Odlahčenie zotrvačnika š 130

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 17.03.2009 do 19.03.2009, založil/a marek110
řadit dle data
22:09:19
19.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: snad nie no....je to velka firma...podla mna by si to tak nemohli dovolit robit6
22:08:08
19.03.2009
Saky
-> gabo000000: to si se zeptal blbe-) mas se zeptat na jakou nevyvazenost vyvazuji a ne na jakou umi-) to muzou bejt dve uplne jine hodnoty-) .. treba by ses dozvedel neco ve stylu.. umime vyvazovat na 0,5g ale nevyvazujeme to vubec-) jen tam navrtame nekam nahodne tri diry aby se nereklo ze s tim nic nedelame a vyinkasujeme 13Euro -) .. vtip..
15:54:26
19.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
dnes som bol po jeden zotrvak jedneho nemenovaneho clena a pytal som sa na toleranciu s akou vedia vyvazovat tak je to na 0.5g6
10:44:24
19.03.2009
Klubko_
-> Evž@: tak to ja su taky \"mistni zavodnik\" 3 3 3 4

-> Saky: a su zas o neco chytrejsi 6
upraveno 1x, naposled 19.03.2009 10:46:02
22:44:08
18.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Gemini: 13E u nas
17:45:53
18.03.2009
Evž@
-> Adam6666: 3 3 ...jj místní závodník .....ten pojem má něco do sebe 3
17:42:24
18.03.2009
Saky
-> Gemini: platim za komplet 1200 (klika 800 setrvak 300 remenice 200) kdyz to delam pro nekoho chci 1500 abych mel aspon priplatek na cestu.. jezdim tam tak jednou za 6tydnu..
v motorene jsem platil 1000 -1200 za normalni kliky a za ty fabkove upravene jsem platil nakonec i 2000 a jeste to skurvil-)
17:35:04
18.03.2009
Gemini
-> Saky: to mas dobre ceny, u nas celkom palky....
17:19:42
18.03.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: tak to pak jo, ja jen ze jak nekdo rekne mistni zavodnik tak je to jasne....:)
15:33:02
18.03.2009
Evž@
-> Adam6666: tak myslim že zrovna on je dobrý ...nechci uvádět nick...je z virtu...asi víš
15:31:53
18.03.2009
Saky
-> Evž@: jak jsem psal nevyvazenejch setrvaku jezdi.. a me je to fuk.. mimochodem vyvazeni setrvaku 300kc pokud me ho dodas.. behem 14dnu jedu vyvazovat (jezdim tak jednou za mesic az dva kdyz se to trosku nakupi.. takze ejstli tam vezu jeden setrvak navic nebo ne je fuk.. solo bych tam s nim nejel za ty penize..
14:15:57
18.03.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: aj... mistni zavodnik.....3 takovych tu mame....
14:07:49
18.03.2009
Evž@
-> Saky: ja třba jezdím asi už měsíc s nevyváženým setrvákem...páč v okolí nebyl nikdo schopný to udělat....tak se udělal přesný přípravek...setrvák se upnul pomocí kulatiny na středový otvor a znova přerovnal.....pak jsem se informoval jaké by mohli být následky v případě velké nevyváženosti.....a jeden místní závodník mi řekl že čím lehčí setrvák tím větší šance že to nebude dělat bordel..konkrétně když odeberu ty masa materiálu co jsou po obvodě....a taky že jim jezdí 3 závodní motory s odlehčeným nevyváženým setrvákem a zatim žádný problem....můj setrvák má 4,75 kilo tak sem to zkusil nasadit a jezdím už měsíc a půl a zdá se to být použitelné..(to ovšem neznamená že mi tam někde nelítá nějaký gram).
11:22:23
18.03.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: v rovine teoreticke se setrvacnik JEN toci a pritlacak se na nem JEN veze, to znamena ze tyhle dve veci muzeme pri vypoctu vynechat.3
09:44:54
18.03.2009
Saky
-> Climber: nerikam ze bude odvrtanej jen setrvak..to byl jen pripad pro pochopeni.. ale treba v motorene rozvrtaj setrvak nejdriv a nejvic protoze na tom uberou nejvic.. ono pokud se budeme bavit takhle do detailu tak vyvazis kliku jako komplet, rozlozis ji slozis ji znova a bude opet nevyvazena.. -) zkus to.. pokud se tedy bavime o nevyvazenosti kolem desetiny gramu kde ma vliv i pootoceni sroubu..
tam kam to vozim ja vyvazuji na 0,1g nekde vyvazuji na 1g nekde na 5g.. 5g je i serie.. takze porad se bavime o vyvazeni ktere je o rad lepsi.. to jestli tam das kolecko rozvodu a pritlacak je diskutabilni.. nevyvazenost rozvodoveho kolecka bude zanedbatelna, pritlacak samozrejme bude mit podstatne vesti vliv.. ono jedna vec je delat to tak pro jeden konkretni motor a druha vec je mit to pripravene v polici pro montaz a nekomu dat setrvak odlehcenej, nekomu kliku s lozuiskem nekomu remenici drazkovanou a klinovanou atd.. potom bys tvym zpusobem musel mit takovejch kompletu spousty.. otazkou zustava co az budes menit rozvody? das to vyvazit vse znova abys byl jako na zacatku-) ale jak rikam to jsou desetiny gramu a nema smysl o tom diskutovat
nicmene i kdyz se me sejdou vsechny nevyvazenosti tak jsem porad do 0,5g a s takovou presnosti se nekomu jinemu muze jen zdat..
ja jen proste rikam ze nekde to upnou cele rozvrtaj to a vic neresej.. pak kdyz clovek ten setrvak vezme nekam jinam zjisti ze ma treba 7 10g nevyvazenost.. nerikam ze takovahle mala vadi to ma serie taky.. a v podstate dulezitej je ten celek.. ale pak nekdo otoci setrvak o 90st a uz je rozvazenej treba o 20g komplet.. to je ten problem.. tak proc to delat takhle kdyz se to ma delat jinak? vetsina dobrejch vyvazovacu co znam to dela ze vyvazi kliku do nuly (nula je proste presnost na kterou vyvazuje, jestli je to 0,1 nebo trebna 0,5je fuk) pak prida setrvak a vyvazuje znova a uz vrta jen setrvak samozrejme a takhle pokracuje an remenici.. pokud das i rozvodove kolo kam do nej chces vrtat? musis to opet dovrtat treba do setrvaku a zase ses nevyvazenej -) no snad je jasne co jsem tim chtel rict..
me je fuk at si kazdej vyvazuije co chce kde chce.. stejne vetsina vyvazeno nema a taky jim to nejak jede.. jen proste ten dvojsmyslnej vyraz ze se vyvazuje komplet klikovy hridel neni tak jak si vetsina mysli..
08:47:18
18.03.2009
Climber - zrušená registrace
-> Saky: Já nevim jak tobě, ale když jsem dával cokoliv vyvažovat jako celek, nikdy se nestalo, že bych měl odvrtany jen setrvák jak píšeš, vždy bylo vrtáno i do kliky a řemenice. Ono možná záleží, jestli se používá mechanická vyvažovačka, nebo už s indukčními tenzometrickými čidli. Naopak se přikládám k vyvážení jako celku, protože kupříkladu šrouby setrvačníku i přítlačného talíře určitě nejsou stejně těžké, což ovlivní moment setrvačnosti k ose, další věc je, že přítlačnej talíř taky neni až tak dokonale vyvážen, v neposlední řadě rozvodové kolečko.
Si zkus vyvážit to metodou, co užíváš a pak to dej pro srovnání převážit jako celek, určitě se nějaký niance najdou.
Ono prostě každej prosazuje podle svejch zkušeností
23:34:13
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: nj..môzem sa hanbit:D jasne ..toto mi tam chybalo ze drzia to pokope sruybktore su pak namahane...nj..pri takej urpave faiovej kluky je to o inom...mas pravdu...klobuk dole
23:21:21
17.03.2009
Saky
-> gabo000000: kolik si tech motoru postavil vyvazil a odzkousel ty teoretiku-) ono z jednoho pripadu se neda udelat zaver-)
23:19:58
17.03.2009
Saky
-> gabo000000: chapes princip asi ne kdyz pises takove bludy.. pokud vezmes kliku a vyvazis ji bude vyvazena.. (s jakou presnosti neni dulezite ale bude vyvazena) pokud vezmes kliku smontovanou se setrvakem a das to vyvazovat najednou bude to jako celek vyvazene ale kazdej dil muze mit nevyvazenost v podstate jakoukoliv.. jeden do plusu druhej do minusu a celkove se to odecte.. a bude nula.. jenze toule nevyvazenosti jsou namahany srouby ktere dane dve veci spojuji a proste to muze lupnout.. to se stalo me..
pokud vezmes seriovou kliku ktera je jiz vyvazena z vyroby slozis to dohromady a ten kdo to bude vyvazovat bude vratt jen do setrvaku tak v podstate nema co zkazit a celkova nevyvazenost jednotlivych dilu bude rovna nevyvazenosti te puvodni kliky.. ale vem si proiklad ze evzmes fabkovou kliku a uriznes ji jeden vyvazek.. pak ta klika muze mit nevyvazenost obrovskou a da se to dohnat lehce na setrvaku.. a oboji jak o celek bude vyvazene.. chapes?
23:03:45
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: ja som nemal problem zatial s tym a podla mna tam kde to robim to robia profiesionalne...vyvazuju tam hlavne rotory elektromotorov ale aj rôzne ine veci az po absolutne malickosti...vrtaju dierky 5alebo 6Kou vrtacikom a nechapem ako je mozne nieco vyvazit tak aby to malo 90g nevyvazensot...proste tu ide skôr o to ci to firma dobre urobi nie? ked to vie dobre urobit ci uz ako celok alebo zvlast to musi byt dobre nie?
22:52:39
17.03.2009
Saky
-> gabo000000: ja sem takhle za mlada vyvazoval vsechno.. do te doby nez me to luplo a zjistil sem ze setrvak mel neco kolem 90g nevyvazenost a klika asi taky tak.. coz je proste strasne moc.. spousta motoru tak chodila.. a kdyz vidim ty zverstva co kdo dela tak bych to neresil.. tys mel beztak seriovou klikovku takze to bude celekm rozumne vyvazene uz z vyroby.. ale proste bych neradil takovou blbost ze se to tak dela kdyz se to tak nedela.. to jestli to nekdo vyvazi tak nebo jinak na cenu nema vliv a proste chodim tam kde to delaj tak jak se ma..
22:45:11
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: teraz ked mam klukovku vyvazenu ako celok mam to zle a môzem vsetko zahodit?9
22:44:01
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: teraz co je blbost?
22:20:16
17.03.2009
Saky
-> m8rinek: funguje do te doby nez se urvou srouby namahane tou nevyvazenosti.. viz muj pripad a od te doby do motoreny nic.. to uz nemluvim o tom ze ej yvvazeni a vyvazeni.. vyvazeni v motorene s presnosti na 5g a vyvazeni nekde na 0,1g je taky rozdil.. ono se neni cemu divit kdyz v motorene delaj tatry apodobne motory ktere toci 2000
22:15:55
17.03.2009
m8rinek
-> Saky: spíš to dělá každej jak chce, správně je vše zvlášť, ale funguje to stejně jako vyvážený složený...nám váží zvlášť a pak ještě roztáčí složenej komplet ;)


-> marek110: k odebírání asi takhle.... skoda110r.ic.cz/stavba1.3 exmpi/motor10012.JPG
skoda110r.ic.cz/stavba1.3 exmpi/motor10013.JPG
22:06:43
17.03.2009
Saky
-> gabo000000: blbost.. tak se to dela a kdo to dela jinak nechape zakladni zasady a duvod vyvazovani..
21:26:59
17.03.2009
Majklsto
-> Gemini: ten kto si odlahcuje zotrvak ,sa asi nebude snazit pohynat bez plynu3
20:52:10
17.03.2009
suri
-> Gemini: to znamená? na sériovom motore
1,3 Mpi rozjazd bez plynu z voľnobehu v pohode krásne ide ... dvojka už moc nie iba na rovine ale kto sa učí jazdiť tak to môže vyskúšať
20:48:28
17.03.2009
Gemini
odlahcit zotrvak na taku hranicu, aby si sa pohol s autom len na volnobehu pomocou spojky....
18:03:40
17.03.2009
Evž@
18:00:38
17.03.2009
Evž@
Mam odlehčený setrvák na 4,75 kg....a žádný problém...volnoběh drží bezproblémů na 600 ot/min
16:04:26
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> havlik: nj..to je naj ale akurat pre toho kto mieni diely casto menit..tiez pravda
16:00:00
17.03.2009
havlik
-> gabo000000: nejlepší každý zvlášť4
15:57:26
17.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> marek110: presne..treba vediet charakter motoru a aka prevodovka k tomu pôjde...pre bezne jazdenie by som pod 5kg nesiel..vyvazit to treba..najlepsie spolu s klukou spojkou a remenickou4
15:16:48
17.03.2009
Kapřík
-> marek110: a co to bude za motor? Jestli na něj má vůbec smysl setrvačník odlehčovat? Aby to pak nezpůsobovalo víc škody než užitku5
15:13:22
17.03.2009
suri
-> marek110: ako dobrú gramáž? však je na tebe či ho odlahčíš na 7 kg alebo na 4 nie?
15:08:40
17.03.2009
marek110
TAk to ma teda dobru gramáž?????????
15:01:09
17.03.2009
suri
-> marek110: vyvážiť
14:59:32
17.03.2009
marek110
Nazdar všetci nevie niekto na kolko(g) sa môže odlahčiť zotrvačník na š 130l?? Našiel som jeden članok aaj s postupom tam je napísané že nesmie padnuť pod 7000g a že bez spojky. Ja som to spravil podla planu čo mi dodal ale čistý zotrvačník s vencom mal pred odlahčením niečo cez 7000g a po sustružení 6500g bez pritlačneho venca. No tak som odvažil spolu s vencom a malo to cca 7100g. Je to dobre davať to vobec na vyváženie??? Poradte kto ma skusenosti. PS: tí čo si založili zotrvaky bez vyvažovania a tvrdia že to je dobre nech mi tu radšej zbytočne nevypisuju. Za pochopenie ĎAKUJEM4
Extreme Tyres