Al. tyčky + vačka motor excel

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.01.2009 do 10.01.2009, založil/a Kapřík
řadit dle data
01:42:57
10.01.2009
Eidy
-> Gemini: čím si je vrtal?
22:07:37
09.01.2009
Gemini
-> suri: aj to uz mam....5
17:27:49
09.01.2009
suri
-> Gemini: a čo by sa dalo ešte vyriešiť hliník tyčky a skúsiť odlahčiť zdvihátka ? díky
09:21:26
09.01.2009
Eidy
-> barborek: Kvůli tření o blok to určitě nebude.
00:16:54
09.01.2009
barborek - zrušená registrace
Kdysi jsem o tomto tématu s p.Čepkem mluvil. Jeho komerční vačky jsou počítané na hmotnost ocelové tyčky. Použít hliníkovou je asi možné, ale nemá to pro rozvod a potažmo i výkon žádný smysl. Díky tomu, že má hliníková tyčka větší průměr, se může při vyšším zdvihu třít o blok a zdvihátko. To je asi ten hlavní důvod, proč je není dobré používat.
11:05:09
08.01.2009
Labros
já mám hliníkové jen na sacích, a to jen kvůli chování při studeném motoru, přes 5000 stejně točím málokdy.
10:53:42
08.01.2009
Gemini
-> FORM: skusal som to na dvoch motoroch, jedna vacka 280tka max 6500ot, druhy motor 1500ka na 300ke vacke max 7000ot

videl som doohybane ocelove tycky,nie hlinikove......
00:38:03
08.01.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Gemini: Ony i ty hliníkové by dle mě šly ještě o kousek odlehčit. Ty dáváš hliník i na výfukové ventily? Nezpůsobuje to nějaký problém?
00:19:25
08.01.2009
Gemini
-> Labros: ako mozes porovnavat hmotnost pistu a rozvodovych tycek ?? pletes jahody s orechmi.....

rozdiel v Fe a Al tyckach je myslim 10 gramov x 8 je 80gramov na ROZVODE !!!! to je jedna z veci cim su limitovane otacky na OHV rozvode, jeho velka hmotnost....

kto chce radsej zelezne, rad si zoberiem hlinnikove.....4
21:23:36
07.01.2009
Petrr
Ono jim v MB neslo tak o hmotnost ale spis o tepelnou roztaznost nebo se mylim? Pro dobrej pocit si tam dej Alu, dle me je to uplne jedno :)
upraveno 1x, naposled 07.01.2009 21:30:12
11:01:05
07.01.2009
Labros
FORM 06.01.09 17:51:44 napsal: → Labros: právě ta větší vůle za studena prý zlepšuje startování a běh studeného motoru.

no a to z toho tak nějak vyplývalo, za tepla je to stejný, tak jediný efekt to může mít za studena.
11:00:18
07.01.2009
Labros
Saky 06.01.09 22:02:43 napsal: → Labros: a co ma spolecneho hmotnost pistu a ojnic s hmotnosti ventiloveho rozvodu?

že obojí zmenšuje výkon motoru, ale pokud někdo chce odlehčovat, tak zmenšení hmotnosti tyček na výkonu ani nepozná, zatímco kdyby se mu podařilo dát lehčí písty nebo ojnice tak už by to poznal ;)
22:57:53
06.01.2009
Petkar1
Cába 05.01.09 17:11:09 napsal: Je to kravina davat k tyhle vacce hlinikove.Maj vetsi tepelnou roztaznost a akorat by se zmensovala ventilova vule.Uz tak ma bejt k 265 vule na sacim pokud se nepletu 0,35→ Petkar1: Ze ma T2 motor z feldy, neznamena to, ze v nem musi mit hlinikovy tyckyTo ne, ale nepředpokládám že by je měnil za železné....
22:09:13
06.01.2009
Kapřík
-> Saky: ok, díky..to jsem chtěl slyšet4
22:06:09
06.01.2009
Saky
-> Kapřík faster: dej tam co mas u tehle vacky je to jedno a zadnej rozdil stejne nepoznas..
22:02:43
06.01.2009
Saky
-> Labros: a co ma spolecneho hmotnost pistu a ojnic s hmotnosti ventiloveho rozvodu?
17:51:44
06.01.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Labros: právě ta větší vůle za studena prý zlepšuje startování a běh studeného motoru.
16:42:37
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> rolls: TA KTO VIE..JA SOM TU HLAVU NEVIDEL TAKZE TI TIEZ NEPOVEM4
16:38:08
06.01.2009
rolls
-> gabo000000: no ako som pisal, ja netusim preco mu to robilo, mudreho tu robit nejdem, len papagajujem co mi bolo povedane. ci je to blbost alebo nie neviem
16:33:23
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> rolls: znizenie s tyckami nic spolocne nema a tvrdsie pruziny su zbytocne na tuto vacku..by somich radsej vymenil za seriove a hlinikvoe tycky si kluidne môzes dat4
16:24:44
06.01.2009
Bagrr- máma mele Emu
Btw hliníkáče až tak moc lehčí jak ocelový nejsou....
upraveno 1x, naposled 06.01.2009 16:25:03
16:22:23
06.01.2009
Labros
no ALU tyčky se rozpínají stejně, jako blok a hlava, takže se vůle tolik nezmenšuje s klesající teplotou, a taky se nastavuje větší vůle za studena (0,25 místo 0,2). Za tepla je podle mě chování motoru úplně stejný. A menší hmotnost je podle mě zanedbatelná, když si vezmu hmotnost pístů, ojnic, a jejich zdvih.
14:45:47
06.01.2009
Kapřík
-> rolls: ok4 No už jsem z toho jelen. Je tu o tom popsáno dost temat a ono z toho tak vyplývá, že je to vlastně vcelku jedno co tam bude3
14:40:01
06.01.2009
rolls
-> Kapřík faster: vsetky, nevidim nejako dovod to kombinovat ale mozno niekto skusenejsi vie viac, ja to len mienim dat tak, ako to predtym fungovalo, teda aspon podla slov majitela. zelezne mam v zasobe takze nieje problem to vymenit
14:38:26
06.01.2009
Kapřík
-> rolls: a budeš dávat alu všechny? Nebo jen kombinaci 4 + 4? 4
14:22:14
06.01.2009
rolls
no nechcem tu byt za blbca...ako som kupil tak predavam. jedna sa o to, ze kupil som hlavu na 120LS znizena. predchadzajuci majitel mi tvrdil, aby som dal alu tycky ze zelezne sa ohnu. neviem preco, netusim, este snad dodam ze su tam tvrdsie pruziny, mozno preto. v kazdom pripade idem dat alu tycky, vacka 265 od Geminiho, vyrobcu netusim
13:11:07
06.01.2009
m8rinek
-> Petr105l: Alu tyčky jsem měl vždy rovnější než železný, čim to?

nicméně jsem jich neměl tolik co železnejch

výhodu bych viděl prvě ve výhový kompenzaci (podobna vaha saciho ,,ustroji,, a vyfukovyho)
13:06:53
06.01.2009
Petr105l
-> Gemini: ta vačka o které se tu bavíme končí lehce za 5000 otáčkami, což je vpodstatě sériový rozsah, takže odlehčení rozvodu nemá žádný pozorovatelný přínos. Ocelové se ti aspoň tak snadno neohnou, když to náhodou přetočíš a sériové podložené pružiny přestanou stíhat, takže na normální ježdění s touhle vačkou je to i podle mně lepší volba.
11:54:32
06.01.2009
Gemini
ja si dam dam dubove spalky a ked nastavim volu za tepla tak je to jedno nie ?

nevzhoda OHV rozvodu je jeho velka hmotnost , tak preco nepomoct lahsimi tyckami ? mal som vsetkz hlinnikove na 300/300 vacke a no problem, kamos ma na 320/300 (141PS)tiez vsetky a tiez ziadny problem

neverim ze Cepek simuloval OHV v nejakom inteligentnom programe na dynamicku analyzu.....ala ADAMS
11:31:10
06.01.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: ano, muj motor sem prodal do F1 mel sem za neho takovou nabidku ze neslo odolat.... z Maranela si pro neho dojeli.....4
11:15:21
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Adam6666: 9 hej ale ty mas 100koni:P
11:13:58
06.01.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: ja chci titanove...4
11:08:22
06.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
ja mam tuning 30HP favo motor a mam tam zelezne tycky:P a hlinikove ani nechcem1 3
11:03:02
06.01.2009
Kapřík
-> Dušan: ono mně je to prakticky jedno. Akorát mám doma 4 železný a 3 Alu tyčky (1 se kdesi zatoulala). Takže tak i tak musím nějaký sehnat buď 1 Alu, nebo 4 železný3
10:54:08
06.01.2009
Dušan
podle me je to uplne bez prinosu. osobne bych radsi zvolil normalni. ALU se v podstate davali na zmenseni hluku motoru a kvuli emisim
10:41:53
06.01.2009
Kapřík
-> Saky: tak jak to prosímtě je? Alu k téhle vačce ano nebo ne?? Procházel jsem fora, hledal a našel jsem i kdesi tvoje příspěvky, že ti osobně Čepek nedoporučoval Alu tyčky k jeho vačkám dávat.
01:07:10
06.01.2009
ondie
Jak k ostřejším vačkám to nevim,ale na seriovej motor mi dost lidí říkalo,že alu tyčky sou na vejfuku prostě zbytečný..že se nic nezkazí,ale je to škoda peněz,bez efektu...
23:11:50
05.01.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Cába: ventilova vule je ale na teplem motoru vetsi nez na studenem.... ocel studena 25 a tepla 45 a hlinik studeny 40 a teply 45....... aspon na mojem motoru......
21:52:18
05.01.2009
Saky
-> Cába: a proc by se jako nemohla nastavit jako vule na hlinikovejch tyckach jakou potrebujes? treba tech 0,35 na to jakou budu mit vuli (pri provozni teplote)je uplne jedno jestli tam je ocel nebo hlinik..
17:11:09
05.01.2009
Cába
Je to kravina davat k tyhle vacce hlinikove.Maj vetsi tepelnou roztaznost a akorat by se zmensovala ventilova vule.Uz tak ma bejt k 265 vule na sacim pokud se nepletu 0,35

-> Petkar1: Ze ma T2 motor z feldy, neznamena to, ze v nem musi mit hlinikovy tycky
16:56:56
05.01.2009
Kapřík
-> Petr105l: to ti říkal Čepek přímo k této vačce ano? Tak v tom případě není co řešit. Pokud je ta informace od něj tak vesele nakoupím ocelové a kašlu na hliníky..
16:17:10
05.01.2009
Petr105l
Mě Čepek doporučil k vačce všechny ocelové, prý je odolnější vůči ohnutí při přetočení a dávat je tam kvůli nižší hlučnosti je blbost, protože to s tou vačkou od 3000ot. stejně dělá o dost větší randál než série.
15:50:34
05.01.2009
Kapřík
-> FORM: zkusím4
15:48:26
05.01.2009
m8rinek
-> gabo000000: řekl bych určitá váhová kompenzace(Sv a Vv) a pak výfukový ventil bude teplejší tak bych řekl, že roli bude hrát i teplotní roztažnost...

Kamarad taky jedzil vsechny alu....
15:46:02
05.01.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Kapřík faster: zajdi si do autorizovaného servisu škoda nebo do nějaké lepší mototechny a nech si objednat jen jeden kus
15:33:48
05.01.2009
Kapřík
-> FORM: nemáš radu na nějaký eshop? Zatím jsem je nikde nenašel a pokud ano tak jedině v sadě8
15:11:47
05.01.2009
FORM - zlomená ojnice
po kuse to koupit jde, mě je takto objednávali z Boleslavi a přišly zabalené po kusech.
14:17:44
05.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
inac kamrat mi vravel ze dal aj na vyfuk alu tycky a doteraz mu to ide v pohode...preco sa davaju len na sanie?
13:49:33
05.01.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: jo na saci hlinik a na vyfuk železo... esti se to da koupit nevim
12:44:20
05.01.2009
Kapřík
zatím jsem totiž všude viděl jen sady po 4 ks. Ale železné jdou koupit i jednotlivě...
Extreme Tyres