lpg + uprava motoru

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 07.03.2009 do 11.03.2009, založil/a 105
řadit dle data
11:49:56
11.03.2009
omeletka
-> King: Tankujem pravidelne min. 1-krát týždenne plnú, takže viem kolko to papá.
A minimálnu spotrebu som uviedol iba s jedného jediného dôvodu, a to, preto, že zopár členov sa s tebou dokáže hádať, že škodovku na plyn sa neoplatý mať, lebo to žere. A pod 7,5lit. nikdy nedokáže jazdiť ! (7,5 že je tiež dosť nereálne)
Ako niektorých poznám, tak nedokážu jazdit ani s lepším autom troška šetrnejšie a nedajú si ani poradiť.
A aby bolo jasno taktiež netvrdím, že na tú min. spotrebu stále a pravidelne jazdým!

King 10.03.09 16:51:04 napsal:
→ omeletka: Já se nehádám, ale jezdit v zákrytu za
kamionem, vypínat motor z kopce a jezdit reálnejch 80 prostě není nic pro
běžný ježdění a tos v prvním příspěvku neuved4


Sa mi to tak strafilo, preto som išiel tak ako som išiel,mal som čas neponáhlal som. A nemáš to zajedno, či si to budeš frčať 100-150km/hod a potom budeš niekde čakať 2hodiny? ( aj na to niekto môže zareagovať, že šak si môžeš trebarz zdriemnuť 6 , alebo neak inač využiť čas, keď je kde a chce sa ti)

A nemyslel som dolu kopcom vypínať motor, akože vypat klúčik. Mal som na mysli , že keď máš zaradenú rychlosť a nemáš stlačený plynový pedál (a spojku) automaticky sa ti LPG zastavuje a zapína (v aute uprava-aby som to nemusel vypínaťa a zapínať manuálne).
Alebo verziu elktronickú, ovládanú od otáčok motora (na škoďáre som ešte neskúšal- ale funguje tiež dobre. Dá sa to jednoducho spraviť aj s fav. digi. otáčkomera) .

Jasne, mohol som to tu rozpísať na stranu, ale verím tomu, že aj tak by sa našli taký čo sa budú chytať kadejakých detajlov a rozkuchávať to tu.

Asi preto som to napísal v jednoduchosti a v skratke.
16:56:19
10.03.2009
King
-> omeletka: A ještě jsem zapomněl dodat, že rozdíl v naplnění nádrže mezi dvěma tankovačkama je klidně v řádu litrů. Takže se mi kolikrát stalo, že při dojíždění do práce jsem jednou spočítal spotřebu 7l a podruhý 8l a přitom dlouhodobej průměr byl 7,5 - prostě dělat závěry na základě jedný vyjetý nádrže je jenom takový přiblížení se realitě 4
16:51:04
10.03.2009
King
-> omeletka: Já se nehádám, ale jezdit v zákrytu za kamionem, vypínat motor z kopce a jezdit reálnejch 80 prostě není nic pro běžný ježdění a tos v prvním příspěvku neuved4
16:40:36
10.03.2009
Mil@n
-> King: jo tu tam nemam už hodně dlouho,tak mě to hned netrklo.Jinak mam vše jaks popisoval,akorat sme porovnavali s kamošem jednou motory a jeli sme na stejno poprvé,bylo to chvilku po zahřatí a pak až to bylo pořadně zahřatý a tam mi už ujel tak sem myslel že je na to ještě nějaký fígl4 On pokažde na benzín a ja na plyn8 Jinak moc díky za ochotu.
14:25:44
10.03.2009
King
-> omeletka: Tak to leccos vysvětluje :) Mě šlo spíš o to, že se výdycky najde nějakej chytrák, co natankuje plnou plynu, pak ujede x km, znova natankuje plnou (y litrů) a jako spotřebu udává ten poměr y/x, což je údaj s přesností +- Airbus 4 Já jsem třeba se 105tkou dokázal v měsíčním průměru v zimě za 5,8l/100, ale to bylo max. 80tkou (což je v reálu 70) a často i pomalejc kvůli podmínkám - ale to už není ježdění autem :)
-> Saky: Přesně :) Z těchhle soubojů škodovkářský spotřřebový latiny jsem už vyrost :) Taky jsem s mondeem (2.0 turbodehet) dokázal absolvovat cestu z Dejvic do Kolína (upřesnění pro přespolní přes Prahu :) se spotřebou asi 3,6l/100, ale v běžným provozu ukazuje počítač 6,8 a realita (ujetý km/spotřebovaná nafta) je asi 7,5.
upraveno 1x, naposled 10.03.2009 14:27:05
14:11:52
10.03.2009
Saky
to me tak pripomina.. jednu cestu za zivot udelam za 4litry normalne sice jezdim za 6 ale tvrdim ze to umi jezdit za 4-) to ze jsem to udelal stylem jakym se neda normalne jezdit, cast cesty stravil vlecenim na lane-) to uz samozrejme nezminuju..
14:04:39
10.03.2009
omeletka
-> King: úplne jednoducho. Natankoval som plnú nádrž a spravil som trasu Myjava-Liptovský Mikuláš a spet + niečo v NM a MY. Po dialnici zvačša 80-90km/hod. v zákrite nejakého auta, najlepšie kamiona, ten zvačša drží rýchlosť, zrýchlovanie s lahkou nohou (ale nech to niekt neberie tak, že som sa rozbiehnel z 0 na 90 na 5-iatých km), pred križovatkou-dojazd zotrváciou po križovatku, kruháč, dlhší dole kopec- neutrál ( alebo využitie brzdenia motorom bez LPG). A dalších vela vecí, čo dokážu zmeniť spotrebu.
A vôbec netvrdím, že takú spotrebu robím pravidelne každý den, iba vravím že to je možné.
A kedže Myjava niesu žiadne rovinky, s tíma mojma pneu. dostat sa pod 7l/100km je asi nemožné.
Mimochodom do práce mám cca 27km tam a spet.
Nech si každý odskúša a potom sa háda čo sa dá a čo sa nedá !!!!!
Na mojej felicii 1,3i som spravil tiež min. priem. spotrebu 6,35l/100km a spravil som cca 850km za den. (Vtedysom mal dočasne pneu.165/80-13, takže keď si to prepočítaš, tak v skutočnosti tam bola ešte lepšia spotreba, lebo kilometrov bolo v reále viace)
Norálne robím 7,5-8,5l/100km.
Ked niečo vozim aj s vlerom tak si cucne aj do 10l/100km.
13:06:08
10.03.2009
105
-> omeletka: ano 55 na sprint aby se prevod pomer trosku dostal ''do sily'' a ne do ''rychla'' jestli nad tim uvazuji... ovsem vcera sem nad zastavbu sp 4,22 premyslel ale radsi tam necham tu 3,9 z duvodu relativne nizsich otacek pri vetsi rychlosti .. ale je pravda ze na sprint nic moc ... ma to mensi odpich mňo :D
12:51:10
10.03.2009
King
-> omeletka: Můžeš mi malinko přiblížit metodiku, jak určuješ spotřebu na "delší trase"? Přece jenom těch 6,1/100 LPG je dost málo i v kontextu toho, co jsem kdy slyšel a čet na lpg fórech4
12:48:07
10.03.2009
omeletka
-> 105: 5q 3,9 nieje bohvie čo na šprint a mesto. To keď nebudeš jazdiť pravidelnejšie mimo mesta tak by som dal radšej prevod dif. 4,2.
Chceš pehadzovať na šprinty pneu. s profilom 55 ?
12:31:37
10.03.2009
105
-> omeletka: 105 10.03.09 05:34:56 napsal: → omeletka: asi jo ale prave sem si rikal ze ta 280 by byla na provoz benzinu ovsem to by bylo i tak moc .. sem radsi pro 287/ 270 max… sp mam taky 3,9.. jinak jakou mas spotrebu ? ekuji za nazor

jeeezis ted sem si to po sobe blbec precetl :D:D samozrejme ze ne 287/270 ale 278/270 :D

aspon me omlouva ze sem to psal o pul seste rano? :D:D 152
12:25:05
10.03.2009
105
-> omeletka: jde mi o to ze ,, vzdycky sem chtel mit upravenej motor .. mno a proto chcu najit nejlepsi kompromis.. a kdybych takovy motor provozoval i kdybych jel pianko jen na benzin tak by me to vyslo draho proto tam chci lpg a proto upravenej motor abych mohl zamachrovat na sprintech.. muj sen .. mit rychly auto na sprinty musi to byt ale skodovka :) vim ze nebudu patrit mezi spicku ale i tak... mno pouzivani jakkekoliv vacky sem dosud zadne zkusenosti nemel ... z toho duvodu ze to auto bude jezdit po meste myslim ze je vacka vhodna od 260/260 do 280/280 kvuli volnobehu a spotrebe ktera ovsem bude i tak vyssi ... motor bude celkove po go.. prevodovka je 5q 3.9 a kola budou krize s 185/70 (?55?) / 13,, jinak laminaty a kokotiny povesenyna aute me uz omrzely jako vestinu tady:D takze investice pujde jinym smerem.. este musim vsecko promyslet ...nabiram zkusenosti
11:45:12
10.03.2009
omeletka
-> 105: napísal si :105 10.03.09 05:34:56 napsal:
→ omeletka: asi jo ale prave sem si rikal ze ta 280 by byla
na provoz benzinu ovsem to by bylo i tak moc .. sem radsi pro 287/ 270 max…
sp mam taky 3,9.. jinak jakou mas spotrebu ? ekuji za nazor


Nechápem, 280-ka je moc, tak dáš radšej 287/270 ?

A priemernú spotrebu mám 7,2-7,5l/100km
Nieje problém v pohode spraviť aj priemer 9,8-10,2l/100 ( lietačky-nahánačky, a po dialnicy pri rychlosty 175 a viac mu tiež to LPG šmakuje )1
Ale dokážem spraviť na dlhšej trase aj 6,1l/100km (max. rýchlosť 90-100km/hod)


Všetko záleži od spôsobu jazdy, kde jazdíž a v akom máš stave motor(jasneže aj ďalšie veci)

Taktiež je rozdiel, ked niekto povie, že jazdí s LPG na plný plyn a má dobrú spotrebu.
Avšak rozdiel je v tom, či to na ten plný plyn točí po 3200ot/min, alebo po 5200.
Vtedy je na spotrebe podstatný rozdiel.
Keď chce niekto ušetriť na palive tak si dá LPG.
Ale otázka ostáva, KOLKO chce na tom palive ušetriť?
Ak chceš mať auto na BA a vačku 280-ku a jazdiť s tím tak svižno, tak bude tá spotreba na LPG vyžšia a podla mna to stráca tú podstatu efektívnosti na LPG.

Ked som mal v aute motor 110R po GO + 5Q 3,9 pneu.165/80-13 tak som dokázal spraviť min. priem. spotrebu na LPG pod 6l/100km. V kopcoch je to troška lenivšie, ale nie najhoršie, treba len skorej podradiť a podržat ho v otáčkach.

Ale akonáhle som vymenil pneu. za 195/55-15 spotreba vstúpla v priemere o 0,9-1liter/100km a tomu motoru sa to moc nelúbilo. 1 2

Potom som tam hodil 1,4-ku.
11:41:51
10.03.2009
King
-> Mil@n: Teď se obávám, že jde o klasiku "jeden o voze, druhej o koze" :)
To co, mi popisuješ je zapojení tvýho BRC reduktoru (zplynovače) do chladící okruhu - tzn. horká voda pro vytápění výparníku kapalný fáze LPG. Tam není co řešit.
Řeč je o klapce, která se nachází u fáva kousek od airboxu (filtrboxu), v místě, kde do sání (ne do sacího potrubí) ústí hadice od krytu výfukovýho potrubí. Je možný, že už ji tam dávno nemáš, takže v tom sacím chobotu je jenom díra. Ta klapka reguluje teplotu nasávanýho vzduchu před filtrem...
05:34:56
10.03.2009
105
-> omeletka: asi jo ale prave sem si rikal ze ta 280 by byla na provoz benzinu ovsem to by bylo i tak moc .. sem radsi pro 287/ 270 max... sp mam taky 3,9.. jinak jakou mas spotrebu ? ekuji za nazor
23:32:16
09.03.2009
omeletka
-> 105: Tá vačka 280/280 je ti na LPG zbytočná.
Ja mám 1,4 na LPG-BRC, vačka 265/265 , 5q 3,9 , pneu.195/55-15 a nesťažujem sa.
LPG-BRC mám aj vo Felicii a funguje spolahlivo.4
19:11:13
09.03.2009
Mil@n
-> King: Ja mam favo motor a BRC AT90P s podtlakem braným ze sacího potrubí.A mam to zapojený tak že WATER OUT jde do sacího potrubí a WATER in jde do domku termostatu.
To znamená že tzv tepla doura je WATER IN?A nebo se musí rozdělat reduktor pro zablokovaní té klapky pro polohu saní studenýho vzduchu?
09:29:10
09.03.2009
105
-> King: hm reduktor bude to co je vzdycky na pravem boku ze ? motoroveho prostoru (zplynovac?)(musim se naucit princip) je to zvlastbi ale ve skole jako autoelektrikar a ani jako automechanik sme to zatim nebraly:D (zplynovac?)

takze tam bude nejaka nadrz ... potom ten reduktor ktery redukuje davkovani plynu podle podtlaku (predpokladam) a nejaky el ventil na preruseni paliva.. hadice a trubky a ovladani a mixer na karburatoru
09:11:34
09.03.2009
King
-> 105: Mno, ten sportovní filtr není pro lpg ideální řešení. V některejch případech může bejt problém i s nastavením volnoběhu kvůli malýmu podtlaku, ale pokud budeš mít kliku, že se ti "sejde" správnej mix s reduktorem, může to fungovat.
08:39:48
09.03.2009
105
-> King: dekuji za vysvetleni ..:) prochazel sem auta a videl sem ze treba baghira mel motor mirne upraven a pouzival lpg ... z tveho prispevku sem pochopil ze pro lepg je lepsi sat studeny vzduch tudiz odstranit klapku v chobotu filtrboxu ktera privadi ohraty vzduch od vyfukovyho potrubi ? muzu mit otevreny sport filtr v tom pripade ze? samozrejme sezenu blok 742.135-136 protoze me za ten favoritacky porad jebou :( (i kdyz sem splnil body vyhlasky)
22:59:12
08.03.2009
King
-> Mil@n: Je to myšleno tak, že že se ta klapka skutečně zablokuje v poloze, kdy motor saje tzv. studenou ďourou :) U fava či feldy se tuším dá odpojit táhlo od klapky, u shade jsem celej ten klikopák (obvykle polofunkční) vyhazoval a "teplou ďouru" zaslepil. Nejde jenom o vliv teploty nasávanýho luftu, ale hlavně o to, že činnost klapky mění podtlakový poměry v sání tzn. podtlak v oblasti mixu kolísá a to má obvykle neblahej vliv na stabilitu volnoběhu popř. režimy s nižší zátěží motoru. Zhoršovat to může i akcelerační pružnost. Vzhledem k nižší výhřevnosti LPG směsi je lepší sát studenější vzduch, ale hlavně zabezpečit těsnost sacího traktu a to je s funkční klapkou problém....
22:46:35
08.03.2009
Kaprof-Pisařík
-> King: jasněe.. lpg bylo ve 120 v dobe kdy denně jezdila z kolina do prahy4 ted už druhym rokem nejezdi plyn se vyhodil a sem stim spokojen pravda změnil se i moto za silnějši..
22:41:14
08.03.2009
King
-> kaprof von Bahnhof:): Nevím sice, co jsou to škub škub jízdy, ale pokud by to měly bejt přískoky typický pro shade za studena, tak ty se u lpg z principu nekonaj. NA LPG powered shade se studenej motor prakticky nepozná, jenom je potřeba sytičem po startu trošku podpořit volnoběh. Hlubokomyslnou poučku o určení plynu a benzínu jsem akceptoval do doby, než jsem začal jezdit slušný trasy a 60hal/km byla jasná volba4
21:23:33
08.03.2009
Mil@n
-> King: zablokování termostat. klapky v sání na poloze sání studenýho vzduchu 9
To je myšleno jak?To bych chtěl taky udělat protože vliv teploty je fakt hodně poznat8
21:04:46
08.03.2009
Kaprof-Pisařík
-> King: no nevim jestli shade s lpg jede lip jak na beno... když vzpomenu na tadični škub škub jizdy tak se mi chce vrhat78 plyn do trouby benzin do nadrže3
upraveno 1x, naposled 08.03.2009 21:04:59
20:42:32
08.03.2009
King
-> 105: Jenom obecně: To zvýšení spotřeby o 30pct je jenom teoretická hodnota - v praxi to je 10-20pct navíc. Výkon - úbytek u podtlakovejch LPG systémů je, ale není tak dramatickej, jak se obvykle uvádí - řekněmě 5pct. Samozřejmě, že motor i malinko zleniví kvůli absenci systému obohacení při akceleraci, ale při správným nastavení to není tak strašný. Dokonce třeba na mojí feldě není ani výkonově poznat, že se jede na LPG. Předchůdce shade s favomotorem jela dokonce subjektivně na LPG líp, protže karbec je přiškrcenej montáží mixeru a já měl i navíc pozdějc rozšířený difuzory a úpravu ovládání 2. klapky.
Předstih rozhodně min. 5st zvýšit, na upraveným motoru je to obzvlášť důležitý, protože nízkej předstih dokáže v kombinaci s chudší směsí na lpg i propálit dna pístů. Žádný dodatečný mazání ventilů není u fáva potřeba (ale opět viz předchozí věta).
Úpravy karbu - jediný, co má smysl, je rozšíření difuzorů, ale obvykle to rozhodí provoz na benál. Trysky nemaj na lpg žádnej vliv - lpg používá z karbu jenom klapky a sytič, dávkování obstarává reduktor a mixer. V přpadě SEDRu je vhodný i mech. ovládání 2. klapky (popř. úprava podtlakovýho ovládání), ale u lekru nemám zkušenost.
Dá se ještě lehce votunit mixer, kterej se montuje na karbec - zabroušení hran a decentní zvětšení průměru. K lpg "tuningu" patří i zablokování termostat. klapky v sání na poloze sání studenýho vzduchu (nebo vykuchání) - pro stabilitu nastavení LPG a výkon takřka nutnost. Spotřeba se 136tkou 7-8l při pianko přesunech, 10l při svižnější jízdě.
Revize teoreticky 1x ročně nebo každých 10tkm - prakticky jenom před STK :)
07:30:01
08.03.2009
105
este nejaky nazory lpg vs upravenej motor? ..... na¨vic jak je to s revozema jak casto a tak?
19:53:58
07.03.2009
Mil@n
U mě to teda je poznat na spotřebě když jedu pianko tak sem na 8 a když tomu davam pořadně za krk tak i 13l/100km,ale je fakt že už to lpg mam dost starý no8
19:36:09
07.03.2009
105
-> Tom.t: jasne no ja budu kombinovat prave upravenej motor na bezny jezdeni s plynem a na blbnuti s benzinem 2
19:19:28
07.03.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> 105: karbec nemám upravovanej vubec ... mixer tam samozrejme je ...
na plyn nejsou špatné tatra karbce1
ale já to mám na každodenní ježdení4
18:53:44
07.03.2009
105
predpokladam ze ve zvetseni trysek a primontovani mixeru pod airbox
18:35:18
07.03.2009
105
a v¨cem spociva uprava karburatoru na lpg ?
18:31:01
07.03.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> 105: u lpg neni moc rozdil v spotrebe jestli jedeš piánko nebo plnej knedlík .. je to zajímavé ale je to tak ... když jezdím po meste a nezávodím tak mám tech 8,1 nebo na delší trasy, a ted co jsem pálil po D11 hradec-praha v levým pruhu plyn na podlaze - spotreba 8,6 .. takže rozdíl minimální ..ted mi to vychází na 1,13kč na 1km což je paráda .. jezdím s tím na slovač a mesíčne nalitame pres 5tis km treba ..
18:23:12
07.03.2009
105
-> Tom.t: to je opravdu pekny,, 8,5 to je jak penzin kdyz na nej slapes :) .. mno slysel sem ze spotreba na lpg stoupne o 30procent vys,,, .. chci si splnit sen a upravit si motor ale potrebujus autem i jezdit normalne a benzinem bych jezdil na procisteni a na srazy 2
18:03:47
07.03.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> 105: na nádrži máš dva ventily vstup a výstup, a tam to zavřeš ..
jinak já jezdím dlouhodobě na plyn se spotrebou 8,1-8,6l /100km (motor 742.136) po GO + 4 Qalt..
když táhnu plnej vlek (500-700kg) tak jsem kolem 10,5l plynu což je pořád pekný ...
16:36:53
07.03.2009
105
-> Mil@n: dekuju za nazor :)


kdyz treba budu chtit z nejakeho duvodu zadni celo kde je plnici hrdlo co musim udelat pri demontazi je tam nejaky uzaver a nebo vyject plyn ?
15:30:20
07.03.2009
Mil@n
Pokud maš motor favorit tak tomu moc lpg nevadí,ja osobně mam motor s favorita a už sem na něm najel kolem 100 tisíc kilaku na lpg a a celkem už ma na lpg najeto kolem 250 tisíc kilaku a jedu pořad.
Ja jezdím na doporučení kamoše do fryštaku u zlína tam je firma co montuje lpg systemy.
Rozdíl mezi palivy je a to dost velky,na lpg musíš víc točit když chceš jet,nema ten spravný zatah,vlastní zkušenost.
14:58:39
07.03.2009
105
ahoj predevsim lpgisti .. mel bych par otazek koukam ze cim dal tim vic lidi na virtu ma lpg .. chtel bych si taky odborne zastavit lpg od nejake firmy.... ovsem chtel bych se zeptat jestli si muzu upravit motor jednalo by se o favorita ale zvetseni objemu na 1,4.. vacka max do 280/280 , a komplet hlava od sakyho... docetl sem se ze provoz na lpg vyzaduje zvyseny predstih muze byt motor ktery bude upraven pouzivat toto palivo ? dale sem nasel na netu nejakou aditivni nadrzku kde je regulator a do nadrzky se nalije nejaky spesl olej aby pri provozu byli mazany sedla ventilu tak to bych si poridil .. proste benzin je cim dal drazsi a je lepsi zainvestovat do lpg .. dalsi je vec a tö vaha celeho systemu nepocitili jste nejaky unaveni skodovky kdyz tam mate vzadu + 50 kg plne nadrze plynu ? jak to jede na plyn je to srovnatelne s benzinem ? jaka je spotreba u lpg pri dobre serizenem motoru ? dekuji
Extreme Tyres