skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
epidemie vaření pokračuje
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 26.02.2009 do 26.03.2009, založil/a Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
18:12:59
26.03.2009
26.03.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak děti moje přesahy sou dobrý ale byla prohnutá hlava pomohlo zbrouení o dvě desetinky no motor čeká na utažení hlavy momenťákem seřídím ventily zapojim topení a uvidime tak mi držte ruky
21:37:28
01.03.2009
01.03.2009

Nwkt
-> Rider skoda: Budeš muset sundat hlavu
22:02:28
28.02.2009
28.02.2009

Bobesh
-> Peťa Klíč: Taky by\ch se přimlouval za chybu u vložek-přesahy,těsnění hlavy nebo vložky,popř prasklina. další možnost hlava.
21:47:19
28.02.2009
28.02.2009

Pavel P..
-> Peťa Klíč: no to že někde prosákne bych viděl jako následek natlakovanýho chladicího okruhu od podfukujícího těsnění.

21:02:02
28.02.2009
28.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak dneska sem tak z bláhový naděje vyměnil odvzdušňovací hadičku k chladiči.. ael nahmatal sem dole na expanzce takový mokříčko kousek od vývodu do čerpadla.. tak sem na expanzku pověsil igelitku.. dojel jsem v pohodě do brna v igelitce nic po brně sem jezdil taky ok a zpátky kousek od domova sem na to šláp\', uvařil a hele ho v igelitce voda takže ještě zajtra vyžebrám na pučení u dvorního expanzku a zkusim..
asi by mi to udělalo radost protože nová expanzka je imho na práci i na prachy docela legrace oproti rozebejrání motoru
asi by mi to udělalo radost protože nová expanzka je imho na práci i na prachy docela legrace oproti rozebejrání motoru
15:14:52
28.02.2009
28.02.2009

peti
-> Rider skoda: nj ale co pises by tesnenie prave vysvetlovalo, lebo ked je v tahu a fuka tak sa ti zavzdusni okruh a prestane topit a chladic moze byt tiez vlazny a uz to vari hned
13:29:13
28.02.2009
28.02.2009

Rider skoda
az budes mit nejaky novinky cim to bylo a vyresis to nebo na neci prijdes,tak dej vedet;-) mam stejnej problem pri vysokych rychlostech s varenim.znova

12:47:55
28.02.2009
28.02.2009

Rider skoda
Tak jsem znovu uvaril:( Pochopil bych, ze ja jsem to trikrat uvaril tak asi bude v ahji tesneni pod hlavou tak proto dycky zacnu varit pri rychlosti na 5kvalt a necelych 4tis otacek.Jina kanevarim ale jakmile jedu takhle rychle tak hned varim:( a termostat jsem dal jiny.Jenze mi nejde do hlavy kdyby to bylo tesnenim pod hlavou,tak prece mi nezacne foukat studeny vzduch od topeni a (mozna ze je i vlazny chladic) Tak sim to muze byt?
11:22:38
27.02.2009
27.02.2009

Jakub M.
možná trošku OT... ale ta epidemie vzniká pořád ze stejných problémů ... tzn. pokaždý je něco špatně...
1, přesahy vložek musí být co nejpřesnější... pokud možno v horní toleranci, neprasklé, nepokoškozené styčné plochy v místě styku s těsněním - pokud byl už motor jednou hodně uvařený (v systému chyběla většina vody) je hodně pravděpodobné, že se vložky zhroutily dovnitř (zejména u celohliníkových motorů) = znovu nepoužitelné...
2, hlava musí být srovnaná, neprasklá, nepoškozené styčné plochy.. (viz výše)
3, funkční termostat
4, čistý a funkční chladící systém + samozřejmě ventilátor! (doporučuju použít z Fel. 1,3 - motor má vyšší otáčky a je spolehlivější (odolnější vůči povětrnostním vlivům)
5, napoužívat těsnění DONIT ani TEMAC... oboje nanic, rozpouští se ve fridexu, použité plechy jsou slabé... jsou z korodujícího materiálu... nejdostupnějším řešením nejblíž originálu je Elring pro Fabii 1,4 Mpi 44/50 kW - v případě že jde o motor s hliníkovou osmikanálovou hlavou.
podle mě, když se zaručí tyhle podmínky, tak žádný problém nenastane. tohle jsem praktikoval zatím na všech třech škodovkách co mi prošly (procházejí) rukama a ani v největších vedrech, při jakkoli hrubém zacházení s motorem se nevyskytl žádný problém s přehříváním
1, přesahy vložek musí být co nejpřesnější... pokud možno v horní toleranci, neprasklé, nepokoškozené styčné plochy v místě styku s těsněním - pokud byl už motor jednou hodně uvařený (v systému chyběla většina vody) je hodně pravděpodobné, že se vložky zhroutily dovnitř (zejména u celohliníkových motorů) = znovu nepoužitelné...
2, hlava musí být srovnaná, neprasklá, nepoškozené styčné plochy.. (viz výše)
3, funkční termostat
4, čistý a funkční chladící systém + samozřejmě ventilátor! (doporučuju použít z Fel. 1,3 - motor má vyšší otáčky a je spolehlivější (odolnější vůči povětrnostním vlivům)
5, napoužívat těsnění DONIT ani TEMAC... oboje nanic, rozpouští se ve fridexu, použité plechy jsou slabé... jsou z korodujícího materiálu... nejdostupnějším řešením nejblíž originálu je Elring pro Fabii 1,4 Mpi 44/50 kW - v případě že jde o motor s hliníkovou osmikanálovou hlavou.
podle mě, když se zaručí tyhle podmínky, tak žádný problém nenastane. tohle jsem praktikoval zatím na všech třech škodovkách co mi prošly (procházejí) rukama a ani v největších vedrech, při jakkoli hrubém zacházení s motorem se nevyskytl žádný problém s přehříváním
07:23:26
27.02.2009
27.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Rider skoda: no zkusit to možu no..
23:00:40
26.02.2009
26.02.2009

Rider skoda
-> Peťa Klíč: urco bych prvne nez pujdes sundavat hlavu vyzkousel z legrace vyndat uplne termostat a dat tam originalni puvodni nejaky se kterym se to treba i dele ohriva nebo ho uplne vyjmout z domku a vyzkouset to projet na velkou rychlost jak rikas ze to blbne pri ni.Protoze jak radil mne LiMak,tak to bylo take termostatem a podobny jev opravud a chladic studeny a dokonce mi snad taky netopilo topeni jestli si dobre pamatuju.A to jsem dal take termost novy,ale nejaky srac druhovyrboni a za mesic byl v haji-> Peťa Klíč:
23:00:20
26.02.2009
26.02.2009

Rider skoda
urco bych prvne nez pujdes sundavat hlavu vyzkousel z legrace vyndat uplne termostat a dat tam originalni puvodni nejaky se kterym se to treba i dele ohriva nebo ho uplne vyjmout z domku a vyzkouset to projet na velkou rychlost jak rikas ze to blbne pri ni.Protoze jak radil mne LiMak,tak to bylo take termostatem a podobny jev opravud a chladic studeny a dokonce mi snad taky netopilo topeni jestli si dobre pamatuju.A to jsem dal take termost novy,ale nejaky srac druhovyrboni a za mesic byl v haji
22:07:23
26.02.2009
26.02.2009

enzox
Zneužijem tému kus....Len taká rychla otázka. Je normálne že ked nalejem do plna vodu do nádržky (viem že sa to nemá) a pridám plyn tak hladina klesne a ak uberiem a motor sa vrati do volnobehu tak hladina vody v nádržke vystúpi na pôvodnu hodnotu? Či nahodou nie je tesnenie pod hlavou ko
alebo utopené vložky. Motor 136ka a do biela nedymi
alebo utopené vložky. Motor 136ka a do biela nedymi21:10:18
26.02.2009
26.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Syny: termostat pouští pěkně až moc je novej a tim to není to by snad nepřestalo topit ne?
15:20:19
26.02.2009
26.02.2009

Syny
-> Peťa Klíč: Jen takova omsela standartni otazka - termostat si menil?
14:59:18
26.02.2009
26.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Pavel P..: ošéfuju to dneska proti srovnání hlavy nic zásadního nemám 

14:53:30
26.02.2009
26.02.2009

Pavel P..
-> Peťa Klíč: to ti doporučuju jí nechat srovnat jestli si to uvařil několikrát tak bude křivá... ale dělej jak myslíš mě je to fuk

14:33:02
26.02.2009
26.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Pavel P..: s hlavou se nic nedělalo, byla ok.. no uvidime
jinak do oleje voda nejde tam je to v pořádku.
jinak do oleje voda nejde tam je to v pořádku.
14:16:54
26.02.2009
26.02.2009

Pavel P..
-> Peťa Klíč: tak hlava vyžraná... nechával jsi jí rovnat?
14:14:35
26.02.2009
26.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Pavel P..: asi to těsnění checknu ale sere mě to, je tam nedávno nový
14:11:36
26.02.2009
26.02.2009

Pavel P..
těsnění pod hlavou... měl jsem stejnej případ u rapida 136. holt jak byla větší zátěž tak si to nafoukalo bubliny do chladiče a topení a proto byl studenej.
14:08:57
26.02.2009
26.02.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
zlobí mě 136 rapid.. jede všecko v pohodě a najednou vylítne rafička nahoru a už to vaří.. pokaždý je pak studenej chladič i topení.
ze začátku to dělal jen tak občas jako překvapení, teď to dělá jakmile ženu kvalt přes 110 chvilku ale přitom mu nevadí když ho na nižší kvalty honím v otáčkách.. při 90 km/h je to hodný!!
jakoby to neutlačilo vodu dopředu nebo co, vybleje se expanzka a předek je studenej a je to vždycky během chvilky - jedu, sahám na topení.. topí topí topí rafička vyletí a v tu ránu už topení studí. nejvíc ohřátá je hadička z ohřevu sání ale to bude asi normální jev. ještě zkusim vyměnit odvzdušňovací hadičku od chladiče a když to nepomůže možná i chladič.. spoje poutahovaný, odvzdušnění topení vyměněný a kohoutek, nikde není mokro nikde nic neteče.. taky kouknu na čerpadlo asi ale to se mi nezdá šak je to vrtulka na hřídeli.
jinak ať se s tim blbne jak chce tak to je hodný, dělá to právě při vyšší rychlosti.
když mám zrovna zahřátej motor a zastavim tak se taky nic neděje, teploměr sice drží trošku vejš ale jak se rozjedu tak se uklidní.
nějakej nápad?
ze začátku to dělal jen tak občas jako překvapení, teď to dělá jakmile ženu kvalt přes 110 chvilku ale přitom mu nevadí když ho na nižší kvalty honím v otáčkách.. při 90 km/h je to hodný!!
jakoby to neutlačilo vodu dopředu nebo co, vybleje se expanzka a předek je studenej a je to vždycky během chvilky - jedu, sahám na topení.. topí topí topí rafička vyletí a v tu ránu už topení studí. nejvíc ohřátá je hadička z ohřevu sání ale to bude asi normální jev. ještě zkusim vyměnit odvzdušňovací hadičku od chladiče a když to nepomůže možná i chladič.. spoje poutahovaný, odvzdušnění topení vyměněný a kohoutek, nikde není mokro nikde nic neteče.. taky kouknu na čerpadlo asi ale to se mi nezdá šak je to vrtulka na hřídeli.
jinak ať se s tim blbne jak chce tak to je hodný, dělá to právě při vyšší rychlosti.
když mám zrovna zahřátej motor a zastavim tak se taky nic neděje, teploměr sice drží trošku vejš ale jak se rozjedu tak se uklidní.
nějakej nápad?
