-> Kočislav: Na tom taky něco je. U dieselu je důvodem k výměně (hlavně) obsah sazí v oleji, protože filtr není schopen všechno pochytat. Jinak v uhláku olej není tepelně tolik namáhán, takže mazací vlastnosti jsou stále celkem dobré.
U benzínu je důvodem výměny oleje vyšší tepelné zatížení a obsah kyselin ze spáleného benzínu (prolínají kolem kroužků). U škodovek bude obsah kyselin značný. Takže než kupovat SL/CF a měnit ho po 12000km bude možná lepší kupovat SF a měnit po 6000km.
Jenže tohle jsou jen dohady. Až někdo pošle vzorky do tribotechnické laboratoře, budeme chytřejší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorový olej
15:29:35
12.01.2009
12.01.2009

Eidy
08:15:07
12.01.2009
12.01.2009

Kočislav
Já používám do 120 i do 136 odjakživa 15W-40 API SF/CC, aktuálně kupuju Hekru a nikdy jsem neměl dojem že je něco špatně.
Stejně myslím, že než řešit jestli je nějaká specifikace lepší než jiná, je vhodnější hlídat si interval výměn.
Stejně myslím, že než řešit jestli je nějaká specifikace lepší než jiná, je vhodnější hlídat si interval výměn.
07:45:22
12.01.2009
12.01.2009

ferrari
No takto, ak stojí 120 KČ/l, tak za tie prachy kúp radšej nejaký Mogul 15W-40 API SL...napr. Mogul GX Pro pohybuje sa v tej istej cenovej úrovni a výkonnostne je to omnoho kvalitnejší olej...
www.olejshop.cz/xVP-mogul -extreme-(gx-pro)-15w-40-( 15w40)-4-litry
www.olejshop.cz/xVP-mogul -extreme-(gx-pro)-15w-40-( 15w40)-4-litry
21:39:01
11.01.2009
11.01.2009

havlik
-> Eidy: já do motoru taky budu dávat něco lepšího :)) ale nevim jako lepší jak kdejaký madit M7AD a podobný co tam lidi furt lejou:)
21:35:55
11.01.2009
11.01.2009

Eidy
-> havlik: Taky říkám, že by stačil. Ale taky říkám, že já bych si radši připlatil.
21:34:32
11.01.2009
11.01.2009

havlik
-> Eidy: já se tohohle oleje taky nezastávam :) ale do těch seriovejch 742 by bohatě bez problémů stačil. 

21:26:25
11.01.2009
11.01.2009

Eidy
-> 105L: Tak to není žádnej zázrak. On by teda stačil, protože v dobách 742 to byla asi špička, ale dnes bych dal SL/CF jak říká Tom.t. 
-> havlik: To bych si radši připlatil.

-> havlik: To bych si radši připlatil.
18:59:00
11.01.2009
11.01.2009

havlik
-> Eidy: bežně na každý shelce by měl stát litr 109kč myslim nebo možná jen 99
16:18:35
11.01.2009
11.01.2009

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> 105L: ak máš dobrý motor bez karbonu skutočne po GO tak kludne tento mogul, je to SL/CF ... nevidim dovod preco kupovat nejaky shell a este s mizernou specifikaciou .. zalezi v akom stave mas ten motor ..
eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt...
eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt...
15:32:15
11.01.2009
11.01.2009

105L
API SF/CC
15:27:20
11.01.2009
11.01.2009

Eidy
A jaký jsou specifikace? Co tam píšou je jiná věc.
15:18:27
11.01.2009
11.01.2009

105L
Takze pisu ze je urcený pre starsie motory vybavene karburatorom,bez katalyzatora vhodný pre LADA,SKODA atd cena je cca1L-120SK=3,98Eur
13:57:34
11.01.2009
11.01.2009

Eidy
-> 105L: A není to zbytečně drahý? Kolik stojí litr?
11:21:40
11.01.2009
11.01.2009

RottenAngel
Mozno sa mylim ale mam pocit ze henten olej je pre motorky a nie auta, daj na to pozor... Co ja viem tak motorove oleje Shell do aut mali farebne rozlisenie seda flasa syntetic, zelena polosyntetic a ZLTA mineral... Skontroluj si to 

15:48:08
10.01.2009
10.01.2009

Kuladmin
Myslim ze tim nic nazkazis pokud to ma spravny specifikace.
15:45:46
10.01.2009
10.01.2009

105L
Caute: co hovorite na tento olej Shell X-100 Super 15W40 je urceny pre starsie vozidla ide mi o to ze chcem o nieco lepsi olej ako madit uniol samozrejme ze cenovo su podobne takze kvalita oleja je zakladna ze? nepotrebujem ziadny extrem len olej do 742 po GO. Ake mate skusenosti s tym Shellom? Dík
