skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jakou máte teplotu na teploměru
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 15.02.2009 do 17.02.2009, založil/a Petr Abrahámek
09:26:16
17.02.2009
17.02.2009

Syny
-> Petr Abrahámek 15.02.09 23:09:35: Tohle to presne delalo me a bylo to tim, ze termostat mel nabehano 25let :) Po vymene teplota krasne na 75-80°C. Oteviral se na 82-83 coz bylo na budiku krasne videt... V lete sem se pomalou jizdou dostal treba na 90, ale pak zap ventilator a opet to bylo mezi 80 - 90 :) Takze ma rada - vymenit, zahodit :)
09:26:01
17.02.2009
17.02.2009

OndraST
Doufám že nebude vadit zasírání, ale jak je to u Š 130 LR (ºC)
08:52:35
17.02.2009
17.02.2009

gabo000000 - zrušená registrace
80 vecsinou

08:42:26
17.02.2009
17.02.2009

vhml
-> pyroman: příležitostně vařící rozpálenej motor po vypnutí ber jako běžnej jev. Já vždycky zastavím a nechám to ještě tak minutu běžet, pak s tím problém není
17:33:16
16.02.2009
16.02.2009

zidlik
-> pyroman: já to mám taky na původnim místě ale větrák mám na zapínání v interiéru přes tlačítko

17:28:58
16.02.2009
16.02.2009

Bobesh
To jednak nebo může bejt důvodem netěsný víko expanze (viz. tlakové nádoby-posun bodu varu).
17:16:30
16.02.2009
16.02.2009

aceboss
-> pyroman: Jak píše-> vhml: mě to dělalo taky jednu dobu.Jak píše,ty motor zastavíš na 90 přestane proudit chladící kapalina.To má za následek že motor ,,stojicí''kapalinu v bloku zahřeje až může dojít k překročení tlaku v expance a ta pustí

14:16:36
16.02.2009
16.02.2009

pyroman
-> vhml: ale je zajímavý, že to začalo bublat až tak po 5 minutách a před tím to z 90 nikdy nevylítlo až na hodnotu varu
14:06:14
16.02.2009
16.02.2009

vhml
-> pyroman: protže motor je rozpálenej na víc než je teplota vody. A ta jakmile přestane proudit tak začne vařit
10:55:15
16.02.2009
16.02.2009

pyroman
ještě ot... kam máte nataženou kostru z ventilátoru? Já ji mám na původním místě a nějak se mi nezdá
10:53:14
16.02.2009
16.02.2009

Karel.
já mám v létě 70-75, ale vím, že je špatný čidlo. Koupil jsem nový a od té doby to blbne. Zajdu na vrakáč vymontuju starší a zas to bude pohodička

10:49:08
16.02.2009
16.02.2009

zidlik
já mám furt 80 at v létě tak vzimě a víc to prostě nejde..krásně se mě teplota pořád drží takhle
ale možná by bylo lepší na ten fá motor dát jinej ale já to nák neřešim
ale možná by bylo lepší na ten fá motor dát jinej ale já to nák neřešim09:38:16
16.02.2009
16.02.2009

pyroman
mě se teplota drží v rozmezí 80-90°C teď v zimě, protože sem dal před chladič karton, jinak teplota je na 80...akorát včera mi během odstavení auta u benzínky vyběhla teplota z 90 na 100°C a auto začalo i s vypnutým motorem vařit což je pro mě záhadou, když při vypínání motoru byla teplota na 90
09:28:08
16.02.2009
16.02.2009

spartra
v létě se dá použít z ávky cca 75stupňů
teplota je konstaní na 2 etapy nejdřív dojede k 80, po chvíli se doplouží k 90, nevím proč to dělá
teplota je konstaní na 2 etapy nejdřív dojede k 80, po chvíli se doplouží k 90, nevím proč to dělá
07:53:17
16.02.2009
16.02.2009

MOLSO
-> Petr Abrahámek: kazdopadne 86° termostat nicomu neublizi ja uvazujem na zimu pouzivat 88°C z fava (aby to lepsie kurilo) a v lete pouzivat klasik 82°
07:33:43
16.02.2009
16.02.2009

vhml
-> Petr Abrahámek: tam je třeba ještě říct jak ti to měří. Ono to dokáže měřit +- 10 stupnu podle toho jak tam ve fabrice bodli ručičku. Takže vyndat budík, vyndat čidlo, teplá voda, rtuťovej teploměr a zjistit jestli ti budík nelže...
07:14:27
16.02.2009
16.02.2009

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Petr Abrahámek: při podchlazení motoru je větší opotřebení
23:37:24
15.02.2009
15.02.2009

Petr Abrahámek
Dobře a kolik by teda mohla mít upravená 120 viz profil. zelený políčko na teploměru je od 80 do 100 a když mám těsně pod 80 tak to nebude úplně košér. Četl jsem o vyšší účinnosti motoru při vyšší provozní teplotě. Co je na tom pravdy?
23:11:32
15.02.2009
15.02.2009

minno
-> Petr Abrahámek: nie, každý motor má určitú predpísanú teplotu, napr. Fa motory majú vyššiu predpísanú prevádzkovú teplotu ako motory 120
23:09:35
15.02.2009
15.02.2009

Petr Abrahámek
Mám takový problém. Mám asi termostat kterej pouští moc brzo a teplota nejde nikdy přes 80. vždycky se drží tak 70-75. Nebylo by lepší dát tam termostat kterej pouští při 86? To by měl mít motor lepší vlastnosti ne?
