
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vliv zapalování na otáčkoměr - porucha
08:44:50
09.04.2009
09.04.2009

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> palinator: výmenou kladivka a nastavením odtrhu kontaktu na 0,40mm nic nezkazíš

20:49:37
08.04.2009
08.04.2009

palinator
Kočislav: ano, zatáčka byla pravotočivá
, nejprve 90°, nic se nedělo, až po výjezdu z další mírné cca 25-30°. Jediný, co nesouhlasí je fakt, že se žádný pomocný kablíky neprohmatávaly, jen zapalovací. A že by se zase jednalo jen o tyhle, to je divný; nezdá se mi, že by absence zapalování na x válcích zapříčinila rozlítání otáčkoměru. Nedivil bych se tomu, že jak si ten motor náhodně chcíp, tak se náhodně nastartoval, vakl se předvídat nedá - chvíli jde, chvíli nejde.
Majksto: slabý kontakt na baterce to zřejmě nebude, poněvadž ta je nejsledovanější částí ve voze - jezdí se s ním pouze pokud je pěkně a nelítaj mouchy,
takže je nutné hlídat hodnotu napětí na půl roku staré Vartě Silver 52 Ah 520 A, aby chvíli vydržela...Její starty jsou oproti předchozí Bannerce 380 A poněkud na jiné úrovni...žárovky na palubce ani nepatrně nepohasnou...startér točí jedna báseň.
Každopádně, vezmu si z každého příspěvku to podstatné, udělám razii v elektrice a uvidíme, ozvu se, jak jsem objevil ameriku. Díky za náměty.
, nejprve 90°, nic se nedělo, až po výjezdu z další mírné cca 25-30°. Jediný, co nesouhlasí je fakt, že se žádný pomocný kablíky neprohmatávaly, jen zapalovací. A že by se zase jednalo jen o tyhle, to je divný; nezdá se mi, že by absence zapalování na x válcích zapříčinila rozlítání otáčkoměru. Nedivil bych se tomu, že jak si ten motor náhodně chcíp, tak se náhodně nastartoval, vakl se předvídat nedá - chvíli jde, chvíli nejde.Majksto: slabý kontakt na baterce to zřejmě nebude, poněvadž ta je nejsledovanější částí ve voze - jezdí se s ním pouze pokud je pěkně a nelítaj mouchy,
takže je nutné hlídat hodnotu napětí na půl roku staré Vartě Silver 52 Ah 520 A, aby chvíli vydržela...Její starty jsou oproti předchozí Bannerce 380 A poněkud na jiné úrovni...žárovky na palubce ani nepatrně nepohasnou...startér točí jedna báseň.
Každopádně, vezmu si z každého příspěvku to podstatné, udělám razii v elektrice a uvidíme, ozvu se, jak jsem objevil ameriku. Díky za náměty.
17:02:56
08.04.2009
08.04.2009

Athlonek
A co takle pecka na kladívkách, to pak si otáčkoměr dělá co chce a motor taky

12:04:23
08.04.2009
08.04.2009

MiroJ
podla mojich skusenosti sa vzdy jedna o karburator ... mne sa to stava hlavne pri prechode z chladneho obdobia do tepla ... karbec vymenim ... a vsetko je zrazu OK... sice je to hlupost ale u mna je to tak ...
09:33:51
07.04.2009
07.04.2009

Majklsto
pokial otackomer blaznil tak to by mohol byt slabsi kontakt baterky ,lebo ak rucicka otackomera poletovala hore dolu,tak to snimalo aj impulzy s altika
mne sa to per krat stalo
mne sa to per krat stalo
21:15:43
06.04.2009
06.04.2009

technic autotronic
neco podobnyho se mi stalo kdyz si tahle jedu od rybnika po polni ceste, a najednou to zace skubat, tak jedu jen na trochu plynu, a asi po 2km to doskubalo, a taky otackomer delal co se mu chtelo, po pulhodinovym badani, sem premostil odpor na civce a ejhle, ono to naskocilo, od ty doby jezdi naprimo
19:30:24
06.04.2009
06.04.2009

Kočislav
-> palinator: Byla ta zatáčka pravotočivá?
Jednou se mi stalo něco podobného. Projel jsem pravotočivou zatáčkou, motor se zakuckal, otáčkoměr se rozlítal a zdechlo mi to. Kouknu pod kapotu a slezl jeden kablík z nožového konektoru na cívce. Kdybych měl motor teď před sebou tak bych ti řekl přesně jaký, ale barvu si ted nevybavím, pokud se nepletu, byl to kabel - z pohledu na cívku shora - vlevo dole, tedy ten, který logicky vypadne v pravotočivé zatáčce.
Tak se zkus podívat, jestli je v této oblasti vše OK.

Jednou se mi stalo něco podobného. Projel jsem pravotočivou zatáčkou, motor se zakuckal, otáčkoměr se rozlítal a zdechlo mi to. Kouknu pod kapotu a slezl jeden kablík z nožového konektoru na cívce. Kdybych měl motor teď před sebou tak bych ti řekl přesně jaký, ale barvu si ted nevybavím, pokud se nepletu, byl to kabel - z pohledu na cívku shora - vlevo dole, tedy ten, který logicky vypadne v pravotočivé zatáčce.
Tak se zkus podívat, jestli je v této oblasti vše OK.
12:39:23
04.04.2009
04.04.2009

palinator
Zdravím,
dnes si škodofka 120 r.v.1989 92 tis. km bez úprav zažila svou horkou chvilku. Z ničeho nic, bez varování po průjezdu mírnou zatáčkou z 80 km/h začla vynechávat, její trápení skončilo o 100 m dál za křižovatkou, kde jízda na pár válců uhasla. To je ještě dost všeobecnej problém, kterej může mít víc důvodů. Stopu by mohl odhalit otáčkoměr, který při konstantních reálných otáčkách motoru - zařazené rychlosti, vyváděl jak šílenej - lítal ze strany na stranu, poklesávál.... Pokus o startování by se jevil jako zbytečný, tak jsem zamířil rovnou k motoru, tam jsem protočil kabely zapalování a šel startovat. Asi po 7 sekundách motor neochotně naskočil za doprovodu černého dýmu. Po vytočení maximálních otáček už běžel normálně. S dědou, který celou záležitost moderoval, se přeme, co mohlo být skutečnou příčinou, jelikož zapalování mohlo (ale nemuselo) být v pořádku. Děda sází na vodu v benzínu nebo jinej bordel (mikrosítko karburátoru nedávno čištěno), já vidím poruchu v zapalování (vakl). Paliva v nádrži je na rozhraní mezi svícením a nesvícením rezervy. Díky za rady, doufám, že jsem poskytl dostatečný popis problému. Je správná jedna z verzí, nebo jde o jinou závadu náhodně odstraněnou?
dnes si škodofka 120 r.v.1989 92 tis. km bez úprav zažila svou horkou chvilku. Z ničeho nic, bez varování po průjezdu mírnou zatáčkou z 80 km/h začla vynechávat, její trápení skončilo o 100 m dál za křižovatkou, kde jízda na pár válců uhasla. To je ještě dost všeobecnej problém, kterej může mít víc důvodů. Stopu by mohl odhalit otáčkoměr, který při konstantních reálných otáčkách motoru - zařazené rychlosti, vyváděl jak šílenej - lítal ze strany na stranu, poklesávál.... Pokus o startování by se jevil jako zbytečný, tak jsem zamířil rovnou k motoru, tam jsem protočil kabely zapalování a šel startovat. Asi po 7 sekundách motor neochotně naskočil za doprovodu černého dýmu. Po vytočení maximálních otáček už běžel normálně. S dědou, který celou záležitost moderoval, se přeme, co mohlo být skutečnou příčinou, jelikož zapalování mohlo (ale nemuselo) být v pořádku. Děda sází na vodu v benzínu nebo jinej bordel (mikrosítko karburátoru nedávno čištěno), já vidím poruchu v zapalování (vakl). Paliva v nádrži je na rozhraní mezi svícením a nesvícením rezervy. Díky za rady, doufám, že jsem poskytl dostatečný popis problému. Je správná jedna z verzí, nebo jde o jinou závadu náhodně odstraněnou?
