Fabie 1.4 16v - zlomená vačka

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 05.01.2009 do 06.01.2009, založil/a charon
řadit dle data
20:14:02
06.01.2009
Kuladmin
Hmm tak todle nezavidim. Kterej idiot vubec kdy prisel na to davat tam remeny. I kdyz v tomhle pripade bych spis tipoval na problem na te vacce a jejim ulozeni.
Pridam taky prihodu s rozvody fiat brava dislak znamej to ma sam ma servisek a pri 120tis km menil rozvody (podotykam ma ho opravdu tip top krasnej udrzovanej jak z venci tak zevnitr - fiaty ja osobne nemusim :o)) ale v pohode jeste si priplatil za znackovejsi sadu rozvodu namontoval vse zkontroloval - x krat klicem tocil motorem opet kontroloval jeste ujel naky kolecko okolo baraku bez krytu opet kontrola pohoda. Nasadil a druhy dej jezdil dojel akorad par km a zacla se ozivat napinaci kladka - nova!!! tak ven zas reklamace v pohode dali novou opet namontoval a vse okolo a zas vse ok tak jezdil asi dva dny po okoli jen a treti den do obcodu a kdzy parkuje tak najednou slysi tuk poink tuk tuk tuk a kutaleni a motor zhasl tak vystoupi a u obrubniku mu lezi jeho napinaci kladka) najeto 19km tak si to pozbiral a jeste i ten mechanizmus z pod auta odtahl si ho domu nandal starou napinaci kladku co mela odkrouceno 120tis km vse ok a milym prodavacum sel na reklamaci - vysipal jim tech xy soucastek na stul a jen cekal co se bude dit. S uzasem se ho ptaly co s tim delal - ale nastesti knim chodi velmi casto nakupovat tak to daly do pytliku a poslaly na reklamaci a daly opet novou - ukecal je ale ze chce obyc zadnou supr znacku a na te to nastestu (tuk tuk) jezdi dodnes a to je konc pohadky mile deti
1 3 3
Promin za zasirani.
18:59:31
06.01.2009
Esso
-> fujtablak: to je jako stoprocentni ze by se mu to tezko dokazovalo ale kdyby bylo videt ze je ta vacka pridrena tak zas tezko ne.
17:41:29
06.01.2009
fujtablak
-> Esso: to nevím, tak z blízka sem to nestudoval, ja jen pochybuji, že i kdyby tam něco zkurvil, tak se mu to bude těžko a dlouho dokazovat a stejně budem bez auta.....
17:37:33
06.01.2009
Esso
-> fujtablak: teď ještě jak vypadá ta vačka a jeji ložiska jestli tam neni vidět že se to přidrbávalo.
17:32:48
06.01.2009
petr s
-> fujtablak: Dát do servisu kde to dělali a nechat posoudit od technika mladé boleslavi zda byl dodržen technologický postup při opravě doklady od opravy určitě má
17:29:22
06.01.2009
fujtablak
-> Esso: Rozvodak byl novej, bylo na něm najeto 200 km, kolečka jsou odrblé jen kousek, asi v mistě, kde došlo k vyjetí té vačky.... pokud mi to přítelkyně popsala dobře tak se auto zastavilo na fleku...
17:05:04
06.01.2009
Esso
-> fujtablak: Zoubky na rozvoďáku jsou očesané celé nebo jen kousek pokud celé dalo by se spekulovat nad tím že byl špatný rozvoďák.Vačka a její ložiska jsou jinak nepřidřené pokud ti to prasklo jen u prostředního uložení mohlo se stát že ti špatně vyfoukaly hlavu a pak už to šlo že se přidrbala až to vedlo k očesání řemenu a prasknutí vačky
16:40:50
06.01.2009
fujtablak
Pro upřesnění, ta vačka je prasklá na dvou místech, vedle uložení v prostřed..., zbytek vačky zřejmě vyjel ven a očesal zoubky na rozvodech....
16:39:36
06.01.2009
fujtablak
Mno pro bližší info se ptejte mě, to hezky potkane auto je mé přítelkyně...
16:35:37
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: presne to ma teraz sused na audi 100avant pustal simering olej..rozozralo remen ten praskol a vacka v 3 castiach a sacich a 2 vyfukvoe ventyli na mindar
16:13:44
06.01.2009
Syny
-> Labros: Jak psal Petr. Praskne remen, potka se pist s ventilem a prerazi te to vacku...
16:05:46
06.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: To se stalo znamymu ze se zadrely ventily. Proc by to nemohl zavinit remen? Prdne remen a potka se ti to ve vysokych otackach...
16:00:34
06.01.2009
Labros
Ještě nápad, nemohlo to být tak, že se zadřely některé z nových ventilů v nových vodítcích, a až následně praskla vačka? Mohlo by se zkontrolovat, jestli ventily normálně chodí.
→ Syny: Prasklej řemen by nezpůsobil prasknutí vačky.
10:02:28
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> charon: inac rozvod je na mieste? neposkodeny? trebalo by to prezriet ci bol spravne nasadeny nie?...1zubok sa mozno pri malich otackach ani neprejavy8
06:44:26
06.01.2009
Eidy
-> Syny: Je to DOHC. Chtěl jsem jen říct, že vačka (vačky) jsou v hlavě.
01:19:19
06.01.2009
Syny
Staci aby tam daly "novej" ve skutecnosti jetej remen, nebo ho nevymenili a rekli ze ano, nebo to preoste byl zmetek a klidne rupne (pokud auto ma teda remen). Pak to nekde ruplo a zavade ja na svete...
Jen me jeste zajima - opravdu se ty 16V delali OHC? Neni to DOHC?
00:19:21
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
petr s 05.01.09 20:57:17 napsal:
→ charon: Když se potkají ventily u ohc tak je
většínou vačka zlomená ale je otázka proč se to potkalo Reklamovat
u opravny kde to dělali Ale je to horší dokazování kdo udělal chybu
může to být i chyba řidiče že si třeba splete rychlosti


veru treba pozriet ventyli ci sa nestretli sp iestom a viem aj moznost preco by sa to stalo..ked je tam remenicka taka ako na kadete! ze nema klin voci vacke ale nastavuej sa to volakymi merradlami tak ked to zle zlozil tak ma iste ze sa ventyl pdotka z pistem4 treba overit
22:51:11
05.01.2009
darklord
priklanam sa k nazoru petr s: , kazdemu sa moze stat ze vytoci stvorku do obmedzovaca, a na novej fabii asi niesu take zle synchrony aby neslo zaradit trojku, prevodovka to vecsinou ustoji ale horsie moze dopadnut motor vid stretnute ventily. tot moj nazor
21:21:27
05.01.2009
vhml
-> petr s: mohla se jenom ,,přidřít", vyhřát, zkřehnout a je to hned...
21:15:44
05.01.2009
charon
-> Eidy: Zajímavá myšlenka, na tom by něco mohlo být.

Mechanik kamarádovi ještě říkal, že pravděpodobně mohla být vačka trochu načnutá a potom jak se tlaky vyrovnali (jako po srovnání hlavy), tak prostě nevydržela. Ale mě se o zdá jako kravina. Přece - největší tlak ve válci je při kopresnim zdvihu a těsně po zapálení směsi - prostě kolem horní úvrati pístu. Ale v tu dobu jsou přece oba (všechny čtyři) ventily zavřený, takže de facto nemají s palcem vačky žádnej kontakt. Nebo se pletu?
21:12:39
05.01.2009
Eidy
-> petr s: Hmm, taky pravda. Tak nic no.
21:10:20
05.01.2009
charon
Co jsem ještě zjistil, tak vačka byla ruplá u prostředního uložení a pak ještě kousek vedle. Majitel se pokusí fotky vyfotit a já je sem potom dám.
21:07:04
05.01.2009
petr s
-> Eidy: By se zadřela
21:05:16
05.01.2009
vhml
-> Eidy: Myšlenka je to rozhodně zajímavá...
20:57:17
05.01.2009
petr s
-> charon: Když se potkají ventily u ohc tak je většínou vačka zlomená ale je otázka proč se to potkalo Reklamovat u opravny kde to dělali Ale je to horší dokazování kdo udělal chybu může to být i chyba řidiče že si třeba splete rychlosti
20:51:17
05.01.2009
Eidy
-> charon: Nahodím jednu možnost. Čistě teoreticky. Vzhledem k tomu, že byla broušená hlava, předpokládám, že byla ohnutá, zkřivená nebo jinak poškozená. Je to OHC motor takže pokud se zkroutí-prohne hlava, bude vačka namáhaná na ohyb za rotace, což je dost drsný. Pak by to odpovídalo malé výdrži po opravě.
Vím, že hlavy se normálně rovnají, ale pokud byla hodně zkroucená...
Co na to zkušenější?
upraveno 1x, naposled 05.01.2009 20:52:58
20:47:07
05.01.2009
charon
Fotkou nedisponuju, ale pokusim se jí sehnat.
19:53:29
05.01.2009
favo110lrs
nahod foto
19:19:21
05.01.2009
charon
Kamarádovi se stala nemilá věc. Vačka na Fabce se mu koukla ven. Tady je jeho "story."


Na jaře loňského roku jsme zakoupili ojetý vůz Škoda Fabia, 2001, 1.4, 16V, najeto cca 71000 km, dovoz Italie. Všechno bylo v pořádku až do listopadu, kdy začalo auto zlobit, ukazovala se občas oranžová kontrolka motoru a auto ztrácelo výkon. Po kontrole v servisu a diagnostice bylo zjištěno, že problém je na čtvrtém válci, který má nižší tlak oproti ostatním. Po rozebrání motoru bylo zjištěno, že ventily na čtvrtém potažmo i na třetím válci netěsní a jsou poškozeny. Hlava byla přebroušena, ventily vyměněny spolu s rozvody (nové kladky, řemeny atd.) Po opravě těchto věcí opravdu problémy s výpadky výkonu zmizely, motor měl opět pravidelný a tichý chod. Po naježdění cca 250 km pro okresních silničkách se s tímto autem vydala přítelkyně na delší cestu, po ujetí cca 70 km po dálnici najednou auto zkolabovalo a zastavilo se z ničeho nic. Auto bylo odtaženo do nejbližšího servisu škoda, tam bylo zjištěno že praskla vačková hřídel na dvou místech a následnému vyjetí hřídele ven a tím poškození celých rozvodů, nehledě na viditelné poškození celého motoru. Chtěl sem se zeptat, zda by mohla být vina na straně opraváře, který provedl předešlou opravu motoru. Ten nám tvrdí, že žádnou chybu neudělal, že vše byla jak má být.


Jde nám o to dopárat se možný příčiny. Co jsme spolu debatovali, tak jsme se shodli na tom, že mechanikova chyba to asi není, nicméně oba tomu zas tak moc nehovíme. Mohl by někdo z motorářů nahodit svůj názor?

Po rozdělání je motor potkanej samozřejmě, hlava a všechno kolem rozvodů na sračku. Takže kdyby někdo věděl o nějakym dobrym motoru, sem s nim
Extreme Tyres