zaujimava zahada , poprosim radu odbornika

prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 23.01.2009 do 06.02.2009, založil/a MiroJ
řadit dle data
14:25:21
06.02.2009
MiroJ
-> Syny: ale ono sa to uz stalo 8 , ruku mi to \"odstrelilo\" a kym som dal vediet ze uz netreba tocit motorom tak to prskalo a prskalo ... ale v pohode , nic sa pravdaze neskazilo ... okrem toho ze som si zasral motorovy priestor ...

a pravdaze ostatok sa potom spalil , a to si predstav aka hmla ostala po nastartovani okolo auta , normalne sa dala krajat jak ten ostatok oleja spalovalo ...
upraveno 1x, naposled 06.02.2009 14:27:34
14:17:59
06.02.2009
Syny
-> MiroJ: No tim bych si nebyl tak jistej ze tou rychlosti jakou tam valce bude behat stihne vytlacit vsechno prez otvor po svicce ven... Jak ovyprskne to, ale urcite ne vsecko, takze bych mel strach, ze se neco posere...
14:11:01
06.02.2009
MiroJ
-> Nwkt: presne78 116
14:07:04
06.02.2009
Nwkt
-> Syny: Ven 3
14:05:38
06.02.2009
Syny
-> MiroJ: Tak to sem zvedavej kam se te ten ojel ztlaci pri kompresi...
14:02:36
06.02.2009
MiroJ
3 , sakra , tak to si predstavte tu srandu ked som namiesto 3 az 5 ml dal do valca 9 30ml ...42
13:51:25
06.02.2009
Syny
-> MiroJ: 1ccm = 1ml
13:50:53
06.02.2009
Nwkt
-> MiroJ: 3-5 ml
13:47:51
06.02.2009
MiroJ
poprosim , ako postupovat dalej .
V navode pre pouzitie pristroja je pisane , ze do valca kde bola zistena zla hodnota tlaku sa vstrekne 3-5ccm husteho oleja a tlak sa znovu premera , pokial sa tlak zlepsi , treba hladat pricinu na valci a pokial nie hlada sa pricina na ventiloch . To mi je jasne ale poprosim
kolko je 3-5ccm objem v ml?
upraveno 2x, naposled 06.02.2009 13:48:53
08:49:12
06.02.2009
MiroJ
meranie tlakov v rozsahu cca 5 min po zahriatom motore
1.meranie
1 valec 11,4
2 valec 11,4
3 valec 10,6
4 valec 11,6

2.meranie
1 valec 11,15
2 valec 10,95
3 valec 10,50
4 valec 11,90

3.meranie
1 valec 10,95
2 valec 10,60
3 valec 10,00
4 valec 11,00

4.meranie
1 valec 10,75
2 valec 10,10
3 valec 9,0
4 valec 10,75
23:58:40
27.01.2009
mirco
-> MiroJ: no to s tou vodou to môžeš mať, mne tak zmrzla v karbíku a motoru sa nijako nechcelo ísť až keď som nato prišiel nalial velfobin do nádrže tak začala normálne ísť6
19:00:03
27.01.2009
Kočislav
-> MiroJ: To jsou hodnoty, kterými by se možná dala vystihnout délka kabelů v dm...3 Nicméně, podle knížky má být odpor kabelů (v kOhmech) 15-19/1 m délky, nejvýše: 1. svíčka 22,4 2. svíčka 25,2 3. svíčka 26,6 4. svíčka 30,8 cívka 19,6. Uvedené hodnoty jsou uváděny s tolerancí +/- 40%
Takže když si to člověk přebere, tak to v podstatě může vykazovat velice široké spektrum hodnot. Pokud máš podezření na kabely, zkus je třeba zapůjčit od někoho, komu to jezdí normálně nebo rovnou kup nové, tady stojí kolem 120,- Kč a můžou se hodit vždycky.
Jinak nevím, jestli nehledáš problém tam kde vůbec není. To co popisuješ podle mě dělá v zimě každá druhá až třetí škodovka. Nemůže být to, že to předtím nedělalo způsobeno tím, že když si jezdil před tou výměnou nápravy a přev., bylo ještě teplo? Nedělalo ti to loňskou zimu totéž?
Zkus se ještě podívat na vzduchový filtr, kdyžtak aplikuj Velfobin, pokud to v chladnějším období než jsi vyměnil to co jsi měnil, stálo, může tam být zkondenzovaná nějaká voda. A jinak jak říkají ostatní, změřit kompresi.
12:38:52
27.01.2009
MiroJ
namerane hodnoty kablov ...
1. 3,05
2. 3,80
3. 6,35
4. 7,50

cievka 4,55

? tie hodnoty sa mi zdaju utecene ... je tak ?
12:30:49
27.01.2009
MiroJ
takze pre ukazku , tu je sviecka
zvětšit zaujimava zahada , poprosim radu odbornika - obrázek od MiroJ vložen 27.01.2009 12:30:49
17:27:45
25.01.2009
Vrba
-> MiroJ: No je to nerealne stejne jako to,co tady popisuješ ty.Zkus to zmeřit a uvidíš v jakým stavu ten motor je.Podle toho chovaní motoru co popisuješ (beru v uvahu že jsi všechno kolem vymenil)to opravdu vypada že je po smrti.
23:18:38
24.01.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Demoniak: na to je pokud vim měřáček co se zašroubuje místo svíčky a zatočí se motorem
19:55:50
24.01.2009
Demoniak
Vrba 24.01.09 10:39:25 napsal:
→ MiroJ: Pro jistotu bych začal tím,že bych změřil
kompresní tlaky at můžu vyloučit mechanickou závadu.


Když už sme u toho tak se sprostě připletu do diskuze a zeptám se taky... čim to zjistim a jak? já mám zase problémy se startovánim tak se mi to hodí40
11:01:55
24.01.2009
MiroJ
-> Vrba:
a je to realne aby sa tlaky rozhasili behom vybrania a vlozenia motora ?
10:39:25
24.01.2009
Vrba
-> MiroJ: Pro jistotu bych začal tím,že bych změřil kompresní tlaky at můžu vyloučit mechanickou závadu.
19:26:58
23.01.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> MiroJ: prostě se pokazí tak že přemosťuje odtrh no.. nebo prošompanej drát
19:26:06
23.01.2009
Milos
ano, ked ti tockomer preraza(moze byt zly) tak ti bude motor vynechavat, pripadne zhasinat, moze byt
16:54:31
23.01.2009
MiroJ
Peťa Klíč 23.01.09 16:47:22 napsal:
no může se prodřít kablik k točkoměru.. nebo se točkoměr pokazí, je
to elektronika

takto , myslis tym ze mi blbo ukazuje tockomer , alebo ze dokaze pokazeky tachometer spetne prerazat a dokaze oblbnut celkovo zapalovanie(o tom som pocul ja)
upraveno 1x, naposled 23.01.2009 16:58:00
16:47:22
23.01.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no může se prodřít kablik k točkoměru.. nebo se točkoměr pokazí, je to elektronika
16:39:53
23.01.2009
MiroJ
tak ma napada , ohladom predstihu , doteraz som motor nastavoval a kontroloval ked bol pekne zahriaty , a vtedy je predstih stabylny . Je teda mozne ze za studena moze rozdelovac zozhasovat zapal a menit predstih vadou rozdelovaca?
upraveno 1x, naposled 23.01.2009 16:42:24
16:34:27
23.01.2009
MiroJ
ano , mam doma stroboskop a predstih nelieta ... (teda pokila mi stroboskop nechyti falosny signal z ineho kabla :) prdsa uz nie tienene kable niesu az take tienene ) , ale inak je to zaujimava otazka , a teda za akych okolnosti moze predstih lietat . v mojom pripade novy rozdelovac , teda predpoklad ze by nemal mat volu , rozvody pocut niesu(teda nehovorim ze uz nemaju volu) , ale ryska mi drzi stabilnu poziciu...
16:16:22
23.01.2009
MiroJ
ventili, odtrh , predzapal ... vsetko pravidelne kontrolovane
16:07:58
23.01.2009
MiroJ
to aj spravim

takze:
otackomer(v priebehu rokov sa stalo ze sem tam ukazal kravinu zaskackal atd)
hadica k posilovacu (pri montazi sa mohla priskripnut , zalomit , preseknut a rano sa brzda veru chova ako keby nebol posilovac funkcni , pedal je taky tuhy(ale len chvylu ...))
kostra(nepravdepodobne ale skusim to skusobne prekostrit)
upraveno 3x, naposled 23.01.2009 16:14:07
16:05:43
23.01.2009
BeBe
odpoj tu hadicu a zaslep vyvod na sacom a uvidis,ktomu odpalovaniu ked mas new rozdelovac a vsetko je okolo je ok napadaju ma este ventili,resp rozvody,nekontroloval si stroboskom ci nelieta predstih ???
upraveno 3x, naposled 23.01.2009 16:26:24
16:02:45
23.01.2009
MiroJ
to trasenie chapem , ale v mojom pripade je to sposobene nepravidelnym odpalovanim , silenbloky su ok , auto sa chova v poriadku bez buchotania, a po zahriati pri jazde ...

koli tomu prisavaniu vzduchu som pretesnil sacie a vyfukove tesnenie , zakazdym nove tesnenia podkarbec , podotikam , mam rovne dosadacie plochy karburatora .

napada ma este ci sa nemohla seknut hadica k posilovacu
15:48:41
23.01.2009
BeBe
Tak to trasenie motora je u vlecky vacsie ako pri kyvke ,je to dane maksim ulozenim motora,aby sa vybracie neprenasali do kasne ako pri kyvke,dost robi aj silentblok na prevodovke,ked to uz ma za sebov,moze to za jazdy pekne buchotat .Celkovo je to na volnobeh za studena trasak a je to citlivejsie na zmenu zataze a viac je citit ,ked niektory valec vynecha,trochu sa to skulturni zapalovanim z favorita a aj tych vynechani je menej.
Ked mas sviecky do biela tak mas pravdepodobne chudobnu zmes,tak skontroluj ci ti to niekde neprisava vzduch to by mohlo vysvetlovat aj ten sytic za studena,k tej tepelnej hohnote - vyssia znamena, ze sviecka odvadza menej tepla je tym padom \"teplejsia\" a moze mat potom tiez sfarbenie do biela,pripadne sposobovat samozapali,na techwebe je o tom niekde clanok ,tak ked tak si ho precitaj
upraveno 1x, naposled 23.01.2009 15:54:11
14:58:36
23.01.2009
MiroJ
točkoměr to má , pocul som uz o problemoch spojenych s otackomerom , ale nenapadlo ma ho odpojit , odskusam . zaroven mam otazku ak je to otackomer , co sa mohlo udiat ...
14:56:46
23.01.2009
MiroJ
mam vyvedeny kabel priamo starter/baterka a ocistene , prebrusene primazane plochy startera a prevodovky medzi sebou
pasik na dvoch miestach motor/priecka
vsetko odhrdzene osmirglovane trosku vazelinky aj uchyt priecka motora/kasna
14:51:40
23.01.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
točkoměr to má? zkusil bych odpojit
14:50:25
23.01.2009
Pavel P..
co takhle kostřící pásek u motoru? je v pořádku?
14:45:03
23.01.2009
MiroJ
Ahojte ,
uz nejaky cas ma trapi jeden problem .
Vsetko sa udialo pocas jednodnovej prestavby 4q kyvky na 5q suchu vlecku .
Motor(seria 120-tka) pred prestavbou bezal ako hodinky , krasne starty ci uz za studena ci tepla , kludny chod atd.
...ale inak ...
Rano sa motor vybral , prebehla prestavba , vecer sa motor dal spet .
Na prvy start to nechytilo , po chvylke to chytilo na 3 valce vsetko bolo take roztrasene ,
trosku(mierne) som pobrnkal na plyn bolo vsetko ok.

Ale nastalo nemile prekvapenie ked som pri dalsich rannych startoch zistil , ze problemy zo startovanim pretrvavaju ...

Ako sa mi teraz zavada prejavuje ...
studeny ranny start na sytic , motor sa (uz)chyti bez problemov na 4 valce ale nechce sa mu do otacok ,
otacky nikdy nevijdu vyssie nez do 1000/1200 ot/min. pokial ho posteklim pedalom k 2000 ot/min chvylku sa tam sam volnobeh udrzi(vsetko este pocas pouzitia sytica) a znovu klesa dole k 1000/1200 .
Sem tam je na sytic taky roztraseny(ako keby niekedy neodpalovalo) , a v pripade ze sytic uzavriem a udrzujem to plynovym padalom , motor sa ukludny(palia vsetky sviecky) ... pri zahriatom motore je vsetko OK ...
hoci sem tam sa stane ako keby pocas jazdy niekedy neodpalil jeden valec ...


A tak som hladal pricinu , krok po kroku ...
vymenil som celu zapalovaciu sustavu uz niekolko krat(sviecky , kable , odpor , ind. cievka ...
potom aj ako celok NEW rozdelovac)
Niekolko karburatorov(vsetky v OK stave , pred problemom boli 100% tne) , pretesnil som sanie/vyfuk ...
Zial vsetko cca viac menej bezuspesne(mierne sa to zlepsilo) ...

Poprosim vas skusenych , kde hlbsie hladat chybu ...
Este pre zaujimavost , vodu to nesoska(alebo naozaj len nepatrne) , olej cca 3-4 dec na 1000 km ,
a sviecky ciste(bez naznaku usadenin) a su zafarbene mierne do bieleho/sedeho odtienu a na 4-tom valci sa na sviecke najde miestami na vonkajsom prstenci cierny karbon ...
Niekde som cital ze taketo sfarbenie naznacuje zlu tepelnu hodnotu sviecky a doporucuju zmenu na inu , ale zial nieje povedanie ci vyssiu alebo nizsiu hodnotu ... pokial viem tak pre 105 a 120-tky je predpisana N15YC a pre 120 LS N14YC ...

vopred dakujem za inspirujuce informacie ...
upraveno 2x, naposled 23.01.2009 15:00:54
Extreme Tyres