skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ventilbrka
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 29.12.2008 do 06.01.2009, založil/a Olgoj Chorchoj
22:17:47
06.01.2009
06.01.2009

Saky
-> Olgoj Chorchoj: mas pravdu v tom ze je mnohe prekonane .. ale je kravina davat na kazdej valec jine pruziny a proste to co jsi popisoval.. proste nesmysl.. ale zkus to a pak poreferuj jak si zjistoval ktere pruziny byly dobre a ktere ne-)
19:17:54
06.01.2009
06.01.2009

Olgoj Chorchoj
no konečně pan znalec! Tak pročpak je to kravina? 30let starý návody a tipy budou třeba modernějšíma BMW pružinama překonaný, ne? Nechám to spočítat Blinku a pak…zkusim ty BMW kuželky
15:29:29
05.01.2009
05.01.2009

Saky
zajimava jak se cim vetsi kravina zvrhne ve vetsi diskuzi..
nekterych je na tomto webu skoda-)
nekterych je na tomto webu skoda-)
12:27:09
02.01.2009
02.01.2009

Olgoj Chorchoj
-> Kuladmin: už si někdy u vysokotočivýho motoru podřazoval???
16:21:30
30.12.2008
30.12.2008

Zaki
-> Kuladmin: su tu aj taky co so seriovou 105kou tocia 10 000...
-> Olgoj Chorchoj: a nebojis sa, ze ked das na kazdy valec ine pruziny tak to bude mat nepravidelny chod? aby sa ti nestalo, ze to nevytocis ani na 3500... Ja by som radsej skusal nasadit jednu na sadu (na setky valce) pojazdit, potom dalsu a na zaver zhodnotit s ktorou sa mi to zda najlepsie. blbost?
-> Olgoj Chorchoj: a nebojis sa, ze ked das na kazdy valec ine pruziny tak to bude mat nepravidelny chod? aby sa ti nestalo, ze to nevytocis ani na 3500... Ja by som radsej skusal nasadit jednu na sadu (na setky valce) pojazdit, potom dalsu a na zaver zhodnotit s ktorou sa mi to zda najlepsie. blbost?
15:51:36
30.12.2008
30.12.2008

Kuladmin
-> Olgoj Chorchoj: PS: Bavis me temi 8500 otacky


15:51:04
30.12.2008
30.12.2008

Kuladmin
-> barborek: Souhlasim.
-> Olgoj Chorchoj: Na co neco zkouset co uz jini vyzkouseli a vymysleli. Pokud se k tehle vacici prodavaji pruziny tak je kup a nemusis nic testovat. Ja vim je to o penezich ale co dneska neni. Bud na to mas nebo se na to vis co a jezdi na tovarnim.
-> Olgoj Chorchoj: Na co neco zkouset co uz jini vyzkouseli a vymysleli. Pokud se k tehle vacici prodavaji pruziny tak je kup a nemusis nic testovat. Ja vim je to o penezich ale co dneska neni. Bud na to mas nebo se na to vis co a jezdi na tovarnim.
15:41:15
30.12.2008
30.12.2008

barborek - zrušená registrace
Myslím, když to tak čtu, že nejlevnější řešení je si nechat poradit a koupit osvědčenou věc i s manuálem jak to složit. Jde to pořídit do tří tisíc. Ty pokusy budou stát třikrát tolik a furt ještě nejedeš...
15:04:12
30.12.2008
30.12.2008

pap
podla mna najslabsie miesto od vacky k ventilu su zdvihatka, ak to odide, tak tam, postup pokus-omyl je mozne riesenie, ak nic ine budes mudrejsi a budes radit ty. vela zdaru.
12:46:20
30.12.2008
30.12.2008

Olgoj Chorchoj
-> Kuladmin: no dyť to řikám, chci použít relativně nejvíc nejměkčí pružiny, který se ovšem při 8500 ot/min nesrazí s pístem... Při 8501 ať se srážej jak chtěj:) Aneb řikám, že čim relativně měkčí tim lepší (třebas hondy maj brka stokrát bahennější než poslední nablblá stopětka)... Navíc si nedělám iluze, že ten motor bude X-desetitisícovej držák, to fakt ne:) tvrdý brka a ostrou vačku musí na 10000 km nějakej díl odesrat...
Místní motorářská inteligence, poraďte prosím, můžu to udělat jak píšu dole??? :) dík
Místní motorářská inteligence, poraďte prosím, můžu to udělat jak píšu dole??? :) dík
19:13:23
29.12.2008
29.12.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: Njn 

18:55:04
29.12.2008
29.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: toz kazda poradna mašina už ma "C"

18:51:44
29.12.2008
29.12.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: Nj, C vahadla a ostra vacka


18:49:48
29.12.2008
29.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: podkladat je nejvetsi blbost, krasne se mu srazi pri max zdvihu.....
18:39:50
29.12.2008
29.12.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Olgoj Chorchoj: Tvrdejm... mel moc tvrdy a moc tocil. A co treba podlozit origo pera?
Jinak este... kdyz to chces zkouset na nejakym sunt motoru, nebojis se ze treba prdne ojnice nebo neco takovyho a prijdes o tu supr vacku?
Jinak este... kdyz to chces zkouset na nejakym sunt motoru, nebojis se ze treba prdne ojnice nebo neco takovyho a prijdes o tu supr vacku?
18:28:40
29.12.2008
29.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Olgoj Chorchoj: dej tam proste tvrde pruziny klasicke valcove kde ti bude pri max zdvihu vychazet dostatecna mezera to je 0,5mm.... a dal po tom nebadej... s takovou vackou pujdou stejne ty zdvihatka do prdele aj tak....po case
18:19:25
29.12.2008
29.12.2008

Kuladmin
Dle meho je tvuj postup absolutni nesmyls na to abys poznal zda pak ty co nebrnkaji do pistu jsou ty pravy bys s tim otorem musel najezdit xy desitek tisic km a pote zjistovat jak dopadly ventily a jejich dosedaci plosky a jestly to neobira vacku jestli to prilis netaha rozvody atd atd atd ...
17:53:31
29.12.2008
29.12.2008

Olgoj Chorchoj
jj, otázka je, esi to je díky moc měkkejm brkum nebo naopak moc tvrdejm... umim si představit obé 

17:11:18
29.12.2008
29.12.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Olgoj Chorchoj: Kamarad jezdil ostry motor s tvrdyma perama (nevim jaka :( ) a netrpela vacka ale zdvihatka... ty valecky byly zespoda od vacky omlaceny, na to taky pozor. Nevim jesi je to hodnotna rada 

16:43:22
29.12.2008
29.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
tomu rikam odvazne reseni
jinak kamos dava tu samou vacku co ty a pruziny od cepka staly 2800kč aj s postou myslim...
jinak kamos dava tu samou vacku co ty a pruziny od cepka staly 2800kč aj s postou myslim...16:37:04
29.12.2008
29.12.2008

Olgoj Chorchoj
Už dlouho se chystám otestovat vačku 320/300, kterou jsem kdysi kdesi vydyndal. Co se mi k ní sehnat nepodařilo jsou ventilová brka, která jsou specifikována v 130LA úpravách motoru. Podařilo se mi ale sehnat ceník těchto pružin a není co řešit, tudy cesta nepovede:)
Na základě mnoha klepů jsem sehnal rozličné pružiny převážně z BMW: prý to s nimi funguje. Protože nemám jak je změřit, navrhuji následovní postup: na každý válec použiji jeden typ pružin (mám tu kuželky, dvojitý, tlustý dráty, tenký dráty, odlišná stoupání...)... dám je do nějakýho syflmotoru a ten parkrát zle protáhnu - řekněme do 8500 otáček. Hlavu pak sundám a skontroluju písty. Kde bude oťukáno, příslušné pružiny hodim po psovi. Z těch neoťukaných vyberu ty nejslabší, neboť je dle mého názoru nesmysl dávat tvrdší pružiny než je nezbytné. Teď: má tato metoda nějaký háček (který by event domrvil vačku, zbytek beztak pude bydlet...)? Nevyznám se v materiálech, ale umím si představit, že by správně měly být na každém válci stejné pružiny. Pokud nebudou - může to něco udělat (zase-vačce)??
Někdo nějaký nápad? Dík
Na základě mnoha klepů jsem sehnal rozličné pružiny převážně z BMW: prý to s nimi funguje. Protože nemám jak je změřit, navrhuji následovní postup: na každý válec použiji jeden typ pružin (mám tu kuželky, dvojitý, tlustý dráty, tenký dráty, odlišná stoupání...)... dám je do nějakýho syflmotoru a ten parkrát zle protáhnu - řekněme do 8500 otáček. Hlavu pak sundám a skontroluju písty. Kde bude oťukáno, příslušné pružiny hodim po psovi. Z těch neoťukaných vyberu ty nejslabší, neboť je dle mého názoru nesmysl dávat tvrdší pružiny než je nezbytné. Teď: má tato metoda nějaký háček (který by event domrvil vačku, zbytek beztak pude bydlet...)? Nevyznám se v materiálech, ale umím si představit, že by správně měly být na každém válci stejné pružiny. Pokud nebudou - může to něco udělat (zase-vačce)??
Někdo nějaký nápad? Dík
