Držáček kladky v reálu..
A opravuju původní dohad - čtvercový otvor má pravý držák rolety..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Roletka chladiče Š100
14:46:13
29.01.2009
29.01.2009

Jozka
14:43:06
29.01.2009
29.01.2009

Jozka
A takhle zespoda - to lanko je samozřejmě protažený průchodkou tunelu otvorem vlevo nahoře..
14:40:56
29.01.2009
29.01.2009

Jozka
Nevím, jestli ti to něco řekne, ale nic lepšího se nepovedlo..
Takhle to vypadá shora za chladičem:
Takhle to vypadá shora za chladičem:
15:32:57
26.01.2009
26.01.2009

Jozka
Když se povede, pohledám, případně pofotím, co zbylo na vraku..
15:28:39
26.01.2009
26.01.2009

Jozka
-> vlasmi: Teda ta paměť.. No, snad to dám dohromady..
V madle toho jezdce je pocínovaným koncem chycený lanko, který hned mizí v tunelu a vede jím zcela volně až do tunelový záslepky. U MB není záslepka držená pacičkama, jako u stovek, ale jsou tam čtyři šroubky snad M6, možná M7. Jeden z nich je atyp průchozí stavitelný a u něj začíná bowden (já dávám CéÓčkový). Ten pak zavede lanko otvorem bez ničeho do meziprostoru za sedačkama a dál až k místu, kde je u stovky ta klíčová dírka pro řetízek.
A tam je největší problém, přesně v tom místě je nabodovaná konzolka, která má zas matici na stavitelný průchozí šroub, tentokrát určitě M7 a hřídelku, na který je plastová kladka.. Bohužel mám jen fotku toho začátku..
V madle toho jezdce je pocínovaným koncem chycený lanko, který hned mizí v tunelu a vede jím zcela volně až do tunelový záslepky. U MB není záslepka držená pacičkama, jako u stovek, ale jsou tam čtyři šroubky snad M6, možná M7. Jeden z nich je atyp průchozí stavitelný a u něj začíná bowden (já dávám CéÓčkový). Ten pak zavede lanko otvorem bez ničeho do meziprostoru za sedačkama a dál až k místu, kde je u stovky ta klíčová dírka pro řetízek.
A tam je největší problém, přesně v tom místě je nabodovaná konzolka, která má zas matici na stavitelný průchozí šroub, tentokrát určitě M7 a hřídelku, na který je plastová kladka.. Bohužel mám jen fotku toho začátku..
09:56:42
20.01.2009
20.01.2009

vlasmi
Když budu mít vypuštěnou vodu z chlazení při montáži roletky tak to risknu a koupím ještě jeden termostat a namontuju. Pokud zas zůstane otevřenej, bude už namontována roletka a budu regulovat teplotu roletkou.
Je fakt že celej ten MB systém vypadá nejlákavěji, ale nevím jak ho nahodit do 100vky. Je mi nejasný vedení ovládacího lanka. Jezdec na liště mezi sedadly - lanko leze shora do tunelu - pak někudy vede a objevuje se dole v mezistěně kde vede nahoru, tam je nahoře kladka a přes ni tahá za roletku.
Objasní mě někdo kudy vede u MB ovládací lanko? je tam bowden nebo nějaká soustava kladek?
Je fakt že celej ten MB systém vypadá nejlákavěji, ale nevím jak ho nahodit do 100vky. Je mi nejasný vedení ovládacího lanka. Jezdec na liště mezi sedadly - lanko leze shora do tunelu - pak někudy vede a objevuje se dole v mezistěně kde vede nahoru, tam je nahoře kladka a přes ni tahá za roletku.
Objasní mě někdo kudy vede u MB ovládací lanko? je tam bowden nebo nějaká soustava kladek?
08:24:28
20.01.2009
20.01.2009

Jozka
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Taky k smrti nerad dělám nevratný úpravy a tím pádem jsem do 5q nešel ani při poslední stavbě, přestože jsem se dostal až na holej skelet..
Fakt je, že ten proplach by systému určitě hodně prospěl, když si vzpomenu, že jsme kdysi s 1000MB jezdili ze školy ve třech nebo čtyřech v letních hicech z Phy po strakonický "dálnici" stylem furt naplno, tak to jsem taky netopil. Jenže auto mělo najeto lehce přes 60 tisíc a bylo v dokonalý kondici ještě díky láskyplný tatíkově péči.
-> vlasmi: Možná by ti to trochu vylepšil původní malý termostat.. Jinak ta dečka je ideální, v zimě stačí pár set metrů, aby se alespoň nemlžilo sklo, topí to taky mnohem dřív - tak po 2km, když je na nule. Jen bych tam dal ten MB systém už celej, i s tím ovládáním od řidiče, je otravný kvůli manipulaci zastavovat. Akorát, že na nastrojeným autě se to montuje obtížně a hlavně na vnitřku sacího pláště chybí kladka. A taky už by to nebylo origo.
Fakt je, že ten proplach by systému určitě hodně prospěl, když si vzpomenu, že jsme kdysi s 1000MB jezdili ze školy ve třech nebo čtyřech v letních hicech z Phy po strakonický "dálnici" stylem furt naplno, tak to jsem taky netopil. Jenže auto mělo najeto lehce přes 60 tisíc a bylo v dokonalý kondici ještě díky láskyplný tatíkově péči.
-> vlasmi: Možná by ti to trochu vylepšil původní malý termostat.. Jinak ta dečka je ideální, v zimě stačí pár set metrů, aby se alespoň nemlžilo sklo, topí to taky mnohem dřív - tak po 2km, když je na nule. Jen bych tam dal ten MB systém už celej, i s tím ovládáním od řidiče, je otravný kvůli manipulaci zastavovat. Akorát, že na nastrojeným autě se to montuje obtížně a hlavně na vnitřku sacího pláště chybí kladka. A taky už by to nebylo origo.

07:05:34
20.01.2009
20.01.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: nn 4q.. jinak na ty hice je dobrý sundat ty plechy pod motorem - už sem pak nemusel ani topit a lítal sem s tim co to dalo aby mi otevřenym oknem šel dovnitř luft 

22:45:20
19.01.2009
19.01.2009

haso
-> Peťa Klíč: tato isiel v dobach daaaaaaavno minulych aj s kamaratmi do Bulharska na Š100 a ziadne problemy s chladenim nemali 

22:30:00
19.01.2009
19.01.2009

vlasmi
-> Jozka + All: Takže naneštěstí mám dole pod chladičem ten zapeklitý šroub, nicméně jsem se k vlastní realizaci montáže roletky ještě nedostal. Vrtule je standardní, devítilistá hliníková.
Zde zmiňované dečky na nasávací otvory jsou sice vhodné, ale jenom částečně. Zkoušel jsem jezdit s igelitem jenom tak přicuclým k nasávacím otvorům. Teplota stoupla - OK, ale nefungovalo topení, resp. ventilátor topení neměl odkud nasávat vzduch který prohání topením. Tak proto je roletka asi nejideálnější řešení - zakryje chladič a tím sníží jeho účinnost, zvýší se teplota chladící kapaliny a zároveň zachová přísun čerstvého vzduchu pro ventilátor topení.
Zde zmiňované dečky na nasávací otvory jsou sice vhodné, ale jenom částečně. Zkoušel jsem jezdit s igelitem jenom tak přicuclým k nasávacím otvorům. Teplota stoupla - OK, ale nefungovalo topení, resp. ventilátor topení neměl odkud nasávat vzduch který prohání topením. Tak proto je roletka asi nejideálnější řešení - zakryje chladič a tím sníží jeho účinnost, zvýší se teplota chladící kapaliny a zároveň zachová přísun čerstvého vzduchu pro ventilátor topení.
15:36:46
19.01.2009
19.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Jozka: Ziadny 5q do mojej erky nikdy nepojde - ziadne nevratne upravy na aute nedopustim.... ALe celu sustavu som mal rozobratu a vycistenu octovou metodou a vnutri mam len cisty Alycol
15:18:43
19.01.2009
19.01.2009

Jozka
-> Peťa Klíč: Viděl jsem jí jednou v životě, takže to není úplně jako Loch Ness beast, ale skoro
.
.15:16:24
19.01.2009
19.01.2009

Jozka
Nemáte vy náhodou pětikvalty ve svých strojích? Já tedy vařil taky jen jednou - zapomněl jsem zde probíranou dečku v horní poloze a nekoukal na budík, ale jinak v 30ti stupňových hicech devadesátkou po 30 km už prostě topit musím.. A to i přesto, že jsem na léto dával čistou destilku a v měl už ten větší chladič ze stovky..
A ty nádechy, to je bomba, jednou jsem viděl v ČB fakt nádherný - z rudýho plastovýho kýble..
A ty nádechy, to je bomba, jednou jsem viděl v ČB fakt nádherný - z rudýho plastovýho kýble..
11:54:41
19.01.2009
19.01.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> vhml: -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): tož kuci to ja vam věřim, já sem s chlazením měl problémy akorát za časů kdy jsem měl děravej chladič
ty úpravy proto jen decentní, spíš pro jistotu a dobrej pocit. a letos to stejně nebude 
ty úpravy proto jen decentní, spíš pro jistotu a dobrej pocit. a letos to stejně nebude 
11:33:33
19.01.2009
19.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Peťa Klíč: Pocas vyse 30 000 km co som najazdil s Erkou som s chladenim nemal ziadny problem, jazdil som v zime, v lete, okresky, dialnice, vsetko mozne, ani v najvacsich horucavach na dialniciach to nevarilo, v lete som siel do Tatier, este aj hore na donovaloch bolo okolo 28 stupnov a chladilo to krasne.... Ani ked som mal plne auto - 4 ludia a batozina na tyzden na chatu a hnal som to kopec nekopec naplno 300 km v kuse nebol problem. Myslim, ze cista chladiaca sustava to musi uchladit aj v Afrike, nielen v Chorvatsku....
jediny krat som varil, ked mi roztrhlo klinovy remen k vrtuli....
jediny krat som varil, ked mi roztrhlo klinovy remen k vrtuli....
11:28:49
19.01.2009
19.01.2009

vhml
-> Peťa Klíč: nevím nu, ale pokud je chlazení v dobrým stavu, tak si myslím, že je to skoro zbytečný. Nemám teda zkušenost s velkejma dálkama a hicema. Jenom srazy. Ale takhle na jih bych nasadil plastovou 10 listou, nechal řemen 1050 a dochlazoval bych topením. Maximálně ještě na vstupy na blatníky udělat nějaký nádechy. A pokud máš chlazení v dobrým satvu, tak se to musí určitě uchladit.
11:05:37
19.01.2009
19.01.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> vhml: ja sem to ještě nikomu na virtu neřek ale vrtá mi hlavou napřesrok vyjet škodovkou stovkou s decentníma úpravama chlazení (dat pryč plechy pod motorem, nějakej malej chladič mezi velkej chladič a čerpadlo, menší řemenice čerpadla, výdech na kapotě) do jihoslávie..
10:58:18
19.01.2009
19.01.2009

vhml
-> Peťa Klíč: troufám si tvrdit, že je to zbytečnost. Jezdím vrtuli 5 listou(rozřezaná plastová) a k tomu i delší řemen pro menší otáčky a stejně nemam sebemenší problém s chlazením
09:36:04
19.01.2009
19.01.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
11 lopatková vrtule? dá se sehnat? asi moc ne co.. každopáádně slyšim prvně o lepších vrtulích na jih
08:52:26
19.01.2009
19.01.2009

Jozka
Jo, nejspíš asi pozdě, ale podle katalogu 1970 by tam teoreticky měla být dečka i ten 3. šroub..
09:49:14
16.01.2009
16.01.2009

Jozka
-> vlasmi: To je teda záhada, tohle mi dělalo embéčko jedině s přídavným topením pod palubkou - ale mělo díky němu téměř 11 lt chladící kapaliny.
Větráky MB a 100 jsou mám dojem stejný, 9 lopatek standart, 11 tropy, taky se vyskytujou vrtule plastový, s tou to taky chladilo jako čert.. Auta z přelomu výroby jsou osazený kolikrát všelijak, platí to oběma směry. 100ky měly chladič podstatně účinější, většího objemu a hlavně "měděnej" - i když je to spíš asi mosaz.
Jinak ještě existujou tuningový koženkový dečky na větrací mřížky pro zimní provoz, případně se tam na zimu dávaly kusy asi 1mm tlusté signalizační plastové fólie pro pokládku kabelů - to by bylo stylový
.
Správnou fotku jsem nenašel, ale pokud by na chladiči ten 3. šroub byl, v místě šipky by nebyl výřez na zasunutí stylem, jak psal -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): - na spodku chladiče je přiletováno takové eLko- ale byla by tam malá kulatá díra. Zevnitř auta to nahmatat asi nejde, musíš pod auto. Na tý liště pod sacím pláštěm bude buď jen jedna hlava šroubu M6 pro levý krycí plech motoru, nebo i ta druhá M8 pro chladič - když budeš mít smůlu.
Větráky MB a 100 jsou mám dojem stejný, 9 lopatek standart, 11 tropy, taky se vyskytujou vrtule plastový, s tou to taky chladilo jako čert.. Auta z přelomu výroby jsou osazený kolikrát všelijak, platí to oběma směry. 100ky měly chladič podstatně účinější, většího objemu a hlavně "měděnej" - i když je to spíš asi mosaz.
Jinak ještě existujou tuningový koženkový dečky na větrací mřížky pro zimní provoz, případně se tam na zimu dávaly kusy asi 1mm tlusté signalizační plastové fólie pro pokládku kabelů - to by bylo stylový
.Správnou fotku jsem nenašel, ale pokud by na chladiči ten 3. šroub byl, v místě šipky by nebyl výřez na zasunutí stylem, jak psal -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): - na spodku chladiče je přiletováno takové eLko- ale byla by tam malá kulatá díra. Zevnitř auta to nahmatat asi nejde, musíš pod auto. Na tý liště pod sacím pláštěm bude buď jen jedna hlava šroubu M6 pro levý krycí plech motoru, nebo i ta druhá M8 pro chladič - když budeš mít smůlu.
00:06:31
15.01.2009
15.01.2009

Majklsto
-> vlasmi: tak zhod remen ventilatora a ked budes mat teplotu okolo 70°C,tak remen nahodis a zacnes chladit
22:15:25
14.01.2009
14.01.2009

vlasmi
-> Jozka: Vezmu to popořádku: OK, rozhodl jsem se teda vyndat celý chladič. Guma vypadá zánovně a spona kolem ní není, takže manipulace bude asi v pohodě. Jen mě straší ten třetí, někde dole schovaný šroub. Kde přesně ho mám hledat?
Chladí to fakt moc, netopím a netopím, i po 20 km jízdě převážně do kopce chladič skoro studený a do vody v něm strčím prst a je to vlažný. Auto není nový, je z r. 69, ale je v dobré kondici, po prvním majiteli a najeto poctivých 55 000 km. Ta vrtule mě nenapadla, zítra zkusím spočítat ty lopatky. Nemělo MBčko nějakou víc chladící vrtuli než stovka? Auto je vyrobený 3.9.1969, takže asi měsíc po náběhu stovek do výroby a může tam být dost zbylých MBčkových věcí. Hliníkovou velkou řemenici mě už nabízel známý, ale nějak víc mě láká ta roletka.
Termostat tam je, novej, chvilku (asi necelý měsíc) fungoval a pak to začalo zas mohutně chladit a netopit, nevyndával jsem ho, pořád je v té hadici.
Prostě mám jiný problém než všichni ostatní, oni to nemůžou uchaldit a já to zas nemůžu zahřát!
Chladí to fakt moc, netopím a netopím, i po 20 km jízdě převážně do kopce chladič skoro studený a do vody v něm strčím prst a je to vlažný. Auto není nový, je z r. 69, ale je v dobré kondici, po prvním majiteli a najeto poctivých 55 000 km. Ta vrtule mě nenapadla, zítra zkusím spočítat ty lopatky. Nemělo MBčko nějakou víc chladící vrtuli než stovka? Auto je vyrobený 3.9.1969, takže asi měsíc po náběhu stovek do výroby a může tam být dost zbylých MBčkových věcí. Hliníkovou velkou řemenici mě už nabízel známý, ale nějak víc mě láká ta roletka.
Termostat tam je, novej, chvilku (asi necelý měsíc) fungoval a pak to začalo zas mohutně chladit a netopit, nevyndával jsem ho, pořád je v té hadici.
Prostě mám jiný problém než všichni ostatní, oni to nemůžou uchaldit a já to zas nemůžu zahřát!
12:05:58
14.01.2009
14.01.2009

Jozka
-> vlasmi: Dnes teprve čtu v klidu a dodávám - chladič jde kvůli kruhu kolem vetilátoru a té gumě naklopit tak akorát, aby šel vyviklat ven směrem nahoru. Pokud není guma zánovní, může jí při soukání chladiče poměrně ostrý okraj sacího pláště rozříznout. Spona kolem gumy bývá zejména na spodku sacího pláště doslova jako přilepená, hrozí tedy roztržení při odhrnování. Altenativně jde odšroubovat sací plášť (4xM6) od chladiče a chladič vytáhnout holý, ale je to ještě větší opruz, než soukat roletku otvorem v blatníku.
A jestli ti to opravdu tak divoce chladí, což se u nových stovek ve vyjímečně dobré kondici občas stávalo, spočítej nejdřív lopatky na ventilátoru, jestli nemáš tropický provedení s 11ti lopatkama a na zimu si nech třeba ze silonu vytočit řemenici velkého průměru, která sníží otáčky větráku - osvědčené řešení našich otců a dědů. Roletka, zejména na řetízku, je potvora, snadno na ní zapomeneš. A stačí blbina, aby se zasekla, mě tou mřížkou někdo dovnitř hodil plastový brčko a i to stačilo.
Jinak držáky větráku i roletku měla i moje LS z roku 75, naopak na náhradních karosériích, co jsem viděl, tak už nebyly.
Jinak ten popis na mě dělá dojem provozu úplně bez termostatu - akorát když termostat selhal, většinou zůstal naopak zavřenej - ale to platí asi jen pro ty starý vlnovcový..
A jestli ti to opravdu tak divoce chladí, což se u nových stovek ve vyjímečně dobré kondici občas stávalo, spočítej nejdřív lopatky na ventilátoru, jestli nemáš tropický provedení s 11ti lopatkama a na zimu si nech třeba ze silonu vytočit řemenici velkého průměru, která sníží otáčky větráku - osvědčené řešení našich otců a dědů. Roletka, zejména na řetízku, je potvora, snadno na ní zapomeneš. A stačí blbina, aby se zasekla, mě tou mřížkou někdo dovnitř hodil plastový brčko a i to stačilo.
Jinak držáky větráku i roletku měla i moje LS z roku 75, naopak na náhradních karosériích, co jsem viděl, tak už nebyly.
Jinak ten popis na mě dělá dojem provozu úplně bez termostatu - akorát když termostat selhal, většinou zůstal naopak zavřenej - ale to platí asi jen pro ty starý vlnovcový..
11:22:52
13.01.2009
13.01.2009

Jozka
-> vlasmi: Pozor, i u některých Š100 drží chladič dole třetí spoj M8 jako na MB, ale to se zespoda snadno podíváš.
Jinak tou dírou v blatníku - větracím otvorem- to samozřejmě nasadit jde, jen to chce trochu cviku, nejlíp natrénovat na holý karosérii. Musíš si ty dva nabodovaný plíšky důkladně ohmatat, kde jsou, mám dojem, že obdelníkový výřez má ten blíž k podběhu. Pak je nutný odhadnout, o kolik otáček roletku napružit, přidržeet prstama čtvercový konec \"navijáku\" a když se ti povede s ním trefit po hmatu do toho výřezu, máš vyhráno.
Ten plíšek s kulatým otvorem na druhé straně se poddá, případně pak jde i přihnout zpátky šroubovákem. Ale jak říkám, chce to cvik, dokonce dneska už se mi daří předpětí pružiny dolaďit uvnitř auta.. Prvně může ale být rychlejší vyndání chladiče.
No a pak už jen tyčku do tunýlku, navlíct řetízek a je hotovo.
Jinak tou dírou v blatníku - větracím otvorem- to samozřejmě nasadit jde, jen to chce trochu cviku, nejlíp natrénovat na holý karosérii. Musíš si ty dva nabodovaný plíšky důkladně ohmatat, kde jsou, mám dojem, že obdelníkový výřez má ten blíž k podběhu. Pak je nutný odhadnout, o kolik otáček roletku napružit, přidržeet prstama čtvercový konec \"navijáku\" a když se ti povede s ním trefit po hmatu do toho výřezu, máš vyhráno.
Ten plíšek s kulatým otvorem na druhé straně se poddá, případně pak jde i přihnout zpátky šroubovákem. Ale jak říkám, chce to cvik, dokonce dneska už se mi daří předpětí pružiny dolaďit uvnitř auta.. Prvně může ale být rychlejší vyndání chladiče.

No a pak už jen tyčku do tunýlku, navlíct řetízek a je hotovo.
10:27:22
13.01.2009
13.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vlasmi: Malo by to byt presne ako hovoris, len ak mas nahodou preveseny motor alebo nejako nestandardne posunuty, tak moze byt problem s vytiahnutim hore kvoli ventilatoru... Ak by si dal dole aj nohu s ventilatorom, pristup by bol luxisny, ale myslim, ze to nebude nutne.
09:41:07
13.01.2009
13.01.2009

vlasmi
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Vím že kila neměly roletky, byla to pouze nadstandardní výbava na přání. Ale je to na to nachystaný - úchyty roletky a nahoře nad chladičem ta kulatá díra s drážkou na zaháknutí kuličkovýho řetízku.
Takže tvrdíš že dole není nějaký supernepřístupný těžkopovolitelný šroub a že když povolím ty 2 šrouby nahoře na bocích, rozpojím hadice a odhrnu krycí manžetu ventilátoru, tak by měl chladič jít v pohodě vytáhnout nahoru jo?
Takže tvrdíš že dole není nějaký supernepřístupný těžkopovolitelný šroub a že když povolím ty 2 šrouby nahoře na bocích, rozpojím hadice a odhrnu krycí manžetu ventilátoru, tak by měl chladič jít v pohodě vytáhnout nahoru jo?
08:50:17
13.01.2009
13.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vlasmi: V zivote som nevidel kilo s roletkou, ale ak sa pytas na chladic, ten drzi myslim len na tych 2 sroboch, myslim si, ze ked si sikovny, za 20 minut musis mat chcladic dole aj s odpajanim hadic a vypustenim vody. Dole je chladic zahaknuty v takom plechu, ked sa pozries na foto, bude to myslim vsetko jasne
21:28:52
12.01.2009
12.01.2009

vhml
Nemáš tam třeba omylem čidlo teploty z felicie, který by ukazovalo o 20 stupňů míň?
21:22:50
12.01.2009
12.01.2009

vlasmi
Vymontoval jsem z jednoho MBčka roletku chladiče, promazal navíjecí váleček a funguje, dal novou tenkou koženku jako materiál té vlastní rolety, přidělal kuličkový řetízek jako to bylo u Š100 a teď nastává vlastní otázka:
Jak to co nejjednodušeji namontovat do auta? Auto je Š 100, r.69, takže předpokládám přítomnost držáků rolety.
Nasávací dírou v blatníku to bude asi celkem nemožné že?
Napadlo mě vypustit část chladící kapaliny, rozpojit horní hadici do termostatu, povolit ty 2 upevňovací šrouby na bocích chladiče a chladič trošku nahnout směrem dozadu a roleku dam namontit tou štěrbinou která vznikne. Půjde to takhle? Půjde to dostatečně nahnout? Nemůže se něco zkurvit?
A nebo nejradši vyhodit celý chladič? Kde všude drží?
A proč to všechno dělám? Mám asi atypický auto, ale abych měl teplotu motoru aspoň 80°C, musím jet v největším horku na plný plyn. Jinak mám asi 40°C. Teď v těch mrazech ani po 20km jízdě převážně do kopce se rafička teploměru nepohne, chladič i topení studené.
Termostaty jsem vystřídal 3 - žádnej pořádně nefungoval, vetšinou zůstaly otevřený. Vzhledem k tomu že termostat na Š100 u nás stojí 300Kč tak to není žádnej levnej špás a ta roletka bude ideální řešení.
Jak to co nejjednodušeji namontovat do auta? Auto je Š 100, r.69, takže předpokládám přítomnost držáků rolety.
Nasávací dírou v blatníku to bude asi celkem nemožné že?
Napadlo mě vypustit část chladící kapaliny, rozpojit horní hadici do termostatu, povolit ty 2 upevňovací šrouby na bocích chladiče a chladič trošku nahnout směrem dozadu a roleku dam namontit tou štěrbinou která vznikne. Půjde to takhle? Půjde to dostatečně nahnout? Nemůže se něco zkurvit?
A nebo nejradši vyhodit celý chladič? Kde všude drží?
A proč to všechno dělám? Mám asi atypický auto, ale abych měl teplotu motoru aspoň 80°C, musím jet v největším horku na plný plyn. Jinak mám asi 40°C. Teď v těch mrazech ani po 20km jízdě převážně do kopce se rafička teploměru nepohne, chladič i topení studené.
Termostaty jsem vystřídal 3 - žádnej pořádně nefungoval, vetšinou zůstaly otevřený. Vzhledem k tomu že termostat na Š100 u nás stojí 300Kč tak to není žádnej levnej špás a ta roletka bude ideální řešení.
