skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lekr
16:01:19
17.09.2009
17.09.2009

Labros
-> Vojťas: leda že by to způsobovalo chudou nebo i bohatou směs.. Pokud si jseš jistej že pod karbecem to těsní, tak pak předstih.
15:53:25
17.09.2009
17.09.2009

Vojťas
-> Labros: jinak to je naprosto v poradku, volnobeh dobrej, startuje na brnk, krasne tahne od 3,5-4 tisic.akorat mam jeste problem s odbublinkovacem, tlakuje mi to nadrz, je nekde chyba v odvzdusneni, ale to snad nema vliv,
15:49:38
17.09.2009
17.09.2009

Labros
-> Vojťas: s největší pravděpodobností chudá směs popř.špatná regulace předstihu, nejdřív zkoukni podložky pod karbecem. Volnoběh je v pořádku?
15:20:51
17.09.2009
17.09.2009

Vojťas
se zeptam, mam lekr a kdyz brzdim motorem tak to strily do vyfuku, ten chci menit za normalni, ne prycnak, tak bych nerad aby mi bouchnul pokud by byla bohata smes nebo neco takoveho, cim to tedy nastavim? pripadne cim jinym by to mohlo byt? budu menit svody protoze mam servany steft ( favo svody) tak tim by to byt mohlo, ale kdyz by se to tim nevyresilo co dal, dik za napady
18:17:17
23.12.2008
23.12.2008

adrallyteam
-> Klubko_: jo uz vim,kery sroubek :)
16:21:34
23.12.2008
23.12.2008

adrallyteam
-> Klubko_: a nenastavuje se tam nahodou volnobeh?
00:30:31
23.12.2008
23.12.2008

Klubko_
-> adrallyteam: bohatost se udajne nastavuje sroubkem viz obrazek. Ale na poslech to nepoznas, jen na emisich
18:44:16
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Labros: takze myslis ze bez problemu muzu pouzit tu 160 trysku?:)
17:37:51
11.12.2008
11.12.2008

Labros
-> adrallyteam: bodejť, větší vzdušník, chudá směs, jen problémy 

17:06:08
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Labros: uz to chodi,nastartuje se to hned na poprve,svicky jsou taky ok,bylo to tim vzduchem...hlavu mam upravenou a vacici taky inou ;-)
16:27:12
11.12.2008
11.12.2008

Labros
dej tam normální trysky a seřiď si to do normálu, až to bude správně fungovat tak můžeš začít s takovým tuningem co má nějaký pozitivní efekt, ne jen klepání motoru a upalování elektrod. Například úpravy hlavy, vačky.
16:18:03
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Labros: takze kdyz tam bude tryska 160 o neco vetsi vzdusnik tak by to melo byt ok?
16:11:19
11.12.2008
11.12.2008

Labros
ničím.
15:46:55
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Labros: a cim to nastavim?
12:46:39
11.12.2008
11.12.2008

Labros
-> adrallyteam: ta tenká měděná trubička do půlkruhu zahnutá
11:04:57
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Labros: jak prosimte ten obohacovac vypada?Kdyz sem tam mel 160 trysku tak slapalo dobre,ted jsem oddelal jeste podtlakovou regulaci a vzadu sem mel zatku navic a je to lepsi ma to lepsi zvuk,ale netahne to jako s tou 160 tryskou,ale geminy rikal ze max 145,tak nevim :( ze by to chtelo jeste neco s tim predstihem?jiny rozdelovac?
10:49:45
11.12.2008
11.12.2008

Labros
-> adrallyteam: na to ten karbec má ve víku obohacovač, otázka je jestli ti funguje a druhá otázka, jak víš že nefunguje?
10:48:31
11.12.2008
11.12.2008

Labros
-> Klubko_: Ono je totiž otázka, jestli to s mechanickým otevíráním druhé komory bude opravdu víc jet a žrát. Samozřejmě všichni, co ten bastl mají, budou tohle psát. Ale uvědom si, že když tu druhou komoru otevřeš v nízkých otázkách nebo při málo otevřený první klapce, tak totálně rozhodíš směs, a otázka je, co získáš.
Ta druhá komora je tam proto, že s jednou komorou se dá špatně dosáhnout přibližně konstantní bohatost směsi od volnoběhu až do plnýho výkonu, což je několikasetnásobnej rozdíl objemu nasávanýho vzduchu.
Pak bys tam mohl dát jednokomorovej karbec, tam můžeš otevřít celej karbec naplno hned od volnoběžných otáček. Od těch se ale pokud vím upustilo, protože dvoukomorový jsou ve všem lepší.
Ta druhá komora je tam proto, že s jednou komorou se dá špatně dosáhnout přibližně konstantní bohatost směsi od volnoběhu až do plnýho výkonu, což je několikasetnásobnej rozdíl objemu nasávanýho vzduchu.
Pak bys tam mohl dát jednokomorovej karbec, tam můžeš otevřít celej karbec naplno hned od volnoběžných otáček. Od těch se ale pokud vím upustilo, protože dvoukomorový jsou ve všem lepší.
10:42:51
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Neex: tak sem to zkusil a uz je to ok,akorat nevim jak to udelat aby to bylo od 4 tis bohatsi ta smes,mam na 2. stupni trysku 145 a porad nic moc:(
07:15:30
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
-> Neex: ok moc diky za objasneni a nevis prosimte cim se dela bohatost smesy??kdyz me motor spatne chyta tak to zname,ze je tam asi malo vzduchu ze?takze kdyz to zasroubuju tak by to melo byt ok?
05:36:20
11.12.2008
11.12.2008

Neex
-> adrallyteam: A jak už jsi správně napsal tak objemový ovladač má dva stupně nastavení a to šroubováním černého kloboučku kterým se nastavuje první malá mezera ihned po startu a pak malý imbus kterým se nastavuje druhá velká mezera... kde šroub vlastně slouží jako doraz táhla. Z toho plyne že objemový ovladač pracuje jen ihned po startu a po vypnutí sytiče tj. ohřátí motoru na provozní teplotu už nemá na nic vliv.
05:35:39
11.12.2008
11.12.2008

Neex
-> adrallyteam: Tohle co jsi označil je objemový ovladač vzduchové přívěry... už z názvu je jasný že spolupracuje se sytičem. Má tu funkci že ihned po startu mírně pootevře vzduchovou přívěru z toho důvodu aby se motor neudusil moc bohatou směsí ...další pootevření pak nastane po cca 5 vteřinách kdy se nahřeje termoventil (malé černé ufo s konektorem a bílou krytkou) a uzavře obtok vzduchu k objemovému ovladači čímž se podtlak působící na objemový ovladač zvětší a tím pádem se zvětší i mezera vzduchové přívěry.
03:32:29
11.12.2008
11.12.2008

adrallyteam
Mel bych taky jeden dotaz,cim se nastavuje bohatost smesi u Lekru?timto?pak naproti tomu je sroubek pro maly imbusak..jaky vliv ma predni a zadni strana kdyz to vysrubuju/zasrubuju....ne
ustale se mi upaluji svicky a v nizkych otackach kde mam mozna moc vetsi trysku to jakoby detonuje,myslim si ze mam moc bohatou smes...
23:52:17
10.12.2008
10.12.2008

Klubko_
-> Labros: no, to jo, ale jakej to ma vliv na ostatni veci? Je to lepsi/horsi? Myslel sem, ze to bude fungovat, jako mechanicky otevirani 2. komory na SEDRu, tedy ze by to melo vic jet a zrat, ale nezda se mi.
14:24:07
08.12.2008
08.12.2008

Labros
vždyť to sám píšeš - "Kdyz tam ta pacicka neni, tak se podtlakem muze otevrit 2. komoru aniz neni na plno otevrena 1" - takže pacička se stará o to, aby se druhá komora otevřela až od určitýho stupně otevření 1.klapky.
11:00:41
06.12.2008
06.12.2008

Klubko_
pochopitelne driv ta pacicka ulomena byla, ted mam jinej karbec, tak uz tam ta pacicka je
staci, kdyz si to clovek po sobe precte 
staci, kdyz si to clovek po sobe precte 
15:27:22
05.12.2008
05.12.2008

Klubko_
tusite nekdo, jakej ma vliv na karbec, kdyz je ulomena apcicka viz obrazek? Kdyz tam ta pacicka neni, tak se podtlakem muze otevrit 2. komoru aniz neni na plno otevrena 1. Driv sem tu pacicku mel ulomenou. A ted s ulomenou zadnej rozdil v chovani motoru nezaznamenavam.
