak, ze od okamziku, kdy projede hrana klapky nad snimaci dirku, je tlak mereny v sani pod karburatorem a tlak v hadicce k podtlakove regulaci stejny. I jsem to meril (mam dva tlakove senzory prvni meri tlak v sani, druhy je napojen na ten podtlakovy vyvod v karbecu, protoze zatim nema jine vyuziti a tady podle toho treba v logu poznam, kdy jsem uplne sundal nohu z plynu nebo jaky je atmosfericky tlak), mozna nekde najdu ten obrazek... na volnobeh je v hadicce k podtlakove regulaci de facto atmosfericky tlak.
11:32:15
15.04.2009
Alenka
-> Labros: hodnoty tlaku v sání a v místě snímaní v karburátoru jsou při jízdě až na zanedbatelné odchylky stejné, rozdíl je jen v tom, že snímání podtlaku nad klapkou utne podtlakovku na volnoběh.
Proto není od věci přesunout hadičku od rozdělovače z karburátoru např. na ten náustek v sání, který je původně připojen na odvětrání klikové skříně a ten v karburátoru zaslepit. Výsledkem hladší volnoběh, motor se na tolik nezahřívá a subjektivně to vyvolává pocit vyššího točivého momentu při lechtání plynu.
upraveno 2x, naposled 15.04.2009 11:34:01
11:17:00
15.04.2009
Labros
-> COL: V tvém příspěvku je spousta zajímavých informací. Zdá se mi ale, že by se mělo rozlišovat mezi tlakem v sání, jak ho měří MAP senzory, a škodováckou podtlakovou - zátěžovou regulací, která má vývod někde úplně u hrany klapky, kde je při málo otevřený klapce hodně malej tlak, protože tam vzduch proudí rychle. Takže ty údaje, cos měřil na svém motoru, byly naměřený jak? Měřils podtlak v podtlakové regulaci, nebo jsi měl ještě jeden snímač tlaku? Vím, žes o tom tady jednou podával zprávu i s grafem tlaku, ale teď netuším, jak to najít. Máš ten graf ještě?
11:16:07
15.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: NJ, ale Ty s tím zápalkem už hraješ jinou ligu, já bych na to uměl akorát tak koukat 1
upraveno 1x, naposled 15.04.2009 11:18:16
10:59:12
15.04.2009
COL
Tuner#2 15.04.09 10:15:53 napsal: → COL: Z toho co píšeš na konci o Tvém motoru a tlaku v sání vyplívá, že je opravdu lepší ten podtlak u vaček co mají větší otevření/překrytí odpojit a nebo to řešit jinak než podtlakem.

Ono to asi nejak splichtit jde, ale ja se o to nezajimal, protoze jsem na tenhle jev udelal "patch" v sw. Ted mam v planu udelat rychly MAF, tak to pak budu konfrontovat.
10:33:23
15.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo000000: Myslím, že COL neustále podlahu nejezdí a já taky při přesunech na sraz ne. Je mě jasné, že v režimu plného plynu a nebo nic postrádá smysl.
10:20:34
15.04.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: elbacil 14.04.09 21:50:41 napsal:
→ Alenka: Kto vie načo je podtlaková regulácia tak tu o tom
nediskutuje.


tam kde mas ostrejsiu vacku je to zbytocne lebo sa predpoklada ze to mas na zavodaku a s tym ides stale na podlahu a taky cas to nema zmysel
upraveno 1x, naposled 15.04.2009 10:21:56
10:15:53
15.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: Z toho co píšeš na konci o Tvém motoru a tlaku v sání vyplívá, že je opravdu lepší ten podtlak u vaček co mají větší otevření/překrytí odpojit a nebo to řešit jinak než podtlakem.
23:09:54
14.04.2009
COL
Pokud motor jede stylem plna zatez/idle tak "podtlakova regulace" opravdu smysl nema. Jinak ano, pokud je to clovek shcopen naladit. O cemz se ovsem u ladeni stylem "vrzni tam 105tkovej tam zkus 136x" a vyslednych volnobeznych predstihu -10st, aby to neklepalo, nemam smysl mluvit.

Ostatne on termin podtlakova regulace je zavadejici, protoze ve skutecnosti je to regulace zatezova. Ten podtlak je jen zpusob jak informaci o zatizeni motoru celkem levne a bezpracne ziskat (mnohem lepsi by bylo treba ziskavat informaci z rychleho MAF, ktera ma vesti vypovidaci schopnost). U seriovych motoru, ktery nemaji dlouhy vacky vetsinou plati, ze cim mensi tlak v sani (vetsi podtlak), tim min je motor zatizen a ta zavislost sice neni linearni, ale je alespon jakz-takz monotoni - coz u delsich vacek, kde zavira sani uz vic za DU, uz nemusi byt pravda (smes se pri nizkych otackach nejprv nasaje a pak zas castecne vytlaci zpet do sani, coz tam zvysi tlak, coz bude systemem vyhodnocujicim pouze tlak chybne interpretovano jako zvysena zatez, ac opak bude pravdou a pouzije se prilis maly predstih) Priklad: napr. u mne (vacka 280/278, casovani presny si ted uz vubec nevybavuju) je tlak v sani pri nezatizenym motoru pri 1000 ot/min. 50kPa, minimum je asi 25kPa pri 2400 ot/min. Pak nastava problem, ze v rezimech, kdy by mela podtlakova regulace predstih pridavat ho ubira a zpusobuje to problemy. Do toho jeste treba u sedru ten pevne nastaveny cut-off podlatkove regulace, ktery nastane, kdyz se klapka I. stupne dostane pod odmerny otvor podtlaku.....
21:51:07
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Alenka: jdu spat 40
21:50:41
14.04.2009
elbacil
-> Alenka: Kto vie načo je podtlaková regulácia tak tu o tom nediskutuje.
21:40:15
14.04.2009
Alenka
-> Adam6666:
1. Proč? Účel to splní a netřeba shánět nesehnatelné.

2. Návodem jsem měl na mysli teorii, nastudovat si jak to funguje, oveřit na příkladech z praxe, podívat se jak se to má dělat a jak to dělají ostatní, ne návody typu "přihni to tady o dva milimetry, zbruš o milimetr a máš hotovo".

3. Viděl jsi někdy jeho upravený rozdělovač zevnitř? Já ano, konkrétně 880 na 136X upravený na 1490 s 265/258 vačkou: předepnuté pružinky, zavařená otočná deska podtlaku, plíšek místo "ufa" podtlaku, všeho všudy za 1700 jenom úprava Zajímavé, že tak renomovaný úpravce běžně dělá úpravu, kterou tady označuješ za "sračku", nemyslíš? :)

4. Ano, spousta lidí to doporučuje odpojit právě proto, že si s tím nevědí rady, jsou tedy přesvědčeni o tom, že to ani fungovat nemůže. U motorů převážně na závody je samozřejmě k ničemu a může zbytečně působit komplikace, proto je výhodnější ho vyhodit, ale pro silniční motor je určitě škoda se o něj připravit.

Já se od těchhle starých mazáků naposlouchal tolik navzájem protichůdných informací, že nevěřím ničemu co sám nevyzkouším a můžu s čistým svědomím říct, že i na polepšeném motoru podtlakovka funguje jak má a je jen ku prospěchu věci.
21:34:39
14.04.2009
Zazaa
mno ...

net nejsou jen forum tady na virtu a podobne, ale daji se tam sehnat i slusne navody na repase a upravy rozdelovacu i s vysvetlenim co to dela a proc a kdy se to dela ktere napsali lidi co se tomu venuji a neco o tom vedi ... jen to chce hledat a obvykle oprasit anglictinu

ten podtlak je otazka , pokud je to fakt na zavody kdy ten motor jde furt do plnejch tak nema vyznam a je jednodusi to naladit bez podtlaku, ale jinak treba i motory ktere maji webery, ostrejsi vacky, Tcka atd v serii a kde se pocita i s civilnim provozem tak podtlak maji
21:23:41
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Alenka:
1, predepnout pruzinky
2, ladit rozdelovac podle nejakeho navodu na netu nebo na foru ktery stejne pisou lidi co v zivote motor nevideli zevnitr
3, rozdelovac od cepka vyhozene penize
4,odpojeni podtlaku, kazdy motorar mi doporucil odpojeni podtlaku a to nebyli zadni garazovi odbornici z virtu... snad i cepek to myslim doporucuje.
21:15:18
14.04.2009
Alenka
-> Adam6666: můžeš být konkrétnější, co přesně považuješ za "sračku"?
21:11:24
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Alenka: vidim ze si odbornik......3 napsat takovou sracku to uz chce hodne vedomosti v oboru.....
21:01:25
14.04.2009
Alenka
-> adrallyteam: pružinky měnit nemusíš, stačí předepnout ty co tam už jsou.
Že stačí sériový rozdělovač není pravda, s velkou vačkou a vysokým KP to naladíš jen na spodek nebo na vrch, v celém rozsahu otáček ti to s největší pravděpodobnopstí fungovat nebude, ani když budeš s pružinkami a vačkami laborovat do úmoru.
Na internetu jsou mraky návodů a diskusních fór, kde se dozvíš jak odladit rozdělovač, tak si to nastuduj a pusť se do toho sám, hlavně se nenech navézt do leštěných prdů jako legendami opředený BOSCH nebo něčeho "od Čepka", to jsou vyhozené peníze.

A jestli smím ještě poradit, tak pokud s tím chceš normálně jezdit, neodpojuj podtlak. Kolují pověsti, že to s ním nejde pořádně naladit a když jo, tak to pak nejede. To taky není pravda, to jen málokdo u zapalování ví co dělá, pak mu to samozřejmě nefunguje a vymlouvá se na to, že to prostě nejde.
Chce si to s tím prostě pohrát, ale když tomu věnuješ čas, tak to pak funguje jako z fabriky.
20:49:20
14.04.2009
adrallyteam
-> gabo000000: mas recht4
18:45:15
14.04.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> adrallyteam: radsej si daj velke krydlo do zadu..s tym to bude lepsie jak s tvrdymi pruzinkami
18:08:40
14.04.2009
adrallyteam
-> Adam6666: tak ty bosch sem presne myslel,ono jde docela poznat i na tech nasich seriich,zkousel sem ho,ale nemel sem strobac tak to bylo jen podle rysky,sice na prd,ale jelo to lip....
17:46:16
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> adrallyteam: ne nezkousel ale zajdi si nekdy na zavody a poptej se co jezdi za rozdelovace ale to jsou motory o par kategorii vis nez tady tyhle nase upravene seriovky na ktere staci seriovy rozdelovac... na kontakt bych soupnul 105tku ale na bezkontakt krom Xka nic jineho stejne neni, potom este bude neco urcite od Cepka a nebo nejaky Bosch.. a to bude za par tisic......
17:37:20
14.04.2009
adrallyteam
-> Tuner#2: ok,jen sem chtel znat nazor3
17:36:07
14.04.2009
adrallyteam
-> Adam6666: a zkousel si i jiny rozdelovac???Kdyz rikas ze to staci?
17:36:05
14.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> adrallyteam: Já mám sériové pro nejsilnější Fávo, tzn. 136X. Na tuhle otázku Tě každý řekne něco jiného. Někdo si libuje ve 105tkovém rozdělovači, někdo má naopak rozdělovač s tvrdšíma pružinkama jako já, někdo jezdí malé rozdělovače z litru a co člověk to názor. Každopádně to chc vždy naladit tak, aby byl chod motoru optimální při zátěži a na to j nejlepší motorová brzda, ale tu málokdo zaplatí. Takže závěr bych udělal jako Tě radí Adam6666 a já už celou dobu.
17:32:50
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> adrallyteam: on tam ma rozdelovac z Xka ale to pro tvoji kombinaci vubec nemusi sedet... uplne ti na takovy motor staci seriovy rozdelovac..
17:30:09
14.04.2009
adrallyteam
-> Adam6666: karbec je v řešení a hlavu už mám dávno inou4
17:29:39
14.04.2009
adrallyteam
-> Tuner#2: ja sem raubíř5 a víš jaké pružinky by se daly použít k 280,kp 11.3 a k tomu 100 oktan??Ty máš myslím taky jiné že?
17:24:54
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> adrallyteam: tim ze tam budes davat nejake pruzinky a podobne, to akorat zkur***...... zainvestuj radsi do lepsiho karburatoru nebo do dobre upravene hlavy tam treba i nejaky vykon nazenes..
17:06:08
14.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
Ten kluk si nedá pokoj 3 Nastavení rozdělovače není jen o vačce a KP, ale třeba i o použítém palivu a navíc 280 a 300° to už je celkem rozdíl. Já se divím že pořád laboruješ s tak velkým KP. Místo toho laborování jsi už mohl mít jinou hlavu s rozumným snížením.
17:03:10
14.04.2009
adrallyteam
5
17:02:53
14.04.2009
adrallyteam
proc?
17:00:04
14.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> adrallyteam: chces si komplikovat zivot?3
16:57:42
14.04.2009
adrallyteam
nikdo nic??:(
19:31:09
13.04.2009
adrallyteam
Ahoj,neví někdo jaké pružiny do rozdělovače jsou vhodné na 280 ( případně i 300 vačku) ,kompres 11,5.......?co se musí vědět o takové pružině?Délka,tuhost,nata žení?Díky
Extreme Tyres