skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazanie motora....
00:10:08
24.12.2008
24.12.2008

Dablik
jeste se potivej pod zatku hrdla ventiloveho vika zda pri mirne zvysenych otackach strika olej na vahadla pokud jo tak je vadnej baroskop.pokud nestrika je zanesen saci kos nebo tam mas nedostatek oleje
22:25:04
23.12.2008
23.12.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
A co bordel v redukcaku?
22:12:15
23.12.2008
23.12.2008

andrew2.1
Tak tak. Do čerpadla bych lezl az naposled. Pokud jednou namaže, nemůže jen tak přestat mazat. Zhoď vanu a koukni na sítko a na dno vany a musíš mít jasno.
22:04:38
23.12.2008
23.12.2008

Speeder15
King 22.12.08 23:50:04 napsal:
→ Speeder15: Ještě mě napadlo – ta „generálka“
asi nebyla skutečnou generálkou a předpokládám, že ten motor před tím
jezdil na nějakej low-cost minerál. Když mu potom naplníš čreva
polosyntetikou, uvolněj se úsady a usaděj se na dně vany. Mě se po
montáži fávomotoru stalo to, že na dně byl ten hustší bordel a shodou
okolností sací koš byl trošinku níž, než je zdrávo a tak se po pár km
jízdy na něj přicucnul ten kentus a mazalo to až třeba od 2000 vejš.
Stačilo jenom pořádně vypustit olej, nechat ho pár minut „sednout“ a
pak ho zase nalejt bez toho humusu zpátky. Smaozřejmě lepší je dát tam
novou náplň, ale stalo se mi to 50km od baráku v listopadový plískanici,
tak jsem kuchnul kanystr od nemrzky a ve tmě a dešti dělal divadýlko
čumilům :)
...........hmmmm..mas aj celkom pravdu...robila sa hlava a rozvody....a motor skutocne predtym skutocne jazdil na volaku brecku...a ma nabehane asi 90 000km
→ Speeder15: Ještě mě napadlo – ta „generálka“
asi nebyla skutečnou generálkou a předpokládám, že ten motor před tím
jezdil na nějakej low-cost minerál. Když mu potom naplníš čreva
polosyntetikou, uvolněj se úsady a usaděj se na dně vany. Mě se po
montáži fávomotoru stalo to, že na dně byl ten hustší bordel a shodou
okolností sací koš byl trošinku níž, než je zdrávo a tak se po pár km
jízdy na něj přicucnul ten kentus a mazalo to až třeba od 2000 vejš.
Stačilo jenom pořádně vypustit olej, nechat ho pár minut „sednout“ a
pak ho zase nalejt bez toho humusu zpátky. Smaozřejmě lepší je dát tam
novou náplň, ale stalo se mi to 50km od baráku v listopadový plískanici,
tak jsem kuchnul kanystr od nemrzky a ve tmě a dešti dělal divadýlko
čumilům :)
...........hmmmm..mas aj celkom pravdu...robila sa hlava a rozvody....a motor skutocne predtym skutocne jazdil na volaku brecku...a ma nabehane asi 90 000km

17:57:59
23.12.2008
23.12.2008

Dablik
´podivejse taky na cidlo jake ma hodnoty ( 0,04 az 0,06Mpa)
23:50:04
22.12.2008
22.12.2008

King
-> Speeder15: Ještě mě napadlo - ta "generálka" asi nebyla skutečnou generálkou a předpokládám, že ten motor před tím jezdil na nějakej low-cost minerál. Když mu potom naplníš čreva polosyntetikou, uvolněj se úsady a usaděj se na dně vany. Mě se po montáži fávomotoru stalo to, že na dně byl ten hustší bordel a shodou okolností sací koš byl trošinku níž, než je zdrávo a tak se po pár km jízdy na něj přicucnul ten kentus a mazalo to až třeba od 2000 vejš. Stačilo jenom pořádně vypustit olej, nechat ho pár minut "sednout" a pak ho zase nalejt bez toho humusu zpátky. Smaozřejmě lepší je dát tam novou náplň, ale stalo se mi to 50km od baráku v listopadový plískanici, tak jsem kuchnul kanystr od nemrzky a ve tmě a dešti dělal divadýlko čumilům :)
23:49:29
22.12.2008
22.12.2008

MOLSO
-> King: skor by som veril 15W50 (M8AD)
23:42:58
22.12.2008
22.12.2008

King
-> MOLSO: To s tou viskozitou při provozní teplotě je teoreticky pravda, jak píšeš, nicméně v praxi skutečně dokáže ta 15W40 problém s mazáním odstranit

19:11:12
22.12.2008
22.12.2008

petr s
-> Speeder15: Kolik ten motor má najeto
19:06:35
22.12.2008
22.12.2008

MOLSO
-> Speeder15: može byt zanesene usadeninami a bordelom a vtedy je na vypnutie kontrolky potrebny vačši tlak oleja ako pri správne fungujúcom čidle. ani nove čidlo neni zarukou že je dobre 

18:55:52
22.12.2008
22.12.2008

Speeder15
na starom cidle kontrolka svietila a ja na novom cidle to robi...este mam v plane vyskusat jedno cidlo
18:53:42
22.12.2008
22.12.2008

MOLSO
-> Speeder15: čidlo si skušal nove priamo alebo stare OVERENE že spravne pracuje ?
18:52:02
22.12.2008
22.12.2008

Jakub M.
-> Speeder15:
jestli jsi měl sundanou řemenici... mohl se pootočit kroužek axiály.. a to pak teda secsakra klesaj tlaky..
jestli jsi měl sundanou řemenici... mohl se pootočit kroužek axiály.. a to pak teda secsakra klesaj tlaky..

18:49:03
22.12.2008
22.12.2008

Speeder15
s loziskami na klukovke sa nic nerobilo....
18:46:12
22.12.2008
22.12.2008

MOLSO
-> Speeder15: robil si nieco s klukovco salkami alebo axialmi ?
18:41:13
22.12.2008
22.12.2008

peti
-> Speeder15: nie prave to je chyba ked sa tam da tesnenie a potom je velka vola v cerpadle
18:34:40
22.12.2008
22.12.2008

Speeder15
Neee....je to chyba???

18:31:31
22.12.2008
22.12.2008

MOLSO
-> peti: ak mu 10W40 blbne 15W40 mu nepomoze lebo viskozita pri prevadzkovej telote je stale "40" ... 
-> Speeder15: pozri čidlo čerpadlo (nedával si náhodou pri generálke pod prírubu čerpadla papierik (tesnenie) ?

-> Speeder15: pozri čidlo čerpadlo (nedával si náhodou pri generálke pod prírubu čerpadla papierik (tesnenie) ?
18:29:48
22.12.2008
22.12.2008

Speeder15
cidlo bolo uz menene..a aj kolieska v cerpadle su nove....skusal som aj 15w40ku ale to bolo to iste...

18:24:14
22.12.2008
22.12.2008

peti
-> Speeder15: riesi sa tu podobny problem v tejto istej sekcii, tak skus troska pohladat, ale inac by som najskor skontroval apopripade vymenil cidlo, ak je v poriaku tak to bude mozno cerpadlom ( vid. tema vedla) , a iny olej si neskusal? napr 15w40?
18:21:01
22.12.2008
22.12.2008

Speeder15
Mam problem so svojim zgeneralkovanym motorom...105ka...starsi typ motora s poloprietokovym filtrom,je v nom olej 10w40,...motor pri dlhsej jazde...15 km a viac prestava byt mazany na nizkych otackach a rozsvecuje sa kontrolka....postupne zacne kontrolka svietit aj na vyssich otackach az motor prestane byt upne mazany

